Identifying Data 2022/23
Subject (*) Economic Integration and the European Economy Code 611G01025
Study programme
Grao en Economía
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Third Obligatory 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Economía
Coordinador
Prado Dominguez, A. Javier
E-mail
ajavier.prado@udc.es
Lecturers
Martín Bermúdez, Federico
Prado Dominguez, A. Javier
Vasallo Rapela, Alejandro
E-mail
federico.martin@udc.es
ajavier.prado@udc.es
alejandro.vasallo@udc.es
Web
General description Esta materia analiza o proceso de integración europea tomando como punto de partida os enfoques teóricos que permiten a análise económica destes procesos. A continuación, descríbese marco institucional coa súa perspectiva histórica e a importancia económica e política da Unión Europea no mundo. Finalmente profúndase na análise dos procesos de integración europeos e as políticas da UE, así como nas perspectivas de futuro ás que se enfronta a Unión.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 CE1- Contribuír á boa xestión da asignación de recursos tanto no ámbito privado como no público.
A2 CE2-Identificar e anticipar problemas económicos relevantes en relación coa asignación de recursos en xeral, tanto no ámbito privado como no público.
A3 CE3-Aportar racionalidade á análise e á descripción de calquera aspecto da realidade económica.
A4 CE4-Avaliar consecuencias e distintas alternativas de acción e seleccionar as mellores, dados os obxectivos.
A5 CE5-Emitir informes de asesoramento sobre situación concretas da economía (internacional, nacional ou rexional) ou de sectores da mesma.
A6 CE6-Redactar proxectos de xestión económica a nivel internacional, nacional ou rexional. Integrarse na xestión empresarial.
A7 CE7-Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido.
A8 CE8-Entender as institucións económicas como resultado e aplicación de representacións teóricas ou formais acerca de cómo funciona a economía.
A9 CE9-Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais.
A10 CE10-Usar habitualmente a tecnoloxía da información e as comunicación en todo a seu desempeño profesional.
A11 CE11Leer e comunicarse no ámbito profesional en máis dun idioma, en especial en inglés.
A12 CE12-Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos.
A13 CE13-Comunicarse con fluidez no seu contorno e traballar en equipo.
B1 CB1 - Que os estudantes demostren posuir e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e que soe encontrar nun nivel que, ainda que se apoia en libros de texto avanzados, inclue tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
B2 CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ó seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que se demostran por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da su entorna de traballo.
B3 CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da su área de estudo) para emitir xuizos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B4 CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
B5 CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6 CG1- Que os estudantes formados se convertan en profesionais capaces de analizar, reflexionar e intervir sobre os diferentes elementos que constitúen un sistema económico
B7 CG2 - Que os estudantes coñezan o funcionamento e as consecuencias dos sistemas económicos, as distintas alternativas de asignación de recursos, acumulación de riqueza e distribución da renda e estean en condicións de contribuír ao seu bo funcionamento e mellora
B8 CG3 -Que os estudantes sexan capaces de identificar e anticipar os problemas económicos relevantes, identificar alternativas de resolución, seleccionar as máis axeitadas e avaliar os resultados aos que conduce.
C1 CT1-Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 CT2-Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 CT3-Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 CT4-Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 CT5-Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 CT6-Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecemento aplicado da macroeconomía. A1
A3
A5
A7
A12
B3
B4
C1
C3
C6
Coñecemento aplicado da Historia económica A2
A3
A4
A6
A8
A9
A10
B1
B4
B6
B8
C3
C4
C5
C6
Manexo adecuado das principais bases de datos A11
A13
B4
B5
C7
C8
Coñecemento adecuado da economía europea. A5
B2
B6
C8
Madurez no razoamento económico. A5
B1
B7
C4

Contents
Topic Sub-topic
BLOQUE I. Os fundamentos teóricos dos procesos de integración económica e unha panorámica da integración europea. 1. Fundamentos teóricos dos procesos de integración económica.

2. Evolución histórica e marco institucional.


BLOQUE 2. A integración dos mercados e a unión monetaria. 3. A integración de mercados, da Unión Aduaneira ao Mercado Único. A política da competencia.

4. Unión monetaria e políticas macroeconómicas.
BLOQUE 3. O orzamento comunitario e as políticas internas. 5. O orzamento comunitario.

6. A Política Agraria Común.

7. A política de cohesión da UE.

8. As políticas internas da UE.
BLOQUE 4. As políticas externas da Unión e as perspectivas de futuro. A UE no mundo. 9. A política exterior da UE.

10. A UE no contexto internacional. Escenarios de futuro.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A3 A8 A9 B2 B7 C4 C5 C8 17 34 51
Workshop A1 A2 A5 A7 A11 A12 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 C1 C4 C6 C7 C8 24 15 39
Mixed objective/subjective test A4 A5 A6 A8 A10 A11 A12 A13 B2 B1 B4 B6 B8 C1 C3 C6 C7 C8 2 53 55
 
Personalized attention 5 0 5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Empregaráse o método expositivo coa finalidade de facilitar ao estudante información organizada sobre os coñecementos fundamentais correspondentes aos distintos temas.
Workshop Actividades en clase, solución problemas, lecturas, participación activa en clase.
Mixed objective/subjective test Proba escrita sobre os coñecementos teóricos e prácticos adquiridos sobre a materia.
Poderá ter disitintas modalidades: test, ensaio ou unha combinación de ambas.

Personalized attention
Methodologies
Workshop
Mixed objective/subjective test
Description


Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Workshop A1 A2 A5 A7 A11 A12 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 C1 C4 C6 C7 C8 As diferentes actividades desenvolvidas durante o curso serán avaliadas para obter a cualificación desta parte. Podería haber diferentes ponderacións para cada actividade segundo a súa tipoloxía ou dificultade. Valoraranse en gran medida o esforzo persoal a aprendizaxe continua e a comunicación escrita e/ou oral. 30
Mixed objective/subjective test A4 A5 A6 A8 A10 A11 A12 A13 B2 B1 B4 B6 B8 C1 C3 C6 C7 C8 Proba escrita sobre os coñecementos teóricos e prácticos adquiridos sobre os procesos de integración económica a economía europea.
Realizaráse en período de exámenes.
Esíxese unha cualificación igual o superior a 4/10 nela para superar la materia.
70
 
Assessment comments

Evaluation observations

A) EVALUATION REGULATIONS:

1. Assessment conditions: It is forbidden to access the exam room with any
device that allows communication with the outside and / or information storage.

2. Identification of the student: The student must prove her personality in
accordance with current regulations.

B) TYPES OF RATING:

1. Qualification of not presented: Corresponds to the student, when he only
participates in evaluation activities that have a weighting of less than 20% on
the final qualification, regardless of the qualification achieved.

2. Students with recognition of part-time dedication and academic waiver of
attendance exemption: Except for the dates approved in the Faculty Board for
the final objective test, for the remaining tests a specific calendar of
compatible dates will be agreed at the beginning of the course with your
dedication.

C) EVALUATION OPPORTUNITIES:

1. First opportunity: the evaluation criteria previously indicated in this
section will be applied.

2. Second chance: the evaluation criteria are the same for all evaluation
opportunities, always taking into account the regulations on the second chance
(article 18, section 5).

3. Early call: In the early call, it is possible to recover the points of
the continuous assessment (problem solving, short answer tests, and
interventions during the lectures) by means of additional questions to the
final objective test.

D) OTHER EVALUATION OBSERVATIONS:

The possibility of conducting partial exams on the subject is not excluded.
The teacher as part of the teaching schedule, keeping their grade until the
second opportunity, will announce these partial exams.

Subjects that it is recommended to have taken before
The World Economy/611G01011
The Spanish Economy/611G01016

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
International Economics Theory/611G01029

Subjects that continue the syllabus

Other comments
A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:
Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático
Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos

Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores de sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais.

Traballaráse para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.

Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria.


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.