Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Análise de Coxuntura Económica e Crecemento Código 611532002
Titulación
Máster Universitario en Economía
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Análise Económica e Administración de Empresas
Departamento profesorado máster
Economía
Economía Aplicada 1
Coordinación
Lores Insua, Franciso Xabier
Correo electrónico
Profesorado
Lores Insua, Franciso Xabier
Correo electrónico
Web http://www.usc.es/gl/centros/ecoade/materia.html?materia=136933
Descrición xeral O obxectivo desta materia é dobre. Por unha banda, analizar as fluctuacións da actividade económica dende unha perspectiva coxuntural; por outra, explicar as fontes de crecemento da economía ao longo prazo. Para iso,
presentarase e estudiarase a información económica básica. E abordaranse os fundamentos da interpretación da evolución das magnitudes macroeconómicas relevantes.

Competencias do título
Código Competencias do título
A2 CE2 - Conocimiento riguroso de los modelos micro y macroeconómicos y su aplicación precisa a situaciones concretas.
A4 CE4 - Capacidad para modelar situaciones económicas concretas y obtener resultados con datos numéricos aplicando las técnicas econométricas pertinentes.
A5 CE5 - Capacidad para defender argumentos económicos con claridad y precisión tanto en el entorno habitual de trabajo, como en reuniones científicas nacionales e internacionales.
A6 CE6 - Plantear con suficiente precisión y rigor un proyecto de investigación en economía.
A9 CE9 - Elaborar informes económicos coyunturales y estudios orientados a analizar y predecir el comportamiento de corto plazo de la economía y sus efectos sobre sectores y mercados específicos.
A11 CE11 - Analizar el papel de las instituciones públicas en la economía a través de la regulación de mercados y de la implementación de políticas que inciden sobre la actividad empresarial.
A12 CE12 - Analizar las ventajas y los inconvenientes de la regulación y de las políticas económicas y proponer alternativas.
B1 CB6 - Poseer y comprender conocimientos que aporten una base u oportunidad de ser originales en el desarrollo y/o aplicación de ideas, a menudo en un contexto de investigación.
B3 CB8 - Que los estudiantes sean capaces de integrar conocimientos y enfrentarse a la complejidad de formular juicios a partir de una información que, siendo incompleta o limitada, incluya reflexiones sobre las responsabilidades sociales y éticas vinculadas a la aplicación de sus conocimientos y juicios.
B4 CB9 - Que los estudiantes sepan comunicar sus conclusiones –y los conocimientos y razones últimas que las sustentan– a públicos especializados y no especializados de un modo claro y sin ambigüedades.
B6 CG1 - Aplicar los conocimientos de economía a la identificación, previsión y solución de los problemas económicos en general, y en particular los relativos al nivel de especialización, en entornos nuevos o poco conocidos.
B8 CG3 - Capacidad para realizar un análisis crítico, evaluación y síntesis de ideas nuevas y complejas.
B11 CG6 - Trabajar tanto en equipo como de manera autónoma en un contexto internacional o multidisciplinar.
B13 CG8 - Capacidad para entender y explicar datos económicos y para trabajar con ellos mediante las técnicas más actuales.
C1 CT1 - Capacidad para comprender el significado y aplicación de la perspectiva de género en los distintos ámbitos de conocimiento y en la práctica profesional con el objetivo de alcanzar una sociedad más justa e igualitaria.
C4 CT4 - Capacidad para interaccionar y defender con rigor, claridad y precisión ante otro especialistas trabajos, propuestas, nuevas ideas etc.
C5 CT5 - Comunicación oral e escrita.
C6 CT6 - Capacidad de gestión de la información.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer os indicadores económicos básicos, o sector público e o sector exterior AM9
AM11
BM1
BM3
BM6
CM1
CM6
Habilidade para atopar, identificar e interpretar as fontes de información económica e financeira relevantes AM4
AM5
AM9
AM11
BM1
BM3
BM4
BM13
CM4
CM5
CM6
Valorar as implicacións da evolución da economía nas decisións de política económica e nas decisións empresariais AM2
AM5
AM6
AM9
AM11
AM12
BM4
BM6
BM8
CM4
CM5
Comprender a necesidade crecente da análise de indicadores socioeconómicos complementarios respecto á análise económica tradicional AM5
AM6
AM11
AM12
BM1
BM3
BM6
BM8
BM11
CM1
CM5
CM6
Comprender os fundamentos teóricos dos ciclos económicos AM2
AM4
AM5
AM9
BM1
BM4
BM6
BM8
CM4
CM5
Coñecer e interpretar os factores que determinan o crecemento económico a longo prazo AM2
AM4
AM6
AM12
BM1
BM4
BM6
BM11
CM1
CM4

Contidos
Temas Subtemas
Tema 1.- Fundamentos da análise de conxuntura 1.1. O ciclo económico conxuntural
1.2. Ferramentas básicas de análise
1.3. Os informes de conxuntura económica
Tema 2.- Indicadores de conxuntura económica 2.1. Actividade económica
2.2. Sector público
2.3. Sector exterior
2.4. Indicadores monetarios e financeiros
2.5. Outros indicadores
Tema 3.- Aplicacións da análise de conxuntura 3.1. Política conxuntural
3.2. Previsión económica
3.3. Contorna económica e actividade empresarial
3.4. Economía internacional
Tema 4.- A transición do curto ao longo prazo. Efectos cíclicos versus estructurais 4.1. Producción agregada e o seu nivel potencial
4.2. Desemprego cíclico e estructural
Tema 5.- Do crecemento económico aos ciclos 5.1. O modelo de crecemento neoclásico (modelo de Solow) e as súas aplicacións
5.2. A converxencia internacional
5.3. O crecemento endóxeno
5.4. Introdución ao modelo de Ramsey
Tema 6.- A explicación da fluctuación da actividade económica a través das teorías dos ciclos. A teoría dos Ciclos Económicos Reais: Unha introdución 6.1. Ciclo e tendencia
6.2. Feitos estilizados
6.3. Os ciclos nas escolas económicas. Os Ciclos Económicos Reais

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A4 A2 A6 B1 B3 B6 C1 12 28 40
Actividades iniciais B1 B3 C5 2 4 6
Prácticas a través de TIC A4 A5 A6 B4 B8 B11 C4 2 8 10
Estudo de casos A2 A5 A9 A11 B3 B4 B6 B8 B11 C5 C6 4 12 16
Seminario A4 A5 A11 A12 B1 B3 B4 B6 C4 8 40 48
Solución de problemas A6 B1 B6 B13 1 3 4
Traballos tutelados A4 A2 A5 A6 A9 A11 A12 B6 B11 C5 1 10 11
Proba obxectiva A2 A5 A11 B4 B8 C5 2 12 14
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Explicánse oralmente e con medios audiovisuais os aspectos fundamentais da asignatura
Actividades iniciais Presentación xeral de conceptos para o desenvolvemento da asignatura e interacción cos estudantes para identificar o seu nivel de coñecementos para unha aprendizaxe máis efectiva
Prácticas a través de TIC Realización de traballos e tarefas de contido práctico a través de TIC
Estudo de casos Resolución de problemas en grupo, a partir dunha situación e supostos de partida que requiren discusión fundamentada e elaboración dunhas conclusións
Seminario Estudo intensivo dun tema proposto na aula coa aportación activa do estudante
Solución de problemas Resolución de problemas mediante os coñecementos adquiridos durante o curso
Traballos tutelados Desenvolvemento dun traballo autonómo a partir das orientacións do titor
Proba obxectiva Exame global de avaliación da aprendizaxe e da capacidade de razoamento do estudante

Atención personalizada
Metodoloxías
Estudo de casos
Traballos tutelados
Descrición
Seguemento dos progresos na elaboración de tarefas con orientacións específicas para o seu desenvolvemento

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Solución de problemas A6 B1 B6 B13 0
Proba obxectiva A2 A5 A11 B4 B8 C5 0
Traballos tutelados A4 A2 A5 A6 A9 A11 A12 B6 B11 C5 0
 
Observacións avaliación

.


Fontes de información
Bibliografía básica Barro, R. J. y Sala-i-Martin, X. (2003). Economic Growth. MIT Press
Muñoz,C.; Iraizoz,B. y Rapún,M. (2013). Introducción a la economía aplicada. TME
Jones, C.I (2000). Introducción al crecimiento económico. Ed. Alhambra
Romer, D. (2006). Macroeconomía avanzada. McGraw Hill
Cuadrado, J.R (2010). Política Económica. McGraw Hill

No curso tamén resultarán de interese páxinas web de diversos organismos. Así pódense empregar informes e bases de datos internacionais (FMI, OCDE), nacionais (BDE, Ministerio de Economía, BBVA, FUNCAS) e autonómicos (IGE, Foro Económico de Galicia,…)
Bibliografía complementaria

Facilitaranse as referencias complementarias que sexan necesarias ao longo do curso

Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías