Identifying Data 2020/21
Subject (*) Business Law Code 611G01007
Study programme
Grao en Economía
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
First Basic training 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Dereito Privado
Coordinador
Lois Bastida, María Pilar Fátima
E-mail
m.lois@udc.es
Lecturers
Arevano Fuentes, Mª de la Cruz
Fernández-Montells Fernández, Julian
Lois Bastida, María Pilar Fátima
E-mail
m.arevano@udc.es
j.fernandez-montells@udc.es
m.lois@udc.es
Web
General description O estudo desta materia pretende introducir ao alumno nas institucións e instrumentos xurídicos básicos que xiran en torno ás organizacións empresariais xurídico-privadas; en particular, a materia abarca o estudo dos individuos da actividade empresarial e o seu estatuto xurídico relativo á contabilidade e ao Rexistro mercantil; os diversos tipos de sociedades, a contratación mercantil e os títulos cambiarios, a protección da competencia e das creacións industriais e mais dos mecanismos previstos para resolver as situacións de insolvencia das empresas.
Contingency plan 1. Modificaciones en los contenidos:
Non se realizarán cambios.

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen:
Sempre que as condicións o permitan manteranse as metodoloxías de sesión maxistral, traballos tutelados e realización de prácticas na aula.

*Metodoloxías docentes que se modifican:
No caso de que se suspendan as sesións presenciais, as mesmas manteranse de forma on line mediante videochamadas, ou plataformas dixitales tipo Skipe, Moodle ou Zoom.
Do mesmo xeito, os traballos tutelados realizaranse mediante comunicación a través de correo electrónico ou da plataforma Moodle.

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
– Correo electrónico: Diariamente. De uso para facer consultas, solicitar encontros virtuais para resolver dúbidas e hacer o seguimento seguimiento de traballos tutelados.
– Moodle: Diariamente. Segundo as necesidades do alumnado. Dispoñen de “foros temáticos asociados aos módulos” da materia, para formular as consultas necesarias. Tamén hay “foros
de actividade específica” para desenvolver as “Discusións dirixidas”, a través das cales se poñen en práctica o desenvolvemento de contidos teóricos da materia.

4. Modificacións na avaliación
Manterase o criterio de avaliación do 40% o exame, 30% as prácticas na aula (que realizaranse mediante entregas vía correo electrónico ou Moodle) e o 30% os traballos tutelados.
Para superar a materia deberase obter un mínimo d 50% da puntuación total entre o examen, as prácticas e os traballos tutelados.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non se realizarán cambios. Xa dispoñen de todos os materiais de traballo da materia dixitalizada en Moodle.




Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 CE1- Contribuír á boa xestión da asignación de recursos tanto no ámbito privado como no público.
A2 CE2-Identificar e anticipar problemas económicos relevantes en relación coa asignación de recursos en xeral, tanto no ámbito privado como no público.
A3 CE3-Aportar racionalidade á análise e á descripción de calquera aspecto da realidade económica.
A4 CE4-Avaliar consecuencias e distintas alternativas de acción e seleccionar as mellores, dados os obxectivos.
A5 CE5-Emitir informes de asesoramento sobre situación concretas da economía (internacional, nacional ou rexional) ou de sectores da mesma.
A6 CE6-Redactar proxectos de xestión económica a nivel internacional, nacional ou rexional. Integrarse na xestión empresarial.
A7 CE7-Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido.
A8 CE8-Entender as institucións económicas como resultado e aplicación de representacións teóricas ou formais acerca de cómo funciona a economía.
A9 CE9-Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais.
A12 CE12-Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos.
A13 CE13-Comunicarse con fluidez no seu contorno e traballar en equipo.
B1 CB1 - Que os estudantes demostren posuir e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e que soe encontrar nun nivel que, ainda que se apoia en libros de texto avanzados, inclue tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
B2 CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ó seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que se demostran por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da su entorna de traballo.
B3 CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da su área de estudo) para emitir xuizos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B4 CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
B5 CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6 CG1- Que os estudantes formados se convertan en profesionais capaces de analizar, reflexionar e intervir sobre os diferentes elementos que constitúen un sistema económico
B7 CG2 - Que os estudantes coñezan o funcionamento e as consecuencias dos sistemas económicos, as distintas alternativas de asignación de recursos, acumulación de riqueza e distribución da renda e estean en condicións de contribuír ao seu bo funcionamento e mellora
B8 CG3 -Que os estudantes sexan capaces de identificar e anticipar os problemas económicos relevantes, identificar alternativas de resolución, seleccionar as máis axeitadas e avaliar os resultados aos que conduce.
B9 CG4 -Que os estudantes respecten os dereitos fundamentais e de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con minusvalidez.
C1 CT1-Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 CT2-Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 CT3-Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 CT4-Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 CT5-Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 CT6-Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer as institucións que integran esta materia, asi como os conceptos teóricos mais importantes que lle son propios. Adquirir as habilidades necesarias para un adecuado manexo das normas, xurisprudencia e bibliografía básica. Desenvolver as aptitudes precisas para a resolución de supostos prácticos cun nivel básico. A1
A2
A3
A4
A5
A6
A7
A8
A9
A12
A13
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
C1
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contents
Topic Sub-topic

1.-O Dereito da empresa
Concepto e historia
Contido
Fontes
2.-A empresa e o empresario Concepto de empresa
Negocios xurídicos sobre a empresa
Concepto de empresario
Rsponsabilidade do empresario
O estatuto xurídico do empresario: contabilidade e Rexistro Mercantil
Os colaboradores do empresario
3.-O Dereito da competencia Dereito de defensa da competencia
Dereito contra a competencia desleal
4.-Propiedade intelectual Os signos distintivos
As creaciones industriais
O dereito de autor
5.-Teoría xeral de sociedades Concepto de sociedade
Clases de sociedades
6.-A sociedade anónima e a sociedad de responsabilidade limitada Concepto, caracteres e constitución
Accións e participacións
Órganos
Contas anuais
Modificación de estatutos e modificacións estructurais
Emisión de obligacións
Disolución, liquidación e extinción
7.-Outros tipos sociais ou sociedades especiais. A cooperativa
A sociedade profesional
A sociedade cotizada
Unions de empresas e grupos de sociedades
8.-Os títulos valores Teoría xeneral dos títulos valores
A letra de cambio
O cheque
O pagaré
9.-Os contratos mercantis A compraventa
A comisión e a axencia
O transporte
O seguro
Os contratos bancarios
Os contratos marítimos
10.-O concurso A declaración do concurso e os seus efectos
Determinación das masas activa e pasiva
Solucións do concurso e terminación do procedemento.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A3 A5 A6 A7 A8 B7 B9 C4 C5 C6 C8 17 64 81
Case study A3 A4 A5 A12 A13 B8 25 25 50
Workbook A8 C4 C6 C8 0 5 5
Objective test B2 B1 B4 B5 B6 C7 2 0 2
Supervised projects A3 A5 A9 A13 B3 C1 C3 0 10 10
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición por parte del profesor de los contenidos fundamentales de la materia, y estudio individual por parte del alumno.
Case study Resolución de casos prácticos y análisis de materiales.
Workbook Lecturas de libros y artículos especializados.
Objective test Se valorarán los conocimentos adquiridos.
Supervised projects Realización de trabajos escritos y exposiciones orales sobre las materias de la asignatura.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Case study
Workbook
Description
Nas horas de tutoria previstas comentaranse os traballos persoais do alunmo e resolveranse as dúbidas metodológicas e de fondo que poidan presentarse.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A3 A5 A9 A13 B3 C1 C3 Valorarase a asimilación de conceptos que poñan de manifesto o traballo realizado 30
Case study A3 A4 A5 A12 A13 B8 Valorarase o seguimento dos mesmos, a comprensión dos problemas plantexados e a adquisición dos coñecementos necesarios para a súa resolución

15
Workbook A8 C4 C6 C8 Valorarase os conceptos asimilados 15
Objective test B2 B1 B4 B5 B6 C7 Valorarase a axeitada comprensión dos conceptos e institucións que comprenden a materia e mais a adquisición dos coñecementos necesarios para a súa resolución
40
 
Assessment comments

Será necesario obter como
mínimo 5 puntos no exame final sobre contidos teóricos para seguir engadindo os
demais conceptos da avaliación continua.



Con relación a avaliación
realizarase un exame escrito tipo test de 30 preguntas con unha duración de 20
minutos. Representará o 40% da valoración da materia. Clases prácticas e
traballos representarán o 60% da calificación final.



As preguntas tipo test
valoraránse con 0,5 puntos as preguntas correctamente contestadas; -0,10 as mal
contestadas e -0,05 as sin contestar. O aprobado nesta proba alcanzarase cun 5.



Para os alumnos con dispensa
de asistencia se acordará un sistema de evaluación continua adecuado ás súas circunstancias. 



Considerarase "Non
presentado" ao alumno que  realizase actividades que, en conxunto,
supoñan unha porcentaxe igual ou inferior ao 20% da nota final.



Na segunda oportunidade, os
criterios son os mesmos que na primeira, é decir, consérvase a nota de práctica
y volverase realizar os traballos, as prácticas e o examen que non teña superados.

Para a convocatoria adiantada, o alumno terá que realizar os traballos, as prácticas e o examen que non teña superados nas oportunidades anteriores.



Os alumnos que liberen unha
parte da materia mediante unha proba mixta (parcial) só terá validez para o
curso actual. Si un alumno que ten liberada unha parte non consegue aprobar a
materia no seu conxunto nas oportunidades de xuño ou xullo, a súa cualificación
final será suspenso e terá que repetir toda a materia nos seguintes cursos
académicos.


Sources of information
Basic LEACH ROS (ult. ed.). INTRODUCCION AL DERECHO PARA LOS GRADOS DE ECONOMIA Y EMPRESA.
JIMENEZ SÁNCHEZ (Ult. ed.). NOCIONES DE DERECHO MERCANTIL. MARCIAL PONS
SANCHEZ CALERO (Ult. ed.). PRINCIPIOS DE DERECHO MERCANTIL. ARANZADI

Complementary BERCOVITZ RODRIGUEZ-CANO (Ult. ed.). Apuntes de Derecho Mercantil.
SANCHEZ CALERO (Ult. ed.). Instituciones de Derecho Mercantil.
VICENT CHULIA (Ult. ed.). Introducción al Derecho Mercantil.
BROSETA PONT (Ult. ed.). Manual de Derecho Mercantil.


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Business Law/611G01007

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.