Identifying Data 2020/21
Subject (*) Regional Economics: the Galician Economy Code 611G01030
Study programme
Grao en Economía
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Third Obligatory 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Economía
Coordinador
Gonzalez Laxe, Fernando I.
E-mail
f.laxe@udc.es
Lecturers
Gonzalez Laxe, Fernando I.
E-mail
f.laxe@udc.es
Web
General description Esta asignatura ofrece unha visión da economía española e mundial. Coménzase por presentar as bases da medición da actividade económica a través das contas da nación (SEC-2010), o balance das contas exteriores (Balance de Pagos) e demáis indicadores socioeconómicos. Para comprender a economía mundial pártese de diversas cuestións claves como o crecemiento económico e o desenvolvemento humán, o comercio internacional, a integración económica e o sistema financeiro internacional. A análise da economía española comenza por unha visión xeral da súa evolución socioeconómica dende a segunda metade do século XX tratando temas como a distribución sectorial. factorial e espacial da producción, os desequilibrios rexionais, o mercado de traballo e a inserción de España na UE.
Contingency plan Manteranse con carácter xeral as mesmas condicións establecidas nas guías.

1. Modificacións nos contidos
non se realizaran cambios
2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
as mesmas que na docencia presencial
*Metodoloxías docentes que se modifican
ningunha
3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
-titorias por correo electronico. Procurarase que se fagan coincidindo co horario programado para as titorias presenciais.
Moodle. Os temas como materiais, apuntamentos, etc. que serviran para desenvolver a aprendizaxe da materia serán de uso hibrido, tanto para o ensino presencial coma virtual.
-TEAMS, A sesion maxistrais levaranse a cabo mediante esta ferramenta, coincidindo co horario das clases presenciais.
4. Modificacións na avaliación.
Non se modifica

*Observacións de avaliación:
mantense a mesmas pautas que para a avaliacion presencial.
5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
non se modifica

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 CE1- Contribuír á boa xestión da asignación de recursos tanto no ámbito privado como no público.
A2 CE2-Identificar e anticipar problemas económicos relevantes en relación coa asignación de recursos en xeral, tanto no ámbito privado como no público.
A3 CE3-Aportar racionalidade á análise e á descripción de calquera aspecto da realidade económica.
A4 CE4-Avaliar consecuencias e distintas alternativas de acción e seleccionar as mellores, dados os obxectivos.
A5 CE5-Emitir informes de asesoramento sobre situación concretas da economía (internacional, nacional ou rexional) ou de sectores da mesma.
A6 CE6-Redactar proxectos de xestión económica a nivel internacional, nacional ou rexional. Integrarse na xestión empresarial.
A7 CE7-Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido.
A8 CE8-Entender as institucións económicas como resultado e aplicación de representacións teóricas ou formais acerca de cómo funciona a economía.
A9 CE9-Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais.
A10 CE10-Usar habitualmente a tecnoloxía da información e as comunicación en todo a seu desempeño profesional.
A11 CE11Leer e comunicarse no ámbito profesional en máis dun idioma, en especial en inglés.
A12 CE12-Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos.
A13 CE13-Comunicarse con fluidez no seu contorno e traballar en equipo.
B1 CB1 - Que os estudantes demostren posuir e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e que soe encontrar nun nivel que, ainda que se apoia en libros de texto avanzados, inclue tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
B2 CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ó seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que se demostran por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da su entorna de traballo.
B3 CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da su área de estudo) para emitir xuizos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B4 CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
B5 CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6 CG1- Que os estudantes formados se convertan en profesionais capaces de analizar, reflexionar e intervir sobre os diferentes elementos que constitúen un sistema económico
B7 CG2 - Que os estudantes coñezan o funcionamento e as consecuencias dos sistemas económicos, as distintas alternativas de asignación de recursos, acumulación de riqueza e distribución da renda e estean en condicións de contribuír ao seu bo funcionamento e mellora
B8 CG3 -Que os estudantes sexan capaces de identificar e anticipar os problemas económicos relevantes, identificar alternativas de resolución, seleccionar as máis axeitadas e avaliar os resultados aos que conduce.
B9 CG4 -Que os estudantes respecten os dereitos fundamentais e de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con minusvalidez.
C1 CT1-Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C4 CT2-Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 CT3-Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 CT4-Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 CT5-Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 CT6-Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Interesarse e reflexionar de modo crítico pola situación da economía galega, as súas causas, consecuencias e alternativas B1
B2
B3
B7
C1
C4
C5
C7
Coñecer os instrumentos principais de política e equidade rexional e a súa influencia na economía galega. A2
A7
A8
A9
A10
A11
A12
A13
B9
Comunicarse con fluidez no seu contorno e traballar en equipo A3
A4
A5
A6
B4
B5
B6
B7
B8
Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contenido A1
B8
C6
C8

Contents
Topic Sub-topic
I. A medición da economía 1. As bases da actividade económica. Agregados macroeconómicos. Contabilidade Nacional de España (SEC-2010)
2. As contas exteriores: Balanza de Pagos (Balanza de pagos de España)
3. Indicadores socio-económicos de crecemento y desenvolvemento. Estadísticas do INE, BdE, BM, OECD, FMI, UNCTAD, OMC, PNUD, EUROSTAT.
II. Economía mundial. 4. Análise da economía mundial. Crecemento económico, desenvolvemento e globalización.
5. Comercio internacional, Sistema financeiro internacional. Integración económica. A Unión Europea.
III. Economía española 6. Análise da economía española. Crecemento económico, desenvolvemento e globalización.
7. Especialización produtiva e mercado de trabajo. Rasgos estructurais da economía española.
8. Especialización comercial e inserción de España na UE

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Introductory activities A1 2 0 2
Guest lecture / keynote speech A2 A7 B1 B6 B7 B8 15 30 45
Oral presentation A11 A12 A13 B4 C6 C8 4 12 16
Document analysis A9 A10 B3 4 8 12
Collaborative learning B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 C6 2 6 8
Workshop A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 B1 2 32 34
Supervised projects B5 B6 B7 B8 B9 C1 C4 C5 C6 C7 C8 6 12 18
Mixed objective/subjective test B2 B1 2 8 10
 
Personalized attention 5 0 5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Introductory activities Presentación da asignatura explicando ao alumno o programa, os instrumentos da análise básicas para la medición da economía, as fontes documentais que se utilizarán durante o curso, a bibliografía recomendada e os requisitos necesarios para superar a evaluación contínua.
Guest lecture / keynote speech Método expositivo para facilitar ao estudante toda a información organizada en relación aos coñementos fundamentais corespondintes aos distintos temas.
Oral presentation O alumno deberá presentar oralmente o traballo de curso correspondinte.
Document analysis Introducir ao alumno nas principais bases de datos con información económica sobre a economía española e mundial.
Collaborative learning Un dos obxetivos da asignatura é o aprendizaxe do traballo en equipo. E por esto que o traballo asignado será en grupo, asi como as diversas actividades a desenvolver ao longo do curso.
Workshop Interpretar textos económicos e noticias de actualidade, debates dirixidos, tratamiento de información socio-económica internacional, participación de conferencias, seminarios relacionados coa materia, probas de autoevaluación e outros traballos que estime o profesor. No caso do doble grao Empresariais+turismo e Empresariais+Arq Técnica farase especial atención os sectores turismo e construcción.
Supervised projects Traballos tutelados relacionados con algún tema do programa. Selección do tema, documentación, estructura xeral, revisión dos datos utilizados, sesions periódicas co profesor, preparación da presentación...
Mixed objective/subjective test Proba escrita sobre os coñecementos teóricos así como prácticos adquiridos en relación a economía mundial e española

Personalized attention
Methodologies
Oral presentation
Supervised projects
Description
Destinadas a reforzar a aprendizaxe autónomo do alumno a través do seguimento e supervisión das distintas actividades previstas (búsqueda de datos económicos, fontes bibliográficas, resolución de problemas, exposición de traballos)
A titoría personalizada acordarase entre o alumno e o profesor.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Mixed objective/subjective test B2 B1 Unha proba escrita sobre os coñecementos adquiridos ao longo do curso. Esta proba final podrá ser sustituida por duas probas eliminatorias.
NOTA: a nota mínima exixida na proba escrita será de 4/10 para poder sumarse a calificación da evaluación contínua.
40
Workshop A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 B1 Actividades en clase, participación, interés pola asignatura 20
Oral presentation A11 A12 A13 B4 C6 C8 Exposición oral dun traballo de curso. Se valorará unha boa adecuación do tema exposto en relación a materia do curso, o grao de dificultade, o nivel de coñecementos e a habilidade na comunicación oral 20
Supervised projects B5 B6 B7 B8 B9 C1 C4 C5 C6 C7 C8 Discusión dirixida, lecturas, solución de problemas, probas de autoevaluación e participación activa na asignatura 20
 
Assessment comments

A asignatura está estructurada para axudar (e obligar) ao alumno a levar la materia ao día, dado o carácter actual da materia Economía Mundial. O examen final de coñecementos representa el 40% de la calificación total que se sumará a las calificaciones obtenidas na evaluación contínua: 40% correspondente aos traballos e un 20% restante a las actividades organizadas en la actividad "Obradoiro". Por tanto, a evaluación continua é fundamental para superar la asignatura. 

Será imprescindible unha calificación mínima de 4/10 no examen escrito de coñecementos para sumar á calificación de evaluación continua. A segunda oportunidade será avaliada co 40% da proba escrita de coñecementos  máis a posibilidade de recuperar o 20% da evaluación correspondente á metodoloxía "Obradoiro".

Cualificación de non presentado: Corresponde ao alumnado cando só participe de actividades de avaliación que teñan una ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final. Condicións de realización da avaliación final: Está prohibido acceder á aula de exame con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou o almacenamento de información

Convocatoria adiantada:

No caso de que o alumno solicitase a convocatoria adiantada, éste será avaliado tal como indica la GADU da asignatura xa que é una materia do primeiro cuadrimestre.

O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia:

Poderá facer o traballo de xeito individual. A titoría personalizada acordarase entre o profesor e o alumno.


Sources of information
Basic

Bibliografía básica recomendada. El profesor podrá incluir bibliografía complementaria si así o decide. Se recomienda utilizar las últimas ediciones de la bibliografía básica

  • Alonso, J.A. (2017); Lecciones sobre economía mundial. Introducción al desarrollo y a las relaciones internacionales, Thomson-Civitas, Madrid.
  • Garcia Delgado, J.L. y R. Myro (dirs.) (2017) Lecciones de economía española, Thomson-Civitas, Madrid.
  • Viñas, Perez Ortiz y Sanchez Díez (2013) Análisis del entorno económico internacional. Garceta Grupo editorial, Madrid.
  • Banco de España (http://www.bde.es/) Banco Mundial (http://www.worldbank.org ) Eurostat: (http://epp.eurostat.ec.europa.eu/ ) FMI (http://www.imf.org) INE (http://www.ine.es) Ministerio de Economía y Hacienda (http://www.meh.es) Ministerio de Industria, Comercio, y Turismo (www.micyt.es ) OCDE (http://www.oecd.org ) OMC (http://www.wto.org ) PNUD (http://www.undp.org/ ) UNCTAD (http://www.unctad.org )
Complementary

Bibliografia complementaria: Informes y lecturas escogidas y de acceso en moodle.


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Economic History/611G01002

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Statistics I/650G01009
Macroeconomics/650G01015

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.