Identifying Data 2015/16
Subject (*) Finanzas Code 611G01034
Study programme
Grao en Economía
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Fourth Obligatoria 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Economía Financeira e Contabilidade
Coordinador
Alvarez Garcia, Begoña
E-mail
begona.alvarez@udc.es
Lecturers
Alvarez Garcia, Begoña
E-mail
begona.alvarez@udc.es
Web http://www.udc.es
General description La materia Finanzas pretende dotar al alumno de las herramientas necesarias para ser capaz de tomar decisiones financieras y ahondar en el conocimiento de las principales problemáticas de las que se ocupa la Economía Financiera de la Empresa.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 CE1- Contribuír á boa xestión da asignación de recursos tanto no ámbito privado como no público.
A2 CE2-Identificar e anticipar problemas económicos relevantes en relación coa asignación de recursos en xeral, tanto no ámbito privado como no público.
A3 CE3-Aportar racionalidade á análise e á descripción de calquera aspecto da realidade económica.
A4 CE4-Avaliar consecuencias e distintas alternativas de acción e seleccionar as mellores, dados os obxectivos.
A5 CE5-Emitir informes de asesoramento sobre situación concretas da economía (internacional, nacional ou rexional) ou de sectores da mesma.
A6 CE6-Redactar proxectos de xestión económica a nivel internacional, nacional ou rexional. Integrarse na xestión empresarial.
A7 CE7-Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido.
A8 CE8-Entender as institucións económicas como resultado e aplicación de representacións teóricas ou formais acerca de cómo funciona a economía.
A9 CE9-Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais.
A10 CE10-Usar habitualmente a tecnoloxía da información e as comunicación en todo a seu desempeño profesional.
A11 CE11Leer e comunicarse no ámbito profesional en máis dun idioma, en especial en inglés.
A12 CE12-Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos.
A13 CE13-Comunicarse con fluidez no seu contorno e traballar en equipo.
B1 CB1 - Que os estudantes demostren posuir e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e que soe encontrar nun nivel que, ainda que se apoia en libros de texto avanzados, inclue tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
B2 CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ó seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que se demostran por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da su entorna de traballo.
B3 CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da su área de estudo) para emitir xuizos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B4 CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
B5 CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6 CG1- Que os estudantes formados se convertan en profesionais capaces de analizar, reflexionar e intervir sobre os diferentes elementos que constitúen un sistema económico
B7 CG2 - Que os estudantes coñezan o funcionamento e as consecuencias dos sistemas económicos, as distintas alternativas de asignación de recursos, acumulación de riqueza e distribución da renda e estean en condicións de contribuír ao seu bo funcionamento e mellora
B8 CG3 -Que os estudantes sexan capaces de identificar e anticipar os problemas económicos relevantes, identificar alternativas de resolución, seleccionar as máis axeitadas e avaliar os resultados aos que conduce.
B9 CG4 -Que os estudantes respecten os dereitos fundamentais e de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con minusvalidez.
C1 CT1-Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 CT2-Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 CT3-Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 CT4-Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 CT5-Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 CT6-Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Profundizar en el conocimiento de las decisiones financieras. A1
A2
A4
A6
A8
A9
A12
A13
Aprender a tomar decisiones financieras con la ayuda de métodos matemáticos y herramientas informáticas. A2
A9
A10
B3
C3
C6
Saber formular y defender un proyecto financiero. A3
A4
A5
A10
B8
C1
C3
C6
Profundizar en el conocimiento del mercado de capitales. A7
A8
A9
A10
A11
A12
B1
B2
B7
B8
C1
C3
C5
C6
Estimular la capacidad de aprendizaje tanto de forma individual como en grupo B5
B6
B9
C1
C4
C7
C8
Mejorar la expresión oral y escrita. B4
C1
C2
C4
C8

Contents
Topic Sub-topic
Introducción a Función Financeira da Empresa e as decisións de investimento e financiación. A Función Financeira de Empresa e a empresa dende una óptica financeira.
Decisións financeiras.
Conceptos básicos sobre la evaluación de proyectos de inversión. Concepto de investimento.
Elementos dun proxecto.
Fluxos de caixa.
Avaliación de proxectos de investimento individuais. Selección de proxectos en condicións de certeza.
Selección de proxectos en condicións de risco.
Selección de proxectos con racionamento de capital.
Financiación empresarial. Introducción.
Financiamento alleo.
Financiamento propio.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A3 A11 B1 B4 B6 B8 B9 C5 C6 C7 C8 17 34 51
Case study A2 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A12 A13 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C4 15 30 45
ICT practicals A3 A4 A5 A6 A7 A13 B2 C2 C3 C8 7 14 21
Directed discussion A2 A3 A9 A13 B2 B3 B4 B5 B6 B9 C1 C4 C6 C8 2 3 5
Mixed objective/subjective test A4 A5 A6 A7 A9 A12 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C6 4 16 20
 
Personalized attention 8 0 8
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Presentación dos contidos de cada tema e organización do traballo en grupo
Case study Plantexamento, análise, discusión e resolución de problemas prácticos
ICT practicals Manexo da folla de cálculo. Desarrollo e resolución de modelos de análise coa axuda da folla de cálculo u otro software.
Directed discussion Debates relacionados con problemas prácticos de actualidade.
Mixed objective/subjective test Proba de evaluación correspondiente ao examen final das convocatorias oficiais

Personalized attention
Methodologies
Case study
ICT practicals
Description
Na atención personalizada incluironse as titorías en grupos reducidos de 15 alumnos. As titorías con cada grupo reducido se repartirán oa longo do periodo lectivo.
En estas titorías ofrécese axuda, coordinación e supervisión para que o alumno sexa capaz de comprender la materia y tomar decisións financeiras de forma autónoma.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Case study A2 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A12 A13 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C4 Valorarase o progreso e as habilidades do alumnado observados a través da súa participación nas actividades prácticas programadas nas aulas e como extensión delas 30
ICT practicals A3 A4 A5 A6 A7 A13 B2 C2 C3 C8 Valorarase o progreso e as habilidades do alumnado 5
Mixed objective/subjective test A4 A5 A6 A7 A9 A12 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C6 Valorarase a capacidade do alumnado para resolver os problemas plantexados 60
Directed discussion A2 A3 A9 A13 B2 B3 B4 B5 B6 B9 C1 C4 C6 C8 Valorase a capacidade do alumnado de defender e argumentar as súas opinións 5
 
Assessment comments

Aqueles alumnos cuxa participación nas actividades iguale ou supere o 20% e non se presenten ao exame final, serán avaliados como suspensos.


Os alumnos cuxa participación nas actividades sexa inferior o 20% e non se presenten ao exame final, serán avaliados como non presentados.


Na convocatoria anticipada a avaliación realizarase mediante unha proba mixta específica, comprensiva da globalidade dos contidos e competencias propios da materia. 


Sources of information
Basic Fernández, A. S., Iglesias, S. ((2000). ). Métodos cuantitativos de selección de inversiones. Casos prácticos. . Santiago: Tórculo.
Suárez, A. ((2005). ). Decisiones óptimas de inversión y financiación en la empresa. . Madrid: Pirámide.
Lassala, C., Medal, A., Navarro, V., Sanchís, V., Soler, A. ((2007). ). Dirección Financiera II.. Madrid: Pirámide.
Piñeiro, C., De Llano, P., Álvarez, B. ((2006). ). Dirección Financiera: modelos avanzados de decisión con Excel.. Madrid: Delta.
Pindado, J. (dir.) ((2012). ). Finanzas empresariales. Madrid: Paraninfo.
Álvarez, B., Boedo, L. ((2011). ). La financiación empresarial: exposición teórica y análisis de la operativa.. Barcelona: Inforbook’s.
Doldán, F. ((2003). ). Métodos cuantitativos de selección de inversiones.. Santiago: Tórculo.
Brealey, R.A.; Myers, S.C.; Allen, F. (2010). Principios de finanzas corporativas. McGraw-Hill
Gómez, A., Piñol, J., Reig, A., Rodrígo, A. ((2006). ). Teoría de la Financiación II.. Madrid: Pirámide.

 

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Análise das Operacións Financeiras/611G01004

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.