Identifying Data 2019/20
Subject (*) Advanced macroeconomics Code 611532029
Study programme
Máster Universitario en Economía
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optional 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Economía
Economía Aplicada 2
Coordinador
Gómez Suárez, Manuel Alberto
E-mail
manuel.gomez@udc.es
Lecturers
Gómez Suárez, Manuel Alberto
E-mail
manuel.gomez@udc.es
Web
General description O obxectivo deste curso é ofrecer ao alumno un panorama dos modelos macroeconómicos que se basan na teoría do equilibrio xeral. Incidirase na importancia das expectativas dos axentes na determinación do equilibrio macroeconómico, así como nas consideracións dinámicas necesarias para desenvolver modelos formalmente consistentes. O curso cubrirá os dous modelos básicos da macroeconomía dinámica (o modelo de horizonte infinito o o modelo de xeracións solapadas) e ofrecerá varias aplicacións de ambos modelos

Study programme competencies
Code Study programme competences
A2 CE2 - Conocimiento riguroso de los modelos micro y macroeconómicos y su aplicación precisa a situaciones concretas.
A5 CE5 - Capacidad para defender argumentos económicos con claridad y precisión tanto en el entorno habitual de trabajo, como en reuniones científicas nacionales e internacionales.
A6 CE6 - Plantear con suficiente precisión y rigor un proyecto de investigación en economía.
A9 CE9 - Elaborar informes económicos coyunturales y estudios orientados a analizar y predecir el comportamiento de corto plazo de la economía y sus efectos sobre sectores y mercados específicos.
B6 CG1 - Aplicar los conocimientos de economía a la identificación, previsión y solución de los problemas económicos en general, y en particular los relativos al nivel de especialización, en entornos nuevos o poco conocidos.
B7 CG2 - Capacidad de concebir, diseñar y poner en práctica un proceso sustancial de investigación en el campo de la economía en general, y en particular en sus áreas de especialización, con rigor académico.
B8 CG3 - Capacidad para realizar un análisis crítico, evaluación y síntesis de ideas nuevas y complejas.
C2 CT2 - Capacidad para comunicarse por oral e por escrito en lengua gallega.
C6 CT6 - Capacidad de gestión de la información.
C7 CT7 - Capacidad para comunicarse por oral y por escrito en lengua inglesa.
C8 CT8 - Capacidad para trabajar en un contexto internacional.
C9 CT9 - Destrezas para investigar.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer os principais modelos macroeconómicos dinámicos. AC2
AC5
AC6
AC9
BC6
BC7
BC8
CC6
CC8
CC9
Resolver, calibrar e simular modelos macroeconómicos dinámicos. AC2
AC6
AC9
BC6
BC7
BC8
CC2
CC6
CC7
CC8
CC9
Ter unha actitude proactiva, a capacidade de traballar en grupo, a adquisición de responsabilidades, así como a habilidade para argumentar e expresarse de forma coherente tanto na elaboración dun texto escrito como na exposición pública dos resultados dun estudio concreto. AC5
AC6
BC8
CC2
CC6
CC7
CC8
CC9

Contents
Topic Sub-topic
1. The Ramsey-Cass-Koopmans model - Hypothesis of the model
- Behavior of households and firms
- Dynamics of the economy
2. Overlapping generations models - Hypothesis of the model
- Behavior of households
- Dynamics of the economy
- Dynamic inefficiency
3. Real business cycle models - Economic fluctuations
- Basic model
- Behavior of households
- Solution of the model
4. Applications: calibration and simulation - Calibration
- Simulation

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A2 A5 A6 A9 B6 B7 B8 C2 C6 C7 C8 C9 9 9 18
ICT practicals A2 A5 A6 A9 B6 B7 B8 C7 C8 C9 3 12 15
Supervised projects A2 A5 A6 A9 B6 B7 C2 C6 C7 C8 0 20 20
Introductory activities A2 A6 B7 B8 C6 0 1 1
Problem solving A2 A9 B6 B8 3 9 12
Events academic / information A2 A5 A9 B7 B6 C9 1 0 1
Mixed objective/subjective test A2 A5 A6 A9 B6 B7 B8 C2 C6 C7 C8 C9 1 6 7
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Estará centrada na exposición dos contidos de carácter mais teórico.
ICT practicals Consistirán na exposición e realización dos contidos prácticos dos diferentes temas utilizando software específico.
Supervised projects Cada alumno debe realizar un traballo aplicando as técnicas aprendidas no curso.
Introductory activities Presentación da materia e exposición do necesario para cursala.
Problem solving Solución de problemas da materia.
Events academic / information Asistencia OBRIGATORIA a conferencias/seminarios programados para a materia.
Mixed objective/subjective test Haberá unha proba obxetiva con preguntas relativas aos conceptos teóricos e prácticos abordados na materia.

Personalized attention
Methodologies
Mixed objective/subjective test
Supervised projects
Description
O estudante disporá dos seguintes medios de comunicación co profesor:
- Correo electrónico.
- Plataforma de teleformación.
- Tutorías personales no despacho.
- Videoconferencia.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Mixed objective/subjective test A2 A5 A6 A9 B6 B7 B8 C2 C6 C7 C8 C9 Nesta proba valorarase a comprensión e asimilación dos conceptos, a utilización de razoamentos axeitados, o bo uso da linguaxe e a destreza na formulación e resolución dos problemas. 30
Supervised projects A2 A5 A6 A9 B6 B7 C2 C6 C7 C8 Deberá realizarse e presentarse un traballo aplicando os métodos aprendidos no curso. 70
 
Assessment comments

Sources of information
Basic Barro, Robert y Sala-i-Marti, Xavier (2004). Economic Growth. MIT Press
Acemoglu, Daron (2009). Introduction to Modern Economic Growth. MIT Press
Blanchard, Olivier y Stanley Fischer (1989). Lectures on Macroeconomics. MIT Press
Romer, David (2006). Macroeconomía avanzada. McGraw-Hill

Complementary Jones, Charles I. y Dietrich Vollrath (2013). Introduction to economic growth. W. W. Norton
Jones, Charles I. (2017). Macroeconomics. W. W. Norton


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Quantitative Methods/611532004
Aggregate Economic Analysis and Growth/611532002
Economic Decisions and Market Analysis/611532001

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

1.- A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:

1.1. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático

1.2. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos

1.3. De se realizar en papel:

- Non se empregarán plásticos.

- Realizaranse impresións a dobre cara.

- Empregarase papel reciclado.

- Evitarase a impresión de borradores.

2.- Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural

3.- Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais

4.- Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...)

5.- Traballaráse para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade

6. Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas

7. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.