Datos Identificativos 2021/22
Asignatura (*) Fiscalidade das Operacións Financeiras Código 611G01041
Titulación
Grao en Economía
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Cuarto Optativa 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Híbrida
Prerrequisitos
Departamento Economía
Coordinación
Prado Dominguez, A. Javier
Correo electrónico
ajavier.prado@udc.es
Profesorado
Prado Dominguez, A. Javier
Correo electrónico
ajavier.prado@udc.es
Web
Descrición xeral O obxectivo principal desta materia é que o alumno poida analizar a incidencia das figuras fiscais que forman o sistema tributario español en diferentes tipos de operacións financeiras, habilidade que lle permitirá facer un consello fiscal óptimo entre diferentes alternativas de investimento. para o seu futuro desenvolvemento profesional. Esta materia comeza cun primeiro tema introdutorio que delimita as operacións financeiras e os impostos que van grava-las. O resto do temario está adicado a unha análise detallada da avaliación das operacións realizadas con cada un dos tipos de activos financeiros.
Plan de continxencia 1. Modificacións de contido:
Non se farán cambios.
2. Metodoloxías
* Metodoloxías de ensino que se manteñen
Sesión maxistral
–Traballos tutelados (con atención personalizada) (computados na avaliación)
-A atención personalizada
* Metodoloxías de ensino que se modifican
Non se farán cambios.
3. Mecanismos de atención personalizada aos estudantes:
Correo electrónico: a petición do estudante e cando o requira o horario lectivo. Empregarase para facer consultas, solicitar reunións virtuais, para resolver dúbidas e para realizar o seguimento necesario dos traballos supervisados.
–Moodle: O mesmo uso que no caso anterior. Dependendo das necesidades dos estudantes, realizaranse "foros temáticos asociados aos módulos" da materia para formular as consultas requiridas.
-Equipos: de 1 a 2 sesións semanais para supervisar e apoiar o traballo supervisado.
4. Modificacións en avaliación
1. Se houbese a posibilidade de realizar a proba: exame (60%) e avaliación continua (40%).
2. En calquera outro caso:
Traballos tutelados (100%): En relación cos traballos supervisados, valoraranse as seguintes:
-Adaptación metodolóxica das propostas de traballo. –A profundidade do contido. O uso de fontes actuais e complementarias. A presentación con claridade expositiva. .
Avaliación observacións: (Paraoalumnadocondedicacióncompleta, alumnadoatempoparcial, requisitosparasuperaramateria, condiciónsdaavaliaciónna2ªoportunidade, etc)
Mantéñense as mesmas que figuran na guía docente, agás que: Deixaranse de computar e puntuar a asistencia.
REQUISITOSPARASUPERARAMATERIA) Elaboraciónepresentacióndostraballosdepequenogrupo (100%): 1.Asistireparticiparregularmentenasactividadesdaclase.2.Obterunhapuntuacióndo50% dopesodecadaunhadaspartesobxectodeavaliación (traballostutela dous) .3.Envíase a gardas de garda expostas en todos os ataques indicados. 4. A oportunidade por desidia será sometida aos mesmos criterios.
5. Modificacións da bibliografía ou da webgrafía:
-Sen cambios.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 CE1- Contribuír á boa xestión da asignación de recursos tanto no ámbito privado como no público.
A2 CE2-Identificar e anticipar problemas económicos relevantes en relación coa asignación de recursos en xeral, tanto no ámbito privado como no público.
A3 CE3-Aportar racionalidade á análise e á descripción de calquera aspecto da realidade económica.
A4 CE4-Avaliar consecuencias e distintas alternativas de acción e seleccionar as mellores, dados os obxectivos.
A5 CE5-Emitir informes de asesoramento sobre situación concretas da economía (internacional, nacional ou rexional) ou de sectores da mesma.
A6 CE6-Redactar proxectos de xestión económica a nivel internacional, nacional ou rexional. Integrarse na xestión empresarial.
A7 CE7-Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido.
A8 CE8-Entender as institucións económicas como resultado e aplicación de representacións teóricas ou formais acerca de cómo funciona a economía.
A9 CE9-Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais.
A10 CE10-Usar habitualmente a tecnoloxía da información e as comunicación en todo a seu desempeño profesional.
A12 CE12-Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos.
B1 CB1 - Que os estudantes demostren posuir e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e que soe encontrar nun nivel que, ainda que se apoia en libros de texto avanzados, inclue tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
B2 CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ó seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que se demostran por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da su entorna de traballo.
B3 CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da su área de estudo) para emitir xuizos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B4 CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
B5 CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6 CG1- Que os estudantes formados se convertan en profesionais capaces de analizar, reflexionar e intervir sobre os diferentes elementos que constitúen un sistema económico
B7 CG2 - Que os estudantes coñezan o funcionamento e as consecuencias dos sistemas económicos, as distintas alternativas de asignación de recursos, acumulación de riqueza e distribución da renda e estean en condicións de contribuír ao seu bo funcionamento e mellora
B8 CG3 -Que os estudantes sexan capaces de identificar e anticipar os problemas económicos relevantes, identificar alternativas de resolución, seleccionar as máis axeitadas e avaliar os resultados aos que conduce.
B9 CG4 -Que os estudantes respecten os dereitos fundamentais e de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con minusvalidez.
C1 CT1-Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 CT2-Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 CT3-Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 CT4-Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 CT5-Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 CT6-Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
A1
A2
A3
A4
A5
A6
A7
A8
A9
A10
A12
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
C1
C3
C4
C5
C6
C7
C8
A1
A2
A3
A4
A5
A6
A7
A8
A9
A10
A12
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
C1
C3
C4
C5
C6
C7
C8
A1
A2
A3
A4
A5
A6
A7
A8
A9
A10
A12
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
C1
C3
C4
C5
C7
A7
A8
A9
A10
A12
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
C3
C4
C7
A1
A10
C1
C3
C7
C8
C1
C2
C4
C5
C6

Contidos
Temas Subtemas
1. Conceptos básicos. 1.1. Tipos de activos financeiros.
1.2. Impostos que inciden nas operaci,ons con activos financeiros.
1.3. Xestión de patrimonios.
3. Fiscalidade dos instrumentos de renda variable e dos derivados financeiros. 3.1. Accións.
3.2. Institucións de inversión colectiva.
3.3. Instrumentos financeiros derivados.
2. Fiscalidade das operaci,ons financeiras. 2.1. Depósitos bancarios e préstamos.
2.2. Obligacións, bonos e otros activos de renda fixa.
2.3. Débeda Púbrica.
4, Fiscalidade dos produtos de aforro-previsión. 4.1. Plans e fundos de pensións.
4.2. Mutualidades de previsión social.
4.3. Seguros privados.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Actividades iniciais A2 A3 A4 A7 A9 A10 A12 B1 C1 C3 C6 C7 2 0 2
Sesión maxistral A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A12 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 15 30 45
Prácticas a través de TIC A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A12 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 8 16 24
Solución de problemas A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A12 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 17 51 68
Proba obxectiva A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A12 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 3 0 3
 
Atención personalizada 8 0 8
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Actividades iniciais Sesións adicadas a ofrecer unha visión global da incidencia dda fiscalidade vixente en España nos distintos tipos de operacións financeiras.
Sesión maxistral O profesorado expón na aula os aspectos fundamentais dos temas do programa.
Prácticas a través de TIC Traballos prácticos que se realizarán utilizando, principalmente, os recursos dispoñibles na páxina web da AEAT.
Solución de problemas Resolución por parte dos alumnos de exercicios e casos prácticos de impostos en vigor en España que gravan distintos tipos de operacións financeiras.
Proba obxectiva Exame escrito que consistirá nunha parte teórica e unha parte práctica sobre os contidos da materia.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Prácticas a través de TIC
Descrición
En cada caso, ofrecerase atención personalizada tanto nas clases como no horario de titorías.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Solución de problemas A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A12 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 Resolución de problemas directamente relacionados coa materia e de interese formativo de corte profesional. 25
Proba obxectiva A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A12 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Mixtas de test (non restan as mal contestadas) e preguntas cortas. 70
Prácticas a través de TIC A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A12 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Propostas de cuestiós actuais a reflexión e resolución individual do alumno. 5
 
Observacións avaliación

Observacións de avaliación

A) NORMATIVA DE AVALIACIÓN:

1. Condicións de avaliación: está prohibido acceder á
sala de exames con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior
e / ou o almacenamento de información.

2. Identificación do alumno: o alumno deberá acreditar
a súa personalidade segundo a normativa vixente.

B) TIPOS DE VALORACIÓN:

1. Cualificación de non presentada: corresponde ao
alumno, cando só participa en actividades de avaliación que teñan unha
ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final, independentemente da
cualificación acadada.

2. Estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo
parcial e exención de asistencia á exención de asistencia: agás as datas
aprobadas no Consello de Facultade para a proba obxectiva final, para as
restantes probas acordarase un calendario específico de datas compatibles ao
comezo do curso coa túa dedicación.

C) OPORTUNIDADES DE AVALIACIÓN:

1. Primeira oportunidade: aplicaranse os criterios de
avaliación indicados anteriormente nesta sección.

2. Segunda oportunidade: os criterios de avaliación
son os mesmos para todas as oportunidades de avaliación, sempre respeitando a
normativa sobre a segunda oportunidade (artigo 18, sección 5).

3. Convocatoria anticipada: na convocatoria anticipada
é posible recuperar os puntos da avaliación continua (resolución de problemas,
probas de resposta curta, intervencións durante as clases) mediante preguntas
adicionais á proba obxectiva final.

D) OUTRAS OBSERVACIÓNS DE
AVALIACIÓN:

Non se exclúe a posibilidade de realizar exames
parciais e liberatorios da materia, anunciados polo profesor como parte do
programa docente e que se realizarán antes da primeira oportunidade, gardándose
as cualificacións até segunda oportunidades..


Fontes de información
Bibliografía básica Prado Domínguez, Antonio Javier (2020). Fiscalidad de los instrumentos financieros (IRPF). Materiales de clase
Domínguez Martínez, J (2011). Guía de la Fiscalidad de las Operaciones Financieras. Aranzadi
UNICAJA/AFI (2020). Guia de la fiscalidad de los productos financieros (IRPF). https://azure.afi.es/ContentWeb/EmpresasUnicaja/guias/fiscalidad/franquicias/fiscalidad/productos/fi

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Análise das Operacións Financeiras/611G01004
Facenda Pública Española. Sistema Fiscal/611G01031

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

1. A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:

a. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático

b. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos

2. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores de sostibilidade e  nos comportamentos persoais e profesionais.

3. Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.

4. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías