Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Análise de Conxuntura Económica e Crecemento Código 611532002
Titulación
Máster Universitario en Economía
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Departamento profesorado máster
Economía
Coordinación
Lores Insua, Franciso Xabier
Correo electrónico
f.x.lores@col.udc.es
Profesorado
Lores Insua, Franciso Xabier
Correo electrónico
f.x.lores@col.udc.es
Web http://www.usc.gal/gl/estudos/masteres/ciencias-sociais-xuridicas/master-universitario-economia
Descrición xeral Os obxectivos desta materia obligatoria son presentar ós alumnos instrumentos de análise dos ciclos económicos, así como das principais teorías do crecemento económico a longo prazo. Os modelos que se lles presentan ós alumnos e alumnas permiten, por unha banda, a comprensión do comportamento a curto prazo dunha economía, en base ós diferentes modelos macroeconómicos de Oferta Agregada e Demanda Agregada. Deste xeito, pódese interpretar a coxuntura económica en base ás diferentes perturbacións de oferta e demanda, identificando os efectos temporais e permanentes das mesmas nos principais indicadores macroeconómicos. Por outra banda, os modelos de crecemento permitirán entender o comportamento a longo prazo da economía, e cómo esta se axusta dinámicamente ós diferentes equilibrios de longo prazo ante cambios nos determinantes do crecemento.

Competencias do título
Código Competencias do título
A2 CE2 - Conocimiento riguroso de los modelos micro y macroeconómicos y su aplicación precisa a situaciones concretas.
A4 CE4 - Capacidad para modelar situaciones económicas concretas y obtener resultados con datos numéricos aplicando las técnicas econométricas pertinentes.
A5 CE5 - Capacidad para defender argumentos económicos con claridad y precisión tanto en el entorno habitual de trabajo, como en reuniones científicas nacionales e internacionales.
A6 CE6 - Plantear con suficiente precisión y rigor un proyecto de investigación en economía.
A9 CE9 - Elaborar informes económicos coyunturales y estudios orientados a analizar y predecir el comportamiento de corto plazo de la economía y sus efectos sobre sectores y mercados específicos.
A11 CE11 - Analizar el papel de las instituciones públicas en la economía a través de la regulación de mercados y de la implementación de políticas que inciden sobre la actividad empresarial.
A12 CE12 - Analizar las ventajas y los inconvenientes de la regulación y de las políticas económicas y proponer alternativas.
B1 CB6 - Poseer y comprender conocimientos que aporten una base u oportunidad de ser originales en el desarrollo y/o aplicación de ideas, a menudo en un contexto de investigación.
B3 CB8 - Que los estudiantes sean capaces de integrar conocimientos y enfrentarse a la complejidad de formular juicios a partir de una información que, siendo incompleta o limitada, incluya reflexiones sobre las responsabilidades sociales y éticas vinculadas a la aplicación de sus conocimientos y juicios.
B4 CB9 - Que los estudiantes sepan comunicar sus conclusiones –y los conocimientos y razones últimas que las sustentan– a públicos especializados y no especializados de un modo claro y sin ambigüedades.
B6 CG1 - Aplicar los conocimientos de economía a la identificación, previsión y solución de los problemas económicos en general, y en particular los relativos al nivel de especialización, en entornos nuevos o poco conocidos.
B8 CG3 - Capacidad para realizar un análisis crítico, evaluación y síntesis de ideas nuevas y complejas.
B11 CG6 - Trabajar tanto en equipo como de manera autónoma en un contexto internacional o multidisciplinar.
B13 CG8 - Capacidad para entender y explicar datos económicos y para trabajar con ellos mediante las técnicas más actuales.
C1 CT1 - Capacidad para comprender el significado y aplicación de la perspectiva de género en los distintos ámbitos de conocimiento y en la práctica profesional con el objetivo de alcanzar una sociedad más justa e igualitaria.
C4 CT4 - Capacidad para interaccionar y defender con rigor, claridad y precisión ante otro especialistas trabajos, propuestas, nuevas ideas etc.
C5 CT5 - Comunicación oral e escrita.
C6 CT6 - Capacidad de gestión de la información.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer os indicadores económicos básicos, o sector público e o sector exterior AM9
AM11
BM1
BM3
BM6
CM1
CM6
Habilidade para atopar, identificar e interpretar as fontes de información económica e financeira relevantes AM4
AM5
AM9
AM11
BM1
BM3
BM4
BM13
CM4
CM5
CM6
Valorar as implicacións da evolución da economía nas decisións de política económica e nas decisións empresariais AM2
AM5
AM6
AM9
AM11
AM12
BM4
BM6
BM8
CM4
CM5
Comprender a necesidade crecente da análise de indicadores socioeconómicos complementarios respecto á análise económica tradicional AM5
AM6
AM11
AM12
BM1
BM3
BM6
BM8
BM11
CM1
CM5
CM6
Comprender os fundamentos teóricos dos ciclos económicos AM2
AM4
AM5
AM9
BM1
BM4
BM6
BM8
CM4
CM5
Coñecer e interpretar os factores que determinan o crecemento económico a longo prazo AM2
AM4
AM6
AM12
BM1
BM4
BM6
BM11
CM1
CM4

Contidos
Temas Subtemas

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
 
Atención personalizada 0 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición

Atención personalizada
Metodoloxías
Descrición
Seguemento dos progresos na elaboración de tarefas con orientacións específicas para o seu desenvolvemento

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
 
Observacións avaliación

.


Fontes de información
Bibliografía básica

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías