Identifying Data 2019/20
Subject (*) Public Management Models Code 611532010
Study programme
Máster Universitario en Economía
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optional 3
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Análise Económica e Administración de Empresas
Economía
Empresa
Coordinador
Garcia Lorenzo, Antonio
E-mail
antonio.garcia.lorenzo@udc.es
Lecturers
Gago Cortés, María Carmen
Garcia Lorenzo, Antonio
E-mail
m.gago@udc.es
antonio.garcia.lorenzo@udc.es
Web http://https://mastereconomia.gal/
General description Esta materia nace en resposta ás crecentes esixencias de eficiencia e sustentabilidade na xestión pública, proporcionando os instrumentos necesarios para levar a cabo un proceso máis racional de toma de decisións neste ámbito.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A5 CE5 - Capacidad para defender argumentos económicos con claridad y precisión tanto en el entorno habitual de trabajo, como en reuniones científicas nacionales e internacionales.
A7 CE7 - Identificar los elementos que introducen ineficiencias en la asignación de recursos por parte de agentes, instituciones y sistemas económicos.
A10 CE10 - Participar en grupos de trabajo interdisciplinarios ligados al estudio de las tendencias socio- económicas de largo plazo.
A11 CE11 - Analizar el papel de las instituciones públicas en la economía a través de la regulación de mercados y de la implementación de políticas que inciden sobre la actividad empresarial.
A12 CE12 - Analizar las ventajas y los inconvenientes de la regulación y de las políticas económicas y proponer alternativas.
A13 CE13 - Discernir el alcance y las limitaciones de las conclusiones y juicios que se derivan del empleo de teorías y modelos económicos.
B6 CG1 - Aplicar los conocimientos de economía a la identificación, previsión y solución de los problemas económicos en general, y en particular los relativos al nivel de especialización, en entornos nuevos o poco conocidos.
B8 CG3 - Capacidad para realizar un análisis crítico, evaluación y síntesis de ideas nuevas y complejas.
C1 CT1 - Capacidad para comprender el significado y aplicación de la perspectiva de género en los distintos ámbitos de conocimiento y en la práctica profesional con el objetivo de alcanzar una sociedad más justa e igualitaria.
C4 CT4 - Capacidad para interaccionar y defender con rigor, claridad y precisión ante otro especialistas trabajos, propuestas, nuevas ideas etc.
C5 CT5 - Comunicación oral e escrita.
C10 CT10 - Capacidad de análisis y síntesis.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Analizar os problemas de axencia aos que a Administración Pública trata de responder co deseño das súas políticas. Identificar os instrumentos adecuados para lograr a mellora da eficiencia dos recursos empregados na instrumentación das políticas públicas. AC7
AC11
BC8
CC10
Desenvolver modelos organizativos e reformas institucionais ao servizo dunha xestión pública eficiente. AC12
AC13
BC6
Orientar a las instituciones públicas en su relación con el sector privado y sugerir instrumentos de seguimiento y control para observar los resultados. AC5
AC10
CC1
CC4
CC5

Contents
Topic Sub-topic
Os seguintes temas desenvolven os contidos establecidos na ficha da Memoria de Verificación, que son: - Os mecanismos da Teoría da Axencia como referencia na análise económica da xestión pública, incentivos, avaliación de esforzo e supervisión.
- A cooperación público-privada.
- Os mecanismos de licitación.
- Os mercados internos de competencia pública.
INTRODUCIÓN: A NOVA XESTIÓN PÚBLICA E A TEORÍA DA AXENCIA - INTRODUCIÓN.
- OS ELEMENTOS DIFERENCIADORES NA XESTIÓN PÚBLICA.
- OS OBXECTIVOS PARA A REFORMA DA XESTIÓN PÚBLICA.
- UNHA VISIÓN TEMPORAL DOS INSTRUMENTOS PARA A REFORMA DA XESTIÓN PÚBLICA.
- OS RETOS FUTUROS NA XESTIÓN PÚBLICA.
- AS RELACIÓNS DE AXENCIA NOS DISTINTOS NIVEIS DA XESTIÓN PÚBLICA.
- INCENTIVOS, AVALIACIÓN DO ESFORZO E SUPERVISIÓN.
- OS MECANISMOS DA TEORÍA DA AXENCIA COMO REFERENCIA NA ANÁLISE ECONÓMICA DA XESTIÓN PÚBLICA.
TEMA 1. OS CAMBIOS ORGANIZATIVOS - MODELOS DE XESTIÓN.
- INCENTIVOS E CONTROL NOS MODELOS DE XESTIÓN.
- OS CAMBIOS ORGANIZATIVOS A TRAVÉS DALGÚNS CASOS.
TEMA 2. OS INCENTIVOS MONETARIOS - INTRODUCIÓN.
- PROBLEMA PRINCIPAL-AXENTE.
- OS CONTRATOS PROGRAMA.
- ANÁLISE DE CASOS.
TEMA 3. A CONTRATACIÓN EXTERNA - INTRODUCIÓN.
- A CONTRATACIÓN EXTERNA COMO ALTERNATIVA Á PRODUCIÓN DIRECTA.
- INTEGRACIÓN VERTICAL OU CONTRATACIÓN EXTERNA.
- ANÁLISE DE CASOS.
TEMA 4. OS MECANISMOS DE LICITACIÓN - INTRODUCIÓN.
- OS MECANISMOS DE POXA.
- OS MECANISMOS DE CONCURSO.
- ANÁLISE DE CASOS.
TEMA 5. OS MERCADOS DE DEREITOS DE PROPIEDADE - INTRODUCIÓN.
- OS RECURSOS DE PROPIEDADE COMÚN.
- ANÁLISE DE CASOS.
TEMA 6. OS MERCADOS INTERNOS DE COMPETENCIA PÚBLICA - INTRODUCIÓN.
- A IMPLANTACIÓN DOS MERCADOS DE COMPETENCIA PÚBLICA.
- ANÁLISE DE CASOS.
TEMA 7. OS MECANISMOS DE COPAGO - INTRODUCIÓN.
- A APLICACIÓN DOS MECANISMOS DE COPAGO.
- ANÁLISE DE CASOS.
TEMA 8. INTERVENCIÓN PÚBLICA MEDIANTE O USO DE VALES, BONOS OU CHEQUES - INTRODUCIÓN.
- A IMPLANTACIÓN DO SISTEMA DE VALES, BONOS OU CHEQUES.
- ANÁLISE DE CASOS.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Case study A7 A11 B8 10 26 36
Mixed objective/subjective test A13 B6 C10 1 7 8
Seminar A10 A12 C1 3 6 9
Oral presentation A5 C4 C5 2 18 20
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Case study Descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de traballo, desde a perspectiva da análise económica da xestión pública, para chegar a unha decisión razoada.
Mixed objective/subjective test Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas.
Seminar Traballo en grupo que ten como finalidade o estudo intensivo dun tema relacionado cos mecanismos da teoría da axencia como referencia na análise económica da xestión pública, e a elaboración dun documento de conclusións.
Oral presentation Exposición verbal a través da que o alumno e o profesor interactúan dun modo ordenado, expoñendo temas relacionados coa nova xestión pública.

Personalized attention
Methodologies
Mixed objective/subjective test
Seminar
Oral presentation
Case study
Description
Con carácter xeral e para todas as metodoloxías, está deseñada para promover unha aprendizaxe autónoma dos estudantes e a resolución de problemas, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais).

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Mixed objective/subjective test A13 B6 C10 Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas. 70
Case study A7 A11 B8 Seguimento da aprendizaxe do alumnado polo profesor. 30
 
Assessment comments

Asistencia
ás clases co maior grao de participación posible. Utilización da bibliografía
recomendada no programa. Resolver sempre todas as dúbidas que xurdan durante o
desenvolvemento das sesións, recorrendo á atención personalizada cando fose
necesario. A.-Exame: 70% da cualificación. 
B.-Estudo de casos: 30% da cualificación. A nota agregada deberá ser
igual ou superior a 5 puntos sobre 10 para poder superar a materia. A
puntuación do apartado  B gardarase para
a segunda convocatoria, pero en ningún caso para cursos posteriores. Os
criterios de avaliación son os mesmos para a primeira e segunda oportunidade de
cada convocatoria, así como para a convocatoria adiantada. No caso de alumnado
con dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia,
empregarase a plataforma virtual e o correo electrónico como vehículo de
comunicación principal para a xestión de contidos, titorías e entrega de
traballos. Acordarase ao comezo de curso un calendario específico de datas
compatible coa súa dedicación, pero terán o mesmo deber de realizar actividades
e de acudir a calquera tipo de proba de avaliación que o alumnado a tempo
completo. A efectos de cualificación, a cualificación de non presentado
corresponde ao alumnado cando só participe en actividades de avaliación que
teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final, con
independencia da cualificación conseguida.


Sources of information
Basic Albi, E. y Onrubia, J. (2015). Economía de la Gestión Pública: cuestiones fundamentales. Madrid: Ramón Areces.
Albi, E. et al. (2000). Economía Pública II. Barcelona: Ariel Economía.
Albi, E. et al. (1997). Gestión Pública. Barcelona: Ariel Economía.
- Auerbach, A.J. y Feldstein, M. (eds.) (2002). Handbook of Public Economics. Amsterdam: North-Holland Publishing Company.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Economic Decisions and Market Analysis/611532001

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.