Identifying Data 2019/20
Subject (*) Finance Code 611G01034
Study programme
Grao en Economía
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Fourth Obligatory 6
Language
Spanish
English
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Empresa
Coordinador
Alvarez Garcia, Begoña
E-mail
begona.alvarez@udc.es
Lecturers
Alvarez Garcia, Begoña
E-mail
begona.alvarez@udc.es
Web http://www.udc.es
General description La materia Finanzas pretende dotar al alumno de las herramientas necesarias para ser capaz de tomar decisiones financieras y ahondar en el conocimiento de las principales problemáticas de las que se ocupa la Economía Financiera de la Empresa.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 CE1- Contribuír á boa xestión da asignación de recursos tanto no ámbito privado como no público.
A2 CE2-Identificar e anticipar problemas económicos relevantes en relación coa asignación de recursos en xeral, tanto no ámbito privado como no público.
A3 CE3-Aportar racionalidade á análise e á descripción de calquera aspecto da realidade económica.
A4 CE4-Avaliar consecuencias e distintas alternativas de acción e seleccionar as mellores, dados os obxectivos.
A5 CE5-Emitir informes de asesoramento sobre situación concretas da economía (internacional, nacional ou rexional) ou de sectores da mesma.
A6 CE6-Redactar proxectos de xestión económica a nivel internacional, nacional ou rexional. Integrarse na xestión empresarial.
A7 CE7-Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido.
A8 CE8-Entender as institucións económicas como resultado e aplicación de representacións teóricas ou formais acerca de cómo funciona a economía.
A9 CE9-Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais.
A10 CE10-Usar habitualmente a tecnoloxía da información e as comunicación en todo a seu desempeño profesional.
A11 CE11Leer e comunicarse no ámbito profesional en máis dun idioma, en especial en inglés.
A12 CE12-Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos.
A13 CE13-Comunicarse con fluidez no seu contorno e traballar en equipo.
B1 CB1 - Que os estudantes demostren posuir e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e que soe encontrar nun nivel que, ainda que se apoia en libros de texto avanzados, inclue tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
B2 CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ó seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que se demostran por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da su entorna de traballo.
B3 CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da su área de estudo) para emitir xuizos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B4 CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
B5 CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6 CG1- Que os estudantes formados se convertan en profesionais capaces de analizar, reflexionar e intervir sobre os diferentes elementos que constitúen un sistema económico
B7 CG2 - Que os estudantes coñezan o funcionamento e as consecuencias dos sistemas económicos, as distintas alternativas de asignación de recursos, acumulación de riqueza e distribución da renda e estean en condicións de contribuír ao seu bo funcionamento e mellora
B8 CG3 -Que os estudantes sexan capaces de identificar e anticipar os problemas económicos relevantes, identificar alternativas de resolución, seleccionar as máis axeitadas e avaliar os resultados aos que conduce.
B9 CG4 -Que os estudantes respecten os dereitos fundamentais e de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con minusvalidez.
C1 CT1-Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 CT2-Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 CT3-Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 CT4-Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 CT5-Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 CT6-Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Deepening the understanding of financial decisions A1
A2
A4
A6
A8
A9
A12
A13
Learning how to make financial decisions with the help of mathematical methods and computer tools A2
A9
A10
B3
C3
C6
Knowing how to formulate and defend a financial project A3
A4
A5
A10
B8
C1
C3
C6
Deepening the knowledge of the capital market A7
A8
A9
A10
A11
A12
B1
B2
B7
B8
C1
C3
C5
C6
Stimulating the ability to learn both as individuals and in group B5
B6
B9
C1
C4
C7
C8
Improving the speaking, writing and reading skills B4
C1
C2
C4
C8

Contents
Topic Sub-topic
Introduction to Corporate Finance and financing decisions Corporate Finance: evolution and scope
Financing decisions
Financial objective
Basic concepts about investment analysis Concept and types of investment
Elements of an investment project
The cash flows
Evaluating investment projects Selection of projects under certainty
Selection of projects under risk and uncertainty
Selection of projects under capital rationing
Corporate financing External financing
Own financing

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A3 A11 B1 B4 B6 B8 B9 C5 C6 C7 C8 15 30 45
Case study A2 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A12 A13 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C4 20 40 60
ICT practicals A3 A4 A5 A6 A7 A13 B2 C2 C3 C8 8 16 24
Directed discussion A2 A3 A9 A13 B2 B3 B4 B5 B6 B9 C1 C4 C6 C8 4 4 8
Mixed objective/subjective test A4 A5 A6 A7 A9 A12 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C6 3 9 12
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Presentation of the contents of each topic
Case study Presentation, analysis, discussion, and resolution of practical problems
ICT practicals Ability to use a spreadsheet program or other software
Directed discussion Discussions related to current practical problems
Mixed objective/subjective test Written examination of theoretical-practical content

Personalized attention
Methodologies
Case study
ICT practicals
Description
Practical activities will take place in lectures and as an extension of them, which implies that the supervision by the teacher is necessary.
There will be 4 hours of small groups tutorials, in which individual questions can be answered.
Help, coordination and supervision will be offered in these tutorials as well as in the classes, both for full and part-time students. Students have access to the tutoring schedule published by the Faculty for personalized attention.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Case study A2 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A12 A13 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C4 Students’ progress and skills will be assessed through their participation in the activities developed during the classes and as an extension of them 30
ICT practicals A3 A4 A5 A6 A7 A13 B2 C2 C3 C8 Students’ progress and skills will be assessed 5
Mixed objective/subjective test A4 A5 A6 A7 A9 A12 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C6 The ability of the students to address the theoretical-practical questions will be valued. 60
Directed discussion A2 A3 A9 A13 B2 B3 B4 B5 B6 B9 C1 C4 C6 C8 The ability of students to defend and argue their opinions will be valued. 5
 
Assessment comments

Students who
participate in activities that weigh less than 20% (regardless of their performance)
will have the mark “absent”.

The criteria of evaluation
are the same in the first call (January) and in the second call (July). The
criteria of evaluation are the same for full and part-time students.

The evaluation in the
early call opportunity (December) will be carried out by an exam, that covers all
the contents and skills of the subject. 


Sources of information
Basic Fernández, A. S., Iglesias, S. ((2000). ). Métodos cuantitativos de selección de inversiones. Casos prácticos. . Santiago: Tórculo.
Suárez, A. ((2005). ). Decisiones óptimas de inversión y financiación en la empresa. . Madrid: Pirámide.
Piñeiro, C., De Llano, P., Álvarez, B. ((2006). ). Dirección Financiera: modelos avanzados de decisión con Excel.. Madrid: Delta.
Pindado, J. (dir.) ((2012). ). Finanzas empresariales. Madrid: Paraninfo.
Ortega de la Poza, R. (2017). Fundamentals of Financial Management. Esic
Doldán, F. ((2003). ). Métodos cuantitativos de selección de inversiones.. Santiago: Tórculo.
Brealey, R.A.; Myers, S.C.; Allen, F. (2010). Principios de finanzas corporativas. McGraw-Hill
Brealey, R.A.; Myers, S.C.; Allen, F. (2014). Principles of corporate finance. McGraw-Hill Irwin

 Other editions of the handbook of Brealey, Myers, & Allen or other books of them, also provide support for most of the concepts discussed.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Financial Operations Analysis/611G01004

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.