Identifying Data 2020/21
Subject (*) Principles of Macroeconomics Code 611G01005
Study programme
Grao en Economía
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
First Basic training 6
Language
Spanish
English
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Economía
Coordinador
Lopez Rodriguez, Jesus
E-mail
jesus.lopez.rodriguez@udc.es
Lecturers
Garcia Cebro, Juan Antonio
Lopez Rodriguez, Jesus
E-mail
j.a.garciac@udc.es
jesus.lopez.rodriguez@udc.es
Web
General description A macroecomia e unha materia fundamental nas titulacións do Grado en Economía. Por tratarse dunha materia que se imparte no primeriro curso, o nivel será introdutorio, se bien han de quedar ben fundamentados os conceptos e as interrelacións macroeconómicas básicas.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos

Non se realizarán cambios

2. Metodoloxías

*Metodoloxías docentes que se manteñen

– Sesión maxistral (realizarase de forma virtual, preferiblemente a través de Teams): as clases maxistrais sustitúense por videoconferencias, grabacións en Teams, YouTube ou similar.

- Proba mixta (realizarase de forma virtual, preferiblemente a través de Moodle): A proba obxectiva manterase, adaptándoa á evaluación a distancia.

*Metodoloxías docentes que se modifican

Non se realizarán cambios

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

A atención personalizada ao alumno ou tutorías levarse a cabo por cualquera medio que permita conectar có profesor, xa sexa a través de Moodle, Teams ou correo electrónico, respetando, no posible, os horarios de tutoría. De todos os xeitos, a atención ao alumno adaptarase con flexibilidade ás suas necesidades en horario compatible coa la dispoñibilidade do profesor.

– Correo electrónico: Diariamente. De uso para facer consultas, solicitar encontros virtuais para resolver dúbidas e facer o seguimento da avaliación continua.

– Moodle: Diariamente. Segundo a necesidade do alumnado. Dispoñen de “foros” (valorarase a inclusión de foros temáticos asociados a cada módulo da materia), para formular as consultas necesarias.

– Teams: sesións semanais en gran grupo para o avance dos contidos teóricos e da avaliación continua na franxa horaria que ten asignada a materia no calendario de aulas da facultade. No seu caso, sesións semanais (segundo o demande o alumnado) en pequeno grupo (ate 6 persoas), para o seguimento e apoio na realización da avaliación continua. Esta dinámica permite facer un seguimento normalizado e axustado as necesidades da aprendizaxe do alumando para desenvolver o traballo da materia.

4. Modificacións na avaliación

Non se realizarán cambios

*Observacións de avaliación:
Mantéñense as mesmas que figuran na guía docente.

REQUISITOS PARA SUPERAR A MATERIA:

a) Asistir e participar regularmente nas actividades da avaliación continua.

b) Obter unha puntuación total mínima do 50% do total de actividades obxecto de avaliación.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Non se realizarán cambios. O alumnado xa dispoñe de todos os materiais de traballo da maneira dixitalizada en Moodle.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 CE1- Contribuír á boa xestión da asignación de recursos tanto no ámbito privado como no público.
A2 CE2-Identificar e anticipar problemas económicos relevantes en relación coa asignación de recursos en xeral, tanto no ámbito privado como no público.
A3 CE3-Aportar racionalidade á análise e á descripción de calquera aspecto da realidade económica.
A4 CE4-Avaliar consecuencias e distintas alternativas de acción e seleccionar as mellores, dados os obxectivos.
A5 CE5-Emitir informes de asesoramento sobre situación concretas da economía (internacional, nacional ou rexional) ou de sectores da mesma.
A6 CE6-Redactar proxectos de xestión económica a nivel internacional, nacional ou rexional. Integrarse na xestión empresarial.
A7 CE7-Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido.
A8 CE8-Entender as institucións económicas como resultado e aplicación de representacións teóricas ou formais acerca de cómo funciona a economía.
A9 CE9-Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais.
A10 CE10-Usar habitualmente a tecnoloxía da información e as comunicación en todo a seu desempeño profesional.
A11 CE11Leer e comunicarse no ámbito profesional en máis dun idioma, en especial en inglés.
A12 CE12-Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos.
A13 CE13-Comunicarse con fluidez no seu contorno e traballar en equipo.
B1 CB1 - Que os estudantes demostren posuir e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e que soe encontrar nun nivel que, ainda que se apoia en libros de texto avanzados, inclue tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
B2 CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ó seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que se demostran por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da su entorna de traballo.
B3 CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da su área de estudo) para emitir xuizos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B4 CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
B5 CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6 CG1- Que os estudantes formados se convertan en profesionais capaces de analizar, reflexionar e intervir sobre os diferentes elementos que constitúen un sistema económico
B7 CG2 - Que os estudantes coñezan o funcionamento e as consecuencias dos sistemas económicos, as distintas alternativas de asignación de recursos, acumulación de riqueza e distribución da renda e estean en condicións de contribuír ao seu bo funcionamento e mellora
B8 CG3 -Que os estudantes sexan capaces de identificar e anticipar os problemas económicos relevantes, identificar alternativas de resolución, seleccionar as máis axeitadas e avaliar os resultados aos que conduce.
B9 CG4 -Que os estudantes respecten os dereitos fundamentais e de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con minusvalidez.
C1 CT1-Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C4 CT2-Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 CT3-Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 CT4-Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 CT5-Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 CT6-Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
To Understand the functioning of different markets: The market for money, the labor market, the goods market. A1
A2
A7
B3
To know the determination of equilibrium income in a closed without public sector economy. A2
A3
B1
B5
C1
To know the role of the external sector and the role of the public sector and determine the balance in an open and public sector economic model. A1
A2
A4
B2
B6
To know the formulation and the effects of the economic policies of demand: fiscal and monetary. Knowing supply policies. A3
A5
A6
A8
A9
A10
A11
B4
B8
C4
C5
To know the role of banks and central banks in funding the economic system. A2
A3
A12
B7
C6
C7
To Know introductory theory of business cycles. A8
A9
A13
B9
C8

Contents
Topic Sub-topic
1. THE SCIENCE OF MACROECONOMICS 1. What Macroeconomics study
2. How economists think
2. THE MACROECONOMICS APPROACH 1. Introduction
2. The aggregate production
3. The other key macroeconomic variables

3. THE GOODS MARKET: THE IS CURVE 1. Introduction
2. Components of GDP
3. The demand for goods
4. Investment demand and the interest rate
5. Equilibrium in the goods market and the IS curve
4. THE FINANCIAL MARKETS: THE LM CURVE 1. Introduction
2. The demand for money
3. Money supply
4. The balance in the money market and the LM curve
5. Monetary policy and open market operations
5. THE GOODS AND FINANCIAL MARKETS: THE IS-LM MODEL

1. Introduction
2. The goods market and the IS relation
3. Financial markets and the LM Relation
4. The IS-LM
5. Combination of economic policies
6. Introduction of dynamics
6. THE LABOR MARKET 1. Introduction
2. Overview of the labor market
3. Changes in unemployment
3. The determination of wages
4. The pricing
5. The natural rate of unemployment

7. PUTTING ALL MARKETS TOGETHER: THE AS-AD MODEL 1. Introduction
2. Aggregate supply: concept, graphic collection and slope
3. Aggregate demand: concept, graphic collection and slope
4. Production of balance short and medium term
5. The effects of a monetary expansion
6. A reduction of the public deficit
7. Conclusions

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A2 A4 A5 A7 A8 A9 B2 B1 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C4 C5 C7 17 34 51
Problem solving A3 A4 A10 B3 B4 C6 C8 25 25 50
Mixed objective/subjective test A1 A6 A11 A12 A13 5 29 34
 
Personalized attention 15 0 15
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech The classroom teacher explains each of the themes of the program content. Use the waxed and technologies available.
Students solve any doubts that it faces. At the end of each master class it opens a time of clarification, comments, etc.
Problem solving It corresponds with the midterms (continuous evaluation of the student), which may consist of multiple choice tests, problem solving, short questions, etc. When the midterms (continuous evaluation) are based on multiple choice tests, the incorrect questions will have penalization.
Mixed objective/subjective test There will be only one exam at the "second opportunity" (July call) where the weight of this exam will be 100% of the final grade for the subject. This exam may consist of a multiple choice test (with only one correct answer per question). The exam may also include short questions to explain contents of the subject and / or problems solving. For the case of multiple choice tests, wrong answers will have penalization.

Personalized attention
Methodologies
Guest lecture / keynote speech
Problem solving
Mixed objective/subjective test
Description
Personalized attention in small group and in individual office hours, especially in relation to the work and other activities presented in the classroom or in Moodle.

The Small Group Office hours as well as the individual ones will be preferably virtual

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Problem solving A3 A4 A10 B3 B4 C6 C8 It corresponds with the midterms (continuous evaluation of the student), which may consist of multiple choice tests, problem solving, short questions, etc. When the midterms (continuous evaluation) are based on multiple choice tests, the incorrect questions will have penalization.
100
 
Assessment comments
Grading students that cannot attend the subject

Students will be grade with "no presentado" when they take part in evaluation activities that have a weighting lower than 20 % of the final grade , regardless of the gradigqualification achieved.

Second opportunity and advanced call

There will be only one exam at the "second opportunity" (July call) where the weight of this exam will be 100% of the final grade for the subject. This exam may consist of a multiple choice test (with only one correct answer per question). The exam may also include short questions to explain contents of the subject and / or problems solving. For the case of multiple choice tests, wrong answers will have penalization.
Students with recognition of part-time dedication and academic assistance waiver exemption

Except for the dates approved by the Faculty Board for the mixed tests, for the remaining tests will be agreed at the beginning of the course a specific timetable compatible with their dedication.

Student Identification

The student has to prove his status in accordance with current regulations.

Sources of information
Basic PATEIRO RODRÍGUEZ, C. (1994). CONTESTACIÓN AL PROGRAMA DE MACROECONOMÍA. TÓRCULO
BAJO, O. Y M.A. MONÉS (1994). CURSO DE MACROECONOMÍA. A. BOSCH
MOCHÓN MORCILLO, F. Y VICTOR ALBERTO BEKER (2008). ECONOMIA. PRINCIPIOS Y APLICACIONES. MC GRAW HILL
RODRIGUEZ, J., F. MOCHÓN Y OTROS (1993). ELEMENTOS Y CUESTIONES DE T. ECONÓMICA. UNED
MOCHÓN MORCILLO, F. (2008). INTRODUCCIÓN A LA MACROECONOMÍA (3ª). MADRID. MCGRAW HILL
MOCHÓN MORCILLO, F. (2008). INTRODUCCIÓN A LA MACROECONOMÍA EJERCICICIOS 3ª EDICIÓN. MADRID. EDERSA
ESCRIBA, F. J. Y OTROS (1995). INTRODUCCIÓN PRÁCTICA A LA ECONOMÍA. MC GRAW HILL
DORBNBUSCH, R. Y S. FISCHER (varias ediciones). MACROECONOMÍA. MCGRAW-HILL
BLANCHARD O. (2006). MACROECONOMÍA 4º edc.. PEARSON PRENTICE HALL
DORNBUSCH, R. FISCHER, S. Y STARTZ, R. (2004). MACROECONOMIA 9ª EDICION . McGRAW-HILL/INTERAMERICANA DE ESPAÑA,S.A.U
BELZUNEGUI ORMAZABAL, B., CABRERIZO DE MIGUEL, J., PADILLA GIMENO, R. Y VALERO PERANDONES, I. (2013). MACROECONOMIA. PROBLEMAS Y EJERCICIOS RESUELTOS. PEARSON
WYPLOSZ, C., BURDA, M. (1994). MACROECONOMIA: UN TEXTO EUROPEO . ARIEL ECONOMIA
JONES, CHARLES I. (2014). MACROECONOMICS 4TH EDITION. W.W. NORTON & COMPANY, INC.
BLANCHARD O., AMIGHINI A. Y GIAVAZZI, F. (2012). MACROECONOMICS 5 EDICION. PEARSON
MANKIW GREGORY N. (2016). MACROECONOMICS 9TH EDITION. WORTH PUBLISHERS
BLANCHARD O., AMIGHINI A. Y GIAVAZZI, F. (2013). MACROECONOMICS. A EUROPEAN PERSPECTIVE. PEARSON
MOCHÓN MORCILLO, F. Y DE JUAN DÍAZ, R. (2006). PRINCIPIOS DE MACROECONOMÍA. EJERCICIOS. EDICIONES ACADÉMICAS
PATEIRO RODRÍGUEZ C. (2011). PROBLEMAS Y TEST DE PRINCIPIOS DE MACROECONOMÍA . EN TRÁMITE

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.