Identifying Data 2022/23
Subject (*) Evaluation of Public Policies Code 611532011
Study programme
Máster Universitario en Economía
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optional 3
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Economía
Coordinador
Alló Pazos, María
E-mail
maria.allo.pazos@udc.es
Lecturers
Alló Pazos, María
E-mail
maria.allo.pazos@udc.es
Web http://campusvirtual.udc.gal/
General description O obxectivo desta materia é, por unha banda, entender a importancia da avaliación na xestión das políticas públicas e, por outro, aprender a realizar estudos de avaliación de impacto de políticas públicas en distintos ámbitos e contextos, e con distintas metodoloxías. A materia ten un enfoque práctico: o estudo de casos prácticos de avaliación.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A2 CE2 - Conocimiento riguroso de los modelos micro y macroeconómicos y su aplicación precisa a situaciones concretas.
A3 CE3 - Manejo de las técnicas econométricas actuales.
B6 CG1 - Aplicar los conocimientos de economía a la identificación, previsión y solución de los problemas económicos en general, y en particular los relativos al nivel de especialización, en entornos nuevos o poco conocidos.
B8 CG3 - Capacidad para realizar un análisis crítico, evaluación y síntesis de ideas nuevas y complejas.
C1 CT1 - Capacidad para comprender el significado y aplicación de la perspectiva de género en los distintos ámbitos de conocimiento y en la práctica profesional con el objetivo de alcanzar una sociedad más justa e igualitaria.
C4 CT4 - Capacidad para interaccionar y defender con rigor, claridad y precisión ante otro especialistas trabajos, propuestas, nuevas ideas etc.
C5 CT5 - Comunicación oral e escrita.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer o marco institucional da economía. Identificar e anticipar problemas económicos relevantes nos ámbitos público e privado. AC2
BC6
BC8
CC4
Capacidade de elaborar medidas de política económica para alcanzar uns obxectivos dados. Capacidade de xerar reflexións propias sobre problemas de natureza económica e os seus efectos sociais e éticos. AC3
BC6
BC8
CC1
CC4
CC5
Fomentar a actitude crítica e autocrítica. BC8
CC1
CC4
CC5

Contents
Topic Sub-topic
Tema 1. Fundamentos de avaliación de políticas públicas. 1.1 A avaliación de políticas públicas no marco da nova gobernanza.
1.2.Conceptos básicos de avaliación de políticas públicas: tipoloxías de avaliación.
Tema 2. Cuestións metodolóxicas. 2.1 Monitoraxe e avaliación.
2.2 Avaliación cualitativa e cuantitativa.
2.3 Teoría básica de avaliación de impacto.
Tema 3. Avaliación de impacto de políticas públicas. 3.1 Aleatorización.
3.2 Metodoloxías de avaliación de impacto.
3.3 Ameazas e análises.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A2 A3 10 0 10
Case study B6 B8 C1 C4 C5 0 20 20
Mixed objective/subjective test A2 A3 B6 B8 C1 C4 1 9 10
ICT practicals A3 B6 B8 C1 C4 C5 5 20 25
 
Personalized attention 10 0 10
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición oral, apoiada en medios audiovisuais, que inclúe conceptos teóricos e exemplos prácticos.
Case study Seguimento da aprendizaxe do alumnado nas sesións programadas a través da súa participación nas mesmas e da realización e defensa dos casos propostos.
Mixed objective/subjective test Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas.
ICT practicals Os alumnos deben realizar, co apoio e dirección dos profesores, as aplicacións empíricas que lles sexan propostas.

Personalized attention
Methodologies
ICT practicals
Case study
Description
Con carácter xeral e para todas as metodoloxías, ten como fin promover unha aprendizaxe autónoma dos estudantes e a resolución de problemas, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais).

Tanto as titorías de grupo reducido, como as individuais ou grupais realizaranse de forma virtual.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Mixed objective/subjective test A2 A3 B6 B8 C1 C4 Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas. 30
Case study B6 B8 C1 C4 C5 Seguimento da aprendizaxe do alumnado nas sesións programadas a través da súa participación nas mesmas e da realización e defensa dos casos propostos 70
 
Assessment comments



Sources of information
Basic Khandker, S. R., Koolwal, G. B., y H. A. Samad (2010). Handbook on Impact Evaluation.. Washington: The World Bank.
Agencia Estatal de Evaluación de las Políticas Públicas y la Calidad de los Servicios (2010). Fundamentos de Evaluación de Políticas Públicas.. Madrid: Ministerio de Política Territorial y Administración Pública. Agencia Estatal de Evaluación d
Gertler, P., Martínez, S., Rawlings, L., Premand, P., Vermeersch, C.M.J (2016). La evaludación de impacto en la práctica. Grupo Banco Mundial

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Quantitative Methods/611532004
Research Techniques/611532006
Econometric Techniques/611532003

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.