Identifying Data 2021/22
Subject (*) Finance Code 611G01034
Study programme
Grao en Economía
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Fourth Obligatory 6
Language
Spanish
English
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Empresa
Coordinador
Alvarez Garcia, Begoña
E-mail
begona.alvarez@udc.es
Lecturers
Alvarez Garcia, Begoña
E-mail
begona.alvarez@udc.es
Web http://www.udc.es
General description A materia Finanzas pretende dotar ao alumno das ferramentas necesarias para ser capaz de tomar decisións financeiras e profundar no coñecemento das principales problemáticas das que se ocupa a Economía Financeira da Empresa.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos
Non se realizarán cambios nos contidos

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Se manteñen as mesmas metodoloxías docentes

*Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Correo Electrónico. Atención diaria, preferentemente no horario de titorías publicado.
Moodle. Uso diario para diversos fins como publicar os materiais da materia ou calquera tipo de información que o profesor queira comunicar aos alumnos, organizar actividades para realizar de maneira individual ou en grupo, expor debates e desenvolver metodoloxías de aprendizaxe que favorezan a implicación do alumnado.
Microsoft Teams. Fixaranse titorías personalizadas (individuais e/ou en grupo) cando sexa necesario para resolver dúbidas e para asegurar o seguimento dos alumnos

4. Modificacións na avaliación
No se establecen modificacións no sistema de avaliación, que se levará a cabo de maneira online
*Observacións de avaliación:
O exame final farase online. É importante garantir a identidade do alumno e a autoría das probas realizadas. Para iso, poderase requirir aos estudantes que teñan activado o micrófono e a cámara do seu computador a través da aplicación de Microsoft Teams. No caso de que algunha incidencia técnica, sobrevinda e contrastable, impida completar unha proba, poderase contemplar a posibilidade de substituíla por algún sistema alternativo, como unha proba oral a través de Microsoft Teams

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía Non se realizarán cambios

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 CE1- Contribuír á boa xestión da asignación de recursos tanto no ámbito privado como no público.
A2 CE2-Identificar e anticipar problemas económicos relevantes en relación coa asignación de recursos en xeral, tanto no ámbito privado como no público.
A3 CE3-Aportar racionalidade á análise e á descripción de calquera aspecto da realidade económica.
A4 CE4-Avaliar consecuencias e distintas alternativas de acción e seleccionar as mellores, dados os obxectivos.
A5 CE5-Emitir informes de asesoramento sobre situación concretas da economía (internacional, nacional ou rexional) ou de sectores da mesma.
A6 CE6-Redactar proxectos de xestión económica a nivel internacional, nacional ou rexional. Integrarse na xestión empresarial.
A7 CE7-Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido.
A8 CE8-Entender as institucións económicas como resultado e aplicación de representacións teóricas ou formais acerca de cómo funciona a economía.
A9 CE9-Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais.
A10 CE10-Usar habitualmente a tecnoloxía da información e as comunicación en todo a seu desempeño profesional.
A11 CE11Leer e comunicarse no ámbito profesional en máis dun idioma, en especial en inglés.
A12 CE12-Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos.
A13 CE13-Comunicarse con fluidez no seu contorno e traballar en equipo.
B1 CB1 - Que os estudantes demostren posuir e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e que soe encontrar nun nivel que, ainda que se apoia en libros de texto avanzados, inclue tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
B2 CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ó seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que se demostran por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da su entorna de traballo.
B3 CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da su área de estudo) para emitir xuizos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B4 CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
B5 CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6 CG1- Que os estudantes formados se convertan en profesionais capaces de analizar, reflexionar e intervir sobre os diferentes elementos que constitúen un sistema económico
B7 CG2 - Que os estudantes coñezan o funcionamento e as consecuencias dos sistemas económicos, as distintas alternativas de asignación de recursos, acumulación de riqueza e distribución da renda e estean en condicións de contribuír ao seu bo funcionamento e mellora
B8 CG3 -Que os estudantes sexan capaces de identificar e anticipar os problemas económicos relevantes, identificar alternativas de resolución, seleccionar as máis axeitadas e avaliar os resultados aos que conduce.
B9 CG4 -Que os estudantes respecten os dereitos fundamentais e de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con minusvalidez.
C1 CT1-Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 CT2-Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 CT3-Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 CT4-Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 CT5-Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 CT6-Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Deepening the understanding of financial decisions A1
A2
A4
A6
A8
A9
A12
A13
Learning how to make financial decisions with the help of mathematical methods and computer tools A2
A9
A10
B3
C3
C6
Knowing how to formulate and defend a financial project A3
A4
A5
A10
B8
C1
C3
C6
Deepening the knowledge of the capital market A7
A8
A9
A10
A11
A12
B1
B2
B7
B8
C1
C3
C5
C6
Stimulating the ability to learn both as individuals and in group B5
B6
B9
C1
C4
C7
C8
Improving the speaking, writing and reading skills B4
C1
C2
C4
C8

Contents
Topic Sub-topic
Introduction to Corporate Finance and financing decisions Financing decisions
Financial objective
Basic concepts about investment analysis Concept and types of investment
Elements of an investment project
The cash flows
Evaluating investment projects Selection of projects under certainty
Selection of projects under risk and uncertainty
Selection of projects under capital rationing
Corporate financing External financing

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A3 A11 B1 B4 B6 B8 B9 C5 C6 C7 C8 15 30 45
Case study A2 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A12 A13 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C4 20 40 60
ICT practicals A3 A4 A5 A6 A7 A13 B2 C2 C3 C8 8 16 24
Directed discussion A2 A3 A9 A13 B2 B3 B4 B5 B6 B9 C1 C4 C6 C8 4 4 8
Mixed objective/subjective test A4 A5 A6 A7 A9 A12 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C6 3 9 12
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Presentation of the contents of each topic
Case study Presentation, analysis, discussion, and resolution of practical problems
ICT practicals Practical exercices and activities with Moodle. Ability to use a spreadsheet program or other software.
Directed discussion Discussions related to current practical problems
Mixed objective/subjective test Written examination of theoretical-practical content

Personalized attention
Methodologies
Case study
ICT practicals
Directed discussion
Description
Students have access to the tutoring schedule published by the Faculty for personalized attention. Appointments may be scheduled by email. In addition, there will be small groups tutorials, in which individual questions can be answered, and additional tutorials to strengthen the monitoring of virtual students.

In all these tutorials, as well as in lectures, individual support, coordination and supervision will be offered, both for full and part-time students. These tutorials focus on ensuring that students are able to understand the subject and make financial decisions autonomously

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Case study A2 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A12 A13 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C4 Students’ progress and skills will be assessed through their participation in the activities developed during the classes and as an extension of them 25
ICT practicals A3 A4 A5 A6 A7 A13 B2 C2 C3 C8 Students’ progress and skills will be assessed 10
Mixed objective/subjective test A4 A5 A6 A7 A9 A12 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C6 The ability of the students to address the theoretical-practical questions will be valued. 60
Directed discussion A2 A3 A9 A13 B2 B3 B4 B5 B6 B9 C1 C4 C6 C8 The ability of students to defend and argue their opinions will be valued. 5
 
Assessment comments

A) EVALUATION REGULATIONS

1. Requirements for evaluation. Entering the examination
room with any device that allows communication with the outside and/or storage
of information is forbidden.

2. Student identification. Students must provide proof
of their identity in accordance with current regulations.

B) TYPES OF QUALIFICATION

1. Mark “Not present at the exam”. Students who participate in
activities that are worth less than 20% of the final grade (regardless of their
performance) will have the mark “Not present at the exam”.

2. Students officially recognized as “Part-time
students” and having an academic exemption from attendance.
Students officially
recognized as “Part-time students”, even if they are exempt from attendance,
will be evaluated with the same criteria as full-time students.

C) EVALUATION OPPORTUNITIES

1. First opportunity. The criteria of evaluation
previously indicated will be applied.

2. Second opportunity. The criteria of evaluation
are the same for the first and second opportunities.

3. Advanced opportunity (end of degree call). According to article 19 of
the Norms of Evaluation, Review and Claims of the Qualifications of
Undergraduate and Master's Degree Studies (Normas de Avaliación,
Revisión e Reclamacións das Cualificacións dos Estudos de Grao e Mestrado
Universitario
), the conditions for the evaluation of the advanced opportunity will be
specific for this opportunity. This opportunity will be evaluated by means of a
test that will account for 100% of the final grade.

D) OTHER OBSERVATIONS OF EVALUATION. A test carried out through
fraudulent means leads to the mark of zero in the final evaluation.

 

 


Sources of information
Basic Fernández, A. S., Iglesias, S. ((2000). ). Métodos cuantitativos de selección de inversiones. Casos prácticos. . Santiago: Tórculo.
Suárez, A. ((2005). ). Decisiones óptimas de inversión y financiación en la empresa. . Madrid: Pirámide.
Piñeiro, C., De Llano, P., Álvarez, B. ((2006). ). Dirección Financiera: modelos avanzados de decisión con Excel.. Madrid: Delta.
Pindado, J. (dir.) ((2012). ). Finanzas empresariales. Madrid: Paraninfo.
Ortega de la Poza, R. (2017). Fundamentals of Financial Management. Esic
Doldán, F. ((2003). ). Métodos cuantitativos de selección de inversiones.. Santiago: Tórculo.
Brealey, R.A.; Myers, S.C.; Allen, F. (2010). Principios de finanzas corporativas. McGraw-Hill
Brealey, R.A.; Myers, S.C.; Allen, F. (2014). Principles of corporate finance. McGraw-Hill Irwin

 Other editions of the handbook of Brealey, Myers, & Allen or other books of them, also provide support for most of the concepts discussed.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Financial Operations Analysis/611G01004

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

1.    Concerning the documentary work carried out in this subject:

a.     It will be requested in virtual format and/or computer support.

b.    It will be done through the platform Moodle in digital format without the need to print them.

2.    The importance of ethical principles related to sustainability values in personal and professional behaviors must be taken into account.

3.    Work will be done to: a) identify and modify sexist prejudices and attitudes, b) influence the environment to modify them, and c) promote values of respect and equality.

4.    The full integration of students that have difficulties in gaining adequate, equal, and beneficial access to university life, for physical, sensory, mental or sociocultural reasons, will be facilitated.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.