Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Macroeconomía. Crecemento e Dinámica Código 611G01028
Titulación
Grao en Economía
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Economía
Empresa
Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinación
Bruna Quintas, Fernando
Correo electrónico
f.bruna@udc.es
Profesorado
Bruna Quintas, Fernando
Correo electrónico
f.bruna@udc.es
Web
Descrición xeral Revisión dos principais modelos e evidencia empírica sobre o crecemento económico a longo prazo.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 CE1- Contribuír á boa xestión da asignación de recursos tanto no ámbito privado como no público.
A2 CE2-Identificar e anticipar problemas económicos relevantes en relación coa asignación de recursos en xeral, tanto no ámbito privado como no público.
A3 CE3-Aportar racionalidade á análise e á descripción de calquera aspecto da realidade económica.
A5 CE5-Emitir informes de asesoramento sobre situación concretas da economía (internacional, nacional ou rexional) ou de sectores da mesma.
A7 CE7-Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido.
A8 CE8-Entender as institucións económicas como resultado e aplicación de representacións teóricas ou formais acerca de cómo funciona a economía.
A9 CE9-Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais.
A10 CE10-Usar habitualmente a tecnoloxía da información e as comunicación en todo a seu desempeño profesional.
A11 CE11Leer e comunicarse no ámbito profesional en máis dun idioma, en especial en inglés.
A12 CE12-Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos.
A13 CE13-Comunicarse con fluidez no seu contorno e traballar en equipo.
B1 CB1 - Que os estudantes demostren posuir e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e que soe encontrar nun nivel que, ainda que se apoia en libros de texto avanzados, inclue tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
B2 CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ó seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que se demostran por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da su entorna de traballo.
B3 CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da su área de estudo) para emitir xuizos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B4 CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
B5 CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6 CG1- Que os estudantes formados se convertan en profesionais capaces de analizar, reflexionar e intervir sobre os diferentes elementos que constitúen un sistema económico
B7 CG2 - Que os estudantes coñezan o funcionamento e as consecuencias dos sistemas económicos, as distintas alternativas de asignación de recursos, acumulación de riqueza e distribución da renda e estean en condicións de contribuír ao seu bo funcionamento e mellora
B8 CG3 -Que os estudantes sexan capaces de identificar e anticipar os problemas económicos relevantes, identificar alternativas de resolución, seleccionar as máis axeitadas e avaliar os resultados aos que conduce.
B9 CG4 -Que os estudantes respecten os dereitos fundamentais e de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con minusvalidez.
C1 CT1-Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 CT2-Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 CT3-Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 CT4-Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 CT5-Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 CT6-Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer as ferramentas para estudar as tendencias a longo prazo da renda nacional e da súa distribución mundial. Entender os principais modelos teóricos que nos permiten analizar as causas do crecemento económico sostido. Saber comparar as predicións deses modelos cos resultados empíricos utilizando os datos dispoñibles. Saber utilizar estatísticas internacionais e interpretar gráficos económicos. A1
A2
A3
A5
A7
A8
A9
A10
A11
A12
A13
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
Parte I: Introdución Tema 1 Modelos, variables e prazos en Macroeconomía
Tema 2 Medición da renda nacional e do crecemento económico
Parte II: O modelo neoclásico Tema 3 Modelo de produción e distribución da renda nacional
Tema 4 Modelo neoclásico de crecemento económico
Parte III: Economía das ideas e outros temas sobre crecemento Tema 5 Economía das ideas
Tema 6 Difusión e outros temas sobre crecemento

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A1 A2 A3 A5 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 B9 B8 B7 B6 B5 B4 B3 B2 B1 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 30 60 90
Estudo de casos A5 A11 A12 B5 B8 C1 C4 6 6 12
Solución de problemas A12 A13 C3 C6 C8 5 15 20
Prácticas a través de TIC A10 A11 A12 C1 C3 C6 C8 5 5 10
Proba de resposta múltiple A1 A2 A3 A5 A8 A12 A13 1.5 0 1.5
Traballos tutelados A2 A3 B5 B6 B7 B8 B9 C8 C6 1 0 1
Proba obxectiva A1 A2 A3 A5 A7 A8 A12 A13 1.5 0 1.5
 
Atención personalizada 14 0 14
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición acompañada de materiais visuais e escritos
Estudo de casos Análises de aspectos concretos sobre países ou temáticas. Aplicacións da teoría.
Solución de problemas Problemas para traballo autónomo. Proporcionaranse as solucións.
Prácticas a través de TIC Descarga de datos dunha fonte estatística oficial, elaboración dun gráfico ou táboa e interpretación do resultado
Proba de resposta múltiple Exercicios tipo test para a avaliación continua
Traballos tutelados Un traballo voluntario de investigación
Proba obxectiva Exame final

Atención personalizada
Metodoloxías
Proba de resposta múltiple
Proba obxectiva
Prácticas a través de TIC
Descrición
Tarefas voluntarias individuais: exposición individual en clase e discusión co profesor.

Traballos tutelados: De xeito voluntario, os alumnos poderán optar a obter parte da cualificación a través dun traballo de investigación.

Por favor, solicite cita por e-mail para comentar calquera asunto co profesor.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba de resposta múltiple A1 A2 A3 A5 A8 A12 A13 Probas de avaliación continua 30
Proba obxectiva A1 A2 A3 A5 A7 A8 A12 A13 Examen final 70
 
Observacións avaliación
As tarefas voluntarias (prácticas a través de TIC) engaden puntos, co que a puntuación máxima da materia podería exceder os 10 puntos.

Para
poder realizar media coas puntuaciones da avaliación continua é
necesario obter un mínimo de cualificación no exame final e/ou en cada
unha das súas partes.

Opcionalmente, algúns estudantes poden optar por realizar un traballo de investigación, o
que reducirá o peso do examen final na cualificación. Este traballo
será obrigatorio para os estudantes con "recoñecemento de dedicación a
tempo parcial e  dispensa académica de exención de asistencia”.


Fontes de información
Bibliografía básica Easterly, William (2003). En busca del crecimiento. Andanzas y tribulaciones de los economistas del desarrollo. Barcelona: Antoni Bosch
Jones, Charles I. (2000 ). Introducción al crecimiento económico. México: Pearson Educación
Jones, Charles I. (2013). Introduction to economic growth. New York: W.W. Norton
Mankiw, N. Gregory (2007). Macroeconomía. Barcelona: Antoni Bosch
Jones, Charles I. (2009). Macroeconomía. Barcelona: Antoni Bosch
Blanchard, Olivier (2017). Macroeconomía. Madrid: Pearson
Jones, Charles I. (2010). Macroeconomía. Anexo: La crisis financiera. Impresión encuadernada aparte del libro
Mankiw, N. Gregory (2016). Macroeconomics. New York: Worth Publishers
Jones, Charles I. (2017). Macroeconomics. New York; London: W. W. Norton
Blanchard, Olivier (2017). Macroeconomics. Boston: Pearson
Jones, Charles I. (2010). Macroeconomics: economic crisis update. New York; London: W. W. Norton
Easterly, William (2001). The elusive quest for growth. Economists' adventures and misadventures in the tropics. Cambridge, Massachusetts: MIT Press

Algúns destes libros están disponibles na biblioteca como libros electrónicos ou en edicións anteriores.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Principios de Microeconomía/611G01001
Principios de Macroeconomía/611G01005
Matemáticas I/611G01009
Matemáticas II/611G01010
Economía Mundial/611G01011
Microeconomía e Mercados/611G01012
Macroeconomía/611G01017
Métodos Estatísticos e Introdución á Econometría/611G01019
Econometría I/611G01022

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Econometría II/611G01027
Teoría Económica Internacional/611G01029

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías