Datos Identificativos 2023/24
Asignatura (*) Economía da Empresa: Dirección e Organización Código 611G01008
Titulación
Grao en Economía
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Castelán
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Empresa
Coordinación
Lopez Rodriguez, Jose
Correo electrónico
jose.lopez.rodriguez@udc.es
Profesorado
Lopez Rodriguez, Jose
Rodriguez Fernandez, Maria Jose
Correo electrónico
jose.lopez.rodriguez@udc.es
maria.jose.rfernandez@udc.es
Web
Descrición xeral Esta asignatura ten como obxectivo xeral a aprendizaxe de conceptos e ideas básicas relacionadas coa dirección/goberno corpativo e a organización interna das empresas. Ademáis tamén se complementa esta aprendizaxe cunha introducción a concepción da empresa e os principais tipos de empresas en función da súa natureza legal.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 CE1- Contribuír á boa xestión da asignación de recursos tanto no ámbito privado como no público.
A2 CE2-Identificar e anticipar problemas económicos relevantes en relación coa asignación de recursos en xeral, tanto no ámbito privado como no público.
A3 CE3-Aportar racionalidade á análise e á descripción de calquera aspecto da realidade económica.
A4 CE4-Avaliar consecuencias e distintas alternativas de acción e seleccionar as mellores, dados os obxectivos.
A5 CE5-Emitir informes de asesoramento sobre situación concretas da economía (internacional, nacional ou rexional) ou de sectores da mesma.
A6 CE6-Redactar proxectos de xestión económica a nivel internacional, nacional ou rexional. Integrarse na xestión empresarial.
A7 CE7-Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido.
A8 CE8-Entender as institucións económicas como resultado e aplicación de representacións teóricas ou formais acerca de cómo funciona a economía.
A9 CE9-Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais.
A10 CE10-Usar habitualmente a tecnoloxía da información e as comunicación en todo a seu desempeño profesional.
A11 CE11Leer e comunicarse no ámbito profesional en máis dun idioma, en especial en inglés.
A12 CE12-Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos.
A13 CE13-Comunicarse con fluidez no seu contorno e traballar en equipo.
B1 CB1 - Que os estudantes demostren posuir e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e que soe encontrar nun nivel que, ainda que se apoia en libros de texto avanzados, inclue tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
B2 CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ó seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que se demostran por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da su entorna de traballo.
B3 CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da su área de estudo) para emitir xuizos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B4 CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
B5 CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6 CG1- Que os estudantes formados se convertan en profesionais capaces de analizar, reflexionar e intervir sobre os diferentes elementos que constitúen un sistema económico
B7 CG2 - Que os estudantes coñezan o funcionamento e as consecuencias dos sistemas económicos, as distintas alternativas de asignación de recursos, acumulación de riqueza e distribución da renda e estean en condicións de contribuír ao seu bo funcionamento e mellora
B8 CG3 -Que os estudantes sexan capaces de identificar e anticipar os problemas económicos relevantes, identificar alternativas de resolución, seleccionar as máis axeitadas e avaliar os resultados aos que conduce.
B9 CG4 -Que os estudantes respecten os dereitos fundamentais e de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con minusvalidez.
C1 CT1-Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C4 CT2-Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 CT3-Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 CT4-Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 CT5-Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 CT6-Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Visión da empresa (economia neoclásica vs nova economía institucional) e principais tipoloxias de empresas (status legal) A2
A3
A5
A6
A7
A8
A9
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B9
C1
Goberno corporativo A1
A2
A3
A4
A8
A9
A10
A11
A12
A13
B1
B2
B3
B4
B6
B7
B8
C4
C5
C6
C7
C8
Organización interna A1
A2
A3
A4
A6
A7
A8
A9
A10
A11
A12
A13
B1
B2
B3
B4
B6
B7
B8
C4
C5
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
TEMA 1. INTRODUCCIÓN A ECONOMIA DA EMPRESA 1.1. Concepción da empresa: teoría neoclásica vs nova economía institucional
1.2. Principais tipoloxias de empresas (estatus legal)
TEMA 2. GOBERNO CORPORATIVO 2.1. Definicións de goberno corporativo
2.2. Problemas de goberno corporativo e solucións. Enfoque dende a teoria de axencia
TEMA 3. ORGANIZACIÓN INTERNA 3.1. Definición de estructura organizativa. Principais tipoloxias de estructuras organizativas
3.2. Diseño de estructuras organizativas. Enfoque dende a teoría de custos de transacción

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A3 A8 A12 B1 B6 B8 C6 C7 C8 17 0 17
Traballos tutelados A1 A2 A3 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A12 A13 B3 B5 B7 B9 C1 C4 C5 C7 12 30 42
Aprendizaxe colaborativa A3 A4 A11 A12 A13 B2 B4 10 0 10
Lecturas A8 A11 C8 6 0 6
Proba de resposta múltiple A3 A4 A8 A10 A12 B1 1 64 65
 
Atención personalizada 10 0 10
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Presentación de conceptos teóricos básicos
Traballos tutelados Traballos en grupo nos que se aplicarán os conceptos vistos nas sesións maxistrais.
Aprendizaxe colaborativa Conxunto de procedementos de ensino-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e as comunicacións, que se basean na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar a súa propia aprendizaxe e a dos outros membros do grupo
Lecturas Son un conxunto de textos e documentación escrita que se recolleron e editaron como fonte de profundización nos contidos traballados
Proba de resposta múltiple Exame tipo test

Atención personalizada
Metodoloxías
Lecturas
Sesión maxistral
Traballos tutelados
Descrición
No caso das metodoloxías "Sesión maxistral" e "Lecturas" a atención personalizada concíbese para a resolución das dúbidas e problemas que poida ter o estudantado na comprensión e aplicación de conceptos para a correcta aprendizaxe da asignatura. No caso dos "Traballos tutelados" corresponde coa atención en seguimiento do traballo realizado por cada grupo na proposta educativa, tanto na preparación do documento escrito como na preparación da presentación oral da mesma. A forma e o momento en que se desenvolverá a atención personalizada indicarase en relación a cada actividade ao longo do curso segundo o plan de traballo da materia.
As TGR poderán desenrolarse presencialmente ou online e consistirán en 2 sesións de 2 horas nas semanas 7 e 13 aprox. do cuadrimestre.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba de resposta múltiple A3 A4 A8 A10 A12 B1 Exame tipo test
60
Traballos tutelados A1 A2 A3 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A12 A13 B3 B5 B7 B9 C1 C4 C5 C7 A partires da elección duhna empresa real realizarase unha análise de distintos aspectos relacionados co seu goberno corporativo e organización interna.
O traballo, ademais de entregarse por escrito, presentarase oralmente na clase cara ao final do período do curso, segundo o calendario fixado polo profesor.
40
 
Observacións avaliación

A) CUALIFICACIÓN DE "NON
PRESENTADO" E DE "SUSPENSO" POR SANCIÓNS DISCIPLINARIAS
  

1. 1. Cualificación de non presentado: Corresponde ao
alumno/a, cando só participa en actividades de avaliación que teñan unha
ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final, independentemente da
cualificación acadada.

2. Cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa a falta e
respecto da materia en que se cometese (
artigo 11, apartado 4
b), do Regulamento disciplinar do estudantado da UDC):
o/a estudante será cualificado
con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso
académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira
oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a
súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario.

 B) OPORTUNIDADES DE AVALIACIÓN 

 1. Primeira oportunidade: A avaliación correspondente a primeira oportunidade será totalmente continua en base a unha proba de resposta múltiple (60%) e a presentación oral do traballo tutelado que compoñen o resto da avaliación da asignatura (40%). No caso da proba de resposta múltiple, a data de realización será a fixada no calendario oficial para a primeira oportunidade. A presentación oral realizarase durante o período lectivo do curso, de acordo co calendario fixado polo profesor para cada grupo. Para superar a asignatura haberá que acadar un mínimo de 5 puntos sobre 10 no cómputo global da avaliación, pero ademáis é condición sine qua non acadar 5 puntos sobre 10 na proba de resposta múltiple. De non acadarse este mínimo na proba de resposta múltiple, a asignatura estará suspensa, e a nota será a do exame.    

 2. Segunda oportunidade: No que atinxe a 2ª oportunidade de xullo a avaliación farase a partires do exame tipo test mais o traballo tutelado aplicando as mesmas ponderacións que na 1ª oportunidade, tendo en conta o seguinte: 1º) aqueles estudantes que se presentaron a primeira oportunidade e suspenderon, as súas notas do traballo tutelado serán recuperadas, 2º) aqueles estudantes que non se presentaron a primeira oportunidade e no fixeron traballo tutelado poderán realizalo. Para elo, o estudante dirixirase ó profesor coa suficiente antelación para indicarlle o seu desexo de realizar o traballo, o cal deberá ser entregado e presentado antes da data do exame oficial da segunda oportunidade. Do mesmo xeito que para a primeira oportunidade, para aprobar necesitarase acadar un mínimo de 5 puntos sobre 10 no cómputo global, pero ademáis é condición sine qua non acadar un mínimo de 5 puntos sobre 10 na proba de resposta múltiple. De non acadarse este mínimo na proba de resposta múltiple, a asignatura estará suspensa, e a nota será a obtida en dita proba.    

 3. Convocatoria adiantada: Os alumnos que se presenten a convocatoria adiantada, a avaliación só se fará a partires dunha proba de resposta múltiple e para aprobar necesitarase acadar un mínimo de 5 puntos sobre 10.

C) OUTRAS OBSERVACIÓNS DE AVALIACIÓN:  

1. Condicións
de avaliación
: Está prohibido acceder á sala de exames con
calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e / ou o
almacenamento de información.  
2. Identificación
do estudante
: O estudante deberá acreditar a súa personalidade
segundo a normativa vixente.
3. Estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e despensa académica de exención de asistencia:A evaluación realizarase sobre os mesmos contidos e criterios de avaliación que os estudantes con dedicación a tempo completo. O principio do curso estes estudantes dirixiránse ó profesorado para fixar un calendario de actuacións específico acorde coa súa situación particular para deste xeito posibilitar a realización das distintas actividades de avaliación do curso. 

Fontes de información
Bibliografía básica Douma, S., Scheruder, H. (2013). Economic Approaches to Organizations. Pearson
Cuervo, A. (2008). Introducción a la Adminsitración de Empresas. Thompson Civitas
Mintzberg, H. (1988). La Estructuración de las Organizaciones. Ariel Economia
Brickley,J. Smith, C., Zimmerman, J. (2005). Managerial Economics and Organizational Architecture. McGraw Hill

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

1. A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:

a. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático

b. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade deimprimilos

2. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cosvalores de sostibilidade e noscomportamentos persoais e profesionais.

3. Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...). Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas.

4. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas,sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un accesoaxeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías