Identifying Data 2016/17
Subject (*) Análise Económico das Organizacións Code 611G01032
Study programme
Grao en Economía
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Fourth Obligatoria 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Análise Económica e Administración de Empresas
Coordinador
García Álvarez, María Teresa
E-mail
teresa.galvarez@udc.es
Lecturers
García Álvarez, María Teresa
E-mail
teresa.galvarez@udc.es
Web
General description Preténdese acercar as organizacións empresariais e o seu funcionamento interno ao estudante.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 CE1- Contribuír á boa xestión da asignación de recursos tanto no ámbito privado como no público.
A2 CE2-Identificar e anticipar problemas económicos relevantes en relación coa asignación de recursos en xeral, tanto no ámbito privado como no público.
A3 CE3-Aportar racionalidade á análise e á descripción de calquera aspecto da realidade económica.
A4 CE4-Avaliar consecuencias e distintas alternativas de acción e seleccionar as mellores, dados os obxectivos.
A5 CE5-Emitir informes de asesoramento sobre situación concretas da economía (internacional, nacional ou rexional) ou de sectores da mesma.
A6 CE6-Redactar proxectos de xestión económica a nivel internacional, nacional ou rexional. Integrarse na xestión empresarial.
A7 CE7-Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido.
A8 CE8-Entender as institucións económicas como resultado e aplicación de representacións teóricas ou formais acerca de cómo funciona a economía.
A9 CE9-Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais.
A10 CE10-Usar habitualmente a tecnoloxía da información e as comunicación en todo a seu desempeño profesional.
A11 CE11Leer e comunicarse no ámbito profesional en máis dun idioma, en especial en inglés.
A12 CE12-Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos.
A13 CE13-Comunicarse con fluidez no seu contorno e traballar en equipo.
B1 CB1 - Que os estudantes demostren posuir e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e que soe encontrar nun nivel que, ainda que se apoia en libros de texto avanzados, inclue tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
B2 CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ó seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que se demostran por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da su entorna de traballo.
B3 CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da su área de estudo) para emitir xuizos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B4 CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
B5 CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6 CG1- Que os estudantes formados se convertan en profesionais capaces de analizar, reflexionar e intervir sobre os diferentes elementos que constitúen un sistema económico
B7 CG2 - Que os estudantes coñezan o funcionamento e as consecuencias dos sistemas económicos, as distintas alternativas de asignación de recursos, acumulación de riqueza e distribución da renda e estean en condicións de contribuír ao seu bo funcionamento e mellora
B8 CG3 -Que os estudantes sexan capaces de identificar e anticipar os problemas económicos relevantes, identificar alternativas de resolución, seleccionar as máis axeitadas e avaliar os resultados aos que conduce.
B9 CG4 -Que os estudantes respecten os dereitos fundamentais e de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con minusvalidez.
C1 CT1-Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C4 CT2-Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 CT3-Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 CT4-Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 CT5-Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 CT6-Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos e difundir o uso de novas tecnoloxías A4
A7
A10
B2
C6
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida e fomentar os valores do esforzo, traballo, formación continua e iniciativa privada B3
B4
C4
C7
C8
Saber facer a presentación oral e escrita dun proxecto de análise económica-organizativo dunha empresa A5
A6
A11
A12
A13
B5
B6
C1
C5
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma B6
B8
C1
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria C4
Comprender os custos de transacción e os custos de axencia nos límites organizativos da empresa así como as variables relacionadas coa análise organizativo A1
A2
A3
A8
A9
B1
B7
B9

Contents
Topic Sub-topic
Tema 1. Análise dos custos de transacción 1.1. Concepto de custos de transacción
1.2. Combinación de factores humanos e ambientais nos custos de transacción
1.3.Efecto dos custos de transacción na elección entre mercado e organización
Tema 2. O proceso contractual: un enfoque de axencia 2.1. A empresa como nexo de contratos
2.2. Información e problemas contractuais
2.3. Solucións contractuais
Tema 3. Análise organizativo 3.1. Introducción
3.2. Parámetros de deseño organizativo
3.3. Factores de continxencia
3.4. Configuracións estructurais: características e problemas de axencia

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Objective test A2 A3 B5 2 28 30
Seminar A9 C1 C4 C5 4 4 8
Guest lecture / keynote speech A1 A3 A8 B2 B3 B4 B7 B9 17 0 17
Supervised projects A5 A6 A10 A11 A13 B8 C6 C7 6 24 30
Document analysis A3 A7 A12 5 15 20
Case study A2 A3 A4 B6 B1 C8 13 28 41
 
Personalized attention 4 0 4
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Objective test Exame tipo test
Seminar Organizaranse 4 horas de tutorías presenciais para o seguimiento dos traballos cuxas datas e horas serán comunicadas ao longo do curso
Guest lecture / keynote speech Presentación de conceptos teóricos básicos
Supervised projects Traballos en grupo nos que se aplicarán os conceptos vistos nas sesións maxistrais
Document analysis Procura e análise de datos relevantes utilizando as novas tecnoloxías da información
Case study Análise de casos prácticos reais aplicados ao marco conceptual da materia

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Guest lecture / keynote speech
Seminar
Case study
Description
Os seminarios e as tutorías servirán para aclarar dúbidas e facer un seguimiento dos traballos tutelados ou dúbidas en seminarios e sesión maxistral

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A5 A6 A10 A11 A13 B8 C6 C7 Traballos en grupo sobre unha empresa real 20
Objective test A2 A3 B5 Exame tipo test 60
Case study A2 A3 A4 B6 B1 C8 Análise de casos presentados en clase 10
Document analysis A3 A7 A12 Uso de fontes de información axeitadas. Cada grupo deberá expoñer en clase un concepto ou epígrafe non visto con anterioridad 10
 
Assessment comments

Considérase
que un alumno está dentro da avaliación continua e, polo tanto, se lle aplicará
o esquema de avaliación anterior, se realizou máis dun 20% dos traballos e
casos prácticos encargados. Polo tanto, este alumno se non alcanza o cinco,
estará "suspenso" nas actas da materia aínda que non se presente ao
exame. Este sistema de avaliación mantense tanto para a primeira oportunidade
coma para xullo e para a convocatoria adiantada de decembro.

Tanto
o estudo de casos, análise de fontes documentais e os traballos tutelados
realízanse ao longo do curso e non é posible a súa realización fóra do período
lectivo dado que se realizan dentro da aula. Tanto aos alumnos a tempo parcial
como a tempo completo se lles aplicará o mesmo sistema de avaliación.

Para
o cálculo da nota media final, será preciso obter unha nota mínima de 4 puntos
sobre 10 puntos no exame (non se calculará a nota media dos alumnos que obteñan
unha nota menor que esta no exame). Para superar a materia, a nota media
ponderada final deberá ser igual ou superior a 5 puntos sobre 10.

Recórdase
que está prohibido acceder ao exame con calquera dispositivo que permita a
comunicación co exterior e/ou o almacenamento de información. Así mesmo,
recórdase que calquera alumno sorprendido realizando o exame mediante calquera
procedemento fraudulento se lle asignará unha nota de cero no exame.


Sources of information
Basic Cuervo García, Álvaro (2004). Introducción a la administración de empresas. Madrid: Civitas
Mintberg, Henry (Varios). La estructuración de las organizaciones. Ariel

Cuervo García, A. (2004). Introducción a la administración de empresas. Madrid: Civitas.

Mintzberg, H. (varios años). La estructuración de las organizaciones. Ariel.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Economía da Empresa: Dirección e Organización/611G01008

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.