Identifying Data 2015/16
Subject (*) Dereito da Empresa Code 611G01007
Study programme
Grao en Economía
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
First FB 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Dereito Privado
Coordinador
Rodríguez-Losada Pérez-Montero, Juan
E-mail
j.rodriguez-losada@udc.es
Lecturers
Fernandez-montells Fernandez, Julian
Rodríguez-Losada Pérez-Montero, Juan
E-mail
j.fernandez-montells@udc.es
j.rodriguez-losada@udc.es
Web
General description El estudio de esta materia pretende introducir al alumno en las instituciones e instrumentos jurídicos básicos que giran en torno a las organizaciones empresariales jurídico-privadas; en particular, la materia abarca el estudio de los sujetos de la actividad empresarial y su estatuto jurídico relativo a la contabilidad y al Registro mercantil; los diversos tipos de sociedades, la contratación mercantil y los títulos cambiarios, la protección de la competencia y de las creaciones industriales así como los mecanismos previstos para resover las situaciones de insolvencia de las empresas.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 CE1- Contribuír á boa xestión da asignación de recursos tanto no ámbito privado como no público.
A2 CE2-Identificar e anticipar problemas económicos relevantes en relación coa asignación de recursos en xeral, tanto no ámbito privado como no público.
A3 CE3-Aportar racionalidade á análise e á descripción de calquera aspecto da realidade económica.
A4 CE4-Avaliar consecuencias e distintas alternativas de acción e seleccionar as mellores, dados os obxectivos.
A5 CE5-Emitir informes de asesoramento sobre situación concretas da economía (internacional, nacional ou rexional) ou de sectores da mesma.
A6 CE6-Redactar proxectos de xestión económica a nivel internacional, nacional ou rexional. Integrarse na xestión empresarial.
A7 CE7-Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido.
A8 CE8-Entender as institucións económicas como resultado e aplicación de representacións teóricas ou formais acerca de cómo funciona a economía.
A9 CE9-Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais.
A12 CE12-Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos.
A13 CE13-Comunicarse con fluidez no seu contorno e traballar en equipo.
B1 CB1 - Que os estudantes demostren posuir e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e que soe encontrar nun nivel que, ainda que se apoia en libros de texto avanzados, inclue tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
B2 CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ó seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que se demostran por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da su entorna de traballo.
B3 CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da su área de estudo) para emitir xuizos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B4 CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
B5 CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6 CG1- Que os estudantes formados se convertan en profesionais capaces de analizar, reflexionar e intervir sobre os diferentes elementos que constitúen un sistema económico
B7 CG2 - Que os estudantes coñezan o funcionamento e as consecuencias dos sistemas económicos, as distintas alternativas de asignación de recursos, acumulación de riqueza e distribución da renda e estean en condicións de contribuír ao seu bo funcionamento e mellora
B8 CG3 -Que os estudantes sexan capaces de identificar e anticipar os problemas económicos relevantes, identificar alternativas de resolución, seleccionar as máis axeitadas e avaliar os resultados aos que conduce.
B9 CG4 -Que os estudantes respecten os dereitos fundamentais e de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con minusvalidez.
C1 CT1-Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 CT2-Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 CT3-Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 CT4-Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 CT5-Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 CT6-Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer as institucións que integran esta materia, asi como os conceptos teóricos mais importantes que lle son propios. Adquirir as habilidades necesarias para un adecuado manexo das normas, xurisprudencia e bibliografía básica. Desenvolver as aptitudes precisas para a resolución de supostos prácticos cun nivel básico. A1
A2
A3
A4
A5
A6
A7
A8
A9
A12
A13
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
C1
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contents
Topic Sub-topic
1) Concepto e fontes do Dereito Mercantil.
2) Estatuto xurídico do empresario.
3) A propiedade industrial.
4) O Dereito da competencia.
5) As sociedades mercantiles.
6) A Sociedade Anónima. O capital social e as accións.
7) Organización da S.A. e modificación dos estatutos
8) A Sociedade de Responsabilidade Limitada.
9) Modificacións e disolución das sociedades.
10) Teoría xeral dos títulos valores.
11) A letra de cambio, o cheque e o paagaré.
12) Obrigacións e contratos mercantiles.
13) A compraventa e os contratos de colaboración.
14) Contratos bancarios e do mercado de valores.
15) Os contratos de transporte e seguro.
16) A insolvencia patrimonial e o concurso.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A3 A5 A6 A7 A8 B7 B9 C4 C5 C6 C8 17 64 81
Case study A3 A4 A5 A12 A13 B8 25 25 50
Workbook A8 C4 C6 C8 0 5 5
Objective test B2 B1 B4 B5 B6 C7 2 0 2
Supervised projects A3 A5 A9 A13 B3 C1 C3 0 10 10
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición por parte del profesor de los contenidos fundamentales de la materia, y estudio individual por parte del alumno.
Case study Resolución de casos prácticos y análisis de materiales.
Workbook Lecturas de libros y artículos especializados.
Objective test Se valorarán los conocimentos adquiridos.
Supervised projects Realización de trabajos escritos y exposiciones orales sobre las materias de la asignatura.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Case study
Workbook
Description
Nas horas de tutoria previstas comentaranse os traballos persoais do alunmo e resolveranse as dúbidas metodológicas e de fondo que poidan presentarse.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A3 A5 A9 A13 B3 C1 C3 Se valorará la asimilación de conceptos que ponga de manifiesto el trabajo realizado. 20
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A3 A5 A6 A7 A8 B7 B9 C4 C5 C6 C8 Se valorarán en la prueba objetiva los conocimientos adquiridos. 0
Case study A3 A4 A5 A12 A13 B8 Se valorará el seguimiento de los mismos, la comprensión de los problemas planteados y la adquisición de los conocimientos necesarios para su resolución. 5
Workbook A8 C4 C6 C8 Se valorarán los conceptos asimilados. 5
Objective test B2 B1 B4 B5 B6 C7 Se valorará la adecuada comprensión de los conceptos e instituciones que comprenden la materia, asi como la adquisición de los conocimientos necesarios para su resolución. 70
 
Assessment comments

Só serán cualificados con Non Presentado os alumnos que únicamente presentáronse as actividades que en conxunto supoñan menos do 20% da nota final. Os alumnos que liberen unha parte da materia mediante unha proba mixta (parcial) só terá validez para o curso actual. Si un alumno que ten liberada unha parte non consegue aprobar a materia no seu conxunto nas oportunidades de xuño ou xullo, a súa cualificación final será suspenso e terá que repetir toda a materia nos seguintes cursos académicos.



Sources of information
Basic JIMENEZ SÁNCHEZ (Ult. ed.). NOCIONES DE DERECHO MERCANTIL. MARCIAL PONS
SANCHEZ CALERO (Ult. ed.). PRINCIPIOS DE DERECHO MERCANTIL. ARANZADI

Complementary BERCOVITZ RODRIGUEZ-CANO (Ult. ed.). Apuntes de Derecho Mercantil.
SANCHEZ CALERO (Ult. ed.). Instituciones de Derecho Mercantil.
VICENT CHULIA (Ult. ed.). Introducción al Derecho Mercantil.
BROSETA PONT (Ult. ed.). Manual de Derecho Mercantil.


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Dereito da Empresa/611G01007

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.