Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Economía da Empresa: Dirección e Organización Código 611G02008
Titulación
Grao en Administración e Dirección de Empresas
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Empresa
Coordinación
García Álvarez, María Teresa
Correo electrónico
teresa.galvarez@udc.es
Profesorado
Barbeito Roibal, Susana Maria
García Álvarez, María Teresa
Guillen Solorzano, Maria
Rodrigues Soares, Jakson Renner
Rodriguez Fernandez, Maria Jose
Correo electrónico
susana.barbeito@udc.es
teresa.galvarez@udc.es
maria.guillen@udc.es
jakson.soares@udc.gal
maria.jose.rfernandez@udc.es
Web
Descrición xeral Neste curso, expoñense os conceptos fundamentais da organización de empresas co obxecto de desenrrolar as habilidades necesarias para afrontar con éxito a responsabilidade do desenrrolo estratéxico dunha empresa. Asímesmo, explicaranse o comportamento empresarial e a función directiva.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Xestionar e administrar unha empresa ou organización de pequeño tamaño, entendendo a súa ubicación competitiva e institucional e identificando as súas fortalezas e debilidades.
A2 Integrarse en calquera área funcional dunha empresa ou organización mediana ou grande e desempeñar con soltura calquera traballo de xestión nela encomendada.
A3 Valorar a partir dos rexistros relevantes de información a situación e previsible evolución dunha empresa.
A4 Emitir informes de asesoramento sobre situación concretas de empresas e mercados.
A5 Redactar proxectos de xestión ou de áreas funcionais da empresa.
A6 Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido.
A8 Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais.
A9 Usar habitualmente a tecnoloxía da información e as comunicación en todo a seu desempeño profesional.
A10 Ler e comunicarse no ámbito profesional nun nivel básico en máis dun idioma, en especial en inglés
A11 Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos.
B1 CB1-Comprender coñecementos na área de estudo que parte da base da educación secundaria general, que apóiandose en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
B2 CB2-Saber aplicar os coñecementos ao seu traballo dunha forma profesional e posuír as competencias que adoitan desmostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de traballo
B3 CB3-Saber reunir e interpretar datos relevantes da área de estudo para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
B4 CB4-Transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
B5 CB5-Desenvolver habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6 CG1-Saber desempeñar labores de xestión, asesoramento e avaliación nas organizacións empresariais
B7 CG2-Saber manexar os conceptos e técnicas empregados nas diferentes áreas funcionais da empresa, así como entender as relacións que existen entre elas e cos obxectivos xerais da organización
B8 CG3-Saber tomar decisións, e, en xeral, asumir tarefas directivas.
B10 CG5-Respectar os dereitos fundamentais e de igualdade entre homes e mulleres, respectar a promoción dos Dereitos Humanos e os principios de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con minusvalidez.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos. A1
A3
A4
A5
A8
A10
A11
Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido. Integrarse en calquera área funcional dunha empresa ou organización mediana ou grande e desempeñar con soltura calquera traballo de xestión nela encomendada. A2
A6
B1
B2
B3
B4
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. B8
C1
C4
C5
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. B5
B10
C6
C7
C8
Usar habitualmente a tecnoloxía da información e as comunicación en todo a seu desempeño profesional. A9
B6
B7

Contidos
Temas Subtemas
TEMA 1. Racionalidade: da microeconomía á economía da empresa. 1.1. Qué se entende por racionaldiade.
1.2. Supostos de conducta.
1.3. Da micro á economía da empresa. A organización como axente económico
TEMA 2. Comportamiento empresarial 2.1. Obxectivos empresariais.
2.2. A creación de valor
2.3. Políticas e funcións organizativas.
TEMA 3. Función directiva e Estratexia 3.1. Competencias directivas.
3.2. A toma de decisións na organización. A estratexia
3.3. Instrumentos de apoio á decisión.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral B5 B7 B8 C5 17 0 17
Análise de fontes documentais A6 A8 A9 4 17 21
Traballos tutelados A1 A2 A3 A4 A5 A10 B1 B2 B3 B4 B6 C1 C4 C6 C8 10 35 45
Proba obxectiva C6 2 54 56
Seminario A11 B10 C7 4 4 8
 
Atención personalizada 3 0 3
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Presentación de conceptos teóricos básicos
Análise de fontes documentais Uso de fontes de información axeitadas. Cada grupo deberá expoñer en clase un concepto ou epígrafe non visto con anterioridade.
Traballos tutelados Traballos en grupo nos que se aplicarán os conceptos vistos nas sesións maxistrais
Proba obxectiva Exame tipo test
Seminario Organizaranse titorías por Teams para o seguimento dos traballos cuxas datas e horas serán comunicadas polo profesorado ao longo do curso.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Traballos tutelados
Seminario
Descrición
Adaptación das metodoloxías seleccionadas ás circunstancias particulares de cada grupo de referencia.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Análise de fontes documentais A6 A8 A9 Uso de fontes de información axeitadas. Cada grupo deberá expoñer en clase un concepto ou epígrafe non visto con anterioridade. 10
Traballos tutelados A1 A2 A3 A4 A5 A10 B1 B2 B3 B4 B6 C1 C4 C6 C8 Traballos en grupo sobre casos de empresas reais. 40
Proba obxectiva C6 Test exame 50
 
Observacións avaliación

1.     Cualificación
de non presentado
: Corresponde ao
alumno/a, cando participou en menos dun 20% dos traballos encargados, con independencia da cualificación alcanzada.

 

2.     Segunda oportunidade e convocatoria adiantada: Na segunda oportunidade, os/ as estudantes que non superasen a materia na primeira oportunidade poderán realizar as actividades de avaliación continua, ademais do exame. Para iso, poñeranse en contacto co seu profesor/a con suficiente antelación, para planificar a realización das devanditas actividades.



Na
convocatoria adiantada, mantense o mesmo sistema de avaliación que na primeira
oportunidade, aínda que non se considerará o requisito de asistencia a clase.

 

3.     Estudantes con
recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de
asistencia
: Tanto aos/as alumnos/ as a
tempo parcial como a tempo completo aplicaráselles o mesmo sistema de
avaliación.

 

4.     Sobre
condicións de avaliación final
: Lémbrase
que calquera alumno/para sorprendido/a realizando as probas de avaliación
continua/exame mediante calquera procedemento fraudulento asignaráselle unha
nota de cero na devandita actividade de avaliación continua/exame (en todas
oportunidades).

 

 5.     Identificación
do estudante
: O/a estudante ha de
acreditar a súa personalidade de acordo coa normativa vixente.

 

6.     Outras
observacións de avaliación
:

Os/ as profesores/ as encargados/ as desta materia poñerán ao dispor do alumnado as normas para o desenvolvemento dos traballos propostos nesta guía docente. 

Se non se asiste, polo menos, ao 70% das clases, non se poderán avaliar as probas de avaliación continua. 

Para superar a materia, a nota media ponderada final deberá ser igual ou superior a 5 puntos sobre 10, pero é un requisito indispensable a obtención de 4 puntos sobre 10 na proba obxectiva. Se non se alcanza este mínimo na devandita proba, suspenderase a materia.

Considérase que un/a alumno/a está dentro da avaliación continua e, por tanto, aplicaráselle o esquema de avaliación anterior, se realizou máis dun 20% dos traballos encargados. Se dito/a estudante non se presenta á proba obxectiva, non poderá superar a materia, debido a que non cumpre a nota mínima esixida na mesma. Neste caso, non poderá ter unha nota superior a 4,9 puntos en actas, estando suspenso/a. 

As titorías de grupo reducido desenvolveranse vía Teams, indicando o/a profesor/a en clase os días e horas en que se desenvolverán as mesmas.


Fontes de información
Bibliografía básica Cuervo, A (2008). Introducción a la Adminsitración de Empresas. Thomson-Civitas
Kinicki & Williams (2011). Management.
Bateman & Snell (2013). Management.
Ivancevich, John M & Robert Konopaske,R. (). Organizational Behavior and Management. Mc Graw-Hill

Bibliografía complementaria García Olalla, M. y Vázquez, C. (2002). Estrategias y operaciones empresariales en los nuevos mercados. 20 casos a estudio. Civitas


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Análise Económico das Organizacións/611G02023
Dirección Estratéxica e Política Empresarial I/611G02025
Deseño Organizativo/611G02029
Dirección Estratéxica e Política Empresarial II/611G02033

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías