Identifying Data 2020/21
Subject (*) Market Research Code 611G01040
Study programme
Grao en Economía
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Fourth Optional 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Empresa
Coordinador
Calvo Porral, Cristina
E-mail
cristina.calvo@udc.es
Lecturers
Calvo Porral, Cristina
E-mail
cristina.calvo@udc.es
Web http://http://www.gcd.udc.es/index.php?sec=ficha-personal&id=2
General description Os continuos cambios no comportamiento dos mercados e dos consumidores así como las transformaciones experimentadas na contorna obrigan ás empresas a obter información actualizada sobre as necesidades e preferencias dos consumidores.

Ante este novo panorama, a investigación de mercados tense convertido nunha das áreas máis importantes dentro da función de marketing da empresa . As empresas necesitan coñecer métodos de obtención de información e técnicas para analizar esta información, para mellorar os seus procesos de toma de decisions. O proceso de investigación de mercados e útil para apoiar a toma de decisions comerciais e, en xeral, diminuir o risco de cualquiera decisión empresarial.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos:
Non se modificarán os contidos da materia.

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen:

-Sesión maxistral
-Traballos tutelados
-Estudo de casos
-Proxecto de investigacion

*Metodoloxías docentes que se modifican:

O examen tipo test non se realizará, e a evaluación dos coñecementos se incopora as metodoloxia de "estudo de casos" .

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado:

-Correo electrónico: Diariamente. De uso pra facer consultas, solicitar encontros virtuais para resolver dúbidas e facer o seguimento dos traballos tutelados. 
Moodle: Diariamente. Segundo a necesidade do alumando. Dispoñen  de “foros temáticos asociados aos módulos” da materia, para formular as consultas necesarias. Tamén hai “foros de actividade específica” para desenvolver as “Discusións dirixidas”, a través das que se se pon en práctica o desenvolvemento de contidos teóricos da materia

4. Modificacións na avaliación:

Estudo de casos (60%)
Proxecto de investigación (40%)


*Observacións de avaliación:
Mantéñense as mesmas que figuran na guía docente agás que as referencias a avaliación da asistencia só se realizará respecto das sesión que houbo  presencial ate o momento no que se suspendeu a actividade presencial.


5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía:
Non se realizan modificacions na biliografía.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A2 CE2-Identificar e anticipar problemas económicos relevantes en relación coa asignación de recursos en xeral, tanto no ámbito privado como no público.
A5 CE5-Emitir informes de asesoramento sobre situación concretas da economía (internacional, nacional ou rexional) ou de sectores da mesma.
A7 CE7-Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido.
A9 CE9-Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais.
A12 CE12-Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos.
A13 CE13-Comunicarse con fluidez no seu contorno e traballar en equipo.
B1 CB1 - Que os estudantes demostren posuir e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e que soe encontrar nun nivel que, ainda que se apoia en libros de texto avanzados, inclue tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
B2 CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ó seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que se demostran por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da su entorna de traballo.
B3 CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da su área de estudo) para emitir xuizos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B4 CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
B5 CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6 CG1- Que os estudantes formados se convertan en profesionais capaces de analizar, reflexionar e intervir sobre os diferentes elementos que constitúen un sistema económico
B7 CG2 - Que os estudantes coñezan o funcionamento e as consecuencias dos sistemas económicos, as distintas alternativas de asignación de recursos, acumulación de riqueza e distribución da renda e estean en condicións de contribuír ao seu bo funcionamento e mellora
B8 CG3 -Que os estudantes sexan capaces de identificar e anticipar os problemas económicos relevantes, identificar alternativas de resolución, seleccionar as máis axeitadas e avaliar os resultados aos que conduce.
B9 CG4 -Que os estudantes respecten os dereitos fundamentais e de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con minusvalidez.
C1 CT1-Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 CT2-Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 CT3-Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 CT4-Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 CT5-Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 CT6-Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Emitir informes de asesoramento sobre situación concretas de empresas e mercados. A5
A7
B1
B2
B3
B4
B5
B8
C1
C2
Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos. A12
B2
B3
B4
B8
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. C6
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. B6
B7
C5
Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido. A7
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade B9
C3
C4
C7
C8
Comunicarse con fluidez no seu contorno e traballar en equipo. A13
Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais A9
Saber reunir e interpretar datos relevantes da área de estudo para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética. Saber identificar e anticipar oportunidades, asignar recursos, organizar a información, tomar decisións en condicións de - incerteza, alcanzar os obxectivos propostos e avaliar resultados A2
B2
B3
B4
B8

Contents
Topic Sub-topic
TEMA 1. CONCEPTO E PLANIFICACIÓN DA INVESTIGACIÓN DE MERCADOS 1.1. CONCEPTO, CARACTERÍSTICAS E PLANIFICACIÓN DA INVESTIGACIÓN DE MERCADOS
1.2. DEFINICIÓN DO PROBLEMA COMERCIAL
1.3. ESTRUCTURA DO TRABALLO DE INVESTIGACION
TEMA 2. FONTES E PREPARACION DA INFORMACIÓN 2.1. FONTES DE INFORMACIÓN: CONCEPTO E CARÁCTERISTICAS
2.2. FONTES PRIMARIAS E SECUNDARIAS
2.3. MUESTREO E TRATAMENTO DE DATOS
2.4. ANALISE E DEPURACION DE DATOS
TEMA 3. MÉTODOS CUALITATIVOS DE INVESTIGACIÓN COMERCIAL 3.1. CONCEPTO DE ANALISE CUALITATIVO
3.2. A DINÁMICA DE GRUPOS
3.3. A ENTREVISTA EN PROFUNDIDADE
3.4. A PSEUDOCOMPRA
3.5. A OBSERVACIÓN
3.6. AS TÉCNICAS PROXECTIVAS E DE CREATIVIDADE
3.7. OUTRAS TECNICAS DE INVESTIGACION CUALITATIVA
TEMA 4. MÉTODOS CUANTITATIVOS DE INVESTIGACIÓN COMERCIAL 4.1. CONCEPTO DE ANALISE CUANTITATIVO
4.2. A ENCUESTA
4.3. OS ESTUDIOS DE PANEL
4.4. DATA MINING
4.5. OUTRAS TECNICAS DE INVESTIGACION CUANTITATIVA
TEMA 5. PRESENTACION DO INFORME FINAL 5.1. ANALISE DOS RESULTADOS
5.2. IMPLICACIONS PARA A XESTION COMERCIAL

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech B1 B8 C5 C7 C8 12 24 36
Supervised projects A2 B8 B9 C4 C5 C8 15 6 21
Case study A2 A5 A9 A12 A13 B2 B3 B4 B5 B7 15 24 39
Research (Research project) A2 A5 A7 A9 A12 A13 B3 B4 B6 B8 C1 C2 C3 C5 C6 C8 12 36 48
Multiple-choice questions B2 B3 C5 2 0 2
 
Personalized attention 4 0 4
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Explicación en clase de los diferentes temas con apoyo de medios audiovisuales.
Supervised projects Actividades que se levan a cabo ao inicio de cada módulo, antes de iniciar calquera proceso de ensino-aprendizaxe a fin de coñecer as competencias, intereses e/ou motivacións que posúe o alumnado para o logro dos obxectivos que se queren alcanzar, vinculados a un programa formativo.
Case study Resolución de varios casos prácticos individuales o en grupo. Estas prácticas serán necesariamente entregadas en los plazos fijados en el aula y expuestas oralmente si los profesores lo estiman necesario.
Research (Research project) Estudio de mercado. El punto de partida, para cada uno de los grupos, lo constituye la elección de un tema de investigación. El alumno/s establecerá un proceso de investigación sobre un acontecimiento que considere importante a nivel empresarial, estableciendo las fuentes y el tipo de información necesarias, los análisis estadísticos que se deben aplicar y, por último, expondrá sus conclusiones. En este sentido, (salvo propuesta del propio grupo aceptada por profesores) el tema del trabajo será asignado por el profesor y versará sobre cualquier materia relacionada con el ámbito social, económico, político, medioambiental…

Multiple-choice questions El examen final está formado por dos pruebas de ensayo.
En estas pruebas se realizarán preguntas de breve desarrollo acerca de los contenidos de la materia.

Personalized attention
Methodologies
Research (Research project)
Case study
Description
Existe a posibilidade de levar a cabo reunions de traballo con grupos reducidos para resolver as dudas sobre a materia, sobre os casos e traballos. Se fijará ao inicio do curso con los alumnos e con antelación suficiente o lugar, fecha e hora.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Research (Research project) A2 A5 A7 A9 A12 A13 B3 B4 B6 B8 C1 C2 C3 C5 C6 C8 Durante o cuatrimestre os alumnos elaborarán uno ou varios traballos de investigación comercial. Os traballos se valorarán atendendo a:

• Organización e trabajo en equipo durante o cuatrimestre
• Presentación, estructura, razoamiento e creatividade
• Documentación/bibliografía/otros recursos utilizados.
• Especial atención as conclusions e recomendacions.
40
Case study A2 A5 A9 A12 A13 B2 B3 B4 B5 B7 Se contempla a realización de casos prácticos relacionados cos contidos teóricos da asignatura. Estos casos prácticos se traballarán en grupo ou de forma individual.
Estas prácticas serán entregadas nos prazos fixados na aula e expostas oralmente si os profesores o estiman necesario.
Serán evaluados tendo en conta su presentación oral, escrita, espíritu crítico, creatividade e aplicación dos fundamentos teóricos.
20
Multiple-choice questions B2 B3 C5 El profesor de la materia realizará una prueba tipo test de respuesta múltiple, incluyendo preguntas relacionadas con la parte teórica de la asignatura 40
 
Assessment comments
A avaliación da asignatura abarca dous bloques
diferenciados: O traballo desenvolto polo alumno ao largo do
curso (evaluación continua = 6 puntos) e a realización do exame tipo
test final (4 puntos).

EVALUACIÓN CONTINUA: casos prácticos e proxecto de investigación.
A puntuación máxima da evaluación continua es de 6 puntos sobre 10. Os casos prácticos e o proxecto de investigación deben ser expostos e
presentados na aula na fecha e no momento que el profesor/es
estime oportuno.
A participación activa do alumno no desenvolvemento das prácticas será valorada polo profesor. Neste
sentido, a calificación de cada un dos membros dun grupo de
traballo podera ser diferente. A entrega fora de prazo dos traballos ou a no presencia na aula no momento da exposición oral conlleva a valoración da práctica con 0 puntos.
Normas de escritura:
Se prestará especial atención nos traballoos, prácticas e proxectos
escritos, cuidando os aspectos
gramaticais e ortográficos. O non cumprimento dos mínimos
aceptables pode
ocasionar que se resten puntos en dito traballo-


Examen final: O examen final tipo test de respuesta múltiple e o 40% de la nota
final (4 puntos sobre 10).
Poderá asinarse un plus na
calificación final aos alumnos que asistan e participen regular e
activamente no desenvolvemento da asignatura.

Calificación de non presentado: Corresponde ao alumno, cando unicamente participe
de actividades de avaliación que teñan un peso inferior ao 20% sobre a calificación final, con independencia da calificación acadada.

Segunda
oportunidade (exame Xullo): A calificación obtida na evaluación
continua (casos prácticos e proxecto de investigación) se conservará
para 2ª oportunidade de Xullo. O exame de  2ª oportunidade (Xullo) será un exame tipo test de
resposta múltiple, cos contidos teóricos da asignatura.
Estas preguntas supoñen o 40% da calificación da asignatura (4 puntos).

Convocatoria adiantada: poñerse en contacto co profesor ao inicio do cuadrimestre.




Alumnos dedicación tempo parcial: Os alumnos que teñan reconocida a dedicación a tempo parcial,
seguirán o mismo sistema de evaluación que os que están a tempo
completo. Neste sentido, na presente guía se contemplan varias
horas de atención personalizada.



Sources of information
Basic GRANDE ESTEBAN, I (2017). FUNDAMENTOS Y TÉCNICAS DE INVESTIGACIÓN COMERCIAL. ESIC. MADRID
TRESPALACIOS GUTIERREZ JUAN ANTONIO (2016). INVESTIGACIÓN DE MERCADOS. PARANINFO

Complementary ASOCIACIÓN ESPAÑOLA DE MARKETING ACADÉMICO Y PROFESIONAL (AEMARK) (). .
MARKETING RESEARCH ASSOCIATION (). .
Sarabia Sánchez, F. J. (2013). Métodos de investigación social y de la empresa. Madrid: Editorial Piramide
Marqués, F (2015). Técnicas de investigación de mercados. Madrid: RC Libros


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Marketing/611G01035

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.