Datos Identificativos 2021/22
Asignatura (*) Principios de Macroeconomía Código 611G01005
Titulación
Grao en Economía
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Castelán
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Economía
Coordinación
Lopez Rodriguez, Jesus
Correo electrónico
jesus.lopez.rodriguez@udc.es
Profesorado
Currais Nunes, Luis Claudio
Lopez Rodriguez, Jesus
Miras Araujo, Jesus
Correo electrónico
luis.currais@udc.es
jesus.lopez.rodriguez@udc.es
jesus.miras@udc.es
Web
Descrición xeral A macroecomia e unha materia fundamental nas titulacións do Grado en Economía. Por tratarse dunha materia que se imparte no primeriro curso, o nivel será introdutorio, se bien han de quedar ben fundamentados os conceptos e as interrelacións macroeconómicas básicas.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos

Non se realizarán cambios

2. Metodoloxías

*Metodoloxías docentes que se manteñen

– Sesión maxistral (realizarase de forma virtual, preferiblemente a través de Teams): as clases maxistrais sustitúense por videoconferencias, grabacións en Teams, YouTube ou similar.

- Proba mixta (realizarase de forma virtual, preferiblemente a través de Moodle): A proba obxectiva manterase, adaptándoa á evaluación a distancia.

*Metodoloxías docentes que se modifican

Non se realizarán cambios

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

A atención personalizada ao alumno ou tutorías levarse a cabo por cualquera medio que permita conectar có profesor, xa sexa a través de Moodle, Teams ou correo electrónico, respetando, no posible, os horarios de tutoría. De todos os xeitos, a atención ao alumno adaptarase con flexibilidade ás suas necesidades en horario compatible coa la dispoñibilidade do profesor.

– Correo electrónico: Diariamente. De uso para facer consultas, solicitar encontros virtuais para resolver dúbidas e facer o seguimento da avaliación continua.

– Moodle: Diariamente. Segundo a necesidade do alumnado. Dispoñen de “foros” (valorarase a inclusión de foros temáticos asociados a cada módulo da materia), para formular as consultas necesarias.

– Teams: sesións semanais en gran grupo para o avance dos contidos teóricos e da avaliación continua na franxa horaria que ten asignada a materia no calendario de aulas da facultade. No seu caso, sesións semanais (segundo o demande o alumnado) en pequeno grupo (ate 6 persoas), para o seguimento e apoio na realización da avaliación continua. Esta dinámica permite facer un seguimento normalizado e axustado as necesidades da aprendizaxe do alumando para desenvolver o traballo da materia.

4. Modificacións na avaliación

Non se realizarán cambios

*Observacións de avaliación:
Mantéñense as mesmas que figuran na guía docente.

REQUISITOS PARA SUPERAR A MATERIA:

a) Asistir e participar regularmente nas actividades da avaliación continua.

b) Obter unha puntuación total mínima do 50% do total de actividades obxecto de avaliación.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Non se realizarán cambios. O alumnado xa dispoñe de todos os materiais de traballo da maneira dixitalizada en Moodle.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 CE1- Contribuír á boa xestión da asignación de recursos tanto no ámbito privado como no público.
A2 CE2-Identificar e anticipar problemas económicos relevantes en relación coa asignación de recursos en xeral, tanto no ámbito privado como no público.
A3 CE3-Aportar racionalidade á análise e á descripción de calquera aspecto da realidade económica.
A4 CE4-Avaliar consecuencias e distintas alternativas de acción e seleccionar as mellores, dados os obxectivos.
A5 CE5-Emitir informes de asesoramento sobre situación concretas da economía (internacional, nacional ou rexional) ou de sectores da mesma.
A6 CE6-Redactar proxectos de xestión económica a nivel internacional, nacional ou rexional. Integrarse na xestión empresarial.
A7 CE7-Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido.
A8 CE8-Entender as institucións económicas como resultado e aplicación de representacións teóricas ou formais acerca de cómo funciona a economía.
A9 CE9-Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais.
A10 CE10-Usar habitualmente a tecnoloxía da información e as comunicación en todo a seu desempeño profesional.
A11 CE11Leer e comunicarse no ámbito profesional en máis dun idioma, en especial en inglés.
A12 CE12-Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos.
A13 CE13-Comunicarse con fluidez no seu contorno e traballar en equipo.
B1 CB1 - Que os estudantes demostren posuir e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e que soe encontrar nun nivel que, ainda que se apoia en libros de texto avanzados, inclue tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
B2 CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ó seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que se demostran por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da su entorna de traballo.
B3 CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da su área de estudo) para emitir xuizos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B4 CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
B5 CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6 CG1- Que os estudantes formados se convertan en profesionais capaces de analizar, reflexionar e intervir sobre os diferentes elementos que constitúen un sistema económico
B7 CG2 - Que os estudantes coñezan o funcionamento e as consecuencias dos sistemas económicos, as distintas alternativas de asignación de recursos, acumulación de riqueza e distribución da renda e estean en condicións de contribuír ao seu bo funcionamento e mellora
B8 CG3 -Que os estudantes sexan capaces de identificar e anticipar os problemas económicos relevantes, identificar alternativas de resolución, seleccionar as máis axeitadas e avaliar os resultados aos que conduce.
B9 CG4 -Que os estudantes respecten os dereitos fundamentais e de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con minusvalidez.
C1 CT1-Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C4 CT2-Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 CT3-Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 CT4-Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 CT5-Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 CT6-Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer o funcionamento dos diferentes mercados: O mercado do diñeiro, o mercado do traballo, o mercado de bens. A1
A2
A7
B3
Coñecer a determinación da renda de equilibrio. Primeiro nunha economía simple, pechada e sen sector público. A2
A3
B1
B5
C1
Coñecer o papel do sector exterior e o papel do sector público e determinar o equilibrio nun modelo económico aberto e con sector público. A1
A2
A4
B2
B6
Coñecer a formulación e os efectos das políticas económicas de demanda: fiscais e monetarias. Coñecer as políticas de oferta. A3
A5
A6
A8
A9
A10
A11
B4
B8
C4
C5
Coñecer o papel da banca e dos bancos centrais no financiamento do sistema económico. A2
A3
A12
B7
C6
C7
Coñecer a nivel introdutorio a teoría dos ciclos económico A8
A9
A13
B9
C8

Contidos
Temas Subtemas
1. A CIENCA MACROECONOMICA 1. ¿Qué estudia a macroeconomía?
2. ¿Cómo pensan os macroeconomistas?
2. OS DATOS DA MACROECONOMIA 1. Producción agregada
2. Outras grandes variables macroeconómicas
3. Modelos macroeconómicos e variables agregadas
4. Unha breve historia da macroeconomía
5. Tres conceptos centrais arredor dos cales se organiza a asignatura
3. O MERCADO DE BENS: A CURVA IS 1. A composición do PIB
2. A demanda de mercadorías
3. A determinación da producción de equilibrio
4. O investimento é igual ao aforro: unha forma alternativa de pensar o equilibrio no mercado de bens
5. A determinación da producción de equilibrio. O investimento como variable endóxena: a curva IS
6. O investimento é igual ao aforro: unha representación alternativa da curva IS (equilibrio no mercado de bens)
7. O goberno é omnipotente? un aviso
4. O MERCADO DE ACTIVOS: A CURVA LM 1. Os mercados financeiros: un suposto de agregación
2. A demanda de diñeiro
3. Oferta de diñeiro
4. Determinación do tipo de interese e da curva LM
5. A política monetaria e as operacións de mercado aberto
5. O MERCADO DE BENS E O MERCADO DE ACTIVOS: O MODELO IS-LM

1. Introdución
2. O mercado de bens e a relación IS: revisión
3. Os mercados financeiros e a relación LM: revisión
4. Xuntando as relacións IS e LM
5. Demanda agregada
6. ¿Como se axusta o modelo IS-LM aos feitos?
6. O LADO DA OFERTA DA ECONOMIA
1. Introdución: unha breve revisión
2. O lado da oferta da economía: determinación do prezo
3. O lado da oferta da economía: determinación salarial
4. O mercado de traballo: a taxa natural de desemprego
5. A curva de Phillips: do nivel de prezos á taxa de inflación
6. Tipos de interese nominais e reais
7. A taxa de interese real e o modelo IS-LM
8. Os tipos de interese nominal e real: a regra de política monetaria
7. XUNTANDO TODOS OS MERCADOS: O MODELO IS-LM-PC 1. A taxa de interese real e o modelo IS-LM: unha revisión
2. Modelo IS-LM-PC

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A2 A4 A5 A7 A8 A9 B2 B1 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C4 C5 C7 17 34 51
Solución de problemas A3 A4 A10 B3 B4 C6 C8 25 25 50
Proba mixta A1 A6 A11 A12 A13 5 29 34
 
Atención personalizada 15 0 15
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral O profesor explica na aula cada un dos temas do contido do programa. Utiliza o encerado e as tecnoloxías dispoñibles.
Os alumnos resolven cantas dúbidas se lle presenten. Ao final de cada sesión maxistral ábrese un tempo de aclaracións, comentarios, etc.

Recoméndase a bibliografía axeitada a cada tema.
Solución de problemas Na aula se podrán propoñer problemas que ls alumnos deberán resolver, así como a realización de traballos. Os problemas e los casos terán estreita relación con cada un dos temas que se explicaron nas sesións magistrales. A medida que se van explicando os temas, poderanse propoñer evaluacións dos temas tratados.
Proba mixta A primeira oportunidade substitúese pola avaliación continua do alumno (dous exames parciais durante o período lectivo que substitúen a data da primeira oportunidade no calendario oficial) que poden consistir nunha serie de probas como exame de opción múltiple, resolución de problemas, desenvolvemento de preguntas curtas, etc. Na avaliación continua, as preguntas incorrectas restarán puntuación
Só haberá un exame na segunda oportunidade (convocatoria de xullo) onde o peso deste exame será do 100% da nota final da materia. Esta proba pode consistir nunha serie de preguntas de resposta múltiple con varias respostas, só unha das respostas correcta. O exame tamén pode incluír preguntas para o desenvolvemento dos contidos do programa e / ou resolución de problemas. No caso de exames de opción múltiple, os fallos restarán puntuación

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Solución de problemas
Proba mixta
Descrición
Atención personalizada nas titorías de grupo reducido e nas titorías individuais, especialmente en relación cos traballos e outras actividades plantexadas na aula ou en Moodle.

As Titorías de Grupo Reducido serán virtuais, así como as individuais e grupais, preferentemente.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba mixta A1 A6 A11 A12 A13 A primeira oportunidade sustitúese pola evaluación continua do estudiante, que poderá consistir en una serie de probas como examen tipo test, solución de problemas, preguntas cortas e realización e exposición de traballos. O profesor informará coa suficiente antelación aos estudiantes das probas a realizar. Se realizarán dous exámenes parciales, o primeiro terá lugar durante o período de clases y o segundo coincidirá coa data fixada eno calendario oficial para o examen de primeira oportunidad. Nos cuestionarios propostos, as preguntas incorrectas restarán puntuación, tal e como se especificará no enunciado dos mismos. Será necesario alcanzar un mínimo de 5 puntos sobre 10 en cada un deles para poder aprobar a asignatura en la modalidad de evaluación continua.
Realizarase únicamente un examen na segunda oportunidad (convocatoria de Xulio) donde o peso de este examen será do 100% da nota final da materia. Esta proba poderá consistir en unha batería de preguntas tipo test con respsta múltiple, sendo correcta somente unha das respostas. O examen tamén poderá incluir preguntas de desenvolvemento dos contidos do programa e /ou solución de problemas. No caso dos exámenes tipo test os fallos restarán puntuación.
100
 
Observacións avaliación

A) NORMATIVA DE AVALIACIÓN: 

 1. Condicións de avaliación: Está prohibido acceder á sala de exames con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e / ou o almacenamento de información. 

 2. Identificación do estudante: O estudante deberá acreditar a súa personalidade segundo a normativa vixente. 

 B) TIPOS DE CALIFICACION

 1. Calificación de non presentadO: Corresponde ao alumno, cando só participa en actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a calificación final, independentemente da calificación acadada. 

 2. Estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e exención de asistencia á exención de asistencia: Agás as datas aprobadas na Xunta de Facultade para a proba obxectiva final, para as restantes probas un calendario específico de datas compatible coa súa dedicación 

 C) OPORTUNIDADES DE AVALIACIÓN

 1. Primeira oportunidade: Ademais dos criterios de avaliación indicados anteriormente nesta sección, a primeira oportunidade substitúese por unha avaliación continua (dous exames parciais) que se realizarán durante o período lectivo. Cada parcial terá un peso entre o 40% e o 60% da nota final (por exemplo, se o primeiro exame pesa o 60%, o segundo pesará o 40% e viceversa para garantir unha nota final do 100%). Cada un dos exames parciais  consistirá en preguntas de opción múltiple (cunha soa resposta correcta por pregunta). Os exames parciais tamén poden incluír preguntas curtas para explicar o contido da materia e / ou a resolución de problemas. No caso de preguntas de opción múltiple, as respostas incorrectas terán unha penalización. 

 2. Segunda oportunidade: Só haberá un exame na "segunda oportunidade" (convocatoria de xullo) onde o peso deste exame  será o 100% da nota final do curso. O exame de segunda oportunidade consistirá en preguntas de opción múltiple (cunha soa resposta correcta por pregunta). O exame da segunda oportunidade tamén pode incluír preguntas curtas para explicar o contido da materia e / ou a resolución de problemas. No caso de preguntas de opción múltiple, as respostas incorrectas terán unha penalización

 3. Convocatoria adiantada: As condicións de avaliación da oportunidade adiantada serán específicas para esta oportunidade. Avaliarase mediante unha proba mixta que representará o 100% da nota final.


Fontes de información
Bibliografía básica BAJO, O. Y M.A. MONÉS (1994). CURSO DE MACROECONOMÍA. A. BOSCH
MOCHÓN MORCILLO, F. Y VICTOR ALBERTO BEKER (2008). ECONOMIA. PRINCIPIOS Y APLICACIONES. MC GRAW HILL
RODRIGUEZ, J., F. MOCHÓN Y OTROS (1993). ELEMENTOS Y CUESTIONES DE T. ECONÓMICA. UNED
MOCHÓN MORCILLO, F. (2008). INTRODUCCIÓN A LA MACROECONOMÍA (3ª). MADRID. MCGRAW HILL
MOCHÓN MORCILLO, F. (2008). INTRODUCCIÓN A LA MACROECONOMÍA EJERCICICIOS 3ª EDICIÓN. MADRID. EDERSA
ESCRIBA, F. J. Y OTROS (1995). INTRODUCCIÓN PRÁCTICA A LA ECONOMÍA. MC GRAW HILL
DORBNBUSCH, R. Y S. FISCHER (varias ediciones). MACROECONOMÍA. MCGRAW-HILL
BLANCHARD O. (2006). MACROECONOMÍA 4º edc.. PEARSON PRENTICE HALL
DORNBUSCH, R. FISCHER, S. Y STARTZ, R. (2004). MACROECONOMIA 9ª EDICION . McGRAW-HILL/INTERAMERICANA DE ESPAÑA,S.A.U
BELZUNEGUI ORMAZABAL, B., CABRERIZO DE MIGUEL, J., PADILLA GIMENO, R. Y VALERO PERANDONES, I. (2013). MACROECONOMIA. PROBLEMAS Y EJERCICIOS RESUELTOS. PEARSON
WYPLOSZ, C., BURDA, M. (1994). MACROECONOMIA: UN TEXTO EUROPEO . ARIEL ECONOMIA
JONES, CHARLES I. (2014). MACROECONOMICS 4TH EDITION. W.W. NORTON & COMPANY, INC.
BLANCHARD O., AMIGHINI A. Y GIAVAZZI, F. (2012). MACROECONOMICS 5 EDICION. PEARSON
MANKIW GREGORY N. (2016). MACROECONOMICS 9TH EDITION. WORTH PUBLISHERS
BLANCHARD O., AMIGHINI A. Y GIAVAZZI, F. (2013). MACROECONOMICS. A EUROPEAN PERSPECTIVE. PEARSON
MOCHÓN MORCILLO, F. Y DE JUAN DÍAZ, R. (2006). PRINCIPIOS DE MACROECONOMÍA. EJERCICIOS. EDICIONES ACADÉMICAS
PATEIRO RODRÍGUEZ C. Y OTROS (2020). PRINCIPIOS DE MACROECONOMÍA: LIBRO DE EJERCICIOS, TEST Y EXÁMENES RESUELTOS. REPROGRAFÍA DEL NOROESTE
PATEIRO RODRÍGUEZ, C. (2020). PRINCIPIOS DE MACROECONOMÍA: TEMAS. REPROGRAFÍA DEL NOROESTE

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

1. A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:

a. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático

b. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos

2. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores de sostibilidade e  nos comportamentos persoais e profesionais.

3. Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.

4. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías