Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Estatística e Introdución á Econometría Código 611G02014
Titulación
Grao en Administración e Dirección de Empresas
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Economía
Coordinación
Cancelo de la Torre, Jose Ramon
Correo electrónico
jose.cancelo@udc.es
Profesorado
Cancelo de la Torre, Jose Ramon
Perez Lopez, Jose Benito
Uriz Tome, Pilar
Correo electrónico
jose.cancelo@udc.es
benito.perez@udc.es
pilar.uriz@udc.es
Web
Descrición xeral Esta materia ten dous contidos ben diferenciados. A primeira parte, Estatística, é a continuación da materia de primeiro curso “Estatística” e dedícase a presentar os conceptos e ferramentas da inferencia estatística, cuxo obxectivo é aproximar propiedades descoñecidas dunha poboación utilizando os resultados obtidos para unha mostra representativa da mesma. Préstase especial atención aos procedementos empregados para estimar os valores dos parámetros poboacionais descoñecidos, e para contrastar diversas hipóteses sobre os mesmos. A segunda parte, Introdución á Econometría, pretende establecer o papel da Econometría no contexto xeral da ciencia económica, introducir a terminoloxía e a linguaxe econométricos, e iniciar a aprendizaxe dos conceptos e das ferramentas básicas para a análise cuantitativa e empírica da economía.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos
Non se realizarán cambios.
2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Mantéñense todas as metodoloxías previstas:
- Actividades iniciais.
- Sesión maxistral.
- Solución de problemas.
- Prácticas a través de TIC.
- Taller.
- Traballos tutelados.
- Proba obxectiva.
*Metodoloxías docentes que se modifican
Ningunha, mantéñense todas as metodoloxías previstas na docencia presencial.
3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
- Correo electrónico: diariamente. Os correos recibidos contestaranse no horario de titoría do profesorado, salvo que a demanda de titorías personalizadas obrigue a unha extensión do horario anunciado. De uso para expor consultas, solicitar encontros virtuais para resolver dúbidas, e realizar o seguimento do traballo tutelado.
- Moodle: diariamente. As mensaxes recibidas contestaranse no horario de titoría do profesorado, salvo que a demanda de titorías personalizadas obrigue a unha extensión do horario anunciado. En caso necesario crearanse foros específicos para cada actividade do curso, co fin de canalizar as discusións sobre os diferentes contidos da materia.
- Teams: as sesións estableceranse a demanda do alumnado, expostas a través do correo electrónico ou de Moodle, tanto no que respecta ao número de persoas implicadas como ao contido das mesmas. Esta dinámica permitirá realizar un seguimento normalizado e axustado ás necesidades da aprendizaxe do alumnado para desenvolver as actividades contempladas na materia.
4. Modificacións na avaliación
Non se realizará ningunha modificación na avaliación.
*Observacións de avaliación:
Mantéñense todas as observacións de avaliación que figuran na guía docente, coa condición de que se o profesorado considérao necesario publicaranse no Moodle da materia adaptacións das normas de entrega específicas de actividades concretas, co fin de acomodar a súa avaliación ás novas circunstancias. Cada estudante será responsable de comprobar que o que entrega cumpre os requisitos establecidos nas normas adaptadas antes de proceder á entrega definitiva.
As normas de entrega adaptadas publicaranse en Moodle cun mínimo de catorce (14) días naturais antes da data límite de entrega da actividade correspondente.
5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non se realizará ningún cambio xa que todos os materiais de traballo da materia estarán dispoñibles de maneira dixitalizada en Moodle, ou se poderán descargar sen ningunha restrición de páxinas webs abertas a calquera usuario.

Competencias do título
Código Competencias do título
A3 Valorar a partir dos rexistros relevantes de información a situación e previsible evolución dunha empresa.
A4 Emitir informes de asesoramento sobre situación concretas de empresas e mercados.
A6 Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido.
A8 Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais.
A9 Usar habitualmente a tecnoloxía da información e as comunicación en todo a seu desempeño profesional.
A10 Ler e comunicarse no ámbito profesional nun nivel básico en máis dun idioma, en especial en inglés
A11 Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos.
A12 Comunicarse con fluidez no seu contorno e traballar en equipo.
B1 CB1-Comprender coñecementos na área de estudo que parte da base da educación secundaria general, que apóiandose en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
B2 CB2-Saber aplicar os coñecementos ao seu traballo dunha forma profesional e posuír as competencias que adoitan desmostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de traballo
B3 CB3-Saber reunir e interpretar datos relevantes da área de estudo para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
B4 CB4-Transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
B5 CB5-Desenvolver habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B10 CG5-Respectar os dereitos fundamentais e de igualdade entre homes e mulleres, respectar a promoción dos Dereitos Humanos e os principios de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con minusvalidez.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer e comprender os conceptos fundamentais da Inferencia Estatística. A3
A4
A6
A8
A11
A12
B1
B2
B3
B4
B5
B10
C4
C5
C6
C7
C8
Manexar as técnicas básicas da Inferencia Estatística. A3
A4
A6
A8
A11
A12
B2
B3
B4
C1
C4
C6
C7
Coñecer e utilizar correctamente e con precisión a terminoloxía e a linguaxe econométrica. A4
A8
A10
A11
B1
B10
C1
C4
C5
C6
C7
C8
Especificar e estimar modelos sinxelos para a análise cuantitativa das relacións entre as variables económicas, e valorar os resultados da estimación. A6
A8
A11
B2
B3
B4
B5
C4
C5
C6
C7
C8
Utilizar as rutinas de cálculo necesarias para resolver os problemas empíricos en economía a través do software adecuado. A9
B2
C8

Contidos
Temas Subtemas

1) Distribucións na mostraxe
- Conceptos básicos
- Resultados xerais
- Poboacións normais
- Algúns resultados para mostras grandes
2) Estimación - Estimación puntual
- Intervalos de confianza: formulación xeral
- Intervalos de confianza para poboacións normais
- Algúns intervalos de confianza para mostras grandes

3) Contrastación de hipóteses
- Formulación xeral
- Contrastación de hipóteses en poboacións normais
- Algúns contrastes de hipóteses para mostras grandes
4) O ámbito da Econometría
- Modelos económicos e modelos econométricos
- Terminoloxía e tipos de datos
- Apéndice. Regresión lineal: enfoque descritivo
5) O modelo clásico de regresión lineal - Supostos
- Estimadores
- Interpretación

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Actividades iniciais B10 C4 C6 C7 C8 2 0 2
Sesión maxistral A3 A4 A6 A8 A10 A11 B1 B3 B4 B5 B10 C4 C5 C6 C7 C8 15 45 60
Solución de problemas A3 A4 A6 A8 A11 B2 B3 B4 B5 C1 C4 C6 C7 7 14 21
Prácticas a través de TIC A3 A4 A6 A8 A9 A11 B2 B3 B4 B5 C6 C7 3 15 18
Obradoiro A3 A6 A8 A9 A11 A12 B3 B4 B5 C6 C7 8 16 24
Traballos tutelados A8 A11 A12 B2 B3 B4 B5 B10 C1 C4 C6 C7 4 8 12
Proba obxectiva A3 A4 A6 A8 A10 A11 B2 B3 B4 B5 C1 C4 C6 C7 3 6 9
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Actividades iniciais Cada parte do curso comezará cunha presentación da materia, na que expoñerase con detalle o traballo a desenvolver polo estudantado e como vai ser avaliado.
Sesión maxistral Baséase na exposición oral dos conceptos e métodos por parte do profesorado. A exposición inclúe exemplos e exercicios que poñen de relevo as posibilidades e limitacións das técnicas analizadas.
Solución de problemas Docencia interactiva dedicada á solución de problemas nos que se aplican os conceptos teóricos.
Prácticas a través de TIC Sesións interactivas dedicadas á presentación e aplicación das ferramentas informáticas relacionadas cos contidos do programa.
Obradoiro Sesións nas que se realizarán aplicacións da teoría, exercicios, problemas e tarefas prácticas.
Traballos tutelados Os estudantes realizarán un traballo en grupo da parte de Introdución á Econometría, no que combinarán o aprendido nas sesións maxistrais e nas clases de taller e prácticas a través de TIC. O traballo estará supervisado polo profesorado da materia durante a súa realización.
Proba obxectiva Realizaranse dúas probas para avaliar o grao de aprendizaxe, unha de Estatística e outra de Introdución á Econometría.

Atención personalizada
Metodoloxías
Solución de problemas
Prácticas a través de TIC
Obradoiro
Proba obxectiva
Traballos tutelados
Descrición
- Resolución das dúbidas específicas de cada estudante que se poidan suscitar na comprensión dos conceptos teóricos ou na súa aplicación práctica.
- Adaptación do ensino das ferramentas informáticas ás características específicas de cada estudante.
- A atención prestarase nas horas de clase, nas horas de titoría para grupos reducidos, e no horario semanal de titorías do profesorado.
- Cada grupo dividirase en dous subgrupos e impartiranse catro horas de titoría para cada subgrupo, que repartiranse ao longo do período de clases en función da planificación docente.
- A atención personalizada ao alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia prestarase no horario semanal de titorías do profesorado. En caso necesario procederase a unha extensión do horario anunciado, establecendo un horario de titorías específico para este colectivo.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Solución de problemas A3 A4 A6 A8 A11 B2 B3 B4 B5 C1 C4 C6 C7 Cada estudante terá que resolver e entregar boletíns personalizados de problemas. O apartado de observacións de avaliación inclúe máis información sobre esta metodoloxía. 13
Proba obxectiva A3 A4 A6 A8 A10 A11 B2 B3 B4 B5 C1 C4 C6 C7 Ao longo do curso realizaranse dúas probas obxectivas, unha para a parte de Estatística e outra para a parte de Introdución á Econometría. O apartado de observacións de avaliación inclúe máis información sobre esta metodoloxía. 80
Traballos tutelados A8 A11 A12 B2 B3 B4 B5 B10 C1 C4 C6 C7 O alumnado deberá realizar e entregar un traballo en grupo, supervisado polos profesores. O apartado de observacións de avaliación inclúe máis información sobre esta metodoloxía. 7
 
Observacións avaliación

1) CONTEXTO XERAL DA AVALIACIÓN


A materia ten dous contidos ben diferenciados, Estatística e Introdución á Econometría. A cada parte correspóndelle o 50% da cualificación, e para aprobar a materia haberá que superar os requisitos de cualificación mínima en cada parte que se describen máis adiante.


A avaliación da materia será continua ao longo do cuadrimestre. De aí obterase o 100% da cualificación, de modo que non haberá exame final na primeira oportunidade.


2) DESAGREGACIÓN DA NOTA TOTAL


A cualificación final para o conxunto da materia obterase do seguinte modo:


2.1) Parte de Estatística:


- Solución de problemas de Estatística: dúas actividades que supoñerán o 10% da nota final (1 punto), e que hanse de entregar nas datas e forma que detallaranse no Moodle da materia.


- Proba obxectiva de Estatística, que combinará preguntas sobre aspectos teóricos e teórico-prácticos con exercicios desa parte. Esta proba supoñerá o 40% da nota final (4 puntos), e realizarase ao finalizar a docencia dos contidos de Estatística. O estudantado poderá repetir a proba ao final do período de clases. Se unha persoa preséntase nas dúas oportunidades, a cualificación que se usará no cálculo da nota final será a do segundo intento, con independencia de que sexa maior ou menor que a obtida no primeiro. Se só preséntase unha vez, a cualificación que se usará no cálculo da nota final será a dese único intento.


2.2) Parte de Introdución á Econometría:


- Solución de problemas de Introdución á Econometría: esta actividade supoñerá o 3% da nota final (0,3 puntos), e hase de entregar na data e forma que detallaranse no Moodle da materia.


- Traballo tutelado: un traballo aplicado, realizado en grupo, no que se combinará o aprendido nas sesións maxistrais e nas clases de taller e prácticas a través de TIC. Este traballo supoñerá o 7% da nota final (0,7 puntos), e hase de entregar na data e forma que detallaranse no Moodle da materia.


- Proba obxectiva de Introdución á Econometría, que combinará preguntas sobre aspectos teóricos e teórico-prácticos con exercicios desa parte. Esta proba supoñerá o 40% da nota final (4 puntos) e realizarase cara ao final do período de clases. O estudantado terá dúas oportunidades para realizar esta proba, e poderá presentarse a ambas. Se se presenta ás dúas, a cualificación que se usará no cálculo da nota final será a do segundo intento, con independencia de que sexa maior ou menor que a obtida no primeiro. Se só preséntase unha vez, a cualificación que se usará no cálculo da nota final será a dese único intento.


3) CUALIFICACIÓN DA PRIMEIRA OPORTUNIDADE


Ao acabar o período de clases o estudantado terá feito todas as actividades que computarán no cálculo da cualificación final na primeira oportunidade.


Só superarán a materia as persoas que cumpran os seguintes requisitos:


a) Obter unha puntuación de cinco puntos ou máis ao sumar as notas de todas as actividades realizadas.


b) Obter unha puntuación do 40% ou máis do peso de cada unha das dúas partes nas que se divide a materia. Así, para superar a materia é imprescindible obter unha puntuación de dous puntos ou máis nas actividades da parte de Estatística, e unha puntuación de dous puntos ou máis nas actividades da parte de Introdución á Econometría.


A cualificación que figurará na acta da primeira oportunidade será a suma das notas de todas as actividades realizadas ao longo do cuadrimestre, coas seguintes excepcións:


- As persoas cuxa nota total sexa igual ou superior a cinco puntos pero que teñan a materia suspensa por non obter unha puntuación mínima do 40% nalgunha das dúas partes, serán cualificados na acta da primeira oportunidade con 4,5 puntos.


- Tamén terán dita cualificación as persoas cuxa nota total non chegue aos cinco puntos pero sexa superior á 4,5.


4) CUALIFICACIÓN DA SEGUNDA OPORTUNIDADE


4.1) Estudantes que non teñan unha nota mínima de 2,5 puntos en ningunha das dúas partes da materia:


Estas persoas terán que repetir as seguintes actividades na convocatoria de xullo:


- Proba obxectiva da parte de Estatística (40% da nota final, 4 puntos).


- Proba obxectiva da parte de Introdución á Econometría (40% da nota final, 4 puntos).


As dúas probas realizaranse o día e hora fixados pola Facultade de Economía e Empresa para o exame oficial da segunda oportunidade.


Nas demais actividades do curso manterase a nota obtida na primeira oportunidade, de modo que non se repetirán na convocatoria de xullo. En consecuencia, as actividades nas que mantense a nota da primeira oportunidade son:


- Solución de problemas da parte de Estatística (10% da nota final, 1 punto).


- Solución de problemas da parte de Introdución á Econometría (3% da nota final, 0,3 puntos).


- Traballo tutelado (7% da nota final, 0,7 puntos).


Se unha persoa que ten que repetir as dúas probas obxectivas, a de Estatística e a de Introdución á Econometría, só repite unha delas, considerarase que tamén fixo a outra e que a deixou en branco, co que será cualificada cun cero na proba que non fixo e terá a materia suspensa.


4.2) Estudantes que teñan unha nota mínima de 2,5 puntos nunha das dúas partes da materia:


Considerarase que estas persoas liberaron esa parte na primeira oportunidade, e por tanto tamén se lles manterá a cualificación da primeira oportunidade da correspondente proba obxectiva. En consecuencia, estas persoas terán que repetir as seguintes actividades na convocatoria de xullo:


- Proba obxectiva da parte cuxa nota na primeira oportunidade é inferior a 2,5 puntos (40% da nota final, 4 puntos).


Esta proba realizarase o día e hora fixados pola Facultade de Economía e Empresa para o exame oficial da segunda oportunidade.


Nas demais actividades do curso manterase a nota que obtivesen na primeira oportunidade, de modo que non se repetirán na convocatoria de xullo. En concreto, estas actividades son:


- Solución de problemas da parte de Estatística (10% da nota final, 1 punto).


- Solución de problemas da parte de Introdución á Econometría (3% da nota final, 0,3 puntos).


- Traballo tutelado (7% da nota final, 0,7 puntos).


- Proba obxectiva da parte cuxa nota na primeira oportunidade é igual ou superior a 2,5 puntos (40% da nota final, 4 puntos).


Os liberados dunha parte da materia unicamente son válidos para o curso actual. Se unha persoa que ten liberada unha parte na primeira oportunidade non consegue aprobar a materia na segunda oportunidade, a súa cualificación final será suspenso, e terá que repetir toda a materia nos seguintes cursos académicos.


Do mesmo xeito que na primeira oportunidade, a cualificación que figurará na acta será a suma das notas de todas as actividades que integran a cualificación final, coas seguintes excepcións:


- As persoas cuxa nota total sexa igual ou superior a cinco puntos pero que teñan a materia suspensa por non obter unha puntuación mínima do 40% nalgunha das dúas partes, serán cualificados na acta con 4,5 puntos.


- Tamén terán dita cualificación as persoas cuxa nota total non chegue aos cinco puntos pero sexa superior á 4,5.


5) SOBRE A FORMA DE REALIZAR E ENTREGAR AS ACTIVIDADES QUE COMPUTAN NA NOTA FINAL DA MATERIA


Para cada actividade que o estudantado deba realizar publicaranse unhas normas de entrega específicas no Moodle da materia, que detallarán os requisitos que debense cumprir para que se considere que a actividade foi realizada e entregada correctamente. O incumprimento deses requisitos significará que parte da actividade está mal realizada, supoñerá unha penalización da puntuación por defecto de forma, ou levará a considerar que a actividade non se entregou, dependendo do requisito concreto que non se satisfaga. Cada estudante será responsable de comprobar que o que vai entregar cumpre os requisitos pedidos antes de proceder á entrega definitiva.


Estas normas de entrega publicaranse en Moodle cun mínimo de catorce (14) días naturais antes da data límite de entrega da actividade correspondente.


6) CUALIFICACIÓN DE NON PRESENTADO


Todas as persoas que se presentaron a actividades que supoñan un mínimo do 20% da nota final de cada oportunidade terán unha cualificación numérica nas actas oficiais. Seguindo a normativa aprobada pola Xunta da Facultade de Economía e Empresa, só serán cualificadas con Non Presentado as persoas que se presentaron a actividades que en conxunto supoñan menos do 20% da nota final desa oportunidade.


7) IDENTIFICACIÓN DO ALUMNADO


O profesorado encargado da realización dunha proba ou actividade de avaliación deberá ter constancia do alumnado que se presente á mesma. Para iso poderá requirir en calquera momento a identificación do estudante, quen deberá acreditala mediante a tarxeta de estudante da UDC, o documento nacional de identidade, ou un documento identificativo equivalente.


8) CUALIFICACIÓN DA OPORTUNIDADE ADIANTADA


A cualificación determinarase mediante unha proba obxectiva que se celebrará na data que estableza o centro. A proba obxectiva cualificarase sobre un máximo de dez puntos, dos cales a parte de Estatística supoñerá un máximo de cinco puntos e a parte de Introdución á Econometría un máximo de cinco puntos. Para aprobar a materia será necesario cumprir os dous seguintes requisitos:


a) Unha cualificación total mínima de cinco puntos.


b) Unha cualificación mínima de dous puntos en cada unha das partes.


Estas condicións de avaliación son específicas para a oportunidade adiantada e só aplicaranse nese caso.


9) ALUMNADO CON RECOÑECEMENTO DE DEDICACIÓN A TEMPO PARCIAL E DISPENSA ACADÉMICA DE EXENCIÓN DE ASISTENCIA


Aplicaránselle as mesmas normas de avaliación que ao estudantado matriculado a tempo completo, tanto na primeira oportunidade como na segunda. As persoas con recoñecemento de dedicación a tempo parcial están exentas da asistencia a clase, pero teñen a mesma obrigación de acudir a calquera tipo de proba de avaliación que o alumnado a tempo completo.



Fontes de información
Bibliografía básica Newbold, P. (1997). Estadística para los Negocios y la Economía. Prentice Hall
Peña, D. (2008). Fundamentos de Estadística. Alianza Editorial
Stock, J.H. y Watson, M.W. (2012). Introducción a la Econometría. Pearson
Ramil, M., Rey, C., Lodeiro, M. y Arranz, M. (2014). Introducción a la Econometría: teoría y práctica. Noroeste S.L.
Wooldridge, J.M. (2010). Introducción a la Econometría: un enfoque moderno. Cengage Learning

Bibliografía complementaria Carrascal, U., González, Y. y Rodríguez, B. (2000). Análisis Econométrico con EViews. Ra-ma
Guisán, M.C. (1997). Econometría. McGraw-Hill
Casas Sánchez, J. M. y otros (2006). Ejercicios de inferencia estadística y muestreo para economía y administración de empresas. Editorial Pirámide
Ruiz-Maya, L. y Martín-Pliego López, J. (2005). Fundamentos de Inferencia Estadística. Editorial Thomson-AC
Casas Sánchez, J. M. (1997). Inferencia Estadística. Editorial Centro de Estudios Ramón Areces
Martín, G., Labeaga, J.M. y Mochón, F. (1997). Introducción a la Econometría. Prentice Hall
Gujarati, D. (2006). Principios de Econometría. McGraw-Hill


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Principios de Microeconomía/611G02001
Principios de Macroeconomía/611G02005
Estatística I/611G02006
Matemáticas I/611G02009
Matemáticas II/611G02010

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Econometría/611G02019

Observacións

1) REQUISITOS PREVIOS

Esta materia é a continuación da materia Estatística de primeiro curso. É moi recomendable que os alumnos estean familiarizados cos contidos que alí se impartiron, e de forma moi especial coas propiedades da media e da varianza, as distribucións de probabilidade, o manexo das táboas estatísticas e o teorema central do límite.

2) NORMAS PARA A REALIZACIÓN DAS PROBAS DE AVALIACIÓN PRESENCIAIS

As persoas que vaian realizar unha proba presencial só poderán usar un bolígrafo e unha calculadora científica non programable. Se fose necesario outro material, será facilitado polos profesores no momento de realizar a proba, ou anunciarase en Moodle cun mínimo de catorce (14) días naturais antes da data da proba para que o alumnado tráiao o día da súa realización.

Seguindo a normativa aprobada pola Xunta da Facultade de Economía e Empresa, está prohibido acceder á aula na que a se celebre a proba con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou o almacenamento de información, incluíndo apuntamentos da materia ou similares. Se unha persoa é vista cun dispositivo deste tipo ao seu alcance durante a proba, supoñerase que o emprega con ánimo de fraude e aplicarase a normativa correspondente. As persoas que traian dispositivos deste tipo o día da proba –incluídos teléfonos móbiles ou reloxos intelixentes- e non teñan onde deixalos, deberán depositalos na entrada da aula antes do comezo da proba. Nese caso o profesorado non se fai responsable da súa posible perda ou extravío.

3) NORMAS PARA A REALIZACIÓN DAS PROBAS DE AVALIACIÓN CONTROLADAS A TRAVÉS DE TEAMS

As persoas que vaian realizar a proba deben estar conectadas a Teams en todo momento, salvo que se especifique o contrario de maneira expresa nas instrucións desa proba concreta. Se unha persoa comeza a proba antes de conectarse a Teams, desconéctase momentaneamente de Teams durante a realización da proba, ou continúa facendo a proba despois de desconectarse de Teams, a proba considerarase non entregada. Así mesmo cada estudante deberá ter a cámara web activada en todo momento; a desconexión da cámara considerarase equivalente a unha desconexión de Teams, e supoñerá que a proba considerese non entregada.

O profesorado gravará a proba como garantía da identificación do estudantado e da realización do proceso de avaliación esixido pola Lei Orgánica de Universidades. É responsabilidade de cada estudante configurar o seu espazo para evitar a vulneración da intimidade ou dos datos persoais seus ou de terceiras persoas. En todo o relativo á gravación destas probas aplicarase estritamente a normativa da universidade.

Salvo que se indique o contrario nas instrucións dunha proba concreta, aplicaranse as mesmas normas que nunha proba presencial: só poderase usar bolígrafo e unha calculadora científica non programable; e non se poderá acceder a ningún dispositivo que permita a comunicación con terceiros e/ou o almacenamento de información, incluíndo apuntamentos da materia ou similares, teléfonos móbiles, reloxos intelixentes, tabletas, computadores, etc. Se unha persoa é vista cun dispositivo deste tipo ao seu alcance durante a proba, supoñerase que o emprega con ánimo de fraude e aplicarase a correspondente normativa.

4) PROCEDEMENTO DE ACTUACIÓN ANTE A REALIZACIÓN FRAUDULENTA DUN EXAME

Todas as probas réxense polas Normas de Avaliación, Revisión e Reclamación das Cualificacións dos Estudos de Grao e Máster Universitario da UDC, e nesta cuestión aplicarase o que establece o artigo 14 (Comisión de fraude e responsabilidades disciplinarias).

5) ADAPTACIÓN DA DOCENCIA PRESENCIAL Á MODALIDADE SEMIPRESENCIAL

No caso en que a Facultade de Economía e Empresa determine que a docencia pase a desenvolverse de maneira semipresencial, as clases que estaban previstas impartir na aula impartiranse por videoconferencia a través de Teams. Salvo por esta modificación a actividade docente será exactamente a mesma que na modalidade presencial, de modo que continuarase aplicando todo o exposto nesta guía docente.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías