Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Política Económica Código 611G02016
Titulación
Grao en Administración e Dirección de Empresas
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Economía
Coordinación
Erias Rey, Antonio
Correo electrónico
a.eriasr@udc.es
Profesorado
Casal Rodríguez, Bruno
Erias Rey, Antonio
Seijas Diaz, Amparo Dolores
Correo electrónico
bruno.casal@udc.es
a.eriasr@udc.es
amparo.seijas@udc.es
Web
Descrición xeral O obxectivo básico da asignatura Políticas Económicas Sectoriais é o estudo dos fundamentos das políticas económicas sectoriais, das reformas estruturais e das políticas económicas de oferta. Con ese obxectivo, no desnvolvemento da materia estúdanse as implicacións sectoriais do proceso de formación da política económica e da regulación económica e analízanse as diferentes políticas sectoriais e de reformas estruturais dende unha perspectiva de política microeconómica. Ó longo do curso abórdanse tamén os elementos básicos das diferentes políticas económicas sectoriais horizontais e verticais, tanto dende un punto de vista teórico como dende unha perspectiva aplicada.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos:

Non se realizarán cambios.

2. Metodoloxías:
*Metodoloxías docentes que se manteñen.

Manteñense as mesmas metodoloxías descritas na guía docente do curso.

*Metodoloxías docentes que se modifican.

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado:

Teams:
Manteñense as clases nos horarios establecidos.
Tamén se atenden as titorías, tanto grupais como individuais, por esta ferramenta cada vez que os estudantes as solicitan.

Moodle:
Empregase como apoio ás clases, tanto teóricas como prácticas, e tamén para os procesos de avaliación mediante tarefas e probas.
Tamén se emprega para enviar notificacións aos estudantes.
Empregase habitualmente.

Outlook:
Outra canle permanente de comunicación.

4. Modificacións na avaliación:

Mantéñense as mesmas que figuran na guía docente pero empregando medios virtuais.

*Observacións de avaliación:
No caso de problemas de conexión, conectividade telemática ou de acceso ao ordenador o día de entrega das probas de avaliación, buscaranse alternativas con estos/as estudantes con posibilidade de realizar esta proba en distintos horarios ou en distinta modalidade.


5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía:

Non se realizarán cambios.

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer os principios explicativos dos procesos políticos-económicos fundamentais que afectan ó entorno da empresa
Coñecer e comprender as xustificacións e os obxectivos das políticas económicas sectoriais, das reformas estructurais e das políticas de oferta.
Coñecer e comprender as xustificacións e os obxectivos das políticas económicas sectoriais, das reformas estructurais e das políticas de oferta.
Coñecer e comprender as xustificacións e os obxectivos das políticas económicas sectoriais, das reformas estructurais e das políticas de oferta.
Comprender a utilidade da materia estudada para analizar as posibles situacións de natureza económica que afectan ás decisións empresariais
Analizar os instrumentos de política microeconómica dispoñibles para a intervención en materia de política económica sectorial e estrutural.
Analizar os instrumentos de política microeconómica dispoñibles para a intervención en materia de política económica sectorial e estrutural.
Analizar os instrumentos de política microeconómica dispoñibles para a intervención en materia de política económica sectorial e estrutural.
Desenvolver actitudes intelectuais como: creatividade, intuición e capacidade de análise, de reflexión lóxica e de crítica
Interpretar e analizar as principais aportacións á investigación económica en materia de políticas económicas sectoriais e estructurais e analizar a aplicación práctica deste tipo de políticas.
Interpretar e analizar as principais aportacións á investigación económica en materia de políticas económicas sectoriais e estructurais e analizar a aplicación práctica deste tipo de políticas.
Interpretar e analizar as principais aportacións á investigación económica en materia de políticas económicas sectoriais e estructurais e analizar a aplicación práctica deste tipo de políticas.
Adquirir un conxunto de instrumentos útiles para analizar a realidade económica en entornos cambiantes

Contidos
Temas Subtemas
Primeira parte: Políticas económicas estruturais Tema 1. Fundamentos de política económica
Tema 2. Políticas económicas de oferta
Tema 3. Avaliación de políticas económicas
Segunda parte: Políticas sectoriais horizontais Tema 4. Política de competencia
Tema 5. Política de innovación
Tema 6. Política ambiental e climática
Tema 7. Política de infraestruturas
Terceira parte: Políticas sectoriais verticais Tema 8. Política agraria e de recursos naturais
Tema 9. Política industrial
Tema 10. Política enerxética
Tema 11. Políticas do sector servizos

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Actividades iniciais 4 0 4
Sesión maxistral 17 51 68
Obradoiro 24 48 72
Proba mixta 2 0 2
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Actividades iniciais O profesor presentará a materia ao estudante e, se fose o caso, avaliará os seus coñecementos previos
Sesión maxistral O profesor desenvolverá os contidos básicos dos temas da asignatura
Obradoiro Estudo de casos aplicados e prácticos sobre políticas económicas sectoriais e reformas estructurais mediante estatísticas, novas de prensa, comentarios en blogs, referencias bibliográficas especializadas na materia, etc. Levaranse a cabo nas sesións de carácter interactivo. Pode incluir preguntas breves de comprensión para realizar na aula. Pode ser obxecto de seminarios, debates ou postas en común.
Proba mixta Trátase dos exames oficiais da materia, durante os períodos de exames. Serán exames escritos sobre os contidos teóricos e prácticos da materia. Poderá haber preguntas de resposta breve, de resposta múltiple, tipo ensaio, prácticas etc.

Atención personalizada
Metodoloxías
Obradoiro
Sesión maxistral
Proba mixta
Descrición
O estudante pode recibir atención personalizada para resolver as súas dúbidas sobre a materia, principalmente nas titorías no despacho.

As titorías en grupo reducido planificaranse ao longo do curso. Estarán destinadas a reforzar a aprendizaxe autónoma do alumno a través do seguimento e a supervisión das distintas actividades programadas (busca de datos económicos, fontes bibliográficas, resolución de problemas, exposición de traballos, seminarios etc.)

Para os estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e exención de asistencia, acordarase ao inicio do curso un calendario específico de titorías compatible coa súa dedicación.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Obradoiro As diferentes actividades desenvolvidas durante o curso serán avaliadas para obter a cualificación desta parte. Podería haber diferentes ponderacións para cada actividade segundo a súa tipoloxía ou dificultade. Valoraranse en gran medida o esforzo persoal a aprendizaxe continua e a comunicación escrita e/ou oral. 60
Proba mixta Esíxese unha cualificación igual ou superior a 3/10 nela para superar a materia. Ademáis do coñecemento dos contidos da materia, valoraranse:
- a capacidade de expresión
- as capacidades analítica e sintética
- a capacidade para argumentar
- a capacidade para elaborar un discurso coherente
- o dominio da linguaxe técnica e científica
40
 
Observacións avaliación
<p class="MsoNormal"><b>Cualificación de non presentado:</b>&nbsp;Corresponde ao alumno, cando só participe de actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final, con independencia da cualificación alcanzada.</p><p class="MsoNormal"><b>Segunda oportunidade e convocatoria adiantada:</b>&nbsp;Os criterios de avaliación son os mesmos para todas as oportunidades de avaliación. Na convocatoria adiantada e na segunda oportunidade é posible recuperar 2 puntos da avaliación continua.</p><p class="MsoNormal"><b>Estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia:</b>&nbsp;Agás para as datas aprobadas na Xunta de Facultade para a proba obxectiva final, para as restantes probas acordarase ao comezo do curso un calendario específico de datas compatible coa súa dedicación.</p><p class="MsoNormal"><b>Sobre condicións de avaliación final:</b>&nbsp;Está prohibido acceder á aula de exame con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou almacenamento de información.</p><p class="MsoNormal"><b>Identificación do estudante:</b>&nbsp;O estudante ha de acreditar a súa personalidade de acordo coa normativa vixente.</p><p class="MsoNormal">&nbsp;</p>

Fontes de información
Bibliografía básica Aranda García, Evangelina; Pérez Moreno, Salvador y Sánchez Andrés, Antonio (Coords.) (2018). Política económica y entorno empresarial. Pearson
Sánchez, A. y Tomás, J. A. (dir.) (2014). Crisis y política económica en España: Un análisis de la política económica actual. Cizur Menor. Aranzadi
Fernández Albertos, J y Manzano, D. (2010). Democracia, instituciones y política económica. Madrid. Alianza Editorial
Parejo Gámir, J. A; Calvo Benardino, A. y Paul Gutiérrez, J. (1995). La política económica de reformas estructurales. Madrid. Centro de Estudios Ramón Areces
Martín Mayoral, F. (coord.) (2009). Manual de economía española. Teoría y estructura. Madrid. Pearson Educación
Cuadrado Roura (dir) (2019). Política Económica. Madrid: McGraw-Hill
Fernández Díaz, A.; Parejo Gámir, J. A. y Rodríguez Sáiz, L. (2011). Política Económica. Madrid. McGraw-Hill
Gámir, L. (dir.) (2008). Política económica de España. Madrid. Alianza Editorial
Sánchez Andrés, Antonio; Ochando Claramunt, Carlos y Torrejón Velardiez, Miguel (2018). Política económica estructural. UOC
García Reche, A. y Sánchez Andrés, A. (coords.) (2016). Políticas económicas estructurales y de competitividad. Valencia. Tirant lo Blanch

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Política Económica/611G01013

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións
&lt;p&gt;Observacións finais:&lt;/p&gt;
  1. &lt;div align=&quot;justify&quot;&gt;As referencias bibliográficas que se expoñen como bibliografía básica son as que se utilizan en maior ou menor medida para desenvolver o programa da asignatura nas sesións maxistrais. Durante o curso podería engadirse algunha referencia adicional si se considera axeitado para mellorar a docencia na materia e a comprensión da mesma por parte dos estudantes, sobre todo en aqueles casos nos que se trate dalgunha referencia de nova publicación.&lt;br /&gt;&lt;/div&gt;
  2. &lt;div align=&quot;justify&quot;&gt;Ao longo do curso os profesores da materia poderán establecer lecturas obligatorias e/ou voluntarias, que serán postas ao dispor do alumnado a través do Servizo de Reprografía da Facultade con tempo suficente para poder ser utilizadas polos alumnos en clase e ser preparadas para as probas de avaliación establecidas na asignatura. &lt;/div&gt;
  3. &lt;div align=&quot;justify&quot;&gt;Tamén poderanse establecer lecturas de prensa e revistas.&lt;/div&gt;


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías