Identifying Data 2020/21
Subject (*) Economic Policy Code 611G02016
Study programme
Grao en Administración e Dirección de Empresas
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Second Obligatory 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Economía
Coordinador
Erias Rey, Antonio
E-mail
a.eriasr@udc.es
Lecturers
Casal Rodríguez, Bruno
Erias Rey, Antonio
Seijas Diaz, Amparo Dolores
E-mail
bruno.casal@udc.es
a.eriasr@udc.es
amparo.seijas@udc.es
Web
General description O obxectivo básico da asignatura Políticas Económicas Sectoriais é o estudo dos fundamentos das políticas económicas sectoriais, das reformas estruturais e das políticas económicas de oferta. Con ese obxectivo, no desnvolvemento da materia estúdanse as implicacións sectoriais do proceso de formación da política económica e da regulación económica e analízanse as diferentes políticas sectoriais e de reformas estruturais dende unha perspectiva de política microeconómica. Ó longo do curso abórdanse tamén os elementos básicos das diferentes políticas económicas sectoriais horizontais e verticais, tanto dende un punto de vista teórico como dende unha perspectiva aplicada.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos:

Non se realizarán cambios.

2. Metodoloxías:
*Metodoloxías docentes que se manteñen.

Manteñense as mesmas metodoloxías descritas na guía docente do curso.

*Metodoloxías docentes que se modifican.

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado:

Teams:
Manteñense as clases nos horarios establecidos.
Tamén se atenden as titorías, tanto grupais como individuais, por esta ferramenta cada vez que os estudantes as solicitan.

Moodle:
Empregase como apoio ás clases, tanto teóricas como prácticas, e tamén para os procesos de avaliación mediante tarefas e probas.
Tamén se emprega para enviar notificacións aos estudantes.
Empregase habitualmente.

Outlook:
Outra canle permanente de comunicación.

4. Modificacións na avaliación:

Mantéñense as mesmas que figuran na guía docente pero empregando medios virtuais.

*Observacións de avaliación:
No caso de problemas de conexión, conectividade telemática ou de acceso ao ordenador o día de entrega das probas de avaliación, buscaranse alternativas con estos/as estudantes con posibilidade de realizar esta proba en distintos horarios ou en distinta modalidade.


5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía:

Non se realizarán cambios.

Study programme competencies
Code Study programme competences

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
To know the explanatory principles of the main processes of economic policy
Coñecer e comprender as xustificacións e os obxectivos das políticas económicas sectoriais, das reformas estructurais e das políticas de oferta.
Coñecer e comprender as xustificacións e os obxectivos das políticas económicas sectoriais, das reformas estructurais e das políticas de oferta.
Coñecer e comprender as xustificacións e os obxectivos das políticas económicas sectoriais, das reformas estructurais e das políticas de oferta.
To understand the utility of the subject in order to analyse potential economic situations affecting bussiness decisions
Analizar os instrumentos de política microeconómica dispoñibles para a intervención en materia de política económica sectorial e estrutural.
Analizar os instrumentos de política microeconómica dispoñibles para a intervención en materia de política económica sectorial e estrutural.
Analizar os instrumentos de política microeconómica dispoñibles para a intervención en materia de política económica sectorial e estrutural.
To develope intellectual attitudes, such as: creativity, intuition and analytical capacity, of logical and critical reflection
Interpretar e analizar as principais aportacións á investigación económica en materia de políticas económicas sectoriais e estructurais e analizar a aplicación práctica deste tipo de políticas.
Interpretar e analizar as principais aportacións á investigación económica en materia de políticas económicas sectoriais e estructurais e analizar a aplicación práctica deste tipo de políticas.
Interpretar e analizar as principais aportacións á investigación económica en materia de políticas económicas sectoriais e estructurais e analizar a aplicación práctica deste tipo de políticas.
To achieve a group of instruments in order to analyse economic facts in changing contexts

Contents
Topic Sub-topic
Primeira parte: Políticas económicas estruturais Tema 1. Fundamentos de política económica
Tema 2. Políticas económicas de oferta
Tema 3. Avaliación de políticas económicas
Segunda parte: Políticas sectoriais horizontais Tema 4. Política de competencia
Tema 5. Política de innovación
Tema 6. Política ambiental e climática
Tema 7. Política de infraestruturas
Terceira parte: Políticas sectoriais verticais Tema 8. Política agraria e de recursos naturais
Tema 9. Política industrial
Tema 10. Política enerxética
Tema 11. Políticas do sector servizos

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Introductory activities 4 0 4
Guest lecture / keynote speech 17 51 68
Workshop 24 48 72
Mixed objective/subjective test 2 0 2
 
Personalized attention 4 0 4
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Introductory activities O profesor presentará a materia ao estudante e, se fose o caso, avaliará os seus coñecementos previos
Guest lecture / keynote speech O profesor desenvolverá os contidos básicos dos temas da asignatura
Workshop Estudo de casos aplicados e prácticos sobre políticas económicas sectoriais e reformas estructurais mediante estatísticas, novas de prensa, comentarios en blogs, referencias bibliográficas especializadas na materia, etc. Levaranse a cabo nas sesións de carácter interactivo. Pode incluir preguntas breves de comprensión para realizar na aula. Pode ser obxecto de seminarios, debates ou postas en común.
Mixed objective/subjective test Trátase dos exames oficiais da materia, durante os períodos de exames. Serán exames escritos sobre os contidos teóricos e prácticos da materia. Poderá haber preguntas de resposta breve, de resposta múltiple, tipo ensaio, prácticas etc.

Personalized attention
Methodologies
Workshop
Guest lecture / keynote speech
Mixed objective/subjective test
Description
O estudante pode recibir atención personalizada para resolver as súas dúbidas sobre a materia, principalmente nas titorías no despacho.

As titorías en grupo reducido planificaranse ao longo do curso. Estarán destinadas a reforzar a aprendizaxe autónoma do alumno a través do seguimento e a supervisión das distintas actividades programadas (busca de datos económicos, fontes bibliográficas, resolución de problemas, exposición de traballos, seminarios etc.)

Para os estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e exención de asistencia, acordarase ao inicio do curso un calendario específico de titorías compatible coa súa dedicación.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Workshop As diferentes actividades desenvolvidas durante o curso serán avaliadas para obter a cualificación desta parte. Podería haber diferentes ponderacións para cada actividade segundo a súa tipoloxía ou dificultade. Valoraranse en gran medida o esforzo persoal a aprendizaxe continua e a comunicación escrita e/ou oral. 60
Mixed objective/subjective test Esíxese unha cualificación igual ou superior a 3/10 nela para superar a materia. Ademáis do coñecemento dos contidos da materia, valoraranse:
- a capacidade de expresión
- as capacidades analítica e sintética
- a capacidade para argumentar
- a capacidade para elaborar un discurso coherente
- o dominio da linguaxe técnica e científica
40
 
Assessment comments
<p class="MsoNormal"><b>Cualificación de non presentado:</b>&nbsp;Corresponde ao alumno, cando só participe de actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final, con independencia da cualificación alcanzada.</p><p class="MsoNormal"><b>Segunda oportunidade e convocatoria adiantada:</b>&nbsp;Os criterios de avaliación son os mesmos para todas as oportunidades de avaliación. Na convocatoria adiantada e na segunda oportunidade é posible recuperar 2 puntos da avaliación continua.</p><p class="MsoNormal"><b>Estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia:</b>&nbsp;Agás para as datas aprobadas na Xunta de Facultade para a proba obxectiva final, para as restantes probas acordarase ao comezo do curso un calendario específico de datas compatible coa súa dedicación.</p><p class="MsoNormal"><b>Sobre condicións de avaliación final:</b>&nbsp;Está prohibido acceder á aula de exame con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou almacenamento de información.</p><p class="MsoNormal"><b>Identificación do estudante:</b>&nbsp;O estudante ha de acreditar a súa personalidade de acordo coa normativa vixente.</p><p class="MsoNormal">&nbsp;</p>

Sources of information
Basic Aranda García, Evangelina; Pérez Moreno, Salvador y Sánchez Andrés, Antonio (Coords.) (2018). Política económica y entorno empresarial. Pearson
Sánchez, A. y Tomás, J. A. (dir.) (2014). Crisis y política económica en España: Un análisis de la política económica actual. Cizur Menor. Aranzadi
Fernández Albertos, J y Manzano, D. (2010). Democracia, instituciones y política económica. Madrid. Alianza Editorial
Parejo Gámir, J. A; Calvo Benardino, A. y Paul Gutiérrez, J. (1995). La política económica de reformas estructurales. Madrid. Centro de Estudios Ramón Areces
Martín Mayoral, F. (coord.) (2009). Manual de economía española. Teoría y estructura. Madrid. Pearson Educación
Cuadrado Roura (dir) (2019). Política Económica. Madrid: McGraw-Hill
Fernández Díaz, A.; Parejo Gámir, J. A. y Rodríguez Sáiz, L. (2011). Política Económica. Madrid. McGraw-Hill
Gámir, L. (dir.) (2008). Política económica de España. Madrid. Alianza Editorial
Sánchez Andrés, Antonio; Ochando Claramunt, Carlos y Torrejón Velardiez, Miguel (2018). Política económica estructural. UOC
García Reche, A. y Sánchez Andrés, A. (coords.) (2016). Políticas económicas estructurales y de competitividad. Valencia. Tirant lo Blanch

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Economic Policy/611G01013

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments
&lt;p&gt;Observacións finais:&lt;/p&gt;
  1. &lt;div align=&quot;justify&quot;&gt;As referencias bibliográficas que se expoñen como bibliografía básica son as que se utilizan en maior ou menor medida para desenvolver o programa da asignatura nas sesións maxistrais. Durante o curso podería engadirse algunha referencia adicional si se considera axeitado para mellorar a docencia na materia e a comprensión da mesma por parte dos estudantes, sobre todo en aqueles casos nos que se trate dalgunha referencia de nova publicación.&lt;br /&gt;&lt;/div&gt;
  2. &lt;div align=&quot;justify&quot;&gt;Ao longo do curso os profesores da materia poderán establecer lecturas obligatorias e/ou voluntarias, que serán postas ao dispor do alumnado a través do Servizo de Reprografía da Facultade con tempo suficente para poder ser utilizadas polos alumnos en clase e ser preparadas para as probas de avaliación establecidas na asignatura. &lt;/div&gt;
  3. &lt;div align=&quot;justify&quot;&gt;Tamén poderanse establecer lecturas de prensa e revistas.&lt;/div&gt;


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.