Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Econometría Avanzada Código 611532027
Titulación
Máster Universitario en Economía
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Economía
Coordinación
Iglesias Vazquez, Emma Maria
Correo electrónico
emma.iglesias@udc.es
Profesorado
Iglesias Vazquez, Emma Maria
Correo electrónico
emma.iglesias@udc.es
Web
Descrición xeral O obxectivo desta materia é dobre. Por unha banda, trátase de que os alumnos coñezan as técnicas e procedementos estatísticos e econométricos especialmente adecuados para resolver problemas reais que se expoñen no ámbito da economía. En segundo lugar, que comprendan as propiedades estatísticas destas técnicas e procedementos para saber cando e como poden aplicalos.
Plan de continxencia 1. Cambios de contido
Non hai modificacións.
2. Metodoloxías
* Metodoloxías de ensino que se manteñen
Durante o período de semi-presencialidade (ou non-presencialidade), parte (ou todas) as metodoloxías realízanse mediante ferramentas telemáticas.
* Metodoloxías de ensino que se modifican
Durante o período semi-presencial (ou non-presencial), parte (ou todas) as metodoloxías realízanse mediante ferramentas telemáticas.

3. Mecanismos de atención personalizada aos estudantes
Ferramentas telemáticas.
Sempre que o alumno o precise.
4. Modificacións na avaliación
En periodos de semi-presencialidade (ou non-presencialidade), a avaliación realízase toda mediante ferramentas telemáticas.

* Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non hai modificacións. Os alumnos dispoñen do material en Moodle y Faitic.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 CE1 - Conocimiento de las herramientas matemáticas, estadísticas y econométricas necesarias para manejar con rigor los modelos económicos
A8 CE8 - Analizar y proponer cambios en el diseño de las organizaciones y de los sistemas de incentivos que mejoren el funcionamiento de los mismos en tener de su eficiencia.
A10 CE10 - Participar en grupos de trabajo interdisciplinarios ligados al estudio de las tendencias socio- económicas de largo plazo.
A12 CE12 - Analizar las ventajas y los inconvenientes de la regulación y de las políticas económicas y proponer alternativas.
B6 CG1 - Aplicar los conocimientos de economía a la identificación, previsión y solución de los problemas económicos en general, y en particular los relativos al nivel de especialización, en entornos nuevos o poco conocidos.
B13 CG8 - Capacidad para entender y explicar datos económicos y para trabajar con ellos mediante las técnicas más actuales.
C1 CT1 - Capacidad para comprender el significado y aplicación de la perspectiva de género en los distintos ámbitos de conocimiento y en la práctica profesional con el objetivo de alcanzar una sociedad más justa e igualitaria.
C2 CT2 - Capacidad para comunicarse por oral e por escrito en lengua gallega.
C3 CT3 - Sostenibilidad y compromiso ambiental. Uso equitativo, responsable y eficiente de los recursos.
C4 CT4 - Capacidad para interaccionar y defender con rigor, claridad y precisión ante otro especialistas trabajos, propuestas, nuevas ideas etc.
C7 CT7 - Capacidad para comunicarse por oral y por escrito en lengua inglesa.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Adquirir habilidades en la búsqueda, identificación e interpretación de fuentes de información económica relevante y de su contenido. AM1
AM8
AM10
AM12
CM1
CM3
CM4
CM7
Comprender las herramientas matemáticas básicas, necesarias para la formalización del comportamiento económico. AM1
AM8
AM10
AM12
CM1
CM3
CM4
CM7
Ser capaz de formular modelos simples de relación de las variables económicas, basados en la utilización de instrumentos técnicos. AM1
AM8
AM10
AM12
BM6
BM13
CM1
CM3
CM4
CM7
Evaluar, utilizando técnicas empíricas, las consecuencias de distintas alternativas de acción y seleccionar las más idóneas. AM1
AM8
AM10
AM12
BM6
CM1
CM3
CM4
CM7
Fomentar la actitud crítica y autocrítica. Tener capacidad para generar reflexiones propias sobre problemas de naturaleza económica y sus efectos sociales y éticos. AM8
AM10
AM12
BM6
BM13
CM1
CM4
CM7
Autocontrol en el sistema de trabajo, con respecto a tiempo y planificación. AM10
BM6
CM1
CM3
CM4
CM7
Fomentar el espíritu investigador, desarrollando la capacidad para analizar problemas nuevos con los instrumentos adquiridos. AM1
AM8
AM10
AM12
BM6
BM13
CM1
CM4
CM7
Adquirir competencias ligadas a la búsqueda de organización de documentación y a la presentación del trabajo de forma adecuada a la audiencia. AM1
AM8
AM10
AM12
BM6
BM13
CM1
CM3
CM4
CM7
Leer y comunicarse en inglés en el ámbito profesional. Capacidad de elaborar informes de asesoramiento económico. CM7
Respeto a los valores éticos y cívicos. Compromiso ético con el trabajo. Capacidad para trabajar en equipo. AM10
CM4
Responsabilidad y capacidad de asumir compromisos. Habilidades para argumentar de forma coherente e inteligible, tanto de forma oral como escrita. AM10
CM2
CM4
CM7

Contidos
Temas Subtemas
Tema 1.- Modelos de variables dependientes limitadas y correcciones en la selección muestral 1.1. Modelos logit y probit para respuesta binaria
1.2. El modelo tobit para respuestas de solución de esquina
1.3. El modelo de regresión de Poisson
1.4. Modelos de regresión censurada y truncada
1.5. Correcciones de la selección muestral
Tema 2.- Modelos con datos de panel 2.1. Combinación de cortes transversales en el tiempo: métodos simples para datos de panel
2.1.1. Combinación independiente de cortes transversales en el tiempo
2.1.2. Análisis de datos de panel para un periodo de dos años
2.1.3. Diferenciación con más de dos periodos
2.2. Métodos avanzados para datos de panel
2.2.1. Estimación de efectos fijos
2.2.2. Modelos de efectos aleatorios
2.2.3. Aplicación de métodos de datos de panel a otras estructuras de datos
2.3 Evaluación de políticas publicas
Tema 3.- Regresión cuantílica y otras técnicas econométricas. Modelos de econometría espacial. 3.1. Regresión cuantílica
3.2. Bootstrap
3.3. Regresión no paramétrica
3.4. Modelos de econometría espacial

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A1 A8 A12 B6 B13 C1 C3 C4 C7 10 19 29
Traballos tutelados A1 A8 A10 A12 B6 B13 C1 C2 C3 C4 C7 1 19 20
Prácticas a través de TIC A1 A8 A10 A12 B6 B13 C1 C3 C4 C7 5 20 25
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición oral, apoyada en medios audiovisuales, que incluye conceptos teóricos y ejemplos prácticos.
Traballos tutelados Cada alumno debe realizar, bajo tutela, un trabajo con datos reales aplicando las técnicas que se les han enseñado en el curso.
Prácticas a través de TIC Los alumnos deben realizar, con el apoyo y dirección de los profesores, las aplicaciones empíricas que les sean propuestas.

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas a través de TIC
Sesión maxistral
Traballos tutelados
Descrición
Prácticas a través de TIC, sesión maxistral e traballos tutelados. Para a realización destas actividades os alumnos necesitan o asesoramento e, no seu caso, a dirección dos profesores.
Cada alumno debe realizar, baixo tutela, un traballo con datos reais aplicando as técnicas que se lles ensinaron no curso.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A1 A8 A10 A12 B6 B13 C1 C2 C3 C4 C7 Trabajo individual de hasta 1000 palabras 100
 
Observacións avaliación

Requírense coñecementos
de inglés, especialmente na comprensión lectora, xa que unha parte do material
que se facilitará ao alumno está nesta lingua.

Na segunda oportunidade
poderase recuperar un 100% da nota a través dun traballo tutelado. Os/as
alumnos/ as que aproben a materia na primeira oportunidade, non poderán presentarse á segunda oportunidade.

As condicións de
avaliación da oportunidade adiantada serán específicas para esta oportunidade,
que será avaliada por medio dun único traballo tutelado, que supoñerá un 100%
dá cualificación final.

Os/ as alumnos/ as con dedicación a tempo parcial ou dispensa académica de asistencia a clase serán avaliados cos mesmos criterios que os/as de tempo completo. Cualificación de non presentado: Corresponde ao alumno, cando só participe de actividades de avaliación que
teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final, con independencia da cualificación alcanzada. O estudante ha de acreditar a súa personalidade de acordo coa normativa vixente.

As tutorias, e tutorias de grupo reducido realizaranse sempre de maneira non presencial.

Se hai circumnstancias que así o aconsellan de diversa índole, a materia poderá pasarse a modo semi-presencial aínda cando non se produciu un cambio na situación sanitaria xeral.

Durante un período
semipresencial (ou non presencial), parte (ou todas) as metodoloxías realizaranse mediante ferramentas telemáticas: Moodle, Teams e email.


Fontes de información
Bibliografía básica
• Cameron, A.C. & Trivedi, P. (2005). Microeconometrics: Methods and Applications, Cambridge University Press. Capítulos 4.6, 9, 11, 14, 16, 17, 20, 21, 22, 23, 24 y 25. http://cameron.econ.ucdavis.edu/mmabook/mma.html • Wooldridge, J. M., Introductory Econometrics: A Modern Approach, 4ta Edición, Cenage, Capítulos 13, 14, 17. • Koenker, Roger, and Kevin F. Hallock (2001), Quantile Regression, Journal of Economic Perspectives 15 (4), 143-156. www.econ.uiuc.edu/~roger/research/rq/QRJEP.pdf • Hansen, B. (2018), Econometrics, Chapters 13, 17. https://www.ssc.wisc.edu/~bhansen/econometrics/ • Software básico: Gretl. http://gretl.sourceforge.net/ y R: www.r-project.org. RStudio (Versión Desktop- Open Source Edition): www.rstudio.com, https://cran.r-project.org/web/packages/wooldridge/index.html
Bibliografía complementaria
• Hansen, B. (2018), Econometrics, Chapters 16, 21. https://www.ssc.wisc.edu/~bhansen/econometrics/ • Wooldridge, J. M. (2002), Econometric Analysis of Cross Section and Panel Data, The MIT Press, Cambridge, Massachusetts London, England.

Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Métodos Cuantitativos/611532004
Técnicas de Investigación/611532006
Técnicas Econométricas/611532003
Análise de Conxuntura Económica e Crecemento/611532002
Pensamento Económico e Institucións/611532005
Análise de Decisións Económicas e Mercados/611532001

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías