Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Macroeconomía Código 611G01017
Titulación
Grao en Economía
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Economía
Coordinación
Rungo , Paolo
Correo electrónico
paolo.rungo@udc.es
Profesorado
Rungo , Paolo
Correo electrónico
paolo.rungo@udc.es
Web
Descrición xeral "Macroeconomía" é a continuación da materia "Principios de Macroeconomía". Por tanto, a partir das competencias e dos conceptos xa adquiridos, discútense temas e problemas relevantes e actuais, cun nivel de complexidade intermedio. Cobra especial relevancia o estudo da interrelación entre variables macroeconómicas, en particular en economías abertas, mediante a análise crítica de modelos teóricos.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 CE1- Contribuír á boa xestión da asignación de recursos tanto no ámbito privado como no público.
A2 CE2-Identificar e anticipar problemas económicos relevantes en relación coa asignación de recursos en xeral, tanto no ámbito privado como no público.
A3 CE3-Aportar racionalidade á análise e á descripción de calquera aspecto da realidade económica.
A4 CE4-Avaliar consecuencias e distintas alternativas de acción e seleccionar as mellores, dados os obxectivos.
A5 CE5-Emitir informes de asesoramento sobre situación concretas da economía (internacional, nacional ou rexional) ou de sectores da mesma.
A7 CE7-Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido.
A8 CE8-Entender as institucións económicas como resultado e aplicación de representacións teóricas ou formais acerca de cómo funciona a economía.
A9 CE9-Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais.
A10 CE10-Usar habitualmente a tecnoloxía da información e as comunicación en todo a seu desempeño profesional.
A11 CE11Leer e comunicarse no ámbito profesional en máis dun idioma, en especial en inglés.
A12 CE12-Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos.
A13 CE13-Comunicarse con fluidez no seu contorno e traballar en equipo.
B1 CB1 - Que os estudantes demostren posuir e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e que soe encontrar nun nivel que, ainda que se apoia en libros de texto avanzados, inclue tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
B2 CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ó seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que se demostran por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da su entorna de traballo.
B3 CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da su área de estudo) para emitir xuizos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B4 CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
B5 CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6 CG1- Que os estudantes formados se convertan en profesionais capaces de analizar, reflexionar e intervir sobre os diferentes elementos que constitúen un sistema económico
B7 CG2 - Que os estudantes coñezan o funcionamento e as consecuencias dos sistemas económicos, as distintas alternativas de asignación de recursos, acumulación de riqueza e distribución da renda e estean en condicións de contribuír ao seu bo funcionamento e mellora
B8 CG3 -Que os estudantes sexan capaces de identificar e anticipar os problemas económicos relevantes, identificar alternativas de resolución, seleccionar as máis axeitadas e avaliar os resultados aos que conduce.
B9 CG4 -Que os estudantes respecten os dereitos fundamentais e de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con minusvalidez.
C1 CT1-Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 CT2-Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 CT3-Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 CT4-Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 CT5-Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 CT6-Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Comprender o carácter dinámico dos ciclos de produción e de inflación, e os efectos que a política monetaria e fiscal teñen sobre elas. A1
A2
A3
A5
A8
A10
A11
A13
B1
B2
B4
C1
Entender o papel das expectativas nas decisións de consumo e investimento. A1
A2
A3
A4
A5
A8
A10
A12
B1
B2
B4
B5
B6
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Entender o concepto de tipo de cambio e o papel das políticas económicas e comerciais na súa determinación. A1
A2
A3
A4
A5
A7
A8
A9
A10
B1
B2
B3
B7
B8
C1
C2
Analizar as economías abertas, e as políticas de estabilización en economías abertas. A2
A3
A8
A10
B1
B2
B7
C1
C2
Valorar a Macroeconomía e os modelos económicos de forma crítica A3
A4
A7
A10
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
C6
C8

Contidos
Temas Subtemas
1. Demanda e Oferta: repaso de conceptos básicos (con algún engadido). 1.1 A demanda: características; relación de equilibrio investimento-aforro; o papel das expectativas nas decisións de consumo e aforro.
1.2 A oferta: produción e desemprego; efectos ao lado da oferta sobre o desemprego; rixideces nominais, inflación e ciclo económico.
1.3 Algunhas consideracións críticas sobre o enfoque dominante en Macroeconomía.
2. Consideracións acerca da política macroeconómica. 2.1 A estabilización e o papel do banco central.
2.2 Inflación e deflación.
2.3 Introdución ao modelo das tres ecuacións (con aplicacións).
3. O papel das expectativas. 3.1 Risco, incerteza e expectativas.
3.2 Curva de Phillips, expectativas e inflación.
3.3 Expectativas no modelo das tres ecuacións.
4. Diñeiro, banca e Macroeconomía. 4.1 Diñeiro e macroeconomía.
4.2 O sistema financeiro na actualidade.
4.3 Bancos e estabilización macroeconómica.
5. A economía aberta 1. 5.1 Un modelo de economía aberta: mercado de divisas; paridade de tipos de interese; equilibrio de medio prazo na economía aberta; estabilización con tipos de cambio flexibles.
5.2 Aplicacións: shocks de demanda e oferta; overshooting do tipo de cambio; volatilidade.
6. A economía aberta 2. 6.1 O lado da demanda e a balanza comercial.
6.2 O lado da oferta nunha economía aberta.
6.3 O modelo de medio prazo nunha economía aberta.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Solución de problemas A1 A2 A3 A4 A5 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C6 30 60 90
Proba obxectiva A4 A5 A7 B2 B1 B3 B4 B5 B6 2 20 22
Proba de resposta breve A2 A3 A4 A8 A9 A11 A12 A13 B2 B4 B5 B6 B9 C1 C4 C6 1 5 6
Sesión maxistral A1 A2 A3 A4 A5 A7 B2 B1 B3 C4 C5 C7 C8 17 0 17
 
Atención personalizada 15 0 15
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Solución de problemas Na aula propóñense problemas que teñen estreita relación con cada un dos temas que se explican nas sesións maxistrais, e que contribúen á súa comprensión.
Proba obxectiva A proba obxectiva está deseñada para avaliar os coñecementos alcanzados polo alumno na preparación da materia. O obxectivo fundamental da proba é o de avaliar a capacidade de razoamento nos temas propios de Macroeconomía e a capacidade para entender e actuar ante as cuestións expostas. Os coñecementos teóricos e os desenvolvementos matemáticos e gráficos serán avaliados de maneira adecuada, mediante preguntas abertas. A proba inclúe, ademais, un test a respostas múltiples de coñecementos mínimos da materia.
Proba de resposta breve Durante o curso realizaranse probas de respostas breves relacionadas cos temas de estudo para avaliar de forma continua a aprendizaxe.
Sesión maxistral As actividades docentes do curso incluirán clases maxistrais, ademais de clases prácticas. A asistencia considérase de fundamental importancia para o correcto seguimento do curso e das actividades propostas polo profesor.

Atención personalizada
Metodoloxías
Solución de problemas
Descrición
A atención personalizada ao alumno levará a cabo no despacho da titoría e nas propias aulas. Neste sentido, a atención personalizada débese entender como un labor continuo. Nesta actividade de atención personalizada ao alumno inclúese a acción de titoría en grupos reducidos a razón de 4 horas por cada grupo de 15 alumnos.

O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia poderá utilizar as horas de titoría para calquera aclaración e, en calquera caso, para a preparación do exame. En caso de incompatibilidade horaria, estableceranse horas de titoría fora do horario oficial.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba de resposta breve A2 A3 A4 A8 A9 A11 A12 A13 B2 B4 B5 B6 B9 C1 C4 C6 Realizaranse catro probas de resposta breve e resolución de problemas para comprobar a aprendizaxe continua ao longo do curso. 20
Proba obxectiva A4 A5 A7 B2 B1 B3 B4 B5 B6 A proba final da materia inclúe un test de coñecementos mínimos de Macroeconomía, preguntas de desenvolvemento do programa e/ou problemas. 70
Solución de problemas A1 A2 A3 A4 A5 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C6 O profesor propoñerá actividades ao longo do curso, como solución de problemas e exposición de resultados, e realización de exercicios sobre os contidos estudados. Valorarase a resolución e a exposición dos problemas en clase, de forma individual ou en conxunto e tamén as solucións dadas aos exercicios propostos. 10
 
Observacións avaliación
1. Requisitos para aprobar a materia

. É necesario alcanzar unha nota final de, polo menos, 5 puntos sobre 10 para poder conseguir unha cualificación de "aprobado". Ademais, é necesario contestar de forma correcta a 15 preguntas sobre 20 no test de coñecementos mínimos de Macroeconomía. Unha puntuación inferior no test de coñecementos mínimos implica a cualificación final de "suspenso".

2. Sobre a cualificación de "non presentado"

. Corresponde ao alumnado, cando só participe de actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final, con independencia da cualificación alcanzada.

3. Sobre as condicións da avaliación final.

Está prohibido acceder á aula de exame con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou almacenamento de información.

4. Sobre a avaliación en segunda oportunidade e na oportunidade adiantada

. Os criterios de avaliación establecidos nesta guía son de aplicación a todas as oportunidades. Na segunda oportunidade e na oportunidade adiantada é posible recuperar os puntos da avaliación continua (solución de problemas e probas de resposta breve) mediante preguntas adicionais á proba obxectiva final.

Tempo parcial e exención de asistencia: Os alumnos que teñan recoñecida a matrícula a tempo parcial e exención
de asistencia seguirán o mesmo sistema de avaliación establecido para a
segunda oportunidade de todos os alumnos a tempo completo.


Fontes de información
Bibliografía básica W. Carlin y D. Soskice (2014). Macroeconomics: Institutions, Instability, and the Financial System. Oxford University Press

Bibliografía complementaria G. Mankiw (2014). Macroeconomía (8.ª edición). Barcelona: Antoni Bosh
O. Blanchard (2017). Macroeconomía (7.ª edición). Madrid: Prentice Hall
W. Mitchell, L. Randall Wray y M. Watts (2019). Macroeconomics. London: Red Globe Press
Ben Fine y Ourania Dimakou (2016). Macroeconomics: A critical companion. London, UK: Pluto Press
M. Lavoie (2015). Post-keynesian economics: new foundations. Edward Elgar Publishing


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Principios de Macroeconomía/611G01005

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Macroeconomía. Crecemento e Dinámica/611G01028

Observacións



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías