Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Econometría Código 611G02019
Titulación
Grao en Administración e Dirección de Empresas
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Híbrida
Prerrequisitos
Departamento Economía
Coordinación
Lodeiro Hermida, Maria Jose
Correo electrónico
maria.lodeiro@udc.es
Profesorado
Lodeiro Hermida, Maria Jose
Rey Graña, Carlota
Correo electrónico
maria.lodeiro@udc.es
carlota.rey@udc.es
Web
Descrición xeral Esta materia, fortemente relacionada coa teoría e a política económica, a estatística e as matemáticas, é unha continuación da Introdución á econometría impartida no primeiro cuadrimestre, e céntrase, basicamente, en proporcionar un soporte axeitado que permita unha posterior ampliación dos coñecementos no marco da disciplina. A utilización de técnicas de inferencia estatística e a valoración da posible aplicación dos modelos con fins predictivos constitúen unha parte fundamental do temario.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos
Ninguha.
2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Todas.
*Metodoloxías docentes que se modifican
Ninguha.
3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Atenderase aos estudiantes a través do correo electrónico, de Moodle e de Teams no horario de tutorías previsto.
4. Modificacións na avaliación
Ninguha.
*Observacións de avaliación:
Sen cambios.
5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
O material dispoñible en Moodle complementarase con material audiovisual coas explicacións orais, por parte dos profesores da materia, de conceptos, métodos, aplicacións, exercicios e problemas.

Competencias do título
Código Competencias do título
A3 Valorar a partir dos rexistros relevantes de información a situación e previsible evolución dunha empresa.
A4 Emitir informes de asesoramento sobre situación concretas de empresas e mercados.
A6 Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido.
A8 Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais.
A9 Usar habitualmente a tecnoloxía da información e as comunicación en todo a seu desempeño profesional.
A10 Ler e comunicarse no ámbito profesional nun nivel básico en máis dun idioma, en especial en inglés
A11 Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos.
A12 Comunicarse con fluidez no seu contorno e traballar en equipo.
B1 CB1-Comprender coñecementos na área de estudo que parte da base da educación secundaria general, que apóiandose en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
B2 CB2-Saber aplicar os coñecementos ao seu traballo dunha forma profesional e posuír as competencias que adoitan desmostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de traballo
B3 CB3-Saber reunir e interpretar datos relevantes da área de estudo para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
B4 CB4-Transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
B5 CB5-Desenvolver habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B10 CG5-Respectar os dereitos fundamentais e de igualdade entre homes e mulleres, respectar a promoción dos Dereitos Humanos e os principios de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con minusvalidez.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer e utilizar axeitadamente algunhas técnicas de inferencia estatística e comprender os resultados da súa aplicación empírica. A3
A4
A6
A8
A12
B3
B4
B5
C1
Coñecer e valorar a utilidade dos modelos econométricos no campo da predición. A3
A4
A6
B1
C1
C5
C6
Coñecer e aplicar os procedementos do software apropiado para estimar, contrastar e predicir nun modelo de regresión lineal múltiple. A3
A4
A8
A9
A10
B2
C8
Analizar, desde un punto de vista crítico, os resultados da aplicación das técnicas e instrumentos que se utilizan no ámbito da disciplina. A11
A12
B10
C1
C4
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
1. O modelo de regresión lineal clásico. - Revisión das hipóteses e do proceso de estimación.
- Propiedades dos estimadores.
- Análise da bondade do axuste.
2. Inferencia no modelo clásico. - Hipótese de normalidade.
- Distribucións de probabilidade dos estimadores.
- Contrastes de hipóteses para os parámetros.
- Estimación por intervalo.
3. Predición no modelo clásico. - A predición: concepto e clases.
- Predición óptima no modelo clásico.
- Medidas avaliadoras da capacidade predictiva.
- A estabilidade no período de predición.
4. Multicolinealidade. - Concepto.
- Causas e consecuencias.
- Procedementos para detectala.
- Posibles formas de actuar.
- Selección de regresores.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Actividades iniciais A9 B10 C7 C8 1 0 1
Sesión maxistral A11 A10 B1 B2 B3 B4 B5 B10 C5 C6 C7 C8 17 34 51
Obradoiro A3 A6 A8 A9 A11 A12 B3 B5 B10 C1 C4 C5 C6 C7 C8 17 42.5 59.5
Prácticas a través de TIC A4 A6 A11 A12 B5 B10 C1 C4 8 16 24
Proba mixta A3 A8 A9 A11 2 6 8
 
Atención personalizada 6.5 0 6.5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Actividades iniciais Consisten na presentación da materia suxerindo a revisión dalgúns conceptos correspondentes a outras que xa se teñen cursado. Tamén se expoñen detalladamente os resultados da aprendizaxe, as actividades coas que se pretende acadalos e os criterios para a avaliación.
Sesión maxistral Aínda que se fomentará a participación dos alumnos, cada sesión maxistral consiste na exposición oral dos conceptos e métodos por parte dos profesores. A exposición compleméntase coa utilización de medios audiovisuais e inclúe exemplos e exercicios que permiten destacar as limitacións e as posibilidades dos métodos expostos.
Obradoiro Cada taller é unha sesión interactiva na que se realizan aplicacións, exercicios, problemas e tarefas prácticas que permiten aos alumnos comprender os fundamentos teóricos da materia e aprender a valorar, dende un punto de vista crítico, os resultados obtidos.
Prácticas a través de TIC Son sesións interactivas dedicadas á aprendizaxe das ferramentas informáticas apropiadas para efectuar aplicacións empíricas dos métodos expostos nas sesións teóricas.
Proba mixta Ë unha proba para avaliar o grao de aprendizaxe.

Atención personalizada
Metodoloxías
Obradoiro
Proba mixta
Prácticas a través de TIC
Descrición
A heteroxeneidade dos estudantes, no que se refire á súa formación previa e á súa situación académica, require unha atención personalizada que permita resolver as dúbidas específicas que teñan ao longo do curso. Neste sentido, as prácticas a través de TIC, os obradoiros e as titorías configúranse como ferramentas importantes para resolver problemas teóricos e empíricos, tanto a nivel colectivo como individual.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba mixta A3 A8 A9 A11 A proba mixta para a avaliación do aprendizaxe, que combina preguntas conceptuais e de razoamento con outras de contido práctico coas que poden achegarse saídas de ordenador para a súa interpretación, é a base da avaliación continua que se desenvolverá ao longo do curso. 100
 
Observacións avaliación

A) Oportunidade de Xuño

Nas actas da oportunidade de Xuño figurará a cualificación obtida polo alumno ao longo do curso. Para superar a asignatura o alumno debe obter ao menos 5 puntos (sobre un total de 10).

B) Oportunidade de Xullo

Na oportunidade de Xullo o alumno poderá obter todos os puntos da avaliación continua. Para superar a asignatura o alumno debe obter ao menos 5 puntos (sobre un total de 10).  

C) Oportunidade Adiantada

Haberá unha soa proba a que se lle asignará o 100% do peso da cualificación. Para superar a asignatura o alumno debe obter ao menos 5 puntos (sobre un total de 10).  

D) O sistema de avaliación será aplicado tal como se describiu a todos os alumnos con independencia da súa situación académica. Os que teñan recoñecemento de dedicación parcial están exentos de asistencia excepto nas datas de realización das probas.

E) Ninguha proba de avaliación poderá sustituirse por exercicios ou outras tarefas.

F) A cualificación de non presentado corresponde só a os alumnos que participen en actividades de avaliación cunha ponderación inferior ao 20 por cento do total.

G) Como é preceptivo, as probas réxense polas Normas de avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos estudos de grao e master universitario. Recoméndase prestar especial atención aos artigos 10 (Identificación dos estudantes) e 14 (Comisión de fraude e responsabilidades disciplinarias).


Fontes de información
Bibliografía básica Carrascal, U.; González, Y.; y Rodríguez, B. (2001). Análisis econométrico con Eviews. Ra-Ma.
Guisán, M.C. (1997). Econometría. McGraw-Hill.
Ramil, M.; Rey, C.; Lodeiro, M.; Arranz, M. (2013). Introducción a la econometría. Teoría y práctica. Reprografía Noroeste, S.L.

Bibliografía complementaria Gujarati, D.; Porter, D. (2010). Econometría. McGraw-Hill.
Wooldridge, J. (2012). Introducción a la econometría. Un enfoque moderno. Thomson.

A medida que se avanza no coñecemento das técnicas econométricas é recomendable a lectura de artigos enfocados a resolver problemas reais da economía, tales como os que poden atoparse en acceso libre en http://www.usc.es/economet e http://ideas.repec.org. Utilizaranse, ademais, outros libros de texto, distintas fontes de datos e material dispoñible na rede, que se detallarán ao longo do curso.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Principios de Microeconomía/611G02001
Principios de Macroeconomía/611G02005
Estatística I/611G02006
Matemáticas I/611G02009
Matemáticas II/611G02010
Estatística e Introdución á Econometría/611G02014

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Esta materia é a continuación da Introdución á econometría; por tanto, é moi importante que os alumnos estean familiarizados co seu contido. Recoméndase revisar o material correspondente antes ou ao comezo do cuadrimestre.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías