Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Análise Económico das Organizacións Código 611G01032
Titulación
Grao en Economía
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Cuarto Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Economía
Empresa
Coordinación
García Álvarez, María Teresa
Correo electrónico
teresa.galvarez@udc.es
Profesorado
Gago Cortés, María Carmen
García Álvarez, María Teresa
Lopez Rodriguez, Jose
Mariz Perez, Rosa
Rodriguez Fernandez, Maria Jose
Correo electrónico
m.gago@udc.es
teresa.galvarez@udc.es
jose.lopez.rodriguez@udc.es
rosa.mariz@udc.es
maria.jose.rfernandez@udc.es
Web
Descrición xeral Preténdese acercar as organizacións empresariais e o seu funcionamento interno ao estudante.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 CE1- Contribuír á boa xestión da asignación de recursos tanto no ámbito privado como no público.
A2 CE2-Identificar e anticipar problemas económicos relevantes en relación coa asignación de recursos en xeral, tanto no ámbito privado como no público.
A3 CE3-Aportar racionalidade á análise e á descripción de calquera aspecto da realidade económica.
A4 CE4-Avaliar consecuencias e distintas alternativas de acción e seleccionar as mellores, dados os obxectivos.
A5 CE5-Emitir informes de asesoramento sobre situación concretas da economía (internacional, nacional ou rexional) ou de sectores da mesma.
A6 CE6-Redactar proxectos de xestión económica a nivel internacional, nacional ou rexional. Integrarse na xestión empresarial.
A7 CE7-Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido.
A8 CE8-Entender as institucións económicas como resultado e aplicación de representacións teóricas ou formais acerca de cómo funciona a economía.
A9 CE9-Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais.
A10 CE10-Usar habitualmente a tecnoloxía da información e as comunicación en todo a seu desempeño profesional.
A11 CE11Leer e comunicarse no ámbito profesional en máis dun idioma, en especial en inglés.
A12 CE12-Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos.
A13 CE13-Comunicarse con fluidez no seu contorno e traballar en equipo.
B1 CB1 - Que os estudantes demostren posuir e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e que soe encontrar nun nivel que, ainda que se apoia en libros de texto avanzados, inclue tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
B2 CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ó seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que se demostran por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da su entorna de traballo.
B3 CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da su área de estudo) para emitir xuizos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B4 CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
B5 CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6 CG1- Que os estudantes formados se convertan en profesionais capaces de analizar, reflexionar e intervir sobre os diferentes elementos que constitúen un sistema económico
B7 CG2 - Que os estudantes coñezan o funcionamento e as consecuencias dos sistemas económicos, as distintas alternativas de asignación de recursos, acumulación de riqueza e distribución da renda e estean en condicións de contribuír ao seu bo funcionamento e mellora
B8 CG3 -Que os estudantes sexan capaces de identificar e anticipar os problemas económicos relevantes, identificar alternativas de resolución, seleccionar as máis axeitadas e avaliar os resultados aos que conduce.
B9 CG4 -Que os estudantes respecten os dereitos fundamentais e de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con minusvalidez.
C1 CT1-Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C4 CT2-Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 CT3-Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 CT4-Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 CT5-Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 CT6-Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos e difundir o uso de novas tecnoloxías A4
A7
A10
B2
C6
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida e fomentar os valores do esforzo, traballo, formación continua e iniciativa privada B3
B4
C4
C7
C8
Saber facer a presentación oral e escrita dun proxecto de análise económica-organizativo dunha empresa A5
A6
A11
A12
A13
B5
B6
C1
C5
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma B6
B8
C1
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria C4
Comprender os custos de transacción e os custos de axencia nos límites organizativos da empresa así como as variables relacionadas coa análise organizativo A1
A2
A3
A8
A9
B1
B7
B9

Contidos
Temas Subtemas
Tema 1. Análise dos custos de transacción 1.1. Concepto de custos de transacción
1.2. Combinación de factores humanos e ambientais nos custos de transacción
1.3.Efecto dos custos de transacción na elección entre mercado e organización
Tema 2. O proceso contractual: un enfoque de axencia 2.1. A empresa como nexo de contratos
2.2. Información e problemas contractuais
2.3. Solucións contractuais
Tema 3. Análise organizativo 3.1. Introducción
3.2. Parámetros de deseño organizativo
3.3. Factores de continxencia
3.4. Configuracións estructurais

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba obxectiva A2 A3 B5 2 28 30
Seminario A9 C1 C4 C5 4 4 8
Sesión maxistral A1 A3 A8 B2 B3 B4 B7 B9 17 0 17
Traballos tutelados A5 A6 A10 A11 A13 B8 C6 C7 6 24 30
Análise de fontes documentais A3 A7 A12 5 15 20
Estudo de casos A2 A3 A4 B1 B6 C8 13 28 41
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba obxectiva Exame tipo test
Seminario Organizaranse 4 horas de tutorías presenciais para o seguimiento dos traballos cuxas datas e horas serán comunicadas ao longo do curso
Sesión maxistral Presentación de conceptos teóricos básicos
Traballos tutelados Traballos en grupo nos que se aplicarán os conceptos vistos nas sesións maxistrais
Análise de fontes documentais Procura e análise de datos relevantes utilizando as novas tecnoloxías da información
Estudo de casos Análise de casos prácticos reais aplicados ao marco conceptual da materia ou desenvolvemento de proxecto de aprendizaxe e servizo.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Sesión maxistral
Seminario
Estudo de casos
Descrición
Os seminarios e as tutorías servirán para aclarar dúbidas e facer un seguimiento dos traballos tutelados ou dúbidas en seminarios e sesión maxistral

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A5 A6 A10 A11 A13 B8 C6 C7 Traballos en grupo sobre unha empresa real 20
Proba obxectiva A2 A3 B5 Exame tipo test 60
Estudo de casos A2 A3 A4 B1 B6 C8 Análise de casos presentados en clase ou desenvolvemento de proxecto de aprendizaxe e servizo 10
Análise de fontes documentais A3 A7 A12 Uso de fontes de información axeitadas. Cada grupo deberá expoñer en clase un concepto ou epígrafe non visto con anterioridad 10
 
Observacións avaliación

Considérase
que un alumno está dentro da avaliación continua e, polo tanto, se lle aplicará
o esquema de avaliación anterior, se realizou máis dun 20% dos traballos e
casos prácticos encargados. Polo tanto, este alumno se non alcanza o cinco,
estará "suspenso" nas actas da materia aínda que non se presente ao
exame. Este sistema de avaliación mantense tanto para a primeira oportunidade
coma para xullo e para a convocatoria adiantada de decembro.

Tanto
o estudo de casos, análise de fontes documentais e os traballos tutelados
realízanse ao longo do curso e non é posible a súa realización fóra do período
lectivo dado que se realizan dentro da aula. Tanto aos alumnos a tempo parcial
como a tempo completo se lles aplicará o mesmo sistema de avaliación.

Para
o cálculo da nota media final, será preciso obter unha nota mínima de 4 puntos
sobre 10 puntos no exame (non se calculará a nota media dos alumnos que obteñan
unha nota menor que esta no exame). Para superar a materia, a nota media
ponderada final deberá ser igual ou superior a 5 puntos sobre 10.

Recórdase
que está prohibido acceder ao exame con calquera dispositivo que permita a
comunicación co exterior e/ou o almacenamento de información. Así mesmo,
recórdase que calquera alumno sorprendido realizando o exame mediante calquera
procedemento fraudulento se lle asignará unha nota de cero no exame.


Fontes de información
Bibliografía básica Cuervo García, Álvaro (2004). Introducción a la administración de empresas. Madrid: Civitas
Mintberg, Henry (Varios). La estructuración de las organizaciones. Ariel

Cuervo García, A. (2004). Introducción a la administración de empresas. Madrid: Civitas.

Mintzberg, H. (varios años). La estructuración de las organizaciones. Ariel.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Economía da Empresa: Dirección e Organización/611G01008

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías