Identifying Data 2020/21
Subject (*) Public Economics Code 611532009
Study programme
Máster Universitario en Economía
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optional 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Economía
Coordinador
Campo Villares, Manuel Octavio del
E-mail
m.campov@udc.es
Lecturers
Campo Villares, Manuel Octavio del
E-mail
m.campov@udc.es
Web
General description Esta e unha materia xeral e introductoria que comprende a temática relacionada co estudo de: a actividade financeira do Sector Público, seu alcance e xustificación. A identificación do Sector Público como axente principal da actividade económica, tanto na vertinte administrativa como productiva. A concepción do público e a necesidade do se manteñemento e protección, identidade do Gasto Público. Estudo e interpretación dos Orzamentos Públicos como documento principal da actividade e xestión pública. Por todo, o obxetivo dista materia e dobre: por unha parte identificar a actuación pública e xustificar a sua necesidade e por outro introducir o alumno na medición da actividade pública a través da xestión orzamentaria.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos
Nos se realizarán cambios.

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
- Sesión maxistral, neste caso a través de Teams.
- Traballos tutelados, con atención personalizada que computan na evaluación.
- Prueba obxetiva, cuestionario a través de moodle.

*Metodoloxías docentes que se modifican
- Estudio de casos (no se aplicaría esta metodoloxía al incorporarse dentro dos traballos tutelados, siendo el estudio dun caso unha posible opción para un traballo tutelado).

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
- Correo electrónico: diariamente para dúbidas, consultas e seguimento dos traballos tutelados.
- Moodle: diariamente para consultas, depósito de ficheros e materiales da materia.
- Teams: sesión semanales para todo o grupo, facilitando o avance dos contidos teóricos e os traballos tutelados, na franxa horaria da materia.

4. Modificacións na avaliación
- A evaluación non sufre cambios. E será un 50% da nota para os traballos tutelados e outro 50% para a proba obxetiva, que se fara mediante ferramentas telemáticas.

*Observacións de avaliación:

Nota a evaluación: para aprobar a asignatura e necesario acadar el 50% da nota na parte da proba obxetiva, a metade das preguntas contestadas correctamente. E na suma das duas partes obxeto da evaluación, se deberá acadar o 50% da puntuación total da asignatura, sumando ambas partes.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
- Sen cambios.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 CE1 - Conocimiento de las herramientas matemáticas, estadísticas y econométricas necesarias para manejar con rigor los modelos económicos
A4 CE4 - Capacidad para modelar situaciones económicas concretas y obtener resultados con datos numéricos aplicando las técnicas econométricas pertinentes.
A5 CE5 - Capacidad para defender argumentos económicos con claridad y precisión tanto en el entorno habitual de trabajo, como en reuniones científicas nacionales e internacionales.
A7 CE7 - Identificar los elementos que introducen ineficiencias en la asignación de recursos por parte de agentes, instituciones y sistemas económicos.
A8 CE8 - Analizar y proponer cambios en el diseño de las organizaciones y de los sistemas de incentivos que mejoren el funcionamiento de los mismos en tener de su eficiencia.
A9 CE9 - Elaborar informes económicos coyunturales y estudios orientados a analizar y predecir el comportamiento de corto plazo de la economía y sus efectos sobre sectores y mercados específicos.
A11 CE11 - Analizar el papel de las instituciones públicas en la economía a través de la regulación de mercados y de la implementación de políticas que inciden sobre la actividad empresarial.
A12 CE12 - Analizar las ventajas y los inconvenientes de la regulación y de las políticas económicas y proponer alternativas.
B1 CB6 - Poseer y comprender conocimientos que aporten una base u oportunidad de ser originales en el desarrollo y/o aplicación de ideas, a menudo en un contexto de investigación.
B2 CB7 - Que los estudiantes sepan aplicar los conocimientos adquiridos y su capacidad de resolución de problemas en entornos nuevos o poco conocidos dentro de contextos más amplios (o multidisciplinares) relacionados con su área de estudio.
B3 CB8 - Que los estudiantes sean capaces de integrar conocimientos y enfrentarse a la complejidad de formular juicios a partir de una información que, siendo incompleta o limitada, incluya reflexiones sobre las responsabilidades sociales y éticas vinculadas a la aplicación de sus conocimientos y juicios.
B4 CB9 - Que los estudiantes sepan comunicar sus conclusiones –y los conocimientos y razones últimas que las sustentan– a públicos especializados y no especializados de un modo claro y sin ambigüedades.
B5 CB10 - Que los estudiantes posean las habilidades de aprendizaje que les permitan continuar estudiando de un modo que habrá de ser en gran medida autodirigido o autónomo.
B6 CG1 - Aplicar los conocimientos de economía a la identificación, previsión y solución de los problemas económicos en general, y en particular los relativos al nivel de especialización, en entornos nuevos o poco conocidos.
B8 CG3 - Capacidad para realizar un análisis crítico, evaluación y síntesis de ideas nuevas y complejas.
B10 CG5 - Capacidad para la crítica y la defensa intelectual de las soluciones propuestas.
B13 CG8 - Capacidad para entender y explicar datos económicos y para trabajar con ellos mediante las técnicas más actuales.
C3 CT3 - Sostenibilidad y compromiso ambiental. Uso equitativo, responsable y eficiente de los recursos.
C4 CT4 - Capacidad para interaccionar y defender con rigor, claridad y precisión ante otro especialistas trabajos, propuestas, nuevas ideas etc.
C5 CT5 - Comunicación oral e escrita.
C6 CT6 - Capacidad de gestión de la información.
C10 CT10 - Capacidad de análisis y síntesis.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Identificar e comprender as causas que xustifican a intervención pública. A defensa do público e o interese colectivo. AC5
AC7
AC8
AC9
AC11
AC12
BC1
BC2
BC8
BC10
CC4
CC6
CC10
Identificar a estructura, dimensión e impacto económico do Sector Público, Indicadores da actividade púbilica e a sua interpretación. AC1
AC4
AC7
AC9
AC11
AC12
BC3
BC4
BC6
BC8
BC10
BC13
CC3
CC4
CC5
CC6
CC10
Evaluar e interpretar as magnitudes orzamentarias báscas en termos da Contabildade Pública e que define o funcionamento do Sector Público AC5
AC7
AC11
AC12
BC1
BC2
BC5
BC8
CC3
CC10
Identificar os principais factores de sostenibildade do Sector Público. AC5
AC7
AC8
AC12
BC4
BC5
BC6
BC8
CC3
CC5
CC10

Contents
Topic Sub-topic
TEMA 1. INTRODUCCIÓN A ACTIVIDADE FINANCEIRA DO SECTOR PÚBLICO 1.1. O OBXETO DE ESTUDO. A ACTIVIDADE FINANCEIRA DO SECTOR PÚBLICO: CARACTERÍSTICAS E CONCEPTO DE NECESIDADE COLECTIVA.
1.2. O SECTOR PÚBLICO COMO SUXETO DA ACTIVIDADE FINANCEIRA PÚBLICA: DELIMITACIÓN, COMPOÑENTES E CARACTERÍSTICAS DEFINITORIAS.
TEMA 2. COMPORTAMIENTO E NECESIDADE DA INTERVENCIÓN PÚBLICA. 2.1. ESTUDO DAS RAZONS QUE XUSTIFICAN A INTERVENCIÓN PÚBLICA DESDE UNHA PERSPECTIVA DE EFICIENCIA E EQUIDADE: OS FALLOS DO SECTOR PÚBLICO O SEU COMPORTAMENTO, A ELECCIÓN PÚBLICA.
2.2. O GASTO PÚBLICO: CARACTERISTICAS E ESTRUCTURA. PRINCIPIO DE UTILIDADE PÚBLICA.
TEMA 3. OS INSTRUMENTOS ECONÓMICO-FINANCEIROS DO SECTOR PÚBLICO. INDICADORES ORZAMENTARIOS. 3.1. O ORZAMENTO PÚBLICO COMO UN INSTRUMENTO POLÍTICO E ECONÓMICO: DEFINICIÓN, CARACTERÍSTICAS E ESTRUCTURA.
3.2. O ANALISE ORZAMENTARIO APLICADO: FUNCIONAMENTO, FINANCIACIÓN, REDISTRIBUCIÓN E ENDEUDAMIENTO. CONCEPTO DE EFICIENCIA ECONÓMICA, DÉFICIT PÚBLICO, DEBEDA PÚBLICA, OUTROS INDICADORES ORZAMENTARIOS.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Supervised projects A7 A8 B8 C5 C6 1.5 15.5 17
Guest lecture / keynote speech A9 A11 A12 B3 B5 B8 9 30 39
Case study A4 A1 A7 A8 A11 B1 B2 B4 B6 B8 B10 C3 C4 4.5 12 16.5
Objective test A1 A5 A9 B13 C6 C10 1.5 0 1.5
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Supervised projects Realización de estudios comparados y de evolución dos Orzamentos Públicos, a través do estudo do seu funcionamento xeral e a sua relación con outras administracions públicas. Trabajo sobre necesidade da intervención pública e identificación da forma más conveninte o respeto.
Guest lecture / keynote speech Exposición dos materiais didácticos, orientación o estudo da intervención pública e resolución de dúbidas
Case study Obtención dos indicadores orzamentarios básicos a partir do estudo aplicado do Orzamento. Interpretación sobre o carácter público das instituciones que interven la acción colectiva.
Objective test Proba consistente en preguntas en formato tipo test, sobre conceptos básicos da asignatura acerca de actividade financeira do Sector Público e a sua interacicón co resto da economía e sociedade no seu conxunto.

Personalized attention
Methodologies
Objective test
Case study
Supervised projects
Guest lecture / keynote speech
Description
Resolución de dúbidas e orientación ó estudio. Seguimento e supervisión na realización de traballos. Tanto mediante a actividade na aula como a través de medios telemáticos.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Objective test A1 A5 A9 B13 C6 C10 Resposta a un cuestionario tipo test, onde se evaluará a comprensión polo alumno dos conceptos básicos da asignatura e as implicacions de su evolución e modificación. Preguntas de catro respuestas unha soa verdadeira. 50
Supervised projects A7 A8 B8 C5 C6 Avaliación dos traballos dacordo ao seguemento das normas do método científico. Valorarase que os traballos presenten a estructura exposta na clase, e respondan ás hipóteses de investigación plantexadas na aula. Valorarase que os traballos presenten propostas e recomendacións de políticas públicas. Os traballos serán expostos nunha sesión final ao remate do periodo de clases expositivas. 50
 
Assessment comments

Nota a evaluación: para aprobar a asignatura e necesario acadar el 50% da nota na parte da proba obxetiva tipo test, e dicir a metade das preguntas contestadas correctamente. E na suma das duas partes obxeto da evaluación, se deberá acadar o 50% da puntuación total da asignatura, sumando ambas partes.


Sources of information
Basic
Albi Ibañez; González-Páramo; Zubiri. (2009): ECONOMIA PÚBLICA I Y II. ARIEL, MADRID.

Paniagua Soto y Navarro Pascual. (2011): HACIENDA PÚBLICA I Y II. PEARSON EDUCATION, MADRID.

Rosen, H.S. (2002): HACIENDA PÚBLICA, McGRAW HILL, MADRID.

Stilitz, J.E. (1988): LA ECONOMIA DEL SECTOR PÚBLICO. ANTONI BOCH ED. 3ª 2006, BARCELONA.

Del Campo, M.O. y Ferreiro, F.J. (2012). DE LA ADMINISTRACION A LA GESTIÓN DE LOS SERVICIOS PÚBLICOS. ED. EGAP, CONSELLERIA DE LA PRESIDENCIA, XUNTA DE GALICIA.

Barreiro, M. y Del Campo, M.O. (2017). PRINCIPIOS DE ECONOMIA Y DE LA HACIENDA PÚBLICA: FUNDAMENTOS, GASTOS E INGRESOS PÚBLICOS. ED. REPROGRAFIA NOROESTE, S.L. A CORUÑA.

Busto, A. (2007): LECCIONES DE HACIENDA PÚBLICA. ED. COLEX, MADRID.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Research Techniques/611532006
Aggregate Economic Analysis and Growth/611532002
Economic Decisions and Market Analysis/611532001

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Public Management Models/611532010

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.