Identifying Data 2015/16
Subject (*) Teoría Económica Internacional Code 611G01029
Study programme
Grao en Economía
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Third Obligatoria 6
Language
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Análise Económica e Administración de Empresas
Coordinador
Mendez Naya, Jose
E-mail
jose.mendez@udc.es
Lecturers
Mendez Naya, Jose
E-mail
jose.mendez@udc.es
Web
General description Análise teórica dos principais problemas de economía internacional, empezando pola presentación das principais teorías do comercio internacional, a análise das políticas comerciais e a instrumentación das políticas macroeconómicas no contexto dunha economía aberta. Para seguir as explicacións son necesarios uns coñecementos básicos de teoría económica, tanto microeconómica coma macroeconómica.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 CE1- Contribuír á boa xestión da asignación de recursos tanto no ámbito privado como no público.
A2 CE2-Identificar e anticipar problemas económicos relevantes en relación coa asignación de recursos en xeral, tanto no ámbito privado como no público.
A3 CE3-Aportar racionalidade á análise e á descripción de calquera aspecto da realidade económica.
A4 CE4-Avaliar consecuencias e distintas alternativas de acción e seleccionar as mellores, dados os obxectivos.
A5 CE5-Emitir informes de asesoramento sobre situación concretas da economía (internacional, nacional ou rexional) ou de sectores da mesma.
A6 CE6-Redactar proxectos de xestión económica a nivel internacional, nacional ou rexional. Integrarse na xestión empresarial.
A7 CE7-Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido.
A8 CE8-Entender as institucións económicas como resultado e aplicación de representacións teóricas ou formais acerca de cómo funciona a economía.
A9 CE9-Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais.
A10 CE10-Usar habitualmente a tecnoloxía da información e as comunicación en todo a seu desempeño profesional.
A11 CE11Leer e comunicarse no ámbito profesional en máis dun idioma, en especial en inglés.
A12 CE12-Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos.
A13 CE13-Comunicarse con fluidez no seu contorno e traballar en equipo.
B1 CB1 - Que os estudantes demostren posuir e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e que soe encontrar nun nivel que, ainda que se apoia en libros de texto avanzados, inclue tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
B2 CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ó seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que se demostran por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da su entorna de traballo.
B3 CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da su área de estudo) para emitir xuizos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B4 CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
B5 CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6 CG1- Que os estudantes formados se convertan en profesionais capaces de analizar, reflexionar e intervir sobre os diferentes elementos que constitúen un sistema económico
B7 CG2 - Que os estudantes coñezan o funcionamento e as consecuencias dos sistemas económicos, as distintas alternativas de asignación de recursos, acumulación de riqueza e distribución da renda e estean en condicións de contribuír ao seu bo funcionamento e mellora
B8 CG3 -Que os estudantes sexan capaces de identificar e anticipar os problemas económicos relevantes, identificar alternativas de resolución, seleccionar as máis axeitadas e avaliar os resultados aos que conduce.
B9 CG4 -Que os estudantes respecten os dereitos fundamentais e de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con minusvalidez.
C1 CT1-Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 CT2-Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 CT3-Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 CT4-Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 CT5-Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 CT6-Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Análise crítico de diferentes fontes de información relacionadas coa economía internacional, elaboración de informes e traballo en equipo. A1
A2
A3
A4
A5
A6
A7
A8
A9
A10
A11
A12
A13
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
C1
C3
C4
C6
C7
C8
Aplicación da metodoloxía económica ao estudo de diferentes problemas relacionados coa economía internacional. A1
A2
A3
A4
A5
A6
A7
A8
A9
A10
A11
A12
A13
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
C1
C4
C5
C6
C7
C8
Análise e exposición de textos e lecturas especializadas. A2
A3
A4
A5
A6
A7
A8
A9
A10
A11
A12
A13
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
C1
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Iniciación ao proceso de investigación na materia. A1
A2
A3
A4
A5
A6
A7
A8
A9
A10
A11
A12
A13
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
C1
C4
C5
C6
C7
C8

Contents
Topic Sub-topic
INTRODUCIÓN 1- A globalización da economía.

2- O alcance da economía internacional.

3- As ganancias do comercio internacional.

4- O proteccionismo.

5- A balanza de pagamentos e os mercados cambiario.

6- As políticas macroeconómicas nunha economía aberta: coordinación internacional de políticas.
PARTE I:TEORÍAS DO COMERCIO INTERNACIONAL I.1- Teorías clásicas do comercio internacional. O modelo Ricardiano de comercio.

I.2 Teoría neoclásica do comercio internacional: o equilibrio internacional.

I.3 Dotación de recursos e comercio internacional: o modelo de Heckscher-Ohlin.

I.4 As novas teorías do comercio Internacional: Economías de escala, competencia imperfecta e comercio internacional.
PARTE II: POLÍTICA COMERCIAL INTERNACIONAL II.1- Os instrumentos de política comercial

II.2- A economía política da política comercial

II.3 Teoría da integración económica
PARTE III: TEORÍA MONETARIA INTERNACIONAL III.1- Introdución: balanza de pagamentos e mercado de divisas

III.2- Mecanismos de axuste automático da balanza de pagamentos.

III.3 Políticas de axuste


Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A9 17 34 51
Directed discussion A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 B9 B8 B7 B6 B5 B4 B3 B2 B1 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 10 14 24
Case study A2 A3 A4 A5 A7 10 10 20
Workbook A2 A3 A4 A5 A7 5 15 20
Seminar A2 A3 A4 A5 A7 4 0 4
Objective test A2 A3 A4 A5 A7 2 18 20
 
Personalized attention 11 0 11
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe
Directed discussion Cuestións teóricas e prácticas para resolver en sesións interactivas
Case study Formúlase un caso real e o alumno, sobre a base dos coñecementos teóricos adquiridos, debe de analizalo e comentalo
Workbook Análise de lecturas complementarias e exposición das principais ideas recollidas nestas
Seminar Desenvolvemento de aspectos específicos dos temas expostos nas sesións maxistrais así como aclaración de dúbidas relacionadas coa materia. Estes seminarios desenvolveranse en grupos reducidos dun máximo de 15 alumnos.
Objective test Proba escrita que pode combinar exercicios con preguntas de resposta múltiple, de resposta breve e/ou de desenvolvemento.

Personalized attention
Methodologies
Workbook
Directed discussion
Case study
Seminar
Description
Durante o desenvolvemento das sesións interactivas e seminarios atenderase de forma individualizada ou en grupo aos alumnos, facendo un seguimento dos problemas que se lles poidan presentar así como a aclaración das distintas cuestións formuladas. A parte, atenderase de forma individualizada aos alumnos no horario de titorías.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Workbook A2 A3 A4 A5 A7 Valorarase a exposición da lectura e as respostas dadas ás preguntas formuladas. 10
Directed discussion A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 B9 B8 B7 B6 B5 B4 B3 B2 B1 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Valoraranse as respostas ofrecidas polos alumnos ás cuestións prácticas e teóricas formuladas nas sesións interactivas 10
Case study A2 A3 A4 A5 A7 Valoraranse as solucións propostas así como os comentarios realizados sobre a base dos conceptos teóricos da materia 10
Objective test A2 A3 A4 A5 A7 Cualificarase a proba escrita con diferentes ponderacións para as diferentes cuestións formuladas en función da súa dificultade e importancia para a materia. En xeral, as cuestións abranguerán todos os temas expostos nas clases presenciais e haberá que contestalas de forma concisa e clara 70
 
Assessment comments

A asistencia ás sesións interactivas e imprescindibel para a valoración de casos, discusións e exposicións. Para superar a asignatura haberá que ober como mínimo 3,5 puntos sobre 7 na proba obxectiva. Aqueles alumnos que participen en actividades de evaluación (continua e/ou final) e non superen a asignatura serán calificados coa nota de suspenso.


Sources of information
Basic Feenstra, R. C. y Taylor, A. M. (2011). Comercio Internacional. Barcelona: Reverte
Pugel, T. A. (2004). Economía Internacional. Madrid: McGraw-Hill
Salvatore, D. (2005). Economía Internacional. México: Limusa Wiley
Tugores, J. (2005). Economía Internacional. Madrid: McGraw-Hill
Chacholiades, M. (1992). Economía Internacional. México: McGraw-Hill
Tugores, J. (2006). Economía Internacional. Globalización e Integración Regional. Madrid: McGraw-Hill
Krugman, P. R.; Obsfelt, M. y Melitz, M. (2012). Economía Internacional. Teoría y Política. Madrid: Pearson
Krugman P. R. y Obsfelt, M. (2012). Economía Internacional. Teroría y Política. Madrid: Addison Wesley

Complementary Bhagwati (1984). Comercio Internacional: Textos Escogidos. Tecnos
Bengoechea, A. y otros (2002). Ejercicios de Economía Internacional. Madrid: Prentice Hall
Williamson, J. (1994). Estimating Equilibrium Exchange Rates. Washington D.C.:Institute for International Economies
Bilson, E. O. y Marston, R. C. (1984). Exchange Rate Theory and Practice. Chicago: University of Chicago Press
Samuelson, P. (1948). International Trade and the Equalizaion of Factor Prices. Economic Journal 58, pp. 163-184
Bhagwati (1987). International Trade: Selected Readings. M.I.T. Press
Porter, M. (1991). La Ventaja Competitiva de las Naciones. Barcelona: Plaza y Janés
Helpman, E. y Krugman, P. (1985). Market Structure and Foreign Trade. Cambridge: Mit Press
Bhagwati, J. (1988). Protectionism. Cambridge: MIT Press
Harold, J. (2001). The End of Globalization: Lessons from the Great Depression. Cambridge: Harvard University Press
Argy, V. y Porter, M. (1972). The Forward Exchange Market and the Effects of Domestic and External Disturbances under Alternative Exchange Rates Systems. International Monetary Fund Staff Papers 19, Pgs. 503-32
Ricardo, D. (1963). The Principles of Political Economy and Taxation. Homewood, IL: Irwin
Corden W. M. (1971). The Theory of Protection. Oxford: Clarendon Press


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Principios de Microeconomía/611G01001
Principios de Macroeconomía/611G01005
Matemáticas I/611G01009
Microeconomía e Mercados/611G01012
Macroeconomía/611G01017

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

Para seguir a materia recoméndase que o alumno cursase as materias de microeconomía e macroeconomía a nivel intermedio.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.