Identifying Data 2020/21
Subject (*) Marketing Code 611G01035
Study programme
Grao en Economía
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Fourth Obligatory 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Empresa
Coordinador
Juanatey Boga, Oscar
E-mail
oscar.juanatey.boga@udc.es
Lecturers
Juanatey Boga, Oscar
Rodríguez Vázquez, Clide
E-mail
oscar.juanatey.boga@udc.es
c.rodriguezv@udc.es
Web
General description O obxectivo fundamental da materia é introducir ao alumno en comprender a importancia da función de comercialización e investigación de mercados dentro da economía e a empresa. En concreto os obxectivos da materia son os seguintes:
1) Comprender os fundamentos básicos de Márketing e comprender o proceso de toma de decisións que as empresas ou organizacións desenvolven na área de Comercialización
2) Saber aplicar os fundamentos de márketing a casos reais de empresas e organizacións sen ánimo de lucro.
3) Saber analizar o micro-contorna (competencia, provedores, clientes) e o macro-contorna (económico, político-legal, tecnolóxico, medio-ambiental) para poder realizar un diagnóstico das oportunidades, ameazas, debilidades e fortalezas.
4) Saber deseñar e implementar a planificación estratéxica de márketing.
5) Comprender a importancia que as variables do márketing-mix (produto, prezo, distribución e comunicación) teñen na xestión da empresa 6) Saber aplicar as políticas de produto, prezo, distribución e comunicación a casos, situacións e contextos reais
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos


– Non se realizarán cambios


2. Metodoloxías
Metodoloxías docentes que se manteñen

– Sesión maxistral expositiva e interactiva
– Presentación oral dos traballos tutelados
– Traballos Tutelados
– Proba de resposta múltiple

Metodoloxías docentes que se modifican

– No caso dun escenario de semipresencialidade, a docencia expositiva pasará a ser telemática e a docencia interactiva e a presentación dos traballos tutelados manterase de xeito presencial.
– No caso dun escenario de virtualidade (sen presencialidade debido á situación) paso á docencia telemática expositiva e interactiva a través da plataforma Teams e/ou Moodle.


3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

– Correo electrónico: Diariamente. De uso para facer consultas, solicitar encontros virtuais para resolver dúbidas e facer o seguimento dos traballos tutelados.
– Moodle: Diariamente. Segundo a necesidade do alumnado. Dispoñen de “foros temáticos asociados aos módulos” da materia, para formular as consultas necesarias.
– Teams: 1 sesión semanal a través del grupo para o avance dos contidos teóricos e dos traballos tutelados na franxa horaria que ten asignada a materia no calendario de aulas da facultade. De 1 a 2 sesións semanais en pequeno grupo (ate 6 persoas), para o seguimento e apoio na realización dos “traballos tutelados”. Esta dinámica permite facer un seguimento normalizado e axustado as necesidades da aprendizaxe do alumando para desenvolver o traballo da materia. Ademais, o grupo de equipos pode acoller as presentación dos traballos e poden ser vistos por Stream

4. Modificacións na avaliación
– Proba de resposta múltiple: no caso de que non se puidera realizar a avaliación dos coñecementos a través desta metodoloxía farase a través da metodoloxía de “Traballos Tutelados” que pasaría a ter un peso do 100%.
- Traballos tutelados (100%): En relación cos traballos tutelados valorarase:
-
Ø A Aplicación dos fundamentos teóricos.
Ø A Orixinalidade dos traballos. Se empleará o programa Turnitin de detección de plagio, non podendo superar o documento un 25% de coincidencia.
Ø A Calidade da presentación.
Ø A Precisión, claridade da exposición e calidade das respostas.
Ø As Fontes primarias e secundarias empregadas dentro da Revisión bibliográfica.



Observacións de avaliación:

Mantéñense as mesmas que figuran na guía docente, agás que:

1. SITUACIÓNS:
A) Alumnado con dedicación completa
B)
Segunda Oportunidade: Os criterios de avaliación serán os mesmos que na primeira oportunidade.
Calificación de non presentado: Corresponde ao alumno, cando so participe de actividades de avaluación que tiñan una ponderación inferior a o 20% sobre a calificación final, con independencia da calificación alcanzada.
Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: Agás as datas aprobadas na Xunta de Facultade para a proba do obxectivo final, para as outras probas acordarase un calendario específico de datas compatible coa súa dedicación ao comezo do curso.
En condicións de avaliación final: Está prohibido acceder á sala de exames con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e / ou o almacenamento de información.
Identificación do alumno: O alumno deberá acreditar a súa personalidade de acordo coa normativa vixente.
2. REQUISITOS PARA SUPERAR A MATERIA:
1. Obter unha puntuación do 50% do peso de cada unha das partes obxecto de avaliación (traballos tutelados).
2. Entregar e expoñer os traballos tutelados na data que se indique.
3. A oportunidade de xullo estará sometida aos mesmos criterios que a de xuño.



5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non se realizarán cambios. Xa dispoñen de todos os materiais de traballo da maneira dixitalizada en Moodle.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 CE1- Contribuír á boa xestión da asignación de recursos tanto no ámbito privado como no público.
A2 CE2-Identificar e anticipar problemas económicos relevantes en relación coa asignación de recursos en xeral, tanto no ámbito privado como no público.
A3 CE3-Aportar racionalidade á análise e á descripción de calquera aspecto da realidade económica.
A4 CE4-Avaliar consecuencias e distintas alternativas de acción e seleccionar as mellores, dados os obxectivos.
A5 CE5-Emitir informes de asesoramento sobre situación concretas da economía (internacional, nacional ou rexional) ou de sectores da mesma.
A6 CE6-Redactar proxectos de xestión económica a nivel internacional, nacional ou rexional. Integrarse na xestión empresarial.
A7 CE7-Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido.
A8 CE8-Entender as institucións económicas como resultado e aplicación de representacións teóricas ou formais acerca de cómo funciona a economía.
A9 CE9-Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais.
A10 CE10-Usar habitualmente a tecnoloxía da información e as comunicación en todo a seu desempeño profesional.
A11 CE11Leer e comunicarse no ámbito profesional en máis dun idioma, en especial en inglés.
A12 CE12-Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos.
A13 CE13-Comunicarse con fluidez no seu contorno e traballar en equipo.
B1 CB1 - Que os estudantes demostren posuir e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e que soe encontrar nun nivel que, ainda que se apoia en libros de texto avanzados, inclue tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
B2 CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ó seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que se demostran por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da su entorna de traballo.
B3 CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da su área de estudo) para emitir xuizos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B4 CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
B5 CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6 CG1- Que os estudantes formados se convertan en profesionais capaces de analizar, reflexionar e intervir sobre os diferentes elementos que constitúen un sistema económico
B7 CG2 - Que os estudantes coñezan o funcionamento e as consecuencias dos sistemas económicos, as distintas alternativas de asignación de recursos, acumulación de riqueza e distribución da renda e estean en condicións de contribuír ao seu bo funcionamento e mellora
B8 CG3 -Que os estudantes sexan capaces de identificar e anticipar os problemas económicos relevantes, identificar alternativas de resolución, seleccionar as máis axeitadas e avaliar os resultados aos que conduce.
B9 CG4 -Que os estudantes respecten os dereitos fundamentais e de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con minusvalidez.
C1 CT1-Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C4 CT2-Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 CT3-Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 CT4-Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 CT5-Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 CT6-Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Comprender a importancia do marketing como área de coñecemento das ciencias sociais e a súa relevancia para outras disciplinas propias do ámbito da economía A1
A2
A8
A11
B1
B2
Entender a importancia do marketing como área funcional da empresa e a súa relación co resto de áreas estratéxicas e operativas da organización, así como do seu obxectivo e funcións, ao obxecto de comprender o seu papel na Economía A12
A13
B7
B8
B9
C5
C7
Analizar a contorna, a competencia e igualmente o comportamento do consumidor como elementos que han de ser considerados polo márketing para a toma de decisións tanto estratéxicas como operativas. A3
A4
A5
A6
A9
B3
B4
C1
C4
Analizar os fundamentos da investigación comercial e das principais estratexias de comercialización de produtos e marcas. A7
Comprender e analizar as variables do marketing-mix e o seu desenvolvemento operativo por parte das organizacións. Aproximación ao concepto de marketing on-line e as súas repercusións na comunicación empresarial actual. Ao tempo de penetrarse nas novas tendencias do marketing. A4
A5
A6
A10
B5
B6
C6
C8

Contents
Topic Sub-topic
PARTE I. INTRODUCCIÓN AO MARKETING
TEMA 1. O ROL DO MARKETING NA ECONOMÍA
PARTE II. INVESTIGACIÓN COMERCIAL TEMA 2. ANÁLISE DO ENTORNO ECONÓMICO E EMPRESARIAL E DA COMPETENCIA
TEMA 3. COMPORTAMENTO DO CONSUMIDOR
TEMA 4. SEGMENTACIÓN DO MERCADO
TEMA 5. INVESTIGACIÓN COMERCIAL
TEMA 6. ESTRATEXIAS DE MARKETING
PARTE III. DECISIÓNS DO MARKETING MIX TEMA 7. POLÍTICA DE PRODUCTOS E MARCAS DA EMPRESA
TEMA 8. POLÍTICA DE PREZOS DA EMPRESA
TEMA 9. DISTRIBUCIÓN COMERCIAL
TEMA 10. POLÍTICA DE COMUNICACIÓN NA EMPRESA

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A1 A3 A5 A8 A12 B2 B3 B4 B5 B7 B9 C6 C7 C8 17 42.5 59.5
Oral presentation A4 A9 A13 B8 B6 C1 12 24 36
Supervised projects A2 A6 A7 A10 A11 C1 C4 C5 13 26 39
Multiple-choice questions B1 0.75 6.75 7.5
 
Personalized attention 8 0 8
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Explicación dos contidos do programa teórico da materia mediante a exposición oral, guiada co uso de presentacións, a través de medios audiovisuais.
Non se entregará aos alumnos/as as diapositivas.
Oral presentation O grupo que os profesores designen deberá expoñer na clase práctica a lectura correspondente e/ou o traballo de casos práticos, así como responder as cuestións que se lle expoñan aos seus integrantes.
Supervised projects Facilitaranse textos e lecturas e/ou traballos prácticos sustentados en análises bibliográficas dos diferentes temas aos alumnos como complemento á clase maxistral. Deberán ser traballados en grupo e resolver cuestións que se lles expoñan acerca dos mesmos.
Multiple-choice questions Test de resposta múltiple individual. Cada pregunta mal contestada penaliza a cualificación da proba (tres preguntas mal contestadas contrarrestan unha correcta) e non se poderá deixar en branco ningunha cuestión.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Guest lecture / keynote speech
Oral presentation
Description
Os diferentes membros do grupo poden consultar a parte que teñen que desenvolver nos traballos tutelados.

Así mesmo, se o alumno ten algunha dúbida do material explicado en clase, pódese consultar có docente vía telemática a través de Teams e fixar un momento para aclarar dúbidas e facilitar o seguimento do alumno


Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A2 A6 A7 A10 A11 C1 C4 C5 Traballos prácticos relacionados con lecturas, casos práticos sustentados en análises bibliográficas, e presentacións orais.

Estes traballos deberán ser realizados polo alumnado en grupo para a súa posterior exposición. Todos os grupos deberán enviar aos profesores en formato pdf, previamente á exposición, o desenvolovemento dos traballos tutelados analizados.

Neste bloque establécese un mínimo ou restrición para poder superar a materia. É dicir, independentemente da cualificación alcanzada na proba de resposta múltiple, se non se lograse unha puntuación mínima de 5 puntos sobre 10 neste bloque a materia considerarase como Non Superada e a calificación final que figurará na acta será a acadada neste bloque.
50
Multiple-choice questions B1 Preguntas Test de resposta múltiple (catro opcións).

A proba de resposta múltiple establece un mínimo ou restrición para poder superar a materia. É dicir, independentemente da cualificación alcanzada na parte práctica, se non se lograse unha puntuación mínima de 5 puntos sobre 10 na proba de resposta múltiple a materia considerarase como Non Superada.

No caso de non ter superado o exame test e, por tanto, non aprobarse a materia, a cualificación final que figurará na correspondente acta será a acadada neste bloque

50
 
Assessment comments


No caso de Non acadar o 5 en ningunha das dúas partes, a nota
media final que aparecerá no acta será a media de ambos bloques

No  desenvolvemento da parte práctica valorarase:



Ø A Aplicación dos fundamentos teóricos. 



Ø A Orixinalidade dos traballos. Utilizarase o programa de detección de plaxio Turnitin e o documento non pode superar o 25% de coincidencia.



Ø A Calidade da presentación. 



Ø A Precisión, claridade da exposición e calidade das
respostas. 



Ø As Fontes primarias e secundarias empregadas dentro da Revisión
bibliográfica.



  Segunda Oportunidade e Convocatoria adiantada:



Os criterios de avaliación serán os mesmos que na primerira
oportunidade.



Calificación de non presentado:



Corresponde ao alumno, cando so participe de actividades de
avaluación que tiñan una ponderación inferior a o 20% sobre a calificación
final, con independencia da calificación alcanzada.



Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e
dispensa académica de exención de asistencia



Agás as datas aprobadas na Xunta de Facultade para a proba do
obxectivo final, para as outras probas acordarase un calendario específico de
datas compatible coa súa dedicación ao comezo do curso.



En condicións de avaliación final: Está
prohibido acceder á sala de exames con calquera dispositivo que permita a
comunicación co exterior e / ou o almacenamento de información.



Identificación do alumno: O alumno deberá acreditar a súa personalidade de
acordo coa normativa vixente.





Sources of information
Basic Santesmases, M. (2011). Fundamentals of Marketing. Pirámide, Madrid
Santesmases, M. (2012). Marketing. Conceptos y Estrategias. Pirámide, Madrid, 6ª ed.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

1. A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:

a. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático

b. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos

2. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores de sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais.

3. Traballaráse para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.

4. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.