Identifying Data 2020/21
Subject (*) Aggregate Economic Analysis and Growth Code 611532002
Study programme
Máster Universitario en Economía
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatory 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Economía
Coordinador
E-mail
Lecturers
E-mail
Web http://www.usc.gal/gl/centros/ecoade/materia.html?materia=144252
General description O obxectivo desta materia é dobre. Por unha banda, analizar as fluctuacións da actividade económica dende unha perspectiva coxuntural; por outra, explicar as fontes de crecemento da economía ao longo prazo. Para iso,
presentarase e estudiarase a información económica básica. E abordaranse os fundamentos da interpretación da evolución das magnitudes macroeconómicas relevantes.
Contingency plan Ver web curso

Study programme competencies
Code Study programme competences
A2 CE2 - Conocimiento riguroso de los modelos micro y macroeconómicos y su aplicación precisa a situaciones concretas.
A4 CE4 - Capacidad para modelar situaciones económicas concretas y obtener resultados con datos numéricos aplicando las técnicas econométricas pertinentes.
A5 CE5 - Capacidad para defender argumentos económicos con claridad y precisión tanto en el entorno habitual de trabajo, como en reuniones científicas nacionales e internacionales.
A6 CE6 - Plantear con suficiente precisión y rigor un proyecto de investigación en economía.
A9 CE9 - Elaborar informes económicos coyunturales y estudios orientados a analizar y predecir el comportamiento de corto plazo de la economía y sus efectos sobre sectores y mercados específicos.
A11 CE11 - Analizar el papel de las instituciones públicas en la economía a través de la regulación de mercados y de la implementación de políticas que inciden sobre la actividad empresarial.
A12 CE12 - Analizar las ventajas y los inconvenientes de la regulación y de las políticas económicas y proponer alternativas.
B1 CB6 - Poseer y comprender conocimientos que aporten una base u oportunidad de ser originales en el desarrollo y/o aplicación de ideas, a menudo en un contexto de investigación.
B3 CB8 - Que los estudiantes sean capaces de integrar conocimientos y enfrentarse a la complejidad de formular juicios a partir de una información que, siendo incompleta o limitada, incluya reflexiones sobre las responsabilidades sociales y éticas vinculadas a la aplicación de sus conocimientos y juicios.
B4 CB9 - Que los estudiantes sepan comunicar sus conclusiones –y los conocimientos y razones últimas que las sustentan– a públicos especializados y no especializados de un modo claro y sin ambigüedades.
B6 CG1 - Aplicar los conocimientos de economía a la identificación, previsión y solución de los problemas económicos en general, y en particular los relativos al nivel de especialización, en entornos nuevos o poco conocidos.
B8 CG3 - Capacidad para realizar un análisis crítico, evaluación y síntesis de ideas nuevas y complejas.
B11 CG6 - Trabajar tanto en equipo como de manera autónoma en un contexto internacional o multidisciplinar.
B13 CG8 - Capacidad para entender y explicar datos económicos y para trabajar con ellos mediante las técnicas más actuales.
C1 CT1 - Capacidad para comprender el significado y aplicación de la perspectiva de género en los distintos ámbitos de conocimiento y en la práctica profesional con el objetivo de alcanzar una sociedad más justa e igualitaria.
C4 CT4 - Capacidad para interaccionar y defender con rigor, claridad y precisión ante otro especialistas trabajos, propuestas, nuevas ideas etc.
C5 CT5 - Comunicación oral e escrita.
C6 CT6 - Capacidad de gestión de la información.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer os indicadores económicos básicos, o sector público e o sector exterior AC9
AC11
BC1
BC3
BC6
CC1
CC6
Habilidade para atopar, identificar e interpretar as fontes de información económica e financeira relevantes AC4
AC5
AC9
AC11
BC1
BC3
BC4
BC13
CC4
CC5
CC6
Valorar as implicacións da evolución da economía nas decisións de política económica e nas decisións empresariais AC2
AC5
AC6
AC9
AC11
AC12
BC4
BC6
BC8
CC4
CC5
Comprender a necesidade crecente da análise de indicadores socioeconómicos complementarios respecto á análise económica tradicional AC5
AC6
AC11
AC12
BC1
BC3
BC6
BC8
BC11
CC1
CC5
CC6
Comprender os fundamentos teóricos dos ciclos económicos AC2
AC4
AC5
AC9
BC1
BC4
BC6
BC8
CC4
CC5
Coñecer e interpretar os factores que determinan o crecemento económico a longo prazo AC2
AC4
AC6
AC12
BC1
BC4
BC6
BC11
CC1
CC4

Contents
Topic Sub-topic
Tema 1.- Fundamentos da análise de conxuntura 1.1. O ciclo económico conxuntural
1.2. Ferramentas básicas de análise
1.3. Os informes de conxuntura económica
Tema 2.- Indicadores de conxuntura económica 2.1. Actividade económica
2.2. Sector público
2.3. Sector exterior
2.4. Indicadores monetarios e financeiros
2.5. Outros indicadores
Tema 3.- Aplicacións da análise de conxuntura 3.1. Política conxuntural
3.2. Previsión económica
3.3. Contorna económica e actividade empresarial
3.4. Economía internacional
Tema 4.- A transición do curto ao longo prazo. Efectos cíclicos versus estructurais 4.1. Producción agregada e o seu nivel potencial
4.2. Desemprego cíclico e estructural
Tema 5.- Do crecemento económico aos ciclos 5.1. O modelo de crecemento neoclásico (modelo de Solow) e as súas aplicacións
5.2. A converxencia internacional
5.3. O crecemento endóxeno
5.4. Introdución ao modelo de Ramsey
Tema 6.- A explicación da fluctuación da actividade económica a través das teorías dos ciclos. A teoría dos Ciclos Económicos Reais: Unha introdución 6.1. Ciclo e tendencia
6.2. Feitos estilizados
6.3. Os ciclos nas escolas económicas. Os Ciclos Económicos Reais

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A4 A2 A6 B1 B3 B6 C1 12 28 40
Introductory activities B1 B3 C5 2 4 6
ICT practicals A4 A5 A6 B4 B8 B11 C4 2 8 10
Case study A2 A5 A9 A11 B3 B4 B6 B8 B11 C5 C6 4 12 16
Seminar A4 A5 A11 A12 B1 B3 B4 B6 C4 8 40 48
Problem solving A6 B1 B6 B13 1 3 4
Supervised projects A4 A2 A5 A6 A9 A11 A12 B6 B11 C5 1 10 11
Objective test A2 A5 A11 B4 B8 C5 2 12 14
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Explicánse oralmente e con medios audiovisuais os aspectos fundamentais da asignatura
Introductory activities Presentación xeral de conceptos para o desenvolvemento da asignatura e interacción cos estudantes para identificar o seu nivel de coñecementos para unha aprendizaxe máis efectiva
ICT practicals Realización de traballos e tarefas de contido práctico a través de TIC
Case study Resolución de problemas en grupo, a partir dunha situación e supostos de partida que requiren discusión fundamentada e elaboración dunhas conclusións
Seminar Estudo intensivo dun tema proposto na aula coa aportación activa do estudante
Problem solving Resolución de problemas mediante os coñecementos adquiridos durante o curso
Supervised projects Desenvolvemento dun traballo autonómo a partir das orientacións do titor
Objective test Exame global de avaliación da aprendizaxe e da capacidade de razoamento do estudante

Personalized attention
Methodologies
Case study
Supervised projects
Description
Seguemento dos progresos na elaboración de tarefas con orientacións específicas para o seu desenvolvemento

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Problem solving A6 B1 B6 B13 0
Objective test A2 A5 A11 B4 B8 C5 0
Supervised projects A4 A2 A5 A6 A9 A11 A12 B6 B11 C5 0
 
Assessment comments

.


Sources of information
Basic Barro, R. J. y Sala-i-Martin, X. (2003). Economic Growth. MIT Press
Muñoz,C.; Iraizoz,B. y Rapún,M. (2013). Introducción a la economía aplicada. TME
Jones, C.I (2000). Introducción al crecimiento económico. Ed. Alhambra
Romer, D. (2006). Macroeconomía avanzada. McGraw Hill
Cuadrado, J.R (2010). Política Económica. McGraw Hill

No curso tamén resultarán de interese páxinas web de diversos organismos. Así pódense empregar informes e bases de datos internacionais (FMI, OCDE), nacionais (BDE, Ministerio de Economía, BBVA, FUNCAS) e autonómicos (IGE, Foro Económico de Galicia,…)
Complementary

Facilitaranse as referencias complementarias que sexan necesarias ao longo do curso

Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.