Datos Identificativos 2016/17
Asignatura (*) Economía Mundial Código 611G01011
Titulación
Grao en Economía
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Economía Aplicada 1
Coordinación
Fernandez Redondo, Marta
Correo electrónico
marta.fredondo@udc.es
Profesorado
Fernandez Redondo, Marta
Correo electrónico
marta.fredondo@udc.es
Web
Descrición xeral O estudo da economía mundial debe comezar identificando os elementos esenciais que definen e identifican a realidade socioeconómica obxeto de estudo. A economía internacional e entendida como un sistema interdependente no que o seu dinamismo principal surxe do centro capitalista que se expande, hoxe en dia, a todos os países do mundo. Por tanto, débese comezar polas características estruturais que definen o capitalismo, recoñecer as relacións económicas e os organismos económicos internacionais . Unha vez feito este paso a explicación teórica e a evolución da creación e distribución da riqueza a nivel mundial ten como punto de partida a análise das economías capitalistas máis desenvolvidas para poñer a atención na periferia do sistema.
As fontes estatísticas utilizadas serán as que ofrecen os organismos nacionais e internacionais: INE, Banco de España, FMI, OMC, UNCTAD, Banco Mundial, por exemplo. A partir de os datos dos países poderase cuantificar o crecemento económico, facer comparacións no tempo e no espazo, coñecer a posición deudora/acredora internacional das economías e establecer unha clasificación dos países en termos de desenvolvemento humano.

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
1. Coñecer os rasgos básicos da economía mundial e comprender as claves do desenvolvemento nas súas dimensións económica, social e medioambiental. 2. Coñecer as interrelacións entre os fluxos de produción, renda y gasto, familiarizando ao alumno con as principais macromagnitudes de una economía. 3. Coñecer os principais modelos económicos que explican o funcionamento das economías, a nivel introdutorio. 4. Coñecer e comprender a importancia da taxa de crecemento e as diferenzas de renda entre países. 5. Fixar os coñecementos básicos das principais macromagnitudes e a súa sistematización a través de instrumentos de análise cuantitativa como a Contabilidade Nacional (SEC) e a Balanza de Pagos. 6. Coñecer o fenómeno da globalización así como a súa potencialidade e os seus riscos para o desenvolvemento dos países. 7. Coñecer e valorar o papel das institucións internacionais encargadas de regular as relacións económicas internacionais, especialmente as comerciais e financeiras, e os seus retos de cara ó futuro. 8. Coñecer os plantexamentos en relación á sostenibilidade do desenvolvemento e as estratexias deseñadas nos derradeiros anos. A11
A13
1. Identificar as fortalezas/debilidades da economía mundial e tomar posición cara os principais debates sobre coxuntura e tendencias da economía mundial. 2. Entender e analizar a influencia do crecemento da poboación, dos recursos naturais, da acumulación de capital físico e humano, da tecnoloxía, das institucións e das desigualdades no desenvolvemento económico dos países. 3. Coñecer e manexar as fontes estatísticas e documentais. 4. Aplicar as ferramentas da análise económica ao estudo da economía mundial. 5. Capacidade para interpretar con rigor económico as noticias relacionadas con a economía mundial e española. 6. Utilizar correctamente o léxico económico mais vinculado á asignatura. B8
B9
1. Compromiso ético co traballo e a sociedade. 2. Capacidade para traballar en equipo. 3. Capacidade para interesarse por os problemas económicos e a súa resolución. 4. Capacidade para reflexionar e posicionarse en relación cos problemas económicos máis relevantes. 5. Habilidade para buscar, filtrar, procesar e interpretar economicamente diversas fontes de información (bibliografía e estatísticas), tanto na lingua castelán como inglesa, mediante diferentes ferramentas, incluyendo os recursos telemáticos. 6. Capacidade para o pensamento crítico. 7. Actitude activa cara os feitos de mais actualidade que afectan ao entorno económico da economía mundial. C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
I. Economía e sociedade 1. A economía como ciencia social
2. As bases da actividade económica
II. A medición da economía 3. Os agregados macroeconómicos: Contabilidade Nacional
4. As contas exteriores: Balanza de Pagos
5. Indicadores socio-económicos de crecemiento e desenrrolo
III. Análise da economía mundial 6. Etapas do crecememento económico a escala mundial
7. As fontes do crecemento: capital físico e capital humano
8. O círculo vicioso da pobreza e globalización
IV. Relacions económicas internacionais e globalización 9. Comercio e Sistema financieiro internacional. La OMC y el FMI
10. Integración económica y crecimiento. La Unión Europea.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Actividades iniciais B7 C3 C4 2 0 2
Análise de fontes documentais A7 A10 B1 6 4 10
Aprendizaxe colaborativa A13 B9 4 6 10
Discusión dirixida B6 C6 C7 C8 6 4 10
Lecturas A11 0 4 4
Presentación oral B4 C1 6 12 18
Proba mixta A4 A5 A6 2 8 10
Sesión maxistral A1 A2 A8 A9 C5 15 30 45
Solución de problemas B8 6 12 18
Seminario A3 A12 4 0 4
Traballos tutelados B2 B3 B5 6 12 18
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Actividades iniciais Presentación da asignatura donde se explica ao alumno o contido do programa, os instrumentos de análise básicos para a medición da economía, as fontes documentais que se utilizarán ao longo do curso, a bibliografía recomendada e os requisitos necesarios para a evaluación contínua.
Análise de fontes documentais Introducir ao alumno nlas principais bases de datos oficiais, nacionales e internacionales, con información económica relevante para a análise da economía mundial.
Aprendizaxe colaborativa Aprender a traballar en grupo seguindo unha estratexia de traballo determinada para acadar os obxetivos previamente establecidos.
Discusión dirixida Orientada ao debate, a reflexión, o intercambio e a discusión sobre temas relacionados coa economía mundial nun contexto de globalización.
Lecturas Lectura e síntese de artículos e informes de interés propostos por ó profesor para a súa análise e debate posterior.
Presentación oral Presentación oral do traballo tutelado. O traballo, sexa individual o de equipo, defenderase oralmente diante dos compañeiros e do profesor.
Proba mixta Unha proba de coñecementos ao final do curso. Esta proba poderá ser sustituida por dúas probas eliminatorias.
Sesión maxistral Método expositivo para facilitar ao estudiante información organizada sobre os coñecementos fundamentais correspondintes aos distintos temas.
Solución de problemas Prácticas e ejxrcicios encaminadas a aplicar as técnicas básicas da análise da estructura económica.
Seminario Grupos reducidos na aula de informática, probas de autocontrol, supervisión dos traballos.de curso
Traballos tutelados Un traballo tutelado relacionado cun tema do programa que seleccionará o propfesor: unha parte será individual e outra en grupo. Os pasos a seguir: selección do tema, documentación, guión xeral, sesions periódicas co profesor para o seu seguimento, preparación da presentación...

Atención personalizada
Metodoloxías
Presentación oral
Solución de problemas
Traballos tutelados
Descrición
Destinadas a reforzar a aprendizaxe autonoma do alumno coa axuda, seguimento e supervisión das distintas actividades programadas no curso (pesquisa de datos económicos, fontes bibliográficas e estatísticas nacionais e mundiais, resolución de problemas, lecturas e debates, exposición oral dos traballos individuais e de equipo)

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Discusión dirixida B6 C6 C7 C8 Participación nos debates que surxan nas horas de clase presencial , razoamento na discusión, utilización da linguaxe económica aprendida, comentarios sobre as lecturas, desenvolvemento do sentido crítico 10
Proba mixta A4 A5 A6 Farase unha proba escrita para evaluar os coñecementos teóricos e prácticos acadados por o alumno durante o curso (60% da califiación total). No caso de facer duas probas eliminatoras (30% cada unha) será necesaro ter superadas as dúas para liberar a materia. 60
Presentación oral B4 C1 Os traballos previstos durante o curso terán unha parte de defensa oral individual por parte de cada alumno fronte o profesor e os seus compañeiros. 15
Traballos tutelados B2 B3 B5 Os traballos previstos durante o curso terán unha parte de análise cuantitativa, explicación da metodoloxía utilizada, desenvolvemento do tema tratado e bibliografía. Esta parte do traballo será tutorizado por o profesor antes da súa defensa oral. 15
 
Observacións avaliación

Esta materia está estruturada para axudar ao alumno a levarla ao día. As distintas actividades previstas na evaluacion contínua (40% da nota final) facilitarán os bós resultados na proba final (60%). Por tanto, a evaluación contínua é considerada fundamental para superar a asignatura.

NOTA: Na proba escrita de valoración de coñecementos exíxese unha nota mínima de 4/10 para sumar á evaluación contínua. Os alumnos que teñan una calificación de evaluación contínua do 20% sobre o total terán esa nota e non serán considerados como NON PRESENTADO.

SEGUNDA OPORTUNIDADE: Manterase a calificación de evaluación continua do curso. A proba escrita será sobre 60% cunha nota mínima de 4/10

CONVOCATORIA ADIANTADA (decembro 2014): Dado que esta materia é de primeiro cuadrimestre as condicións para superarla con éxito serán as mismas que figuran nesta GADU

O Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: O traballo exixido na evaluación continua poderá facelo de forma individual. A titoría personalizada acordarase previamente co alumno.


Fontes de información
Bibliografía básica Banco Mundial (http://www.worldbank.org) (). .
Eurostat: (http://epp.eurostat.ec.europa.eu/portal/page/portal/eurostat/home/) (). .
FMI (http://www.imf.org): (). .
INE (http://www.ine.es): (). .
OCDE (http://www.oecd.org) (). .
OMC (http://www.wto.org): (). .
PNUD (http://www.undp.org/): (). .
UNCTAD (http://www.unctad.org) (). .
Banco de España (http://www.bde.es/) (). .
Viñas, Pérez y Sanchez Díez (2013). Análisis del entorno económico internacional. Garceta grupo editorial
Weil, David N. (2006). Crecimiento Económico. Pearson, Madrid.
Durán, García de la Cruz, Sanchez Diez (2013). Estructura Económica y Relaciones Internacionales. Garceta grupo editorial
Alonso, J.A. (2007). Lecciones sobre economía mundial. Introducción al desarrollo y a las relaciones internacionales. 3ª edición, Thomson-Civitas, Madrid.
Requeijo, J y otros (2007). Técnicas básicas de estructura económica . Delta Publicaciones

Bibliografía complementaria Pugel, T. (2004). Economía Internacional. Mc Graw-Hill, Madrid
Garcia de la Cruz, J.M. (coord) (2011 ). La economía mundial en transformación. Paraninfo
Nieto Solis, J.A. (2005). Organización Económica Internacional. S. XXI, Madrid
Garcia de la Cruz, J.M y Durán G. (coord.) (2004). Sistema económico mundial . Thomson, Madrid


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Historia Económica/611G01002
Estatística I/611G01006

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Política Económica/611G01013

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías