Identifying Data 2020/21
Subject (*) Microeconomic Theory Code 611G01023
Study programme
Grao en Economía
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Third Obligatory 6
Language
Spanish
English
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Economía
Coordinador
Novo Peteiro, Jose Antonio
E-mail
jose.novop@udc.es
Lecturers
Novo Peteiro, Jose Antonio
E-mail
jose.novop@udc.es
Web
General description Baseándose nos coñecimentos adquiridos polo aluno nas asignaturas Principios de Microeconomía (1º curso) e de Microeconomía (2º curso) desenvolveranse temáticas relativas, en primeiro lugar, á influencia da interacción estratéxica nas decisións das empresas e no funcionamento dos mercados, e en segundo lugar, atenderase á análise dos problemas de información e da presenza de externalidades en tanto que fallos nos mecanismos de funcionamiento e asignación dos mercados.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos
Non se realizarán cambios.
2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Mantéñense todas

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Correo electrónico (para facer consultas, solicitar encontros virtuais para resolver dúbidas), Moodle, (segundo a necesidade do alumnado e para o desenvolvimento de materiais docentes sobre aspectos específicos da materia) e Teams (sesións periódicas en gran grupo para o avance dos contidos teóricos na franxa horaria que ten asignada a materia no calendario de aulas da facultade, e sesións periódicas en pequeno grupo para o seguimento e apoio en distintas partes e contidos da materia, en particular para solución de problemas e estudio de casos).

4. Modificacións na avaliación
Realizarase un proba vía Moodle na data oficial establecida para o exame final.
5. Modificacións da bibliografía ou webgrafica.
Non se realizarán cambios

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 CE1- Contribuír á boa xestión da asignación de recursos tanto no ámbito privado como no público.
A2 CE2-Identificar e anticipar problemas económicos relevantes en relación coa asignación de recursos en xeral, tanto no ámbito privado como no público.
A3 CE3-Aportar racionalidade á análise e á descripción de calquera aspecto da realidade económica.
A4 CE4-Avaliar consecuencias e distintas alternativas de acción e seleccionar as mellores, dados os obxectivos.
A5 CE5-Emitir informes de asesoramento sobre situación concretas da economía (internacional, nacional ou rexional) ou de sectores da mesma.
A6 CE6-Redactar proxectos de xestión económica a nivel internacional, nacional ou rexional. Integrarse na xestión empresarial.
A7 CE7-Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido.
A8 CE8-Entender as institucións económicas como resultado e aplicación de representacións teóricas ou formais acerca de cómo funciona a economía.
A9 CE9-Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais.
A10 CE10-Usar habitualmente a tecnoloxía da información e as comunicación en todo a seu desempeño profesional.
A11 CE11Leer e comunicarse no ámbito profesional en máis dun idioma, en especial en inglés.
A12 CE12-Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos.
A13 CE13-Comunicarse con fluidez no seu contorno e traballar en equipo.
B1 CB1 - Que os estudantes demostren posuir e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e que soe encontrar nun nivel que, ainda que se apoia en libros de texto avanzados, inclue tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
B2 CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ó seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que se demostran por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da su entorna de traballo.
B3 CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da su área de estudo) para emitir xuizos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B4 CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
B5 CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6 CG1- Que os estudantes formados se convertan en profesionais capaces de analizar, reflexionar e intervir sobre os diferentes elementos que constitúen un sistema económico
B7 CG2 - Que os estudantes coñezan o funcionamento e as consecuencias dos sistemas económicos, as distintas alternativas de asignación de recursos, acumulación de riqueza e distribución da renda e estean en condicións de contribuír ao seu bo funcionamento e mellora
B8 CG3 -Que os estudantes sexan capaces de identificar e anticipar os problemas económicos relevantes, identificar alternativas de resolución, seleccionar as máis axeitadas e avaliar os resultados aos que conduce.
B9 CG4 -Que os estudantes respecten os dereitos fundamentais e de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con minusvalidez.
B10
C1 CT1-Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 CT2-Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 CT3-Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 CT4-Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 CT5-Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 CT6-Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Capacity to apply these analytical tools to a wide range of problems of the economic agents A1
A2
A3
A4
A5
A7
A8
A9
B1
B2
B3
C1
C6
C7
C8
Learn the methods of microeconomic analysis by means of mathematical models and graphic tools. A1
A2
A3
A4
A6
A7
A8
A10
A11
A12
A13
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
C1
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contents
Topic Sub-topic
Part I: Strategic interaction 1. Introduction: Game theory
2. Static approach
3. Dynamic approach
4. Product differentiation
Part II. Market failures 1. Introduction
2. Economics of information
3. Externalities and public goods

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A13 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B10 B9 C1 C4 C5 C6 C7 C8 17 34 51
Problem solving A1 A2 A3 A4 A8 A9 A12 A13 B2 B1 B3 10 20 30
Case study A11 A12 C3 10 14 24
Directed discussion A1 A2 A3 A4 A7 A8 A9 A12 A13 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C4 C5 5 5 10
Mixed objective/subjective test A1 A2 A3 B2 B1 B3 C1 C4 2 18 20
Seminar A1 A2 A3 A4 A11 A12 B2 B1 B3 C1 C3 C4 C5 4 0 4
 
Personalized attention 11 0 11
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Lectures with media support, that may be complemented with the introduction of questions to the students in order to improve their understanding of the topics
Problem solving Theoretical and practical questions to be solved in interactive sesions
Case study A specific problem or situation will be put forward in a class. The student should be able to analyze it and to propose solutions.
Directed discussion Theoretical and practical questions to be discussed in interactive sesions
Mixed objective/subjective test Written exam of the subject
Seminar The whole group is divided into subgroups in order to deal with specific aspect of the subject in a detailed way.

Personalized attention
Methodologies
Case study
Directed discussion
Problem solving
Description
Interactive sessions aim to deal individually with all students in order to monitor their performance.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Case study A11 A12 C3 The handing over of the solution to the exercises proposed by the teacher will be assesed (presential and via Moodle) 15
Problem solving A1 A2 A3 A4 A8 A9 A12 A13 B2 B1 B3 The handing over of the solution to the exercises proposed by the teacher will be assesed (presential and via Moodle) 15
Mixed objective/subjective test A1 A2 A3 B2 B1 B3 C1 C4 Final written exam of the subject. In order to pass the subject, it is compulsory to obtain, at least, 3,5 of a maximum level of 7 points. 70
 
Assessment comments

1. In order to
pass the subject any student must obtain a final mark (F) of, at least, 5 points, and at least 5 points (out of 10)
in the final exam (EX). The final mark (F) will be determined as follows: F=EC+EX(10-EC)/10 where EC represents the mark obtained by continuous evaluation.

2.- Problem solving and case study will the continuous evaluation activities. They will
be done exclusively in the class time devoted to that purpose or via Moodle at the time and date stablished to that purpose. The maximum score that a pupil can get by continuous evaluation is 3 points.

3. The assessment criterion will be the same for all the opportunities, including the so called "early opportunity". In all of them the final exams will be carried out at the officially established dates.The same criterion will be applied to the part time students and to those who have the "dispensa académica de exención de asistencia", as regulated by the UDC's regulation.

4. A student will get a final mark of "No Presentado" if he/she does not take part in at least 20% of the assessments activities.


Sources of information
Basic Varian, H. (1998). Análisis microeconómico (3ª ed.). Antoni Bosch (English version Norton)
Antelo, M. (2015). Economía de la información. McGraw-Hill
Tirole, J. (1989). Teoría de la organización industrial. Ariel (English version MIT Press)

Complementary Motta, M. (2004). Competition policy: Theory and practice. Cambridge University Press
Kreps, D.M. (). Curso de Teoría Microeconómica. McGraw Hill
Usategui, J.M. (2000). Economía de la información. Servicio Editorial de la UPV
Gravelle, H. y Rees, R. (2006). Microeconomía. Pearson
Carrasco, A. y otros (2003). Microeconomía Intermedia: Problemas y cuestiones. McGraw Hill


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Principles of Microeconomics/611G01001
Mathematics I/611G01009
Mathematics II/611G01010
Microeconomics and Markets/611G01012

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.