Identifying Data 2018/19
Subject (*) Macroeconomics: Growth and Dynamics Code 611G01028
Study programme
Grao en Economía
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Third Obligatory 6
Language
Spanish
English
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Economía
Empresa
Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinador
Estevez Mengotti, Carlos Benigno
E-mail
c.mengotti@udc.es
Lecturers
Bruna Quintas, Fernando
Estevez Mengotti, Carlos Benigno
E-mail
f.bruna@udc.es
c.mengotti@udc.es
Web http://dropbox.com
General description

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 CE1- Contribuír á boa xestión da asignación de recursos tanto no ámbito privado como no público.
A2 CE2-Identificar e anticipar problemas económicos relevantes en relación coa asignación de recursos en xeral, tanto no ámbito privado como no público.
A3 CE3-Aportar racionalidade á análise e á descripción de calquera aspecto da realidade económica.
A4 CE4-Avaliar consecuencias e distintas alternativas de acción e seleccionar as mellores, dados os obxectivos.
A5 CE5-Emitir informes de asesoramento sobre situación concretas da economía (internacional, nacional ou rexional) ou de sectores da mesma.
A6 CE6-Redactar proxectos de xestión económica a nivel internacional, nacional ou rexional. Integrarse na xestión empresarial.
A7 CE7-Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido.
A8 CE8-Entender as institucións económicas como resultado e aplicación de representacións teóricas ou formais acerca de cómo funciona a economía.
A9 CE9-Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais.
A10 CE10-Usar habitualmente a tecnoloxía da información e as comunicación en todo a seu desempeño profesional.
A11 CE11Leer e comunicarse no ámbito profesional en máis dun idioma, en especial en inglés.
A12 CE12-Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos.
A13 CE13-Comunicarse con fluidez no seu contorno e traballar en equipo.
B1 CB1 - Que os estudantes demostren posuir e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e que soe encontrar nun nivel que, ainda que se apoia en libros de texto avanzados, inclue tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
B2 CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ó seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que se demostran por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da su entorna de traballo.
B3 CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da su área de estudo) para emitir xuizos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B4 CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
B5 CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6 CG1- Que os estudantes formados se convertan en profesionais capaces de analizar, reflexionar e intervir sobre os diferentes elementos que constitúen un sistema económico
B7 CG2 - Que os estudantes coñezan o funcionamento e as consecuencias dos sistemas económicos, as distintas alternativas de asignación de recursos, acumulación de riqueza e distribución da renda e estean en condicións de contribuír ao seu bo funcionamento e mellora
B8 CG3 -Que os estudantes sexan capaces de identificar e anticipar os problemas económicos relevantes, identificar alternativas de resolución, seleccionar as máis axeitadas e avaliar os resultados aos que conduce.
B9 CG4 -Que os estudantes respecten os dereitos fundamentais e de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con minusvalidez.
C1 CT1-Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 CT2-Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 CT3-Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 CT4-Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 CT5-Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 CT6-Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
A1
A2
A3
A4
A5
A6
A7
A8
A9
A10
A11
A12
A13
B5
B8
C1
C4
A12
B5
B8
C1
C4
A3
A4
A8
A9
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contents
Topic Sub-topic
Part I: Economic growth in the long run

Part II: Fluctuations in the short run: the recent economic crisis


Part I: Economic growth in the long run
1.- The neoclassical model of production and distribution of national income
2.- The neoclassical model of economic growth: The Solow model
3.- Increasing returns to scale and endogenous growth models
4.- Technological diffusion and other causes of economic growth

Part II: Fluctuations in the short run: the recent economic crisis
5.- The IS-PM model
6.- Causes of the recent Big Recession
7.- The Big Recession in the IS-PM model

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C5 C6 C7 C8 17 34 51
Case study A5 A6 A11 A12 B5 B8 C1 C4 10 10 20
Seminar A12 A13 C1 4 0 4
Problem solving A12 A13 5 11 16
Directed discussion A2 A3 A4 A7 C4 10 14 24
Objective test A1 A2 A3 A4 A5 A7 A8 A12 A13 2 18 20
 
Personalized attention 15 0 15
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech a través del desarrollo del programa de la asignatura
Case study casos reales de la situación macreoeconomica de países
Seminar análisis de variables macro fuera de equilibrio
Problem solving problemas de economías analizados en el pasado con arboles de decisión y resultados
Directed discussion aportación de los alumnos a análisis macro
Objective test tipo test y/o preguntas a desarrolar

Personalized attention
Methodologies
Seminar
Guest lecture / keynote speech
Objective test
Problem solving
Directed discussion
Case study
Description
Please, make an appointment by e-mail

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Seminar A12 A13 C1 se exige participación activa 5
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C5 C6 C7 C8 se exige presencia activa en la sesión magistral 10
Objective test A1 A2 A3 A4 A5 A7 A8 A12 A13 tipo test 70
Problem solving A12 A13 problemas actuales, especialmente en el área EURO 5
Directed discussion A2 A3 A4 A7 C4 alternatvas de política económica versus teoría economica 5
Case study A5 A6 A11 A12 B5 B8 C1 C4 casos reales de variable macroeconómicas en desequilibrio 5
 
Assessment comments

Check the instructions of the professor for the assesment of the group in English. The qualification final will consider objective tests, research papers and case studies.


Sources of information
Basic Easterly, William (2003). En busca del crecimiento. Andanzas y tribulaciones de los economistas del desarrollo. Barcelona: Antoni Bosch
Jones, Charles I. (2000 ). Introducción al crecimiento económico. México: Pearson Educación
Jones, Charles I. (1997). Introduction to economic growth. New York: W.W. Norton
Belzunegui y otros (2002). macreoconomía.Cuestiones y ejercicios. madrid.pentice hall
Blanchard, Oliver (2006). Macroeconomía. madrid.pentice hall
Mankiw, N. Gregory (2007). Macroeconomía. Barcelona: Antoni Bosch
Jones, Charles I. (2009). Macroeconomía. Barcelona: Antoni Bosch
Blanchard, Olivier (2017). Macroeconomía. Madrid: Pearson
Jones, Charles I. (2010). Macroeconomía. Anexo: La crisis financiera. Impresión encuadernada aparte del libro
Mankiw, N. Gregory (2016). Macroeconomics. New York: Worth Publishers
Jones, Charles I. (2017). Macroeconomics. New York; London: W. W. Norton
Blanchard, Olivier (2017). Macroeconomics. Boston: Pearson
Jones, Charles I. (2010). Macroeconomics: economic crisis update. New York; London: W. W. Norton
Easterly, William (2001). The elusive quest for growth. Economists' adventures and misadventures in the tropics. Cambridge, Massachusetts: MIT Press

Algunos de estos libros están disponibles en la biblioteca como libros electrónicos o en ediciones anteriores / Some of these books are available in the library as electronic books or in previous editions

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Principles of Microeconomics/611G01001
Principles of Macroeconomics/611G01005
The World Economy/611G01011
Microeconomics and Markets/611G01012
Macroeconomics/611G01017
Statistical Methods and Introduction to Econometrics/611G01019

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.