Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A1 |
CE1- Contribuír á boa xestión da asignación de recursos tanto no ámbito privado como no público. |
A2 |
CE2-Identificar e anticipar problemas económicos relevantes en relación coa asignación de recursos en xeral, tanto no ámbito privado como no público. |
A3 |
CE3-Aportar racionalidade á análise e á descripción de calquera aspecto da realidade económica. |
A4 |
CE4-Avaliar consecuencias e distintas alternativas de acción e seleccionar as mellores, dados os obxectivos. |
A5 |
CE5-Emitir informes de asesoramento sobre situación concretas da economía (internacional, nacional ou rexional) ou de sectores da mesma. |
A6 |
CE6-Redactar proxectos de xestión económica a nivel internacional, nacional ou rexional. Integrarse na xestión empresarial. |
A7 |
CE7-Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido. |
A8 |
CE8-Entender as institucións económicas como resultado e aplicación de representacións teóricas ou formais acerca de cómo funciona a economía. |
A9 |
CE9-Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais. |
A10 |
CE10-Usar habitualmente a tecnoloxía da información e as comunicación en todo a seu desempeño profesional. |
A11 |
CE11Leer e comunicarse no ámbito profesional en máis dun idioma, en especial en inglés. |
A12 |
CE12-Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos. |
A13 |
CE13-Comunicarse con fluidez no seu contorno e traballar en equipo. |
B1 |
CB1 - Que os estudantes demostren posuir e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e que soe encontrar nun nivel que, ainda que se apoia en libros de texto avanzados, inclue tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo. |
B2 |
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ó seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que se demostran por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da su entorna de traballo. |
B3 |
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da su área de estudo) para emitir xuizos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B4 |
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B5 |
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
CG1- Que os estudantes formados se convertan en profesionais capaces de analizar, reflexionar e intervir sobre os diferentes elementos que constitúen un sistema económico |
B7 |
CG2 - Que os estudantes coñezan o funcionamento e as consecuencias dos sistemas económicos, as distintas alternativas de asignación de recursos, acumulación de riqueza e distribución da renda e estean en condicións de contribuír ao seu bo funcionamento e mellora |
B8 |
CG3 -Que os estudantes sexan capaces de identificar e anticipar os problemas económicos relevantes, identificar alternativas de resolución, seleccionar as máis axeitadas e avaliar os resultados aos que conduce. |
B9 |
CG4 -Que os estudantes respecten os dereitos fundamentais e de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con minusvalidez. |
B10 |
|
C1 |
CT1-Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
CT2-Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
CT3-Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
CT4-Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
CT5-Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
CT6-Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences |
To know how to analyze the degree of competitive rivalry of the sectors and their implications for the management of the value chain |
A1 A2 A6 A10 A12
|
B1 B2 B6
|
C2 C3 C5 C8
|
To know how to work in a team and collaboratively |
A4 A7
|
B3 B4 B5 B10
|
C3 C6
|
To convey the values and effort and work and encourage personal initiative |
A11 A13
|
B5 B6 B7 B8 B9
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
To know how to identity and analyze the main competitive forces of the different sectors based on relevant economic information sources |
A3 A5 A7 A8 A9
|
B4
|
C3
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
THEORETICAL CONTENT |
1. Introduction to the game theory
2. Nash-Cournot balancing for non-cooperative games
3. Repeated games: theorems and paradox
4. Incentives, collective systems and competence
|
APPLIED CONTENT |
5. Strategic interdependence and competition models
6. Stages in stages: leadership and strategic advantages for entry
7. Posters and colusion in oligopolistic markets
8. Models with asymmetric information: moral risk and non-observable actions
9. Adverse selection, signification and detection: introduction to the design of mechanisms
|
COMPLEMENTARY CONTENT |
10. Monopoly and economic efficiency: discrimination of prices and regulation
11. Integration of markets and competitive policy in the EU |
TEMA 4: INCENTIVOS, SISTEMAS COLECTIVISTAS E COMPETENCIA |
A traxedia dos bens comunais: sobreexplotación de recursos
Incentivos y oferta de esforzo nos sistemas colectivistas
Dereitos de propiedade e contratos: A competencia como un xogo con resultados cooperativos eficientes. |
TEMA 5: INTERDEPENDENCIA ESTRATEXICA E MODELOS DE COMPETENCIA |
Competencia en cantidades: Modelos de Cournot. A competencia perfecta como límite da competencia en cantidades entre gran número de empresas
Competencia en precios: Modelos de Bertrand
Competencia cantidades y precios |
TEMA 6: XOGOS EN ETAPAS: LIDERAZGO E VENTAXAS ESTRATEXICAS FRENTE Á ENTRADA |
Liderazgo e modelos de Stackelberg
Reinterpretación en termos de capacidade: compromisos creibles e ventaxas estratéxicas das empresas establecidas
Barreiras e disuasión de entrada.
A estratexia do precio límite |
TEMA 7: CARTELES E COLUSION EN OLIGOPOLIOS |
Promesas e ameazas: Estratexias cribles de premio e castigo
Colusión en modelos de Bertrand: prezos e incentivos a medio plazo. Prezos de Monopolio e equilibrios perfectos de Pareto.
Colusión en modelos de Cournot: Cantidades de Monopolio e equilibrios perfectos de Pareto.
Mecanismos de información e colusión entre oligopolistas: discusión da estabilidade dos cárteles e das posibilidades da política antimonopolio. |
TEMA 8: MODELOS CON INFORMACION ASIMÉTRICA: RISCO MORAL E ACCIONS NON OBSERVABLES |
Tipoloxía dos modelos con información asimétrica.
Modelos de axencia: problemas e implicacións institucionais.
Risco moral e seguros. |
TEMA 9: SELECCION ADVERSA, SINALIZACION E DETECCION: INTRODUCCION AO DESEÑO DE MECANISMOS |
Modelos de selección adversa.
Sinalización e Detección.
Deseño de Mecanismos
Algunhas Aplicacións. |
TEMA 10: MONOPOLIO E EFICIENCIA ECONOMICA: A DISCRIMINACIÓN DE PREZOS E A REGULACION |
A discriminación de terceiro grao. A regra inversa da elasticidade.
A discriminación de segundo grao
A discriminación de primer grao. O excedente do consumidor e a solución competitiva.
Regulación do monopolio: A regulación flexible na UE. |
TEMA 11: INTEGRACION DE MERCADOS E POLITICA DA COMPETENCIA NA UE |
Integración de mercados en la UE: Efectos da supresión de barreiras e incremento da presión competitiva. Rendas e optimización de costes: Ineficiencia X.
Réximen de competencia e normas aplicables ás empresas: Segmentación de mercados
Control de operacións de concentración: fusións e adquisicións
Restriccións verticais: estructuras integradas, contratos de distribución y franquicias. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Collaborative learning |
A3 A4 A5 A7 A11 A12 A13 B4 B5 C2 C4 C7 C8 |
12 |
10 |
22 |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A2 A4 A8 B1 B6 B7 B8 B9 C3 C5 C6 |
26 |
52 |
78 |
Supervised projects |
A6 A9 A10 B3 B2 C1 |
5 |
30 |
35 |
Aprendizaxe servizo |
A1 A2 A3 A13 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 C1 C4 C8 |
5 |
0 |
5 |
Mixed objective/subjective test |
A2 A6 A12 B4 B10 |
5 |
0 |
5 |
|
Personalized attention |
|
5 |
0 |
5 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Collaborative learning |
Guided teaching-learning procedures (overseen in person and/or using ICT methods) based on organisation of class into small groups in which students work together to solve tasks assigned by teacher, with aim of optimising their learning experience and that of other members of group |
Guest lecture / keynote speech |
Oral presentation (using audiovisual material and student interaction) designed to transmit knowledge and encourage learning |
Supervised projects |
Supervised learning process aimed at helping students to work independently in a range of contexts (academic and professional). Focused primarily on learning ‘how to do things’ and on encouraging students to become responsible for their own learning.
In particular, the group work will be carried out in relation to one of the themes of the program. The steps to follow are: subject selection, documentation, general evaluation, periodic sessions with the teacher for follow-up, preparation of the presentation and presentation in the classroom. |
Aprendizaxe servizo |
Methodology that combines community service with learning in a single project, in which the student body is trained working on real needs of their environment in order to improve it. In this subject, students can develop activities within the project: "Economy with science and conscience: promoting sustainable development" |
Mixed objective/subjective test |
Mixed test consisting of essay-type and objective test questions. Essay section consists of open (extended answer) questions; objective test may contain multiple-choice, ordering and sequencing, short answer, binary, completion and/or multiple-matching questions. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
Collaborative learning |
Aprendizaxe servizo |
|
Description |
Personalized attention in small group and in individual office hours, especially in relation to the work and other activities presented in the classroom or in Moodle.
For students with recognition of part-time work or academic exemption waiver, a specific calendar of office hours will be agreed at the beginning of the course, compatible with their dedication. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies |
Description
|
Qualification
|
Supervised projects |
A6 A9 A10 B3 B2 C1 |
Continuous evaluation: Supervised learning process aimed at helping students to work independently in a range of contexts (academic and professional). Focused primarily on learning ‘how to do things’ and on encouraging students to become responsible for their own learning. Alternatively, this continuous evaluation can be evaluated by performing a MOOC or a service-learning project. |
30 |
Mixed objective/subjective test |
A2 A6 A12 B4 B10 |
Final exam: Mixed test consisting of essay-type and objective test questions. Essay section consists of open (extended answer) questions; objective test may contain multiple-choice, ordering and sequencing, short answer, binary, completion and/or multiple-matching questions. |
70 |
|
Assessment comments |
Students with recognition of part-time dedication and academic waiver
of assistance exemption: In the first and second opportunities, the
evaluation criteria will be governed according to the accomplishment of a
mixed test with a weight of 100% on the qualification. It will consist
of a test in which theoretical and practical questions will be included
in which the students will have to demonstrate that they have achieved
the competences and the learning outcomes of the subject. The
evaluation criteria and activities corresponding to the second
opportunity will be the same as those established for the first one.
|
Sources of information |
Basic
|
FAIÑA MEDIN, J.A. ( 2003). A Teoría de Xogos: O nobel de Economía e moito máis.... A Coruña, UDC
FERNANDEZ DE CASTRO, J. e DUCH BROWN, N., (2003). Economía Industrial: Un enfoque estratégico. Madrid, McGraw-Hill
PEPALL, L., RICHARDS, D.J. and NORMAN, G (2002). Industrial Organization: Contemporary Theory and Practice. Ohio, South-Western, Thomson Learning
TIROLE, J., (1990). Teoría de la Organización Industrial. Ariel, Barcelona, |
|
Complementary
|
PHLIPS, L., (1995). Competition Policy: A Game-Theoretic Perspective. Cambridge University Press
Motta. M., (2004). Competition Policy: Theory and Practice. Cambridge University Press |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
1. The delivery of the documentary works that are done in this subject: a. They will be requested in virtual format and / or in computer support b. It will be done through Moodle, in digital format and without needing to print them
2. The importance of the ethical principles related to the values of sustainability in personal and professional behaviors must be taken into account
3. Students will work to identify and modify prejudices and sexist attitudes, and they will influence the environment to modify them and promote values of respect and equality
4. The full integration of students that, for physical, sensory, psychological or socio-cultural reasons experience difficulties to adequate, equal and profitable access to university life will be facilitated |
|