Identifying Data 2016/17
Subject (*) Economía Mundial Code 611G01011
Study programme
Grao en Economía
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Second Obligatoria 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Economía Aplicada 1
Coordinador
Fernandez Redondo, Marta
E-mail
marta.fredondo@udc.es
Lecturers
Fernandez Redondo, Marta
E-mail
marta.fredondo@udc.es
Web
General description O estudo da economía mundial debe comezar identificando os elementos esenciais que definen e identifican a realidade socioeconómica obxeto de estudo. A economía internacional e entendida como un sistema interdependente no que o seu dinamismo principal surxe do centro capitalista que se expande, hoxe en dia, a todos os países do mundo. Por tanto, débese comezar polas características estruturais que definen o capitalismo, recoñecer as relacións económicas e os organismos económicos internacionais . Unha vez feito este paso a explicación teórica e a evolución da creación e distribución da riqueza a nivel mundial ten como punto de partida a análise das economías capitalistas máis desenvolvidas para poñer a atención na periferia do sistema.
As fontes estatísticas utilizadas serán as que ofrecen os organismos nacionais e internacionais: INE, Banco de España, FMI, OMC, UNCTAD, Banco Mundial, por exemplo. A partir de os datos dos países poderase cuantificar o crecemento económico, facer comparacións no tempo e no espazo, coñecer a posición deudora/acredora internacional das economías e establecer unha clasificación dos países en termos de desenvolvemento humano.

Study programme competencies
Code Study programme competences

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
1. Coñecer os rasgos básicos da economía mundial e comprender as claves do desenvolvemento nas súas dimensións económica, social e medioambiental. 2. Coñecer as interrelacións entre os fluxos de produción, renda y gasto, familiarizando ao alumno con as principais macromagnitudes de una economía. 3. Coñecer os principais modelos económicos que explican o funcionamento das economías, a nivel introdutorio. 4. Coñecer e comprender a importancia da taxa de crecemento e as diferenzas de renda entre países. 5. Fixar os coñecementos básicos das principais macromagnitudes e a súa sistematización a través de instrumentos de análise cuantitativa como a Contabilidade Nacional (SEC) e a Balanza de Pagos. 6. Coñecer o fenómeno da globalización así como a súa potencialidade e os seus riscos para o desenvolvemento dos países. 7. Coñecer e valorar o papel das institucións internacionais encargadas de regular as relacións económicas internacionais, especialmente as comerciais e financeiras, e os seus retos de cara ó futuro. 8. Coñecer os plantexamentos en relación á sostenibilidade do desenvolvemento e as estratexias deseñadas nos derradeiros anos. A11
A13
1. Identificar as fortalezas/debilidades da economía mundial e tomar posición cara os principais debates sobre coxuntura e tendencias da economía mundial. 2. Entender e analizar a influencia do crecemento da poboación, dos recursos naturais, da acumulación de capital físico e humano, da tecnoloxía, das institucións e das desigualdades no desenvolvemento económico dos países. 3. Coñecer e manexar as fontes estatísticas e documentais. 4. Aplicar as ferramentas da análise económica ao estudo da economía mundial. 5. Capacidade para interpretar con rigor económico as noticias relacionadas con a economía mundial e española. 6. Utilizar correctamente o léxico económico mais vinculado á asignatura. B8
B9
1. Compromiso ético co traballo e a sociedade. 2. Capacidade para traballar en equipo. 3. Capacidade para interesarse por os problemas económicos e a súa resolución. 4. Capacidade para reflexionar e posicionarse en relación cos problemas económicos máis relevantes. 5. Habilidade para buscar, filtrar, procesar e interpretar economicamente diversas fontes de información (bibliografía e estatísticas), tanto na lingua castelán como inglesa, mediante diferentes ferramentas, incluyendo os recursos telemáticos. 6. Capacidade para o pensamento crítico. 7. Actitude activa cara os feitos de mais actualidade que afectan ao entorno económico da economía mundial. C7
C8

Contents
Topic Sub-topic
I. Economía e sociedade 1. A economía como ciencia social
2. As bases da actividade económica
II. A medición da economía 3. Os agregados macroeconómicos: Contabilidade Nacional
4. As contas exteriores: Balanza de Pagos
5. Indicadores socio-económicos de crecemiento e desenrrolo
III. Análise da economía mundial 6. Etapas do crecememento económico a escala mundial
7. As fontes do crecemento: capital físico e capital humano
8. O círculo vicioso da pobreza e globalización
IV. Relacions económicas internacionais e globalización 9. Comercio e Sistema financieiro internacional. La OMC y el FMI
10. Integración económica y crecimiento. La Unión Europea.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Introductory activities B7 C3 C4 2 0 2
Document analysis A7 A10 B1 6 4 10
Collaborative learning A13 B9 4 6 10
Directed discussion B6 C6 C7 C8 6 4 10
Workbook A11 0 4 4
Oral presentation B4 C1 6 12 18
Mixed objective/subjective test A4 A5 A6 2 8 10
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A8 A9 C5 15 30 45
Problem solving B8 6 12 18
Seminar A3 A12 4 0 4
Supervised projects B2 B3 B5 6 12 18
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Introductory activities Presentación da asignatura donde se explica ao alumno o contido do programa, os instrumentos de análise básicos para a medición da economía, as fontes documentais que se utilizarán ao longo do curso, a bibliografía recomendada e os requisitos necesarios para a evaluación contínua.
Document analysis Introducir ao alumno nlas principais bases de datos oficiais, nacionales e internacionales, con información económica relevante para a análise da economía mundial.
Collaborative learning Aprender a traballar en grupo seguindo unha estratexia de traballo determinada para acadar os obxetivos previamente establecidos.
Directed discussion Orientada ao debate, a reflexión, o intercambio e a discusión sobre temas relacionados coa economía mundial nun contexto de globalización.
Workbook Lectura e síntese de artículos e informes de interés propostos por ó profesor para a súa análise e debate posterior.
Oral presentation Presentación oral do traballo tutelado. O traballo, sexa individual o de equipo, defenderase oralmente diante dos compañeiros e do profesor.
Mixed objective/subjective test Unha proba de coñecementos ao final do curso. Esta proba poderá ser sustituida por dúas probas eliminatorias.
Guest lecture / keynote speech Método expositivo para facilitar ao estudiante información organizada sobre os coñecementos fundamentais correspondintes aos distintos temas.
Problem solving Prácticas e ejxrcicios encaminadas a aplicar as técnicas básicas da análise da estructura económica.
Seminar Grupos reducidos na aula de informática, probas de autocontrol, supervisión dos traballos.de curso
Supervised projects Un traballo tutelado relacionado cun tema do programa que seleccionará o propfesor: unha parte será individual e outra en grupo. Os pasos a seguir: selección do tema, documentación, guión xeral, sesions periódicas co profesor para o seu seguimento, preparación da presentación...

Personalized attention
Methodologies
Oral presentation
Problem solving
Supervised projects
Description
Destinadas a reforzar a aprendizaxe autonoma do alumno coa axuda, seguimento e supervisión das distintas actividades programadas no curso (pesquisa de datos económicos, fontes bibliográficas e estatísticas nacionais e mundiais, resolución de problemas, lecturas e debates, exposición oral dos traballos individuais e de equipo)

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Directed discussion B6 C6 C7 C8 Participación nos debates que surxan nas horas de clase presencial , razoamento na discusión, utilización da linguaxe económica aprendida, comentarios sobre as lecturas, desenvolvemento do sentido crítico 10
Mixed objective/subjective test A4 A5 A6 Farase unha proba escrita para evaluar os coñecementos teóricos e prácticos acadados por o alumno durante o curso (60% da califiación total). No caso de facer duas probas eliminatoras (30% cada unha) será necesaro ter superadas as dúas para liberar a materia. 60
Oral presentation B4 C1 Os traballos previstos durante o curso terán unha parte de defensa oral individual por parte de cada alumno fronte o profesor e os seus compañeiros. 15
Supervised projects B2 B3 B5 Os traballos previstos durante o curso terán unha parte de análise cuantitativa, explicación da metodoloxía utilizada, desenvolvemento do tema tratado e bibliografía. Esta parte do traballo será tutorizado por o profesor antes da súa defensa oral. 15
 
Assessment comments

Esta materia está estruturada para axudar ao alumno a levarla ao día. As distintas actividades previstas na evaluacion contínua (40% da nota final) facilitarán os bós resultados na proba final (60%). Por tanto, a evaluación contínua é considerada fundamental para superar a asignatura.

NOTA: Na proba escrita de valoración de coñecementos exíxese unha nota mínima de 4/10 para sumar á evaluación contínua. Os alumnos que teñan una calificación de evaluación contínua do 20% sobre o total terán esa nota e non serán considerados como NON PRESENTADO.

SEGUNDA OPORTUNIDADE: Manterase a calificación de evaluación continua do curso. A proba escrita será sobre 60% cunha nota mínima de 4/10

CONVOCATORIA ADIANTADA (decembro 2014): Dado que esta materia é de primeiro cuadrimestre as condicións para superarla con éxito serán as mismas que figuran nesta GADU

O Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: O traballo exixido na evaluación continua poderá facelo de forma individual. A titoría personalizada acordarase previamente co alumno.


Sources of information
Basic Banco de España (http://www.bde.es/) (). .
Banco Mundial (http://www.worldbank.org) (). .
Eurostat: (http://epp.eurostat.ec.europa.eu/portal/page/portal/eurostat/home/) (). .
FMI (http://www.imf.org): (). .
INE (http://www.ine.es): (). .
OCDE (http://www.oecd.org) (). .
OMC (http://www.wto.org): (). .
PNUD (http://www.undp.org/): (). .
UNCTAD (http://www.unctad.org) (). .
Viñas, Pérez y Sanchez Díez (2013). Análisis del entorno económico internacional. Garceta grupo editorial
Weil, David N. (2006). Crecimiento Económico. Pearson, Madrid.
Durán, García de la Cruz, Sanchez Diez (2013). Estructura Económica y Relaciones Internacionales. Garceta grupo editorial
Alonso, J.A. (2007). Lecciones sobre economía mundial. Introducción al desarrollo y a las relaciones internacionales. 3ª edición, Thomson-Civitas, Madrid.
Requeijo, J y otros (2007). Técnicas básicas de estructura económica . Delta Publicaciones

Complementary Pugel, T. (2004). Economía Internacional. Mc Graw-Hill, Madrid
Garcia de la Cruz, J.M. (coord) (2011 ). La economía mundial en transformación. Paraninfo
Nieto Solis, J.A. (2005). Organización Económica Internacional. S. XXI, Madrid
Garcia de la Cruz, J.M y Durán G. (coord.) (2004). Sistema económico mundial . Thomson, Madrid


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Historia Económica/611G01002
Estatística I/611G01006

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Política Económica/611G01013

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.