Identifying Data 2019/20
Subject (*) Regional Economics: the Galician Economy Code 611G01030
Study programme
Grao en Economía
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Third Obligatory 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Economía
Coordinador
Nuñez Gamallo, Ramon Jose
E-mail
ramon.nunez.gamallo@udc.es
Lecturers
Nuñez Gamallo, Ramon Jose
E-mail
ramon.nunez.gamallo@udc.es
Web
General description A materia presenta, desde unha perspectiva estrutural, os trazos básicos da economía galega, con especial referencia aos aspectos sectoriais, xeográficos (principalmente, a articulación na economía do Estado español e na da Unión Europea) e institucionais.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 CE1- Contribuír á boa xestión da asignación de recursos tanto no ámbito privado como no público.
A2 CE2-Identificar e anticipar problemas económicos relevantes en relación coa asignación de recursos en xeral, tanto no ámbito privado como no público.
A3 CE3-Aportar racionalidade á análise e á descripción de calquera aspecto da realidade económica.
A4 CE4-Avaliar consecuencias e distintas alternativas de acción e seleccionar as mellores, dados os obxectivos.
A5 CE5-Emitir informes de asesoramento sobre situación concretas da economía (internacional, nacional ou rexional) ou de sectores da mesma.
A6 CE6-Redactar proxectos de xestión económica a nivel internacional, nacional ou rexional. Integrarse na xestión empresarial.
A7 CE7-Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido.
A8 CE8-Entender as institucións económicas como resultado e aplicación de representacións teóricas ou formais acerca de cómo funciona a economía.
A9 CE9-Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais.
A10 CE10-Usar habitualmente a tecnoloxía da información e as comunicación en todo a seu desempeño profesional.
A11 CE11Leer e comunicarse no ámbito profesional en máis dun idioma, en especial en inglés.
A12 CE12-Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos.
A13 CE13-Comunicarse con fluidez no seu contorno e traballar en equipo.
B1 CB1 - Que os estudantes demostren posuir e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e que soe encontrar nun nivel que, ainda que se apoia en libros de texto avanzados, inclue tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
B2 CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ó seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que se demostran por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da su entorna de traballo.
B3 CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da su área de estudo) para emitir xuizos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B4 CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
B5 CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6 CG1- Que os estudantes formados se convertan en profesionais capaces de analizar, reflexionar e intervir sobre os diferentes elementos que constitúen un sistema económico
B7 CG2 - Que os estudantes coñezan o funcionamento e as consecuencias dos sistemas económicos, as distintas alternativas de asignación de recursos, acumulación de riqueza e distribución da renda e estean en condicións de contribuír ao seu bo funcionamento e mellora
B8 CG3 -Que os estudantes sexan capaces de identificar e anticipar os problemas económicos relevantes, identificar alternativas de resolución, seleccionar as máis axeitadas e avaliar os resultados aos que conduce.
B9 CG4 -Que os estudantes respecten os dereitos fundamentais e de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con minusvalidez.
C1 CT1-Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 CT2-Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 CT3-Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 CT4-Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 CT5-Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 CT6-Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Interesarse e reflexionar de modo crítico pola situación da economía galega, as súas causas, consecuencias e alternativas A2
A3
A4
B3
B6
B7
B8
B9
C4
C6
C7
Coñecer os instrumentos principais de política e equidade rexional e a súa influencia na economía galega. A4
A6
A8
B1
B2
B4
Transmitir e comunicarse con fluidez, tanto de forma oral coma escrita, nun entorno profesional económico, usando a terminoloxía científica e técnica adecuada. A5
A6
A8
A10
A13
B3
B5
B6
B8
C1
C3
C8
Coñecer, saber interpretar e empregar as fontes de información estatística e os indicadores macroeconómicos relativos á economía galega. A5
A7
A8
A9
A10
A12
A13
C1
C3
C6
Coñecer o contido e empregar as fontes de información económica relevantes sobre a economía galega. A3
A7
A9
A12
B6
B7
B8
C1
C6
Enmarcar a economía galega nas dimensións das economías mundial, europea e española, coñecendo as relacións de aquela con éstas. A1
A2
A3
A4
A8
A11
C2
Comprender e realizar informes e diagnósticos sobre a situación da economía galega. A1
A3
A4
A5
A9
A12
A13
B1
B2
B3
B4
B5
B6
C1
C3
C8
Identificar, describir e analizar con rigor a realidade socioeconómica galega, os seus principais aspectos estruturais, as súas fortalezas e debilidades A1
A2
A3
A8
A10
B1
B2
B3
B4
B6
C3
C5

Contents
Topic Sub-topic
PARTE I: ANÁLISE DA ECONOMÍA DE GALICIA. Tema 1. A base económica galega no contexto actual.
Tema 2. A evolución socioeconómica da realidade galega no longo prazo ata hoxe.
PARTE II:FACTORES DE CRECEMENTO DA ECONOMÍA GALEGA Tema 3. Recursos e factores produtivos.
Tema 4. Aspectos demográficos e mercado de traballo.
Tema 5. A distribución persoal e territorial da renda: desigualdade e pobreza.
PARTE III: ESPECIALIZACIÓN PRODUTIVA E DISTRIBUCIÓN SECTORIAL DA ECONOMÍA GALEGA Tema 6. Os sectores produtivos da economía galega.
Tema 7. As empresas en Galicia.
Tema 8. Dinámica da capitalización e o papel das institucións financeiras.
Tema 9. Crecemento, innovación e produtividade.
PARTE IV: MARCO AUTONÓMICO Tema 10. O marco institucional autonómico no funcionamento da economía de Galicia. O sector público.
Tema 11. O impacto da crise económica contemporánea.
Tema 12. O sector exterior e os factores de competitividade.
Tema 13. Galicia na Europa. Efectos, inserción e posicionamento.
Tema 14. Análise dos escenarios prospectivos.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Introductory activities C3 C4 4 0 4
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A8 A9 17 34 51
Workbook A11 4 24 28
Seminar A3 A12 4 4 8
Supervised projects A6 A7 A10 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C2 C5 C7 C8 12 21 33
Oral presentation A13 C1 C6 5 15 20
Mixed objective/subjective test A4 A5 2 2 4
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Introductory activities O profesor presentará a materia ao estudante e avaliará os seus coñecementos previos
Guest lecture / keynote speech O profesor explicará contidos básicos da materia
Workbook O estudante realizaraas sobre aspectos do temario da materia
Seminar Se organizarán para poñer en común e debatir sobre as lecturas programadas e/ou actividades programadas
Supervised projects Os estudantes, por equipos, prepararán e exporán traballos sobre os contidos da materia ou relacionados. Se poderán empregar as tutorías de grupo reducido para supervisar e orientar os traballos.
Oral presentation Realizarase cando menos unha durante o curso
Mixed objective/subjective test Sobre os contidos da materia.

Personalized attention
Methodologies
Workbook
Oral presentation
Description
O estudante pode recibir atención personalizada para resolver dúbidas e para outras consultas, ben nas sesións de clase ou ben nas tutorías no despacho.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A6 A7 A10 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C2 C5 C7 C8 Un durante o curso, en grupo de non mais de tres integrantes. Se entregará un documento escrito e se exporá o traballo nunha sesión de aula.Se valorará a adecuación do tema exposto á materia, o seu grao de dificultade, o dominio do tema e a correcta redacción. 25
Oral presentation A13 C1 C6 Participación activa na clase. Plantexamento e solución de problemas económicos. 5
Mixed objective/subjective test A4 A5 Unha a final do curso, debendo sacar como minimo un 3 para que faga media. Ademais do coñecemento dos contidos da materia, se valorarán:
- a capacidade de expresión
- as capacidades analítica e sintética
- a capacidade para argumentar
- a capacidade para elaborar un discurso coherente
- o dominio da linguaxe técnica e científica
70
 
Assessment comments
Cualificación de non presentado. Corresponde ao alumnado, cando só participe de actividades de avaliación que teñan unha
ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final, con independencia da cualificación acadada. 

Condiciones de realización da avaliación final. Está prohibido acceder á aula de exame con calquera dispositivo que permita a
comunicación co exterior e/ou o almacenamento de información.

 Oss criterios de avaliación da segunda oportunidade serán os mesmos que os da primeira oportunidade.


Para o alumnado que tivera dedicación a tempo parcial recoñecida ou exención parcial de asistencia, os criterios de avaliación serán os mesmos que para os alumnos de tempo completo.


Sources of information
Basic

• ALVAREZ CORBACHO, X. e PRADA, A, Chaves da economía pública galega, Vigo. Editorial Galaxia, 2007.

• BARREIRO GIL, M.J. , Revista Galega de Economía, vol. 17, número extraordinario e monográfico “Política rexional comunitaria”, Santiago de Compostela, 2008.

• BEIRAS TORRADO, X.M. , O atraso económico de Galicia, Vigo. Editorial Laiovento, 1995.

• CIEF- FUNDACION CAIXAGALICIA , Informe ...., A Coruña, varios anos.

• DÍAZ, C. (coord.), Autonomía e modernidade en Galicia: unha análise dos cambios económicos e sociais entre 1981-2009, Vigo. Galaxia, 2010.

• FERNÁNDEZ LEICEAGA, X. e LÓPEZ IGLESIAS, E. , Estrutura Económica de Galiza, Santiago. Laiovento, 2000.

• GONZÁLEZ LAXE, F, Estructura Económica de Galicia, Santiago. Editorial Espasa Calpe, 1992.

• MEIXIDE, A. (coord.), La internacionalización de la economía gallega 2010, Santiago. CIEF, 2010.

• PRADA BLANCO, A. e LAGO PEÑAS, S., Galicia: unha economía europea, Vigo. Galaxia, 2009.

• SEQUEIROS TIZÓN, JULIO G, El desarrollo económico en Galicia (v. I y II). Publicaciones USC, 1986

• VV.AA. Papeles de Economía Española. Economía de las comunidades autónomas: Galicia y Norte de Portugal. N 22. Ediciones Caixanova, 2007.

• YÁÑEZ, R., As relacións banca-industria en Galicia, Ed. Laiovento, Santiago. , 2000.

• INSTITUTO NACIONAL DE ESTADÍSTICA. Contabilidad Regional de España (CRE) y Monografías en http//:www.ine.es

•INSTITUTO GALEGO DE ESTATÍSTICA. Datos estatísticos e monografías sectoriais en http//:www.ige.eu

• http//:ec.europa.eu/eurostat

http://ec.europa.eu/regional_policy/sources/docoffic/official/reports/cohesion5

 

Complementary

O profesorado realizará orientacións sobre a bibliografía básica ou sobre outra complementaria que podería ser útil.


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Principles of Microeconomics/611G01001
Principles of Macroeconomics/611G01005
Statistics I/611G01006
The World Economy/611G01011
The Spanish Economy/611G01016

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

É importante a lectura habitual de prensa e revistas económicas. Poñeráse a disposición do estudiante material variado na fotocopiadora e/ou na plataforma Moodle.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.