Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Modelos de Xestión Pública Código 611532010
Titulación
Máster Universitario en Economía
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Análise Económica e Administración de Empresas
Economía
Empresa
Coordinación
Garcia Lorenzo, Antonio
Correo electrónico
antonio.garcia.lorenzo@udc.es
Profesorado
Gago Cortés, María Carmen
Garcia Lorenzo, Antonio
Correo electrónico
m.gago@udc.es
antonio.garcia.lorenzo@udc.es
Web http://https://mastereconomia.gal/
Descrición xeral Esta materia nace en resposta ás crecentes esixencias de eficiencia e sustentabilidade na xestión pública, proporcionando os instrumentos necesarios para levar a cabo un proceso máis racional de toma de decisións neste ámbito.

Competencias do título
Código Competencias do título
A5 CE5 - Capacidad para defender argumentos económicos con claridad y precisión tanto en el entorno habitual de trabajo, como en reuniones científicas nacionales e internacionales.
A7 CE7 - Identificar los elementos que introducen ineficiencias en la asignación de recursos por parte de agentes, instituciones y sistemas económicos.
A10 CE10 - Participar en grupos de trabajo interdisciplinarios ligados al estudio de las tendencias socio- económicas de largo plazo.
A11 CE11 - Analizar el papel de las instituciones públicas en la economía a través de la regulación de mercados y de la implementación de políticas que inciden sobre la actividad empresarial.
A12 CE12 - Analizar las ventajas y los inconvenientes de la regulación y de las políticas económicas y proponer alternativas.
A13 CE13 - Discernir el alcance y las limitaciones de las conclusiones y juicios que se derivan del empleo de teorías y modelos económicos.
B6 CG1 - Aplicar los conocimientos de economía a la identificación, previsión y solución de los problemas económicos en general, y en particular los relativos al nivel de especialización, en entornos nuevos o poco conocidos.
B8 CG3 - Capacidad para realizar un análisis crítico, evaluación y síntesis de ideas nuevas y complejas.
C1 CT1 - Capacidad para comprender el significado y aplicación de la perspectiva de género en los distintos ámbitos de conocimiento y en la práctica profesional con el objetivo de alcanzar una sociedad más justa e igualitaria.
C4 CT4 - Capacidad para interaccionar y defender con rigor, claridad y precisión ante otro especialistas trabajos, propuestas, nuevas ideas etc.
C5 CT5 - Comunicación oral e escrita.
C10 CT10 - Capacidad de análisis y síntesis.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Analizar os problemas de axencia aos que a Administración Pública trata de responder co deseño das súas políticas. Identificar os instrumentos adecuados para lograr a mellora da eficiencia dos recursos empregados na instrumentación das políticas públicas. AM7
AM11
BM8
CM10
Desenvolver modelos organizativos e reformas institucionais ao servizo dunha xestión pública eficiente. AM12
AM13
BM6
Orientar a las instituciones públicas en su relación con el sector privado y sugerir instrumentos de seguimiento y control para observar los resultados. AM5
AM10
CM1
CM4
CM5

Contidos
Temas Subtemas
Os seguintes temas desenvolven os contidos establecidos na ficha da Memoria de Verificación, que son: - Os mecanismos da Teoría da Axencia como referencia na análise económica da xestión pública, incentivos, avaliación de esforzo e supervisión.
- A cooperación público-privada.
- Os mecanismos de licitación.
- Os mercados internos de competencia pública.
INTRODUCIÓN: A NOVA XESTIÓN PÚBLICA E A TEORÍA DA AXENCIA - INTRODUCIÓN.
- OS ELEMENTOS DIFERENCIADORES NA XESTIÓN PÚBLICA.
- OS OBXECTIVOS PARA A REFORMA DA XESTIÓN PÚBLICA.
- UNHA VISIÓN TEMPORAL DOS INSTRUMENTOS PARA A REFORMA DA XESTIÓN PÚBLICA.
- OS RETOS FUTUROS NA XESTIÓN PÚBLICA.
- AS RELACIÓNS DE AXENCIA NOS DISTINTOS NIVEIS DA XESTIÓN PÚBLICA.
- INCENTIVOS, AVALIACIÓN DO ESFORZO E SUPERVISIÓN.
- OS MECANISMOS DA TEORÍA DA AXENCIA COMO REFERENCIA NA ANÁLISE ECONÓMICA DA XESTIÓN PÚBLICA.
TEMA 1. OS CAMBIOS ORGANIZATIVOS - MODELOS DE XESTIÓN.
- INCENTIVOS E CONTROL NOS MODELOS DE XESTIÓN.
- OS CAMBIOS ORGANIZATIVOS A TRAVÉS DALGÚNS CASOS.
TEMA 2. OS INCENTIVOS MONETARIOS - INTRODUCIÓN.
- PROBLEMA PRINCIPAL-AXENTE.
- OS CONTRATOS PROGRAMA.
- ANÁLISE DE CASOS.
TEMA 3. A CONTRATACIÓN EXTERNA - INTRODUCIÓN.
- A CONTRATACIÓN EXTERNA COMO ALTERNATIVA Á PRODUCIÓN DIRECTA.
- INTEGRACIÓN VERTICAL OU CONTRATACIÓN EXTERNA.
- ANÁLISE DE CASOS.
TEMA 4. OS MECANISMOS DE LICITACIÓN - INTRODUCIÓN.
- OS MECANISMOS DE POXA.
- OS MECANISMOS DE CONCURSO.
- ANÁLISE DE CASOS.
TEMA 5. OS MERCADOS DE DEREITOS DE PROPIEDADE - INTRODUCIÓN.
- OS RECURSOS DE PROPIEDADE COMÚN.
- ANÁLISE DE CASOS.
TEMA 6. OS MERCADOS INTERNOS DE COMPETENCIA PÚBLICA - INTRODUCIÓN.
- A IMPLANTACIÓN DOS MERCADOS DE COMPETENCIA PÚBLICA.
- ANÁLISE DE CASOS.
TEMA 7. OS MECANISMOS DE COPAGO - INTRODUCIÓN.
- A APLICACIÓN DOS MECANISMOS DE COPAGO.
- ANÁLISE DE CASOS.
TEMA 8. INTERVENCIÓN PÚBLICA MEDIANTE O USO DE VALES, BONOS OU CHEQUES - INTRODUCIÓN.
- A IMPLANTACIÓN DO SISTEMA DE VALES, BONOS OU CHEQUES.
- ANÁLISE DE CASOS.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Estudo de casos A7 A11 B8 10 26 36
Proba mixta A13 B6 C10 1 7 8
Seminario A10 A12 C1 3 6 9
Presentación oral A5 C4 C5 2 18 20
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Estudo de casos Descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de traballo, desde a perspectiva da análise económica da xestión pública, para chegar a unha decisión razoada.
Proba mixta Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas.
Seminario Traballo en grupo que ten como finalidade o estudo intensivo dun tema relacionado cos mecanismos da teoría da axencia como referencia na análise económica da xestión pública, e a elaboración dun documento de conclusións.
Presentación oral Exposición verbal a través da que o alumno e o profesor interactúan dun modo ordenado, expoñendo temas relacionados coa nova xestión pública.

Atención personalizada
Metodoloxías
Proba mixta
Seminario
Presentación oral
Estudo de casos
Descrición
Con carácter xeral e para todas as metodoloxías, está deseñada para promover unha aprendizaxe autónoma dos estudantes e a resolución de problemas, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais).

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba mixta A13 B6 C10 Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas. 70
Estudo de casos A7 A11 B8 Seguimento da aprendizaxe do alumnado polo profesor. 30
 
Observacións avaliación

Asistencia
ás clases co maior grao de participación posible. Utilización da bibliografía
recomendada no programa. Resolver sempre todas as dúbidas que xurdan durante o
desenvolvemento das sesións, recorrendo á atención personalizada cando fose
necesario. A.-Exame: 70% da cualificación. 
B.-Estudo de casos: 30% da cualificación. A nota agregada deberá ser
igual ou superior a 5 puntos sobre 10 para poder superar a materia. A
puntuación do apartado  B gardarase para
a segunda convocatoria, pero en ningún caso para cursos posteriores. Os
criterios de avaliación son os mesmos para a primeira e segunda oportunidade de
cada convocatoria, así como para a convocatoria adiantada. No caso de alumnado
con dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia,
empregarase a plataforma virtual e o correo electrónico como vehículo de
comunicación principal para a xestión de contidos, titorías e entrega de
traballos. Acordarase ao comezo de curso un calendario específico de datas
compatible coa súa dedicación, pero terán o mesmo deber de realizar actividades
e de acudir a calquera tipo de proba de avaliación que o alumnado a tempo
completo. A efectos de cualificación, a cualificación de non presentado
corresponde ao alumnado cando só participe en actividades de avaliación que
teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final, con
independencia da cualificación conseguida.


Fontes de información
Bibliografía básica Albi, E. y Onrubia, J. (2015). Economía de la Gestión Pública: cuestiones fundamentales. Madrid: Ramón Areces.
Albi, E. et al. (2000). Economía Pública II. Barcelona: Ariel Economía.
Albi, E. et al. (1997). Gestión Pública. Barcelona: Ariel Economía.
- Auerbach, A.J. y Feldstein, M. (eds.) (2002). Handbook of Public Economics. Amsterdam: North-Holland Publishing Company.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Análise de Decisións Económicas e Mercados/611532001

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías