Identifying Data 2019/20
Subject (*) Macroeconomics: Growth and Dynamics Code 611G01028
Study programme
Grao en Economía
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Third Obligatory 6
Language
Spanish
Galician
English
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Economía
Empresa
Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinador
Bruna Quintas, Fernando
E-mail
f.bruna@udc.es
Lecturers
Bruna Quintas, Fernando
E-mail
f.bruna@udc.es
Web
General description Revisión dos principais modelos e evidencia empírica sobre o crecemento económico a longo prazo.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 CE1- Contribuír á boa xestión da asignación de recursos tanto no ámbito privado como no público.
A2 CE2-Identificar e anticipar problemas económicos relevantes en relación coa asignación de recursos en xeral, tanto no ámbito privado como no público.
A3 CE3-Aportar racionalidade á análise e á descripción de calquera aspecto da realidade económica.
A5 CE5-Emitir informes de asesoramento sobre situación concretas da economía (internacional, nacional ou rexional) ou de sectores da mesma.
A7 CE7-Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido.
A8 CE8-Entender as institucións económicas como resultado e aplicación de representacións teóricas ou formais acerca de cómo funciona a economía.
A9 CE9-Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais.
A10 CE10-Usar habitualmente a tecnoloxía da información e as comunicación en todo a seu desempeño profesional.
A11 CE11Leer e comunicarse no ámbito profesional en máis dun idioma, en especial en inglés.
A12 CE12-Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos.
A13 CE13-Comunicarse con fluidez no seu contorno e traballar en equipo.
B1 CB1 - Que os estudantes demostren posuir e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e que soe encontrar nun nivel que, ainda que se apoia en libros de texto avanzados, inclue tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
B2 CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ó seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que se demostran por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da su entorna de traballo.
B3 CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da su área de estudo) para emitir xuizos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B4 CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
B5 CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6 CG1- Que os estudantes formados se convertan en profesionais capaces de analizar, reflexionar e intervir sobre os diferentes elementos que constitúen un sistema económico
B7 CG2 - Que os estudantes coñezan o funcionamento e as consecuencias dos sistemas económicos, as distintas alternativas de asignación de recursos, acumulación de riqueza e distribución da renda e estean en condicións de contribuír ao seu bo funcionamento e mellora
B8 CG3 -Que os estudantes sexan capaces de identificar e anticipar os problemas económicos relevantes, identificar alternativas de resolución, seleccionar as máis axeitadas e avaliar os resultados aos que conduce.
B9 CG4 -Que os estudantes respecten os dereitos fundamentais e de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con minusvalidez.
C1 CT1-Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 CT2-Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 CT3-Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 CT4-Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 CT5-Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 CT6-Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Knowing the tools to study the long run trends of national income and its world distribu-tion. Understanding the main theoretical models allowing us to analyse the sources of sustained economic growth. Knowing to compare the predictions of those models to the empirical results using the available data. Knowing to use international statistics and in-terpret economic graphs. A1
A2
A3
A5
A7
A8
A9
A10
A11
A12
A13
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contents
Topic Sub-topic
Part I: Introduction Chapter 1 Models, variables and timeframes in Macroeconomics
Chapter 2 Measuring national income and economic growth
Part II: The neoclassical model Chapter 3 Model of production and distribution of national income
Chapter 4 The neoclassical model of economic growth
Part III: Economics of ideas and other topics on growth Chapter 5 Economics of Ideas
Chapter 6 Difussion and other topics on growth

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A3 A5 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 B9 B8 B7 B6 B5 B4 B3 B2 B1 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 30 60 90
Case study A5 A11 A12 B5 B8 C1 C4 6 6 12
Problem solving A12 A13 C3 C6 C8 5 15 20
ICT practicals A10 A11 A12 C1 C3 C6 C8 5 5 10
Multiple-choice questions A1 A2 A3 A5 A8 A12 A13 1.5 0 1.5
Supervised projects A2 A3 B5 B6 B7 B8 B9 C8 C6 1 0 1
Objective test A1 A2 A3 A5 A7 A8 A12 A13 1.5 0 1.5
 
Personalized attention 14 0 14
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Explanation accompanied by visual and written materials
Case study Analyses of specific issues about countries or topics. Applications of the theory.
Problem solving Problems for personal work. The solutions will be given.
ICT practicals Downloading data from an official statistical source, creating a graph or table and interpreting the results
Multiple-choice questions Tests for the continuous assestment
Supervised projects A vountary essay
Objective test Final exam

Personalized attention
Methodologies
Multiple-choice questions
Objective test
ICT practicals
Description
Iindividual voluntary tasks: individual presentation in class and discussion with the professor.

Supervised projects: Voluntarely, the students will be able to get part of their marks through a research essay.

Please, make an appointment by mail to comment on any issue with the professor.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Multiple-choice questions A1 A2 A3 A5 A8 A12 A13 Tests for the continuous assestment 30
Objective test A1 A2 A3 A5 A7 A8 A12 A13 Final exam 70
 
Assessment comments
The voluntary tasks (ICT practicals ) add points. Therefore, the maximum mark in this subject might be higher than 10 points. 

In order to average with the marks of the continuous assessment, it is necessary to get a minimum mark in the final exam and/or in each of its parts.

Optionally, some students might chose to write a reseach essay, which reduces the weight of the final exam in the assessment of the topic. This essay will be compulsory for the students with "recognitition as a part-time student and academic exemption from attendance".


Sources of information
Basic Easterly, William (2003). En busca del crecimiento. Andanzas y tribulaciones de los economistas del desarrollo. Barcelona: Antoni Bosch
Jones, Charles I. (2000 ). Introducción al crecimiento económico. México: Pearson Educación
Jones, Charles I. (2013). Introduction to economic growth. New York: W.W. Norton
Mankiw, N. Gregory (2007). Macroeconomía. Barcelona: Antoni Bosch
Jones, Charles I. (2009). Macroeconomía. Barcelona: Antoni Bosch
Blanchard, Olivier (2017). Macroeconomía. Madrid: Pearson
Jones, Charles I. (2010). Macroeconomía. Anexo: La crisis financiera. Impresión encuadernada aparte del libro
Mankiw, N. Gregory (2016). Macroeconomics. New York: Worth Publishers
Jones, Charles I. (2017). Macroeconomics. New York; London: W. W. Norton
Blanchard, Olivier (2017). Macroeconomics. Boston: Pearson
Jones, Charles I. (2010). Macroeconomics: economic crisis update. New York; London: W. W. Norton
Easterly, William (2001). The elusive quest for growth. Economists' adventures and misadventures in the tropics. Cambridge, Massachusetts: MIT Press

Some of these books are available in the library as electronic books or in previous editions.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Principles of Microeconomics/611G01001
Principles of Macroeconomics/611G01005
Mathematics I/611G01009
Mathematics II/611G01010
The World Economy/611G01011
Microeconomics and Markets/611G01012
Macroeconomics/611G01017
Statistical Methods and Introduction to Econometrics/611G01019
Econometrics I/611G01022

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Econometrics II/611G01027
International Economics Theory/611G01029

Subjects that continue the syllabus

Other comments

Erasmus students should consider that this subject is the third one in macroeconomic theory. It is assumed that you have attended previous courses in Macroeconomics, Microeconomics and Mathematics. If your major is not Economics, please, select a more basic course instead of Growth and Dynamics. 



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.