Datos Identificativos 2021/22
Asignatura (*) Finanzas Código 611G01034
Titulación
Grao en Economía
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Cuarto Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Empresa
Coordinación
Alvarez Garcia, Begoña
Correo electrónico
begona.alvarez@udc.es
Profesorado
Alvarez Garcia, Begoña
Correo electrónico
begona.alvarez@udc.es
Web http://www.udc.es
Descrición xeral A materia Finanzas pretende dotar ao alumno das ferramentas necesarias para ser capaz de tomar decisións financeiras e profundar no coñecemento das principales problemáticas das que se ocupa a Economía Financeira da Empresa.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos
Non se realizarán cambios nos contidos

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Se manteñen as mesmas metodoloxías docentes

*Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Correo Electrónico. Atención diaria, preferentemente no horario de titorías publicado.
Moodle. Uso diario para diversos fins como publicar os materiais da materia ou calquera tipo de información que o profesor queira comunicar aos alumnos, organizar actividades para realizar de maneira individual ou en grupo, expor debates e desenvolver metodoloxías de aprendizaxe que favorezan a implicación do alumnado.
Microsoft Teams. Fixaranse titorías personalizadas (individuais e/ou en grupo) cando sexa necesario para resolver dúbidas e para asegurar o seguimento dos alumnos

4. Modificacións na avaliación
No se establecen modificacións no sistema de avaliación, que se levará a cabo de maneira online
*Observacións de avaliación:
O exame final farase online. É importante garantir a identidade do alumno e a autoría das probas realizadas. Para iso, poderase requirir aos estudantes que teñan activado o micrófono e a cámara do seu computador a través da aplicación de Microsoft Teams. No caso de que algunha incidencia técnica, sobrevinda e contrastable, impida completar unha proba, poderase contemplar a posibilidade de substituíla por algún sistema alternativo, como unha proba oral a través de Microsoft Teams

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía Non se realizarán cambios

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 CE1- Contribuír á boa xestión da asignación de recursos tanto no ámbito privado como no público.
A2 CE2-Identificar e anticipar problemas económicos relevantes en relación coa asignación de recursos en xeral, tanto no ámbito privado como no público.
A3 CE3-Aportar racionalidade á análise e á descripción de calquera aspecto da realidade económica.
A4 CE4-Avaliar consecuencias e distintas alternativas de acción e seleccionar as mellores, dados os obxectivos.
A5 CE5-Emitir informes de asesoramento sobre situación concretas da economía (internacional, nacional ou rexional) ou de sectores da mesma.
A6 CE6-Redactar proxectos de xestión económica a nivel internacional, nacional ou rexional. Integrarse na xestión empresarial.
A7 CE7-Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido.
A8 CE8-Entender as institucións económicas como resultado e aplicación de representacións teóricas ou formais acerca de cómo funciona a economía.
A9 CE9-Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais.
A10 CE10-Usar habitualmente a tecnoloxía da información e as comunicación en todo a seu desempeño profesional.
A11 CE11Leer e comunicarse no ámbito profesional en máis dun idioma, en especial en inglés.
A12 CE12-Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos.
A13 CE13-Comunicarse con fluidez no seu contorno e traballar en equipo.
B1 CB1 - Que os estudantes demostren posuir e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e que soe encontrar nun nivel que, ainda que se apoia en libros de texto avanzados, inclue tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
B2 CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ó seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que se demostran por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da su entorna de traballo.
B3 CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da su área de estudo) para emitir xuizos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B4 CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
B5 CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6 CG1- Que os estudantes formados se convertan en profesionais capaces de analizar, reflexionar e intervir sobre os diferentes elementos que constitúen un sistema económico
B7 CG2 - Que os estudantes coñezan o funcionamento e as consecuencias dos sistemas económicos, as distintas alternativas de asignación de recursos, acumulación de riqueza e distribución da renda e estean en condicións de contribuír ao seu bo funcionamento e mellora
B8 CG3 -Que os estudantes sexan capaces de identificar e anticipar os problemas económicos relevantes, identificar alternativas de resolución, seleccionar as máis axeitadas e avaliar os resultados aos que conduce.
B9 CG4 -Que os estudantes respecten os dereitos fundamentais e de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con minusvalidez.
C1 CT1-Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 CT2-Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 CT3-Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 CT4-Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 CT5-Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 CT6-Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Profundizar no coñecemento das decisións financeiras. A1
A2
A4
A6
A8
A9
A12
A13
Aprender a tomar decisións financeiras financieras coa axuda de métodos matemáticos e ferramentas informáticas. A2
A9
A10
B3
C3
C6
Saber formular e defender un proxecto financero. A3
A4
A5
A10
B8
C1
C3
C6
Profundizar no coñecemento do mercado de capitais. A7
A8
A9
A10
A11
A12
B1
B2
B7
B8
C1
C3
C5
C6
Estimular a capacidade de aprendizaxe tanto de forma individual como en grupo B5
B6
B9
C1
C4
C7
C8
Mellorar a expresión oral e escrita. B4
C1
C2
C4
C8

Contidos
Temas Subtemas
Introducción as decisións de investimento e financiación. Decisións financeiras
Conceptos básicos sobre la evaluación de proyectos de inversión. Concepto de investimento.
Elementos dun proxecto.
Fluxos de caixa.
Avaliación de proxectos de investimento individuais. Selección de proxectos en condicións de certeza.
Selección de proxectos en condicións de risco.
Selección de proxectos con racionamento de capital.
Financiación empresarial. Introducción.
Financiamento alleo.


Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A1 A2 A3 A11 B1 B4 B6 B8 B9 C5 C6 C7 C8 15 30 45
Estudo de casos A2 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A12 A13 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C4 20 40 60
Prácticas a través de TIC A3 A4 A5 A6 A7 A13 B2 C2 C3 C8 8 16 24
Discusión dirixida A2 A3 A9 A13 B2 B3 B4 B5 B6 B9 C1 C4 C6 C8 4 4 8
Proba mixta A4 A5 A6 A7 A9 A12 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C6 3 9 12
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Presentación dos contidos de cada tema e organización do traballo en grupo
Estudo de casos Plantexamento, análise, discusión e resolución de problemas prácticos
Prácticas a través de TIC Manexo da folla de cálculo e prácticas a través de Moodle. Desarrollo e resolución de modelos de análise coa axuda da folla de cálculo u otro software.
Discusión dirixida Debates relacionados con problemas prácticos de actualidade.
Proba mixta Proba de evaluación correspondiente ao examen final das convocatorias oficiais

Atención personalizada
Metodoloxías
Estudo de casos
Prácticas a través de TIC
Discusión dirixida
Descrición
O alumnado ten á súa disposición o horario de titorías publicado para a atención personalizada. Pedirase cita a través do correo electrónico.
Así mesmo programaranse titorías en grupos reducidos nas que poderase atender dúbidas y tamén titorías adicionais para fortalecer o seguimento dos alumnos virtuais.
En todas estas titorías, así como nas sesión maxistrais, ofrécese axuda, coordinación e supervisión para que o alumno sexa capaz de comprender a materia e tomar decisións financeiras de forma autónoma, tanto no caso dos alumnos matriculados en réxime de dedicación a tempo completo como no caso de alumnos con recoñecemento de dedicación a tempo parcial.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Estudo de casos A2 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A12 A13 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C4 Valorarase o progreso e as habilidades do alumnado observados a través da súa participación nas actividades prácticas e probas 25
Prácticas a través de TIC A3 A4 A5 A6 A7 A13 B2 C2 C3 C8 Valorarase o progreso e as habilidades do alumnado 10
Proba mixta A4 A5 A6 A7 A9 A12 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C6 Valorarase a capacidade do alumnado para resolver os problemas plantexados 60
Discusión dirixida A2 A3 A9 A13 B2 B3 B4 B5 B6 B9 C1 C4 C6 C8 Valorase a capacidade do alumnado de defender e argumentar as súas opinións 5
 
Observacións avaliación

A)        NORMATIVA DE AVALIACIÓN

1.         Condicións de avaliación: Está prohibido acceder á aula do exame con calquera
dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou almacenamento de
información.

2.         Identificación do estudante: O estudante ha de acreditar a súa personalidade de
acordo coa normativa vixente.

B)        TIPOS DE CUALIFICACIÓN

1.         Cualificación de non presentado: Corresponde ao alumno, cando só participe en
actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a
cualificación final, con independencia da cualificación alcanzada.

2.         Estudantes con recoñecemento de
dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia:
Os estudantes con recoñecemento de dedicación a
tempo parcial, aínda que estean exentos de asistencia, serán avaliados cos
mesmos criterios que aos alumnos a tempo completo.

C)        OPORTUNIDADES DE AVALIACIÓN

1.         Primeira oportunidade: aplicaranse os criterios de avaliación
anteriormente indicados nesta sección.

2.         Segunda oportunidade: Os criterios de avaliación son os mesmos para todas
as oportunidades de avaliación

3.         Convocatoria adiantada: As condicións de avaliación da oportunidade adiantada
(art. 19 dás Normas de Avaliación, Revisión e Reclamacións dás Cualificacións
dúas Estudos de Grao e Mestrado Universitario) serán específicas para esta
oportunidade. Esta será avaliada por medio dunha proba mixta que suporá o 100 %
da cualificación final.

D)        OUTRAS OBSERVACIÓNS DE AVALIACIÓN: As probas realizadas en fraude supoñen a
cualificación de cero puntos na avaliación final.


Fontes de información
Bibliografía básica Fernández, A. S., Iglesias, S. ((2000). ). Métodos cuantitativos de selección de inversiones. Casos prácticos. . Santiago: Tórculo.
Suárez, A. ((2005). ). Decisiones óptimas de inversión y financiación en la empresa. . Madrid: Pirámide.
Piñeiro, C., De Llano, P., Álvarez, B. ((2006). ). Dirección Financiera: modelos avanzados de decisión con Excel.. Madrid: Delta.
Pindado, J. (dir.) ((2012). ). Finanzas empresariales. Madrid: Paraninfo.
Ortega de la Poza, R. (2017). Fundamentals of Financial Management. Esic
Doldán, F. ((2003). ). Métodos cuantitativos de selección de inversiones.. Santiago: Tórculo.
Brealey, R.A.; Myers, S.C.; Allen, F. (2010). Principios de finanzas corporativas. McGraw-Hill
Brealey, R.A.; Myers, S.C.; Allen, F. (2014). Principles of corporate finance. McGraw-Hill Irwin

 

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Análise das Operacións Financeiras/611G01004

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

1.    A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:

a. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático

b. Realizarase a través de Moodle ou outras opcións, en formato dixital sen necesidade de imprimilos

2.    Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores de sostibilidade e  nos comportamentos persoais e profesionais.

3.    Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade

4.    Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria.

 



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías