Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Teoría Microeconómica Código 611G01023
Titulación
Grao en Economía
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Economía
Coordinación
Novo Peteiro, Jose Antonio
Correo electrónico
jose.novop@udc.es
Profesorado
Novo Peteiro, Jose Antonio
Correo electrónico
jose.novop@udc.es
Web
Descrición xeral Baseándose nos coñecimentos adquiridos polo aluno nas asignaturas Principios de Microeconomía (1º curso) e de Microeconomía (2º curso) desenvolveranse temáticas relativas, en primeiro lugar, á influencia da interacción estratéxica nas decisións das empresas e no funcionamento dos mercados, e en segundo lugar, atenderase á análise dos problemas de información e da presenza de externalidades en tanto que fallos nos mecanismos de funcionamiento e asignación dos mercados.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos
Non se realizarán cambios.
2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Mantéñense todas

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Correo electrónico (para facer consultas, solicitar encontros virtuais para resolver dúbidas), Moodle, (segundo a necesidade do alumnado e para o desenvolvimento de materiais docentes sobre aspectos específicos da materia) e Teams (sesións periódicas en gran grupo para o avance dos contidos teóricos na franxa horaria que ten asignada a materia no calendario de aulas da facultade, e sesións periódicas en pequeno grupo para o seguimento e apoio en distintas partes e contidos da materia, en particular para solución de problemas e estudio de casos).

4. Modificacións na avaliación
Realizarase un proba vía Moodle na data oficial establecida para o exame final.
5. Modificacións da bibliografía ou webgrafica.
Non se realizarán cambios

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 CE1- Contribuír á boa xestión da asignación de recursos tanto no ámbito privado como no público.
A2 CE2-Identificar e anticipar problemas económicos relevantes en relación coa asignación de recursos en xeral, tanto no ámbito privado como no público.
A3 CE3-Aportar racionalidade á análise e á descripción de calquera aspecto da realidade económica.
A4 CE4-Avaliar consecuencias e distintas alternativas de acción e seleccionar as mellores, dados os obxectivos.
A5 CE5-Emitir informes de asesoramento sobre situación concretas da economía (internacional, nacional ou rexional) ou de sectores da mesma.
A6 CE6-Redactar proxectos de xestión económica a nivel internacional, nacional ou rexional. Integrarse na xestión empresarial.
A7 CE7-Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido.
A8 CE8-Entender as institucións económicas como resultado e aplicación de representacións teóricas ou formais acerca de cómo funciona a economía.
A9 CE9-Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais.
A10 CE10-Usar habitualmente a tecnoloxía da información e as comunicación en todo a seu desempeño profesional.
A11 CE11Leer e comunicarse no ámbito profesional en máis dun idioma, en especial en inglés.
A12 CE12-Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos.
A13 CE13-Comunicarse con fluidez no seu contorno e traballar en equipo.
B1 CB1 - Que os estudantes demostren posuir e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e que soe encontrar nun nivel que, ainda que se apoia en libros de texto avanzados, inclue tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
B2 CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ó seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que se demostran por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da su entorna de traballo.
B3 CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da su área de estudo) para emitir xuizos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B4 CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
B5 CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6 CG1- Que os estudantes formados se convertan en profesionais capaces de analizar, reflexionar e intervir sobre os diferentes elementos que constitúen un sistema económico
B7 CG2 - Que os estudantes coñezan o funcionamento e as consecuencias dos sistemas económicos, as distintas alternativas de asignación de recursos, acumulación de riqueza e distribución da renda e estean en condicións de contribuír ao seu bo funcionamento e mellora
B8 CG3 -Que os estudantes sexan capaces de identificar e anticipar os problemas económicos relevantes, identificar alternativas de resolución, seleccionar as máis axeitadas e avaliar os resultados aos que conduce.
B9 CG4 -Que os estudantes respecten os dereitos fundamentais e de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con minusvalidez.
B10
C1 CT1-Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 CT2-Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 CT3-Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 CT4-Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 CT5-Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 CT6-Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Capacidade de aplicación a un amplio rango de problemas e decisions económicas dos distintos tipos de axentes económicos. A1
A2
A3
A4
A5
A7
A8
A9
B1
B2
B3
C1
C6
C7
C8
Coñecimento das metodoloxías de análise microeconómico mediante modelos matemáticos e análisis gráfico. A1
A2
A3
A4
A6
A7
A8
A10
A11
A12
A13
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
C1
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
I. Interacción estratéxica 1. Introducción: Teoría de xogos
2. Enfoque estático
3. Enfoque dinámico
4. Diferenciación de producto
II. Fallos de mercado 1. Introducción
2. Economía da información
3. Externalidades e bens públicos

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A13 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B10 B9 C1 C4 C5 C6 C7 C8 17 34 51
Solución de problemas A1 A2 A3 A4 A8 A9 A12 A13 B2 B1 B3 10 20 30
Estudo de casos A11 A12 C3 10 14 24
Discusión dirixida A1 A2 A3 A4 A7 A8 A9 A12 A13 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C4 C5 5 5 10
Proba mixta A1 A2 A3 B2 B1 B3 C1 C4 2 18 20
Seminario A1 A2 A3 A4 A11 A12 B2 B1 B3 C1 C3 C4 C5 4 0 4
 
Atención personalizada 11 0 11
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición do profesor de carácter oral e complementada con medios audiovisuais e coa introducción dalgunhas preguntas dirixidas a os estudiantes, coa finalidade de facilitar a aprendizaxe e de transmitir coñecimentos.
Solución de problemas Cuestións prácticas e aplicadas para resolver en sesións interactivas
Estudo de casos Plantexarase ao aluno un problema concreto ou caso que describe unha situación real ou suposta. Deberá ser capaz de analizala axeitadamente e de plantexar solucións ou decisións.
Discusión dirixida Cuestións teóricas e prácticas para comentar e discutir en sesións interactivas.
Proba mixta Proba escrita que pode combinar preguntas breves, de desenrolo e exercicios
Seminario Clases en grupos reducidos de 15 alumnos para a análise detallado de problemas concretos do temario

Atención personalizada
Metodoloxías
Estudo de casos
Discusión dirixida
Solución de problemas
Descrición
Durante o desenrolo das sesións interactivas atenderase de forma individualizada aos alumnos, facendo un seguimento dos problemas que se lles poidan presentar ante as cuestións propostas.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Estudo de casos A11 A12 C3 Valoraranse as respostas propostas e a análise desenrolado polos alunmos para a resolución dos casos plantexados. Faráse presencialmente ou vía Moodle. 15
Solución de problemas A1 A2 A3 A4 A8 A9 A12 A13 B2 B1 B3 Valoraranse as respostas e solucións ofrecidas polos alunos as cuestións prácticas plantexadas na clase. Faráse presencialmente na aula ou vía Moodle. 15
Proba mixta A1 A2 A3 B2 B1 B3 C1 C4 Examen final oficial da materia. 70
 
Observacións avaliación

1.- Para superar a asignatura será necesario alcanzar como mínimo unha calificación final (CF) de 5 puntos sobre 10 e unha puntuación no exame final (EX) de 5 puntos sobre 10. A calificación final (CF) determinaráse do seguinte xeito: CF=EC+EX(10-EC)/10 donde EC é a calificación obtida na evalución continua.

2.- A efectos de evaluación, a valoración das solucións propostas polo alumno, tanto no estudio de casos, como na solución de problemas, conforman a calificación de evaluación continua (EC) do alumno/a. Este tipo de evaluación realizaráse exclusivamente nas horas destinadas a tales efectos, ben sexa presencialmente ou vía Moodle. A puntuación máxima que un alumno/a podrá acadar neste concepto será de 3 puntos.

3.- Os criterios de avaliación son
os mesmos para todas as oportunidades incluindo a convocatoria adiantada. En
todas elas realizaránse as probas finais nas datas establecidas. 

4.- O alumnado con recoñecemento
de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia
conforme o establecido na normativa específica da UDC poderán seguir a
avaliación continua acordándose ao inicio do curso un calendario de datas
compatible coa súa dedicación

5.- A cualificación de non
presentado corresponderá ao alumnado que non participe en actividades de
avaliación ou que soamente o faga naquelas que supoñan unha ponderación
inferior ao 20% da cualificación total, independentemente da que sería a
cualificación final obtida.


Fontes de información
Bibliografía básica Varian, H. (1998). Análisis microeconómico (3ª ed.). Antoni Bosch (English version Norton)
Antelo, M. (2015). Economía de la información. McGraw-Hill
Tirole, J. (1989). Teoría de la organización industrial. Ariel (English version MIT Press)

Bibliografía complementaria Motta, M. (2004). Competition policy: Theory and practice. Cambridge University Press
Kreps, D.M. (). Curso de Teoría Microeconómica. McGraw Hill
Usategui, J.M. (2000). Economía de la información. Servicio Editorial de la UPV
Gravelle, H. y Rees, R. (2006). Microeconomía. Pearson
Carrasco, A. y otros (2003). Microeconomía Intermedia: Problemas y cuestiones. McGraw Hill


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Principios de Microeconomía/611G01001
Matemáticas I/611G01009
Matemáticas II/611G01010
Microeconomía e Mercados/611G01012

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías