Identifying Data 2020/21
Subject (*) International Finance Code 611G01037
Study programme
Grao en Economía
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Fourth Optional 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Economía
Coordinador
Iglesias Gomez, Guillermo
E-mail
guillermo.iglesias@udc.es
Lecturers
Iglesias Gomez, Guillermo
E-mail
guillermo.iglesias@udc.es
Web
General description O obxectivo da materia é o estudo das ferramentas básicas para o análise do funcionamento do mercado de divisas (Forex) e para dispor de fundamentos que permitan comprender a evolución dos tipos de cambio e as súas tendencias a curto e longo prazo. Os fundamentos teóricos que se estudan son, fundamentalmente, a teoría da paridade dos tipos de xuro e a teoría da paridade do poder adquisitivo. A principal aplicación práctica que se pretende explicar é o deseño de operacións de cobertura do risco cambiario mediante contratos forward para empresas de comercio exterior e empresas multinacionais. Tamén analizaránse as relacións dos tipos de cambio con mercados internacionais de financiamento e investimento.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos
Non hai modificacións
2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Mantéñense todas. Coas correspondentes adaptacións para o desenvolvemento virtual, ou semipresencial, mediante ferramentas telemáticas como Moodle, Teams ou correo electrónico.
*Metodoloxías docentes que se modifican
Non hai
3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Moodle, Teams e correo electrónico. Atendese baixo demanda do estudantado dacordo coa dispoñibilidade do profesor de luns a venres.
4. Modificacións na avaliación
Non hai modificacións
*Observacións de avaliación:
Realizarase a adaptación correspondente para a súa operatividade mediante ferramentas telemáticas como Moodle, Teams ou correo electrónico.
5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non hai modificacións

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 CE1- Contribuír á boa xestión da asignación de recursos tanto no ámbito privado como no público.
A2 CE2-Identificar e anticipar problemas económicos relevantes en relación coa asignación de recursos en xeral, tanto no ámbito privado como no público.
A3 CE3-Aportar racionalidade á análise e á descripción de calquera aspecto da realidade económica.
A4 CE4-Avaliar consecuencias e distintas alternativas de acción e seleccionar as mellores, dados os obxectivos.
A9 CE9-Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais.
A11 CE11Leer e comunicarse no ámbito profesional en máis dun idioma, en especial en inglés.
A12 CE12-Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos.
B1 CB1 - Que os estudantes demostren posuir e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e que soe encontrar nun nivel que, ainda que se apoia en libros de texto avanzados, inclue tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
B2 CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ó seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que se demostran por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da su entorna de traballo.
B3 CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da su área de estudo) para emitir xuizos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B4 CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
B5 CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6 CG1- Que os estudantes formados se convertan en profesionais capaces de analizar, reflexionar e intervir sobre os diferentes elementos que constitúen un sistema económico
B7 CG2 - Que os estudantes coñezan o funcionamento e as consecuencias dos sistemas económicos, as distintas alternativas de asignación de recursos, acumulación de riqueza e distribución da renda e estean en condicións de contribuír ao seu bo funcionamento e mellora
B8 CG3 -Que os estudantes sexan capaces de identificar e anticipar os problemas económicos relevantes, identificar alternativas de resolución, seleccionar as máis axeitadas e avaliar os resultados aos que conduce.
B9 CG4 -Que os estudantes respecten os dereitos fundamentais e de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con minusvalidez.
C1 CT1-Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C4 CT2-Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 CT4-Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Entender a función que desempeñan os tipos tipos de cambio no comercio internacional, nos fluxos de capitais e o xeito no que estes se determinan. A1
A2
A3
A11
A12
B1
C1
Manexar un modelo económico que relacione os tipos de cambio, os tipos de interese e outras variables macroeconómicas importantes, tales como a tasa de inflación e o nivel de produción. A2
A3
A4
A11
A12
Recoñecer a influencia dos factores que afectan aos tipos de cambio reais e aos prezos relativos das monedas a longo prazo. A2
A11
A12
C1
Identificar os factores que inflúen na determinación do tipo de cambio no curto prazo. A2
A11
A12
C1
Coñecer as principais vías de influencia das políticas monetaria e fiscal sobre o tipo de cambio e a produción nacional a curto prazo. A2
A11
A12
B2
B3
B4
C1
Comprobar o importante papel do tipo de cambio no funcionamento dos mercados internacionais de débeda, de accións e de materias primas A2
A11
A12
C1
Resolver casos prácticos que esixen a aplicación de principios básicos que permiten entender a relación entre tipos de interese, prezos e tipos de cambio. A2
A11
A12
B2
B3
B4
B5
B7
C1
Usar informacións e datos relevantes co fin de investigar a realidade dos mercados financeiros en xeral e dos mercados de divisas en particular. B5
B6
B8
C1
Evaluar a evidencia empírica dispoñible sobre a relación entre diñeiro, tipos de interese e tipos de cambio. A9
A12
C1
Mostrar interese polas cuestións relacionadas co campo de estudo das Finanzas Internacionais B9
C4
Manexar fontes documentais en inglés A11
Participar activamente na discusión dos temas abordados no programa da materia C1
C4
Colaborar activamente na realización de traballos en equipo C4
Apreciar a importancia das consideracións éticas no desenrolo da actividade profesional no sector financeiro C4
C6

Contents
Topic Sub-topic
1. Fundamentos das finanzas internacionais 1.1 O mundo das finanzas internacionais
1.2 O mercado de divisas (Forex)
1.3 A cobertura do risco de cambio
2. Determinantes dos tipos de cambio 2.1 Enfoque de Balanza de Pagos
2.2 Mercados monetarios e tipos de xuro
2.3 Niveis de prezos e taxas de inflación
2.4 Explicacións integradoras. As expectativas
3. Mercados internacionais e tipos de cambio 3.1 Mercados de débeda e de accións
3.2 Mercados de materias primas
3.3 O investimento internacional

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A3 17 34 51
Problem solving A4 A9 A11 A12 B2 B1 B3 B4 B5 B6 C1 C4 15 30 45
Case study A9 A11 A12 B2 B1 B3 B4 B5 B6 8 12 20
Workbook A2 A11 C6 0 6 6
Directed discussion B7 B8 B9 2 0 2
Mixed objective/subjective test A4 A12 C6 2 20 22
 
Personalized attention 4 0 4
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición oral por parte do profesor, complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe
Problem solving Resolución de casos prácticos concretos que esixen a aplicación dos coñecementos que se traballaron na aula.
Case study Descrición dunha situación específica que expón un problema que ha de ser comprendido, valorado e resolto polo alumno a través dun proceso de discusión dirixido polo profesor
Workbook Conxunto de textos e documentación escrita que se recolleron e editaron como fonte de profundización nos contidos traballados na aula. Presentaranse en papel ou en soporte dixital. Informaráse previamente ao estudante dos contidos que terá que traballar
Directed discussion Dinámica de grupo dirixida polo profesor
Mixed objective/subjective test Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe que se realiza co obxectivo de avaliar coñecementos, capacidades e destrezas.

Personalized attention
Methodologies
Problem solving
Mixed objective/subjective test
Case study
Description
Atención e resolución de dúbidas relativas aos contidos explicados na sesión maxistral ou que xorden nos procesos de resolución de casos prácticos e na discusión de casos.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Problem solving A4 A9 A11 A12 B2 B1 B3 B4 B5 B6 C1 C4 Resolución de problemas prácticos que esixe a aplicación dos coñecementos que previamente se traballaron na aula. Realizaranse dúas probas avaliables ao longo do curso. 40
Mixed objective/subjective test A4 A12 C6 Consistirá nunha única proba escrita que permita avaliar o nivel de coñecemento do alumno sobre os contidos do programa desenvolvidos na aula e tamén da súa aplicación.

Esta proba poderá incluír preguntas tipo test.


10
Case study A9 A11 A12 B2 B1 B3 B4 B5 B6 Formulación dunha actividade específica que requira traballo de ánalise e estudo aplicado polo alumno baseándose no desenvolvido ao longo do curso. Realizarase unha proba avaliable ao longo do curso. 50
 
Assessment comments

Nas actividades de carácter teórico que esixan un desenvolvemento
por escrito, valoraranse especialmente, ademais dos coñecementos, a linguaxe
empregada, a capacidade de análise e o grao de síntese. Na parte práctica
valorarase especialmente a capacidade de aplicar os conceptos e principios abordados
na parte teórica para resolver casos e problemas prácticos.

Coa realización das probas avaliables que se desenvolverán durante
o curso, o alumno pode alcanzar o 100 % da cualificación final (10 puntos).

Para superar a materia requírese unha cualificación final mínima
de cinco puntos (computada a suma da avaliación das diferentes
metodoloxías). 

A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia,
solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático 

Cualificación de non presentado: Obterán a cualificación de non
presentado aqueles alumnos que non participasen na avaliación continua de
actividades realizada ao longo do curso en porcentaxe superior ao 20 %.

A avaliación da convocatoria de segunda oportunidade realizarase
cos mesmos criterios, e o mesmo aplicárase no caso de convocatorias adiantadas,
adaptándose ao calendario oficial establecido pola facultade. En todo caso,
poderáse acadar o 100% da cualificación.

A avaliación da convocatoria adiantada: poñerse en contacto co profesor da materia ao inicio do cuadrimestre.

Para os alumnos con dedicación a tempo parcial e dispensa de
asistencia, agás para as datas aprobadas na Xunta de Facultade no que compete a
probas obxectivas, para as restantes actividades avaliables acordarase, de ser
necesario, ao inicio do curso un calendario específico de datas compatible coa
súa dedicación.















Está prohibido o acceso á sala de exames con calquera
dispositivo que permita a comunicación co exterior e / ou o almacenamento de
información. O alumno deberá demostrar a súa personalidade, cando se lle
requira, de acordo coa normativa vixente. 


Sources of information
Basic Eun, C. S.; Resnick, B. G. (2007). Administración financiera internacional. México D.F.: McGrawHill, cuarta edición
Carbaugh, R. J. (2009). Economía Internacional. México D.F.: Cengage Learning
Krugman, P. R.; Obstfeld, M.; Melitz, M. (2016). Economía Internacional. Teoría y Política. Madrid: Pearson, décima edición
Kozikowski, Z. (2013). Finanzas internacionales. México D.F.: McGrawHill Educación
Weithers, T. (2006). Foreign Exchange. A Practical Guide to the FX Markets. New Jersey: Wiley Finance, UBS
Levi, M.D. (2005). International Finance. New York: Routledge, cuarta edición

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.