Identifying Data 2022/23
Subject (*) Public Finance Code 611G01026
Study programme
Grao en Economía
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Third Obligatory 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Economía
Coordinador
Prado Dominguez, A. Javier
E-mail
ajavier.prado@udc.es
Lecturers
Casal Rodríguez, Bruno
Prado Dominguez, A. Javier
Suarez Mallo, Maria de la Cruz
E-mail
bruno.casal@udc.es
ajavier.prado@udc.es
m.c.suarez.mallo@udc.es
Web
General description Nesta materia vaise a estudar a delimitación do Sector Público na economía, as funcións que desempeña o Sector Público e os ingresos públicos. Igualmente veranse os principais tributos que existen hoxe en día en España. Para rematar estudarase a problemática da débeda pública.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 CE1- Contribuír á boa xestión da asignación de recursos tanto no ámbito privado como no público.
A2 CE2-Identificar e anticipar problemas económicos relevantes en relación coa asignación de recursos en xeral, tanto no ámbito privado como no público.
A3 CE3-Aportar racionalidade á análise e á descripción de calquera aspecto da realidade económica.
A4 CE4-Avaliar consecuencias e distintas alternativas de acción e seleccionar as mellores, dados os obxectivos.
A5 CE5-Emitir informes de asesoramento sobre situación concretas da economía (internacional, nacional ou rexional) ou de sectores da mesma.
A6 CE6-Redactar proxectos de xestión económica a nivel internacional, nacional ou rexional. Integrarse na xestión empresarial.
A7 CE7-Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido.
A8 CE8-Entender as institucións económicas como resultado e aplicación de representacións teóricas ou formais acerca de cómo funciona a economía.
A9 CE9-Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais.
A10 CE10-Usar habitualmente a tecnoloxía da información e as comunicación en todo a seu desempeño profesional.
A11 CE11Leer e comunicarse no ámbito profesional en máis dun idioma, en especial en inglés.
A12 CE12-Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos.
A13 CE13-Comunicarse con fluidez no seu contorno e traballar en equipo.
B1 CB1 - Que os estudantes demostren posuir e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e que soe encontrar nun nivel que, ainda que se apoia en libros de texto avanzados, inclue tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
B2 CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ó seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que se demostran por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da su entorna de traballo.
B3 CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da su área de estudo) para emitir xuizos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B4 CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
B5 CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6 CG1- Que os estudantes formados se convertan en profesionais capaces de analizar, reflexionar e intervir sobre os diferentes elementos que constitúen un sistema económico
B7 CG2 - Que os estudantes coñezan o funcionamento e as consecuencias dos sistemas económicos, as distintas alternativas de asignación de recursos, acumulación de riqueza e distribución da renda e estean en condicións de contribuír ao seu bo funcionamento e mellora
B8 CG3 -Que os estudantes sexan capaces de identificar e anticipar os problemas económicos relevantes, identificar alternativas de resolución, seleccionar as máis axeitadas e avaliar os resultados aos que conduce.
B9 CG4 -Que os estudantes respecten os dereitos fundamentais e de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con minusvalidez.
C1 CT1-Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 CT2-Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 CT3-Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 CT4-Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 CT5-Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 CT6-Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Analyze and evaluate tax systems A1
A2
A3
A4
A5
A6
A7
A8
A9
A10
A11
A12
A13
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
C1
C4
C5
C6
C7
C8
Capable of working as a team A3
A6
A13
B3
B4
B5
B6
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contents
Topic Sub-topic
Topic 1. The Public Sector
Delimitation of the Public Sector

Public Sector Functions

Budget and budgeting
Topic 2. Public income
Main public income.

Main elements of taxes

Classification of taxes
Topic 3. Direct Taxes

Personal Income Tax

Tax on equity.

Corporation Income Tax

Other direct taxes
Topic 4. Indirect Taxes
Sales Tax

Taxes on specific consumption
Topic 5. Public Debt and other public revenues.
Characteristics of public debt

Current problem

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 17 34 51
Objective test A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 2 18 20
Case study A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 25 50 75
 
Personalized attention 4 0 4
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech heoretical classes on the methodological basis of the master class.
Theoretical and practical classes based on a methodology of approaching the subject to reality, past and current.
Objective test heoretical practical written test in which the student must accredit the knowledge of the subject taught.
Case study Analysis and debate of practical cases. Development of the practical annexes of each theme of the
Program.

Personalized attention
Methodologies
Objective test
Case study
Description
Intended to reinforce the autonomous learning of the student through the monitoring and supervision of the different programmed activities in relation to the supervised works (search of economic data, bibliographical sources, exhibition of works, etc.).

The tutoring will be conducted for small groups of 15 students.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Objective test A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 The final format will be communicated to the students in the course schedule. 70
Case study A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Analysis and debate of practical cases. Development of the practical annexes of each theme of the program. 30
 
Assessment comments

Evaluation observations

A) EVALUATION REGULATIONS:

1. Assessment conditions: It is forbidden to access the exam room with any
device that allows communication with the outside and / or information storage.

2. Identification of the student: The student must prove her personality in
accordance with current regulations.

B) TYPES OF RATING:

1. Qualification of not presented: Corresponds to the student, when he only
participates in evaluation activities that have a weighting of less than 20% on
the final qualification, regardless of the qualification achieved.

2. Students with recognition of part-time dedication and academic waiver of
attendance exemption: Except for the dates approved in the Faculty Board for
the final objective test, for the remaining tests a specific calendar of
compatible dates will be agreed at the beginning of the course with your
dedication.

C) EVALUATION OPPORTUNITIES:

1. First opportunity: the evaluation criteria previously indicated in this
section will be applied.

2. Second chance: the evaluation criteria are the same for all evaluation
opportunities, always taking into account the regulations on the second chance
(article 18, section 5).

3. Early call: In the early call, it is possible to recover the points of
the continuous assessment (problem solving, short answer tests, and
interventions during the lectures) by means of additional questions to the
final objective test.

D) OTHER EVALUATION OBSERVATIONS:

The possibility of conducting partial exams on the subject is not excluded.
The teacher as part of the teaching schedule, keeping their grade until the
second opportunity, will announce these partial exams.


Sources of information
Basic

Busto Gisbert, A. (2017): Curso Básico de Hacienda Pública. 4ª edición. Editorial: Civitas, Madrid.

Libro amarillo de los PGE:  Último texto dsponible, Congrso de los Diputados, recurso obtenible en la web

 Navarro Pascual y Paniagua Soto (2016): Hacienda Pública I y II. Pearson Education Madrid.

Rosen H.S. (2016): Hacienda Pública, Mc Graw Hill. Madrid.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.