Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Macroeconomía avanzada Código 611532029
Titulación
Máster Universitario en Economía
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Economía
Economía Aplicada 2
Coordinación
Gómez Suárez, Manuel Alberto
Correo electrónico
manuel.gomez@udc.es
Profesorado
Gómez Suárez, Manuel Alberto
Correo electrónico
manuel.gomez@udc.es
Web
Descrición xeral O obxectivo deste curso é ofrecer ao alumno un panorama dos modelos macroeconómicos que se basan na teoría do equilibrio xeral. Incidirase na importancia das expectativas dos axentes na determinación do equilibrio macroeconómico, así como nas consideracións dinámicas necesarias para desenvolver modelos formalmente consistentes. O curso cubrirá os dous modelos básicos da macroeconomía dinámica (o modelo de horizonte infinito o o modelo de xeracións solapadas) e ofrecerá varias aplicacións de ambos modelos

Competencias do título
Código Competencias do título
A2 CE2 - Conocimiento riguroso de los modelos micro y macroeconómicos y su aplicación precisa a situaciones concretas.
A5 CE5 - Capacidad para defender argumentos económicos con claridad y precisión tanto en el entorno habitual de trabajo, como en reuniones científicas nacionales e internacionales.
A6 CE6 - Plantear con suficiente precisión y rigor un proyecto de investigación en economía.
A9 CE9 - Elaborar informes económicos coyunturales y estudios orientados a analizar y predecir el comportamiento de corto plazo de la economía y sus efectos sobre sectores y mercados específicos.
B6 CG1 - Aplicar los conocimientos de economía a la identificación, previsión y solución de los problemas económicos en general, y en particular los relativos al nivel de especialización, en entornos nuevos o poco conocidos.
B7 CG2 - Capacidad de concebir, diseñar y poner en práctica un proceso sustancial de investigación en el campo de la economía en general, y en particular en sus áreas de especialización, con rigor académico.
B8 CG3 - Capacidad para realizar un análisis crítico, evaluación y síntesis de ideas nuevas y complejas.
C2 CT2 - Capacidad para comunicarse por oral e por escrito en lengua gallega.
C6 CT6 - Capacidad de gestión de la información.
C7 CT7 - Capacidad para comunicarse por oral y por escrito en lengua inglesa.
C8 CT8 - Capacidad para trabajar en un contexto internacional.
C9 CT9 - Destrezas para investigar.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer os principais modelos macroeconómicos dinámicos. AM2
AM5
AM6
AM9
BM6
BM7
BM8
CM6
CM8
CM9
Resolver, calibrar e simular modelos macroeconómicos dinámicos. AM2
AM6
AM9
BM6
BM7
BM8
CM2
CM6
CM7
CM8
CM9
Ter unha actitude proactiva, a capacidade de traballar en grupo, a adquisición de responsabilidades, así como a habilidade para argumentar e expresarse de forma coherente tanto na elaboración dun texto escrito como na exposición pública dos resultados dun estudio concreto. AM5
AM6
BM8
CM2
CM6
CM7
CM8
CM9

Contidos
Temas Subtemas
Tema 1. O modelo de Ramsey-Cass-Koopmans - Hipótesis do modelo
- Comportamento de familias e empresas
- A dinámica da economía
Tema 2. O modelo de xeracións solapadas - Hipótesis do modelo
- Comportamento das familias
- A dinámica da economía
- Ineficiencia dinámica
Tema 3. Crecimiento endóxeno - Modelo AK
- Modelo de Lucas
- Modelo de Romer
- Extensións
Tema 4. Aplicacións: calibración e simulación - Calibración
- Simulación

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A2 A5 A6 A9 B6 B7 B8 C2 C6 C7 C8 C9 9 9 18
Prácticas a través de TIC A2 A5 A6 A9 B6 B7 B8 C7 C8 C9 3 12 15
Traballos tutelados A2 A5 A6 A9 B6 B7 C2 C6 C7 C8 0 20 20
Actividades iniciais A2 A6 B7 B8 C6 0 1 1
Solución de problemas A2 A9 B6 B8 3 9 12
Eventos científicos e/ou divulgativos A2 A5 A9 B7 B6 C9 1 0 1
Proba mixta A2 A5 A6 A9 B6 B7 B8 C2 C6 C7 C8 C9 1 6 7
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Estará centrada na exposición dos contidos de carácter mais teórico.
Prácticas a través de TIC Consistirán na exposición e realización dos contidos prácticos dos diferentes temas utilizando software específico.
Traballos tutelados Cada alumno debe realizar un traballo aplicando as técnicas aprendidas no curso.
Actividades iniciais Presentación da materia e exposición do necesario para cursala.
Solución de problemas Solución de problemas da materia.
Eventos científicos e/ou divulgativos Asistencia OBRIGATORIA a conferencias/seminarios programados para a materia.
Proba mixta Haberá unha proba obxetiva con preguntas relativas aos conceptos teóricos e prácticos abordados na materia.

Atención personalizada
Metodoloxías
Proba mixta
Traballos tutelados
Descrición
O estudante disporá dos seguintes medios de comunicación co profesor:
- Correo electrónico.
- Plataforma de teleformación.
- Tutorías personales no despacho.
- Videoconferencia.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba mixta A2 A5 A6 A9 B6 B7 B8 C2 C6 C7 C8 C9 Nesta proba valorarase a comprensión e asimilación dos conceptos, a utilización de razoamentos axeitados, o bo uso da linguaxe e a destreza na formulación e resolución dos problemas. 30
Traballos tutelados A2 A5 A6 A9 B6 B7 C2 C6 C7 C8 Deberá realizarse e presentarse un traballo aplicando os métodos aprendidos no curso. 70
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Barro, Robert y Sala-i-Marti, Xavier (2004). Economic Growth. MIT Press
Acemoglu, Daron (2009). Introduction to Modern Economic Growth. MIT Press
Blanchard, Olivier y Stanley Fischer (1989). Lectures on Macroeconomics. MIT Press
Romer, David (2006). Macroeconomía avanzada. McGraw-Hill

Bibliografía complementaria Jones, Charles I. y Dietrich Vollrath (2013). Introduction to economic growth. W. W. Norton
Jones, Charles I. (2017). Macroeconomics. W. W. Norton


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Métodos Cuantitativos/611532004
Análise de Coxuntura Económica e Crecemento/611532002
Análise de Decisións Económicas e Mercados/611532001

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

1.- A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:

1.1. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático

1.2. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos

1.3. De se realizar en papel:

- Non se empregarán plásticos.

- Realizaranse impresións a dobre cara.

- Empregarase papel reciclado.

- Evitarase a impresión de borradores.

2.- Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural

3.- Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais

4.- Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...)

5.- Traballaráse para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade

6. Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas

7. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías