Identifying Data 2020/21
Subject (*) Principles of Microeconomics Code 611G01001
Study programme
Grao en Economía
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
First Basic training 6
Language
Spanish
English
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Economía
Coordinador
Couñago Garrido, Celia
E-mail
c.counago@udc.es
Lecturers
Calo Blanco, Aitor
Couñago Garrido, Celia
E-mail
aitor.calo@udc.es
c.counago@udc.es
Web
General description Con respecto a docencia:
a- Como é unha materia troncal no grao de Economía, o futuro graduado necesita un dominio riguroso destas temáticas.
b- Abórdase cun nivel introductorio, o que implica que os diversos temas que analizan o comportamento de consumidores, empresas e mercados trátanse dunha maneira intuitiva e sinxela , sin perder por iso rigurosidade na explicación. Preténdese sentar as bases para unha maior profundización en niveis intermedios e avanzados.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos
Non hai modificacións
2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Manual de teoría (Apuntes sobre Principios de Microeconomía).
Manual de prácticas (Prácticas de Microeconomía para un curso de introducción).
*Metodoloxías docentes que se modifican
Clases en Teams (gravadas)
3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Tutorías a través emails e en Teams

4. Modificacións na avaliación
1ª oportunidade: Probas de avaliación continua online con posibilidade de acadar o 100% da cualificación.
2ª oportunidade: exame online de toda a temática (poderase incluir resolución de exercicios, preguntas conceptuais, etc) con posibilidade de acadar o 100% da cualificación

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non hai.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 CE1- Contribuír á boa xestión da asignación de recursos tanto no ámbito privado como no público.
A2 CE2-Identificar e anticipar problemas económicos relevantes en relación coa asignación de recursos en xeral, tanto no ámbito privado como no público.
A3 CE3-Aportar racionalidade á análise e á descripción de calquera aspecto da realidade económica.
A4 CE4-Avaliar consecuencias e distintas alternativas de acción e seleccionar as mellores, dados os obxectivos.
A5 CE5-Emitir informes de asesoramento sobre situación concretas da economía (internacional, nacional ou rexional) ou de sectores da mesma.
A6 CE6-Redactar proxectos de xestión económica a nivel internacional, nacional ou rexional. Integrarse na xestión empresarial.
A7 CE7-Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido.
A8 CE8-Entender as institucións económicas como resultado e aplicación de representacións teóricas ou formais acerca de cómo funciona a economía.
A9 CE9-Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais.
A10 CE10-Usar habitualmente a tecnoloxía da información e as comunicación en todo a seu desempeño profesional.
A11 CE11Leer e comunicarse no ámbito profesional en máis dun idioma, en especial en inglés.
A12 CE12-Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos.
A13 CE13-Comunicarse con fluidez no seu contorno e traballar en equipo.
B1 CB1 - Que os estudantes demostren posuir e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e que soe encontrar nun nivel que, ainda que se apoia en libros de texto avanzados, inclue tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
B2 CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ó seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que se demostran por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da su entorna de traballo.
B3 CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da su área de estudo) para emitir xuizos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B4 CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
B5 CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6 CG1- Que os estudantes formados se convertan en profesionais capaces de analizar, reflexionar e intervir sobre os diferentes elementos que constitúen un sistema económico
B7 CG2 - Que os estudantes coñezan o funcionamento e as consecuencias dos sistemas económicos, as distintas alternativas de asignación de recursos, acumulación de riqueza e distribución da renda e estean en condicións de contribuír ao seu bo funcionamento e mellora
B8 CG3 -Que os estudantes sexan capaces de identificar e anticipar os problemas económicos relevantes, identificar alternativas de resolución, seleccionar as máis axeitadas e avaliar os resultados aos que conduce.
B9 CG4 -Que os estudantes respecten os dereitos fundamentais e de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con minusvalidez.
C1 CT1-Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 CT2-Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 CT3-Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 CT4-Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 CT5-Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 CT6-Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Learn the basic concepts and relationships of the Microeconomic Theory. B1
B2
B3
B4
B9
C1
C2
C3
C4
C5
Identify economic opportunities in order to benefit from them; assign scarce resources; assess final outcomes; etc. Respect the basic human rights and the ideal of equality of opportunity. A1
A2
A3
A5
A8
A9
A10
A11
A12
A13
B1
B3
B4
B5
B6
B7
B8
C2
C3
Understand the basic microeconomic concepts by means of different reference textbooks. Elaborate arguments to solve different economic problems. Develop the ability to interact with other skilled workers. Communicate ideas, problems, solutions, etc. to both specialized and non-specialized audience. Obtain and develop the skills to enroll in postgraduate programs. A1
A2
A3
A4
A6
A7
A11
C1
C3
C5
C6
C7
C8

Contents
Topic Sub-topic
PART 1: INTRODUCTION Economics. Preliminaries
The Basics of Supply and Demand
PART 2: CONSUMER THEORY Consumer Behaviour
Individual and Market Demand
PART 3: THE THEORY OF THE FIRM Production
The Cost of Production
PART 4: MARKET STRUCTURE Profit Maximization and Competitive Supply
The Analysis of Competitive Markets
Market Power: Monopoly

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A3 A4 A7 A8 A11 B1 B4 B7 B8 C4 C6 C8 17 34 51
Problem solving A5 A9 A12 B2 5 15 20
Case study A6 A10 B3 C3 10 10 20
Seminar B5 B6 C1 C2 4 0 4
Directed discussion A13 B9 10 14 24
Mixed objective/subjective test C5 C7 2 18 20
 
Personalized attention 11 0 11
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Lectures with media support, that may be completed with the introduction of questions to students to boost interactive learning and improve the knowledge transmition
Problem solving Practical issues to solve in interactive sessions
Case study The student is faced to a particular problem (the case) that describes a real or supposed professional situation and he (she) must be able to analyze and solve it.
Seminar Group Mentoring: The whole group is divided in two subgroups (the half of the students in each one -about 15 students each-) and there will be four mentoring group hours for each subgroup along the course.
Directed discussion Theoretical and practical issues to resolve in ineteractive sessions
Mixed objective/subjective test Written test that may combine multiple choice questions, sorting, short-answer and / or discrimination

Personalized attention
Methodologies
Problem solving
Case study
Directed discussion
Seminar
Description
Interactive sessions aim to deal individually with all students in order to monitor their performance.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Problem solving A5 A9 A12 B2 The handing over of the solution to the exercises proposed by the teachers will be assesed. 1
Case study A6 A10 B3 C3 The handing over of the solution to the exercises proposed by the teachers will be assesed. 1
Mixed objective/subjective test C5 C7 At some point of the term written tests will be set, and they will be part of the final mark. In order to pass the subject, it is compulsory to obtain, at least, 3,5 of a maximum level of 7 points. 97
Directed discussion A13 B9 The handing over of the solution to the exercises proposed by the teachers will be assesed. 1
 
Assessment comments

1. In order to pass the subject any student must obtain, at least, 5 points of a maximum of 10. 

2. If in the continuous assessment (CA) carried out during the course s/he reaches the mark of 5 out of 10, s/he won't need to take the final exams.

3. The assessment criterion is the same for all the opportunities, including the "early opportunity". In all of them the final exams will be carried out on the established dates, the qualification obtained in this exam (FE) will be part of the final qualification.

4. The final mark (FM) will be determined by applying the following rule: FM=CA+FE(10-CA)/10.

5. Those who use the "early opportunity" must get at least 5, out of 10, to pass the subject. The same criterion will be applied to the part time students and to those who have the "dispensa académica de exención de asistencia", as regulated by the UDC's regulation.

6. The student will get the "No Presentado" final mark in the case in which s/he does not take part in at least 20% of the assessments activities.

7. The student must prove her/his identity in accordance with the current regulation.


Sources of information
Basic (). .
Varian, H.R. (2010). Intermediate Microeconomics.. Norton
Celia Couñago Garrido (2009). Apuntes sobre Principios de Microeconomía. Reprografía noroeste,S.L.
Delgado Alvarez, M. Henandez Romám, A. (2003). Ejercicios de Microeconomía. Cuestiones y problemas. Desclée de Brouwer
Paul Krugman, Robin Wells (2006). Introducción a la Economía. Microeconomía. Reverté
Pindyck, R.S. y Rubindeld,D.I. (2009). Microeconomía. Prentice Hall
Robert H. Frank (2005). Microeconomía y Conducta. McGraw-Hill
Pindyck R S and Rubinfeld, D L (2013). Microeconomics.. Pearson
Krugman, P and Wells, R (2013). Microeconomics. . Worth publishes
Barreiro Viñán, Couñago Garrido, García Lorenzo. (2004). Prácticas de Microeconomía para un curso de Introducción. Reprografia noroeste, S.L.
Karl,E. Case, Ray C. Fair (2008). Principios de Microeconomía. Prentice Hall

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus
Microeconomic Theory/611G01023

Other comments

Students are encouraged to attend the lectures and to show an important level of participation. We strongly recomend the use of the textbooks mentioned in the sources of information. Additionally, students should try to solve the exercises set during the lectures.    



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.