Datos Identificativos 2016/17
Asignatura (*) Política Económica Código 611G02016
Titulación
Grao en Administración e Dirección de Empresas
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Economía Aplicada 1
Coordinación
Dopico Castro, Jesus angel
Correo electrónico
jesus.angel.dopico@udc.es
Profesorado
Dopico Castro, Jesus angel
Mezo Balaca, Ines
Pena Lopez, Jose Atilano
Seijas Diaz, Amparo Dolores
Correo electrónico
jesus.angel.dopico@udc.es
ines.mezob@udc.es
atilano.pena@udc.es
amparo.seijas@udc.es
Web
Descrición xeral O obxectivo desta asignatura é comprender os aspectos fundamentais dos procesos de toma de decisión en política económica. Para elo, estudianse os problemas básicos que plantexa a súa elaboración, os seus principais obxectivos e instrumentos, así coma os conflitos e intereses que xurden entre os diferentes actores, e como éstos poden influir nos resultados finais das diferentes políticas económicas.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Xestionar e administrar unha empresa ou organización de pequeño tamaño, entendendo a súa ubicación competitiva e institucional e identificando as súas fortalezas e debilidades.
A2 Integrarse en calquera área funcional dunha empresa ou organización mediana ou grande e desempeñar con soltura calquera traballo de xestión nela encomendada.
A3 Valorar a partir dos rexistros relevantes de información a situación e previsible evolución dunha empresa.
A4 Emitir informes de asesoramento sobre situación concretas de empresas e mercados.
A5 Redactar proxectos de xestión ou de áreas funcionais da empresa.
A6 Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido.
A7 Entender as institucións económicas como resultado e aplicación de representacións teóricas ou formais acerca de cómo funciona a economía.
A8 Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais.
A9 Usar habitualmente a tecnoloxía da información e as comunicación en todo a seu desempeño profesional.
A10 Ler e comunicarse no ámbito profesional nun nivel básico en máis dun idioma, en especial en inglés
A11 Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos.
A12 Comunicarse con fluidez no seu contorno e traballar en equipo.
B1 CB1-Comprender coñecementos na área de estudo que parte da base da educación secundaria general, que apóiandose en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
B2 CB2-Saber aplicar os coñecementos ao seu traballo dunha forma profesional e posuír as competencias que adoitan desmostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de traballo
B3 CB3-Saber reunir e interpretar datos relevantes da área de estudo para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
B4 CB4-Transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
B5 CB5-Desenvolver habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6 CG1-Saber desempeñar labores de xestión, asesoramento e avaliación nas organizacións empresariais
B7 CG2-Saber manexar os conceptos e técnicas empregados nas diferentes áreas funcionais da empresa, así como entender as relacións que existen entre elas e cos obxectivos xerais da organización
B8 CG3-Saber tomar decisións, e, en xeral, asumir tarefas directivas.
B9 CG4-Saber identificar e anticipar oportunidades, asignar recursos, organizar a información, seleccionar e motivar as persoas, tomar decisións en condicións de - incerteza, alcanzar os obxectivos propostos e avaliar resultados
B10 CG5-Respectar os dereitos fundamentais e de igualdade entre homes e mulleres, respectar a promoción dos Dereitos Humanos e os principios de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con minusvalidez.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer os principios explicativos dos procesos políticos-económicos fundamentais que afectan ó entorno da empresa A1
A11
A12
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
C1
Comprender a utilidade da materia estudada para analizar as posibles situacións de natureza económica que afectan ás decisións empresariais A2
A5
A6
A7
A8
A9
A10
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
Desenvolver actitudes intelectuais como: creatividade, intuición e capacidade de análise, de reflexión lóxica e de crítica B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
C4
C5
C6
C7
C8
Adquirir un conxunto de instrumentos útiles para analizar a realidade económica en entornos cambiantes A1
A3
A4
A6
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10

Contidos
Temas Subtemas
Tema I. Fundamentos teóricos da Política Económica: Política Económica e Goberno
1.1. Introdución: A Política Económica como campo de análise.
1.2. Os sistemas económicos e as razóns da intervención na economía
1.3. O papel do Estado naeconomía e os fallos do sector público.
1.4. A interdependencia entre política e economía.
Tema II. O proceso de elaboración da Política Económica
2.1. Introdución
2.2. O esquema fins-medios.
2.3. Etapas e suxeitos do proceso de elaboración da Política Económica.
2.4. Problemas e restricións ó proceso de elaboración da política económica
Tema III. Obxectivos de Política Económica (I) 3.1. Introdución.
3.2. O pleno emprego.
3.3. A estabilidade de prezos.
3.4. Equilibrio exterior.
Tema IV. Obxectivos de Política Económica (II) 4.1. Introdución.
4.2. Crecemiento económico.
4.3. Redistribución da renda.
4.4. Calidade de vida e conservación do medioambiente.
Tema V. Política Económica coxuntural 5.1. Introdución.
5.2. O ciclo económico e a política coxuntural.
5.3. Política monetaria: fundamentos e instrumentos.
5.4. Política fiscal: fundamentos e instrumentos.
5.5. Política mixta.
Tema VI. Política Económica estrutural 6.1. Introdución.
6.2. Políticas económicas de oferta.
6.3. Políticas económicas de reformas estruturais.
6.4. Política de competencia.


Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A11 A12 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 C1 C4 C5 C6 C7 C8 17 34 51
Obradoiro A6 A8 B3 B4 B9 C1 25 50 75
Seminario A6 A8 A10 B4 B9 C1 4 8 12
Proba mixta A7 A8 A11 B4 C1 C6 2 8 10
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Cada semana en horario presencial explicaránse os aspectos fundamentais da materia, empregando os medios audiovisuais necesarios. Nestas sesións será necesaria a participación activa do alumnado para facilitar o proceso de ensino-aprendizaxe
Obradoiro Nas clases de natureza práctica, co apoio e supervisión do profesor e empregando diversas metodoloxías (análise de fontes documentais, discusións dirixidas, lecturas), o alumno terá que realizar unha serie de exercicios prácticos.
Seminario Durante o curso se realizarán actividades con grupos reducidos de 15 alumnos naqueles temas que requiran un tratamento máis intensivo. Esta técnica permitirá que os alumnos participen de forma activa no desenvolvemento dos contidos do programa.
Proba mixta Ó final do curso realizaráse unha proba escrita que combinará preguntas de resposta breve ou resposta múltiple con algunhas cuestións de desenvolvemento amplo. Co este modelo de exame preténdense valorar os coñecementos adquiridos polo alumnado ó longo do curso, así como a capacidade de razoamento, a creatividade e o espíritu crítico do alumnado.

Atención personalizada
Metodoloxías
Seminario
Obradoiro
Descrición
Para o mellor desenvolvemento desta metodoloxía o alumnado conta co apoio e supervisión do profesor.
Durante o curso os profesores comunicarán a hora e o lugar de realización dos seminarios sobre temas seleccionados.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Obradoiro A6 A8 B3 B4 B9 C1 Avaliación ó longo do curso. Dentro deste apartado considérase a participación nas clases e as actividades prácticas desenvolvidas e presentadas polo alumnado durante o curso. 30
Proba mixta A7 A8 A11 B4 C1 C6 Avaliación nun exame final. Consiste na realización dun exame escrito no que se avalían todos os contidos desenvolvidos durante o curso. 70
 
Observacións avaliación

Calificación de non presentado: Obterán a calificación de non presentado aqueles alumnos que non se presenten ó exame final (proba mixa) e que ademáis non participen na avaliación ó longo do curso (obradoiro) nunha porcentaxe superior ó 67%, con independencia da calificación acadada nesta última.


Calificación final: Será necesario realizar cando menos o 25% das probas de avaliación continua (obradoiro) para aprobar a materia. A avaliación na convocatoria de xullo realizaráse cos mesmos criterios que a avaliación da primeira oportunidade.


 


Aqueles alumnos que optaran á avaliación da oportunidade adiantada de decembro rexeránse polos mesmos criterios que se manteñen na convocatoria de xullo, é dicir, 70% exame final e 30% en avaliación continua.


Condicións de realización do exame final e das probas de avaliación: Os profesores encargados de cada grupo comunicarán ó alumnado o material necesario para a realización das distintas probas de avaliación continua e do exame final.


Fontes de información
Bibliografía básica ARIAS, X.C. (1996). La formación de la política económica. Madrid: Civitas.
PAREJO GÁMIR, J. A.; A. CALVO BERNARDINO y J. PAUL GUTIÉRREZ (1995). La política económica de reformas estructurales. Madrid: Centro de Estudios Ramón Areces
CUADRADO ROURA, J. R. (dir.) (2010). Política Económica. Madrid:McGraw-Hill
FERNÁNDEZ DÍAZ, A.; J. A. PAREJO GÁMIR y L. RODRÍGUEZ SÁIZ (2011). Política Económica. Madrid: McGraw-Hill
GÁMIR. L. (coord) (2008). Política Económica de España. Madrid: Alianza Editorial
JORDÁN GALDUF, J.M. y A. GARCIA RECHE (coords) (1995). Política Económica. Objetivos, instrumentos, sectores y territorio. Valencia: Tirant lo Blanc
MANKIW, N. G. (2004). Principios de economía. Madrid:McGraw-Hill.
PETITBÒ, A. (2000). “La defensa de la competencia en el ámbito del sector servicios”. Información Comercial Española, nº 787, págs. 153-185.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías