Identifying Data 2019/20
Subject (*) Advanced Microeconomics Code 611532028
Study programme
Máster Universitario en Economía
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optional 3
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Análise Económica e Administración de Empresas
Economía
Coordinador
Calo Blanco, Aitor
E-mail
aitor.calo@udc.es
Lecturers
Calo Blanco, Aitor
E-mail
aitor.calo@udc.es
Web http://mastereconomia.aaccentia.com/plan-de-estudos/itinerarios/itinerario-4/microeconomia-avanzada/
General description O obxectivo desta materia é dobre. Por un lado, busca proporcionar ós alumnos un coñecemento común nas competencias avanzadas na materia. En segundo lugar, profundizar en problemas de ben-estar e xustiza social.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A2 CE2 - Conocimiento riguroso de los modelos micro y macroeconómicos y su aplicación precisa a situaciones concretas.
A7 CE7 - Identificar los elementos que introducen ineficiencias en la asignación de recursos por parte de agentes, instituciones y sistemas económicos.
A11 CE11 - Analizar el papel de las instituciones públicas en la economía a través de la regulación de mercados y de la implementación de políticas que inciden sobre la actividad empresarial.
A12 CE12 - Analizar las ventajas y los inconvenientes de la regulación y de las políticas económicas y proponer alternativas.
A13 CE13 - Discernir el alcance y las limitaciones de las conclusiones y juicios que se derivan del empleo de teorías y modelos económicos.
B6 CG1 - Aplicar los conocimientos de economía a la identificación, previsión y solución de los problemas económicos en general, y en particular los relativos al nivel de especialización, en entornos nuevos o poco conocidos.
B7 CG2 - Capacidad de concebir, diseñar y poner en práctica un proceso sustancial de investigación en el campo de la economía en general, y en particular en sus áreas de especialización, con rigor académico.
B8 CG3 - Capacidad para realizar un análisis crítico, evaluación y síntesis de ideas nuevas y complejas.
C4 CT4 - Capacidad para interaccionar y defender con rigor, claridad y precisión ante otro especialistas trabajos, propuestas, nuevas ideas etc.
C5 CT5 - Comunicación oral e escrita.
C7 CT7 - Capacidad para comunicarse por oral y por escrito en lengua inglesa.
C8 CT8 - Capacidad para trabajar en un contexto internacional.
C10 CT10 - Capacidad de análisis y síntesis.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Conceptos e instrumentos básicos da asignación de recursos en mercados caracterizados por asimetrías informacionais. AC2
AC7
AC11
AC12
AC13
CC4
CC7
CC8
CC10
Identificar os aspectos esenciais das subastas como mecanismo da asignación dos recursos e os problemas derivados da selección adversa e do risco AC2
AC7
AC11
AC12
AC13
BC6
BC7
BC8
CC4
CC5
CC7
CC8
CC10
Valorar a importancia da información nas relacións contractuais CC4

Contents
Topic Sub-topic
Parte I. Repaso de Equilíbrio e Ben-estar
1. Problema do Consumidor a. Conxunto de Consumo
b. Conxunto Orzamental con dotacións iniciais
c. Preferencias
d. Decisión do Consumidor
e. Función de Demanda
2. Equilibrio Xeral Walrasiano a. Equilibrio
b. Propiedades I: Existencia, Unicidade, Estabilidade
c. Propiedades II: Eficiencia
c.i. 1o Teorema do Ben-estar
c.ii. 2o Teorema do Ben-estar
3. Función de Ben-estar social a. Teorema de Imposibilidade de Arrow
Parte II. Ben-estar e xustiza social
1. O problema da avaliación da asignación dos recursos: a. Compoñentes básicos do modelo.
b. A idea de igualdade de recursos e o concepto de Función de Ordenación Social (Social Ordering Function).
2. Axiomas de eficiencia e Igualdade a. Definicións e incompatibilidades.
b. Relaxación dos axiomas e fuxida das imposibilidades.
c. Axiomas e principios adicionais.
a. Prioridade absoluta ó máis desfavorecido.
3. Distribución xusta de bens divisibles a. Medidas de ben-estar individual.
b. Funcións de ordenación social (SOFs).
c. Introdución a contextos con información limitada
4. Extensións a outros bens a. Traballo e lecer.
b. Saúde

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Objective test A2 A7 A11 A12 A13 B6 C5 C7 C10 3 0 3
Guest lecture / keynote speech A2 A7 A11 A12 A13 C4 C8 15 30 45
Problem solving A2 A7 A11 A12 A13 B6 B7 B8 C5 C7 C10 0 25 25
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Objective test Proba escrita que pode combinar preguntas breves, de desenvolvemento e exercicios.
Guest lecture / keynote speech Exposición oral do profesor complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Problem solving Resolución de problemas propostos e de cuestións prácticas en sesións interactivas.

Personalized attention
Methodologies
Problem solving
Description
Feedback persoal a través do email para resolver dúbidas dos exercicios propostos

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Objective test A2 A7 A11 A12 A13 B6 C5 C7 C10 Exame escrito. 30
Problem solving A2 A7 A11 A12 A13 B6 B7 B8 C5 C7 C10 Resolución de problemas propostos. 70
 
Assessment comments

A nota final do curso (NF) ven dada pola fórmula:


NF= SP+(10-SP)/10 * PO

onde:

SP = Solución de problemas
PO = Proba obxetiva



Sources of information
Basic Fleurbaey, Marc. y Maniquet, François (2011). A Theory of Fairness and Social Welfare. Cambridge University Press
Jehle, Geoffrey A.; y, Philip J. Reny (2001). Advanced Microeconomic Theory, 2nd edition. Addison Wesley, Boston
Fleurbaey, Marc. y Maniquet, François (2008). Fair social orderings with unequal production skills. Economic Theory, January (2008), Volume 34, Issue 1, pp 25–45
Villar, Antonio (1999). Lecciones de Microeconomía. Antoni Bosch. Barcelona

Complementary Varian, H. (). Microeconomic Analysis. Norton
Mas-Colell, Andreu; Whinston, Michael D.; y, Green, Jerry R. (1995). Microeconomic Theory. Oxford University Press


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Economic Decisions and Market Analysis/611532001

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Strategic Behaviour/611532030

Subjects that continue the syllabus
Advanced Topics in Economic Theory/611532031

Other comments
Requirense coñecementos de inglés, especialmente na comprensión lectora, xa que unha parte dos recursos do curso serán nesta lingua.


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.