Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Técnicas de Investigación Código 611532006
Titulación
Máster Universitario en Economía
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Empresa
Coordinación
Loureiro GarcíA, María Luz
Correo electrónico
Profesorado
Loureiro GarcíA, María Luz
Correo electrónico
Web http://www.usc.gal/gl/centros/ecoade/materia.html?materia=144256
Descrición xeral A materia comprende o estudo e a práctica dos procedementos e metodoloxías da investigación científica para xerar análises e recomendacións rigurosas no eido da intelixencia competitiva da empresa, ou na xeración de informes para axentes externos públicos e privados.

Plan de continxencia Ver web curso. Con carácter xeral seguiranse as recomendacións contidas nas directrices extraordinarias para a docencia 2020-2021 durante a pandemia. Todos os escenarios contemplados contarán co apoio da aula virtual da asignatura onde compartiranse os materiais requiridos para a asignatura. A may¡iores, nos escenarios II e III empregaremos o software de teledocencia para as clases expositivas.

Competencias do título
Código Competencias do título
A5 CE5 - Capacidad para defender argumentos económicos con claridad y precisión tanto en el entorno habitual de trabajo, como en reuniones científicas nacionales e internacionales.
A6 CE6 - Plantear con suficiente precisión y rigor un proyecto de investigación en economía.
A8 CE8 - Analizar y proponer cambios en el diseño de las organizaciones y de los sistemas de incentivos que mejoren el funcionamiento de los mismos en tener de su eficiencia.
A10 CE10 - Participar en grupos de trabajo interdisciplinarios ligados al estudio de las tendencias socio- económicas de largo plazo.
A13 CE13 - Discernir el alcance y las limitaciones de las conclusiones y juicios que se derivan del empleo de teorías y modelos económicos.
B1 CB6 - Poseer y comprender conocimientos que aporten una base u oportunidad de ser originales en el desarrollo y/o aplicación de ideas, a menudo en un contexto de investigación.
B3 CB8 - Que los estudiantes sean capaces de integrar conocimientos y enfrentarse a la complejidad de formular juicios a partir de una información que, siendo incompleta o limitada, incluya reflexiones sobre las responsabilidades sociales y éticas vinculadas a la aplicación de sus conocimientos y juicios.
B5 CB10 - Que los estudiantes posean las habilidades de aprendizaje que les permitan continuar estudiando de un modo que habrá de ser en gran medida autodirigido o autónomo.
B7 CG2 - Capacidad de concebir, diseñar y poner en práctica un proceso sustancial de investigación en el campo de la economía en general, y en particular en sus áreas de especialización, con rigor académico.
B9 CG4 - Capacidad para fomentar, en contextos académicos y profesionales, el avance tecnológico, social y cultural dentro de una sociedad basada en el conocimiento.
B10 CG5 - Capacidad para la crítica y la defensa intelectual de las soluciones propuestas.
C1 CT1 - Capacidad para comprender el significado y aplicación de la perspectiva de género en los distintos ámbitos de conocimiento y en la práctica profesional con el objetivo de alcanzar una sociedad más justa e igualitaria.
C7 CT7 - Capacidad para comunicarse por oral y por escrito en lengua inglesa.
C8 CT8 - Capacidad para trabajar en un contexto internacional.
C9 CT9 - Destrezas para investigar.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Saber: coñecer en que consiste a elaboración e difusión dunha investigación empírica que xere novo coñecemento de estándar internacional Saber facer: definir un problema, deseñar a investigación, desenvolver propostas e / ou hipóteses inductivamente, expoñer os resultados e discutir as implicacións. Saber ser e saber estar: socializar os estudantes nas normas e valores profesionais que rexen a competencia no mercado AM5
AM6
AM8
AM10
AM13
BM1
BM3
BM5
BM7
BM9
BM10
CM1
CM7
CM8
CM9

Contidos
Temas Subtemas
Tema 1: Planificación do estudo de investigación 1.1 Definición do problema
1.2 Deseño metodolóxico da investigación
1.3 Estructura do traballo
Tema 2: Búsqueda e preparación de información 2.1 Fontes primarias e secundarias
2.2 Deseño de cuestionarios e experimentos
2.3 Mostraxe e tratamentos
2.4. Análise e depuración de datos
Tema 3: Metodoloxías de análise 3.1 Técnicas de análise cualitativa
3.2 Técnicas de análise cuantitativa
Tema 4: Presentación dun informe final 4.1 Análise dos resultados
4.2 Discusión das implicacións
4.3 Resumo executivo / conclusións

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba obxectiva A5 A6 A8 A10 A13 1 14 15
Traballos tutelados B1 B3 B5 B7 B9 B10 C1 C7 C8 C9 0 20 20
Sesión maxistral A5 A6 A8 A10 A13 15 25 40
 
Atención personalizada 0 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba obxectiva Proba para avaliar a capacidade que o alumno ten para asimilar os conceptos e interrelacionalos
Traballos tutelados Cada estudante debe realizar, baixo tutela do profesor, un traballo con datos reais aplicando as técnicas que se lles ensinou no curso
Sesión maxistral Exposición oral, apoiada en medios audiovisuais, que inclue conceptos teóricos e exemplos prácticos

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
Cada alumno debe realizar, baixo tutela, un traballo con datos reais aplicando as técnicas que se lles ensinou no curso

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva A5 A6 A8 A10 A13 0
Traballos tutelados B1 B3 B5 B7 B9 B10 C1 C7 C8 C9 0
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Sarabia Sánchez, F. J. (2013). Métodos de investigación social y de la empresa. Editorial Pirámide (Madrid)
Rabadán Anta, R (2003). Técnicas cualitativas para investigación de mercados . Editorial Pirámide (Madrid)
Marqués, F (2015). Técnicas de investigación de mercados. RC Libros (Madrid)
Hernández Blázquez, B. (2001). Técnicas estadísticas de investigación social . Ediciones Díaz de Santos (Madrid)
Vázquez, Xosé H (2018). The poetry of intriguing ideas, logical arguments and rigorous methods in management. BRQ Business Research Quarterly, Vol. 21(1)
Fatás, E., J. M. Roig (2004). Una introducción a la economía experimental en economía. Cuadernos de Economia, Vol. 27

Bibliografía complementaria Welch, C., & Piekkari, R (2017). How should we (not) judge the ‘quality’of qualitative research? A re-assessment of current evaluative criteria in International Business. Journal of World Business, Vol. 52(5)
Berk, J. B., Harvey, C. R., & Hirshleifer, D (2017). How to write an effective referee report and improve the scientific review process. Journal of Economic Perspectives, Vol. 31 (1)


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Métodos Cuantitativos/611532004
Técnicas Econométricas/611532003

Materias que continúan o temario
Econometría Financeira/611532026
Econometría Avanzada/611532027
Técnicas Avanzadas para a Análise de Datos/611532032

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías