Identifying Data 2023/24
Subject (*) Regional Economics: the Galician Economy Code 611G01030
Study programme
Grao en Economía
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Third Obligatory 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Economía
Coordinador
Nuñez Gamallo, Ramon Jose
E-mail
ramon.nunez.gamallo@udc.es
Lecturers
Nuñez Gamallo, Ramon Jose
E-mail
ramon.nunez.gamallo@udc.es
Web
General description Esta asignatura ofrece unha visión da economía española e mundial. Coménzase por presentar as bases da medición da actividade económica a través das contas da nación (SEC-2010), o balance das contas exteriores (Balance de Pagos) e demáis indicadores socioeconómicos. Para comprender a economía mundial pártese de diversas cuestións claves como o crecemiento económico e o desenvolvemento humán, o comercio internacional, a integración económica e o sistema financeiro internacional. A análise da economía española comenza por unha visión xeral da súa evolución socioeconómica dende a segunda metade do século XX tratando temas como a distribución sectorial. factorial e espacial da producción, os desequilibrios rexionais, o mercado de traballo e a inserción de España na UE.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 CE1- Contribuír á boa xestión da asignación de recursos tanto no ámbito privado como no público.
A2 CE2-Identificar e anticipar problemas económicos relevantes en relación coa asignación de recursos en xeral, tanto no ámbito privado como no público.
A3 CE3-Aportar racionalidade á análise e á descripción de calquera aspecto da realidade económica.
A4 CE4-Avaliar consecuencias e distintas alternativas de acción e seleccionar as mellores, dados os obxectivos.
A5 CE5-Emitir informes de asesoramento sobre situación concretas da economía (internacional, nacional ou rexional) ou de sectores da mesma.
A6 CE6-Redactar proxectos de xestión económica a nivel internacional, nacional ou rexional. Integrarse na xestión empresarial.
A7 CE7-Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido.
A8 CE8-Entender as institucións económicas como resultado e aplicación de representacións teóricas ou formais acerca de cómo funciona a economía.
A9 CE9-Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais.
A10 CE10-Usar habitualmente a tecnoloxía da información e as comunicación en todo a seu desempeño profesional.
A11 CE11Leer e comunicarse no ámbito profesional en máis dun idioma, en especial en inglés.
A12 CE12-Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos.
A13 CE13-Comunicarse con fluidez no seu contorno e traballar en equipo.
B1 CB1 - Que os estudantes demostren posuir e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e que soe encontrar nun nivel que, ainda que se apoia en libros de texto avanzados, inclue tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
B2 CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ó seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que se demostran por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da su entorna de traballo.
B3 CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da su área de estudo) para emitir xuizos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B4 CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
B5 CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6 CG1- Que os estudantes formados se convertan en profesionais capaces de analizar, reflexionar e intervir sobre os diferentes elementos que constitúen un sistema económico
B7 CG2 - Que os estudantes coñezan o funcionamento e as consecuencias dos sistemas económicos, as distintas alternativas de asignación de recursos, acumulación de riqueza e distribución da renda e estean en condicións de contribuír ao seu bo funcionamento e mellora
B8 CG3 -Que os estudantes sexan capaces de identificar e anticipar os problemas económicos relevantes, identificar alternativas de resolución, seleccionar as máis axeitadas e avaliar os resultados aos que conduce.
B9 CG4 -Que os estudantes respecten os dereitos fundamentais e de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con minusvalidez.
C1 CT1-Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C4 CT2-Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 CT3-Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 CT4-Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 CT5-Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 CT6-Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Interesarse y reflexionar de modo crítico sobre la situación de la economía gallega, sus causas, consecuencias y alternativas. B1
B2
B3
B7
C1
C4
C5
C7
Conocer los principales instrumentos de política y equidad regional/territorial y su influencia en la economía gallega A2
A7
A8
A9
A10
A11
A12
A13
B9
Comunicarse con fluidez en su entorno y trabajar en equipo A3
A4
A5
A6
B4
B5
B6
B7
B8
Identificar las fuentes de información económica relevante y su contenido A1
B8
C6
C8

Contents
Topic Sub-topic
Parte 1. Evolución da economía galega no longo prazo. Tema 1. Transformacións e cambios na economía de Galicia de 1955 a 2008.
Tema 2. Os procesos de axuste no período 2008 a 2023. Cadro macroeconómico, os procesos de transformación e as dinámicas sectoriais.
Parte 2. Factores de crecemento. Tema 3. O marco natural, situación xeográfica e recursos naturais.
Tema 4. Os factores de competitividade de Galicia.
Tema 5. A demografía galega e os recursos humanos: O mercado de traballo galego.
Tema 6. A innovación tecnolóxica, o sistema galego de innovación.
Tema 7. Análise das empresas en Galicia.
Parte 3. Os sectores produtivos. Tema 8. O sector agrario e os complexos agro-industriais e forestais
Tema 9. O sector pesqueiro, os cultivos mariños, o marisqueo e a mar-industria.
Tema 10. Os sectores industrial e enerxético.
Tema 11. O sector servizos, o turismo, transporte e sector financeiro.
Parte 4. O Sector Público e a distribución da renda en Galicia. Tema 12. O sector público galego: orzamentos e acción pública.
Tema 13. A distribución da renda en Galicia: as brechas territoriais e a exclusión social. As rendas municipais.
Parte 5. O sector exterior. Tema 14. O sector exterior: apertura e especialización sectorial. O comercio interrexional e internacional.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A7 A12 B1 B6 B7 B8 17 34 51
Workshop A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A13 B1 B3 B4 B5 B9 C1 C4 C5 C6 C7 C8 24 25 49
Mixed objective/subjective test B2 B1 2 43 45
 
Personalized attention 5 0 5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Método expositivo para facilitar ao estudante toda a información organizada en relación aos coñementos fundamentais corespondintes aos distintos temas.
Workshop Interpretar textos económicos e noticias de actualidade, debates dirixidos, tratamiento de información socio-económica internacional, participación de conferencias, seminarios relacionados coa materia, probas de autoevaluación e outros traballos que estime o profesor.
Mixed objective/subjective test Proba escrita sobre os coñecementos teóricos así como prácticos adquiridos en relación a economía mundial e española

Personalized attention
Methodologies
Mixed objective/subjective test
Workshop
Description
Destinadas a reforzar a aprendizaxe autónomo do alumno a través do seguimento e supervisión das distintas actividades previstas (búsqueda de datos económicos, fontes bibliográficas, resolución de problemas, exposición de traballos)
A titoría personalizada acordarase entre o alumno e o profesor. O estudante poderá recibir recibir tutorías polo correo electrónico, Moodle ou Teams en encontros programados previamente.

As titorías en grupos reducidos (sempre que estén planificadas na docencia do Centro) destinaranse a reforzar a aprendizaxe autónoma do alumnado a través do seguimento e da supervisión das distintas actividades programadas (búsqueda de datos económicos, fontes bibliográficas, resolución de problemas, exposición de traballos).

Las Tutorías de Grupos Reducidos (TGR), que poderán impartirse de forma presencial ou online, dividiranse en 2 sesións de 2 horas de duración e está previsto que a súa programación se desenvolva ao redor das semanas 7 e 13 do cuadrimestre.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Mixed objective/subjective test B2 B1 Unha proba escrita sobre os coñecementos adquiridos ao longo do curso.
Realizarase na data establecida no calendario académico oficial.
NOTA: a nota mínima exixida na proba escrita será de 4/10 para poder sumarse a calificación da evaluación contínua.
40
Workshop A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A13 B1 B3 B4 B5 B9 C1 C4 C5 C6 C7 C8 Actividades en clase, participación, interés pola asignatura 60
 
Assessment comments

Para superar a materia en calquera oportunidade requírese un mínimo de 5 sobre 10.

No exame final da primeira oportunidade é necesario obter un mínimo de 4 sobre 10. No caso de non alcanzar a cualificación mínima de 4 puntos sobre 10, a nota final será a obtida na avaliación continua.

Na avaliación da segunda oportunidade tomarase a mellor cualificación das seguintes opcións:

a. O exame supoñerá o 100% da cualificación final sen ter en conta a avaliación continua.

b. O exame supoñerá o 60% da cualificación e o 40% restante será o que se obtivo durante o curso na avaliación continua. É necesario obter un mínimo de 4 sobre 10. No caso de non alcanzar a cualificación mínima de 4 puntos sobre 10, a nota final será a obtida na avaliación continua.

Na convocatoria adiantada realizarase un exame que supoñerá o 100% da cualificación.

Está prohibido acceder á aula do exame con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e/o almacenamento da información.

Cualificación de non presentado: Corresponde ao alumnado cando soamente participe de actividades de avaliación continua que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final.

O alumno terá que acreditarse persoalmente segundo a normativa vixente.

Os estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial, aínda que que estean exentos da asistencia, serán avaliados cos mesmos criterios que os alumnos a tempo completo.

Cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa a falta e respecto da materia en que se cometese: o/a estudante será cualificado con "suspenso" (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario. 


Sources of information
Basic

Bibliografía básica:

Anuarios e informes:

ABANCA; CONSELLO ECONÓMICO E SOCIAL DE GALICIA; CONSELLO GALEGO DE RELACIÓNS LABORAIS; CONSELLO DE CONTAS DE GALICIA, FORO ECONOMICO DE GALICIA.

Bases de datos: IGE, INE, EUROSTAT.

Libros y artículos

Cancelo, J. R.: (dir.) (2006): La economía de Galicia: Un análisis cuantitativo, Instituto de Estudios Económicos de Galicia. Fundación Barrié de la Maza, A Coruña.

X. Fernández Leiceaga & E. López-Iglesias. (2000) Estructura económica de Galicia. Ed. Laio Vento.

F. González Laxe (coordinador) (2009) La economía de Galicia. 5 Tomos. Ed. Hércules.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
The World Economy/611G01011
The Spanish Economy/611G01016

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Economic Integration and the European Economy/611G01025

Subjects that continue the syllabus

Other comments
A entrega dos traballos documentais que se realicen na materia:
Se solicitará en formato virtual e/ou soporte informático
Se realizará a través de Moodle, en formato dixital sin necesidade de ter que imprimir
Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores de sustentabilidade nos comportamentos persoais e profesionais.

Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.

Facilitarase a plena integración do alumnado que por razóns físicas, sensoriais, psíquecias ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso adecuado, igualitario e proveitoso á vida universitaria


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.