Datos Identificativos 2016/17
Asignatura (*) Teoría do Financiamento Código 611G02021
Titulación
Grao en Administración e Dirección de Empresas
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Economía Financeira e Contabilidade
Coordinación
Iglesias Antelo, Susana
Correo electrónico
susana.iglesias.antelo@udc.es
Profesorado
Boedo Vilabella, Lucia
Iglesias Antelo, Susana
Piñeiro Sanchez, Carlos
Vizcaino Gonzalez, Marcos
Correo electrónico
lucia.boedo@udc.es
susana.iglesias.antelo@udc.es
carlos.psanchez@udc.es
marcos.vizcaino@udc.es
Web http://moodle.udc.es
Descrición xeral Esta materia está enfocada á análise da toma de decisións en materia de financiamento empresarial e de investimento financeiro e á súa valoración.
É complementaria das materias "Teoría do Investimento", do curso anterior, e "Planificación Financeira", do curso seguinte, de tal modo que entre as tres abórdanse os temas máis importantes da dirección financeira da empresa.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Xestionar e administrar unha empresa ou organización de pequeño tamaño, entendendo a súa ubicación competitiva e institucional e identificando as súas fortalezas e debilidades.
A2 Integrarse en calquera área funcional dunha empresa ou organización mediana ou grande e desempeñar con soltura calquera traballo de xestión nela encomendada.
A3 Valorar a partir dos rexistros relevantes de información a situación e previsible evolución dunha empresa.
A4 Emitir informes de asesoramento sobre situación concretas de empresas e mercados.
A5 Redactar proxectos de xestión ou de áreas funcionais da empresa.
A6 Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido.
A8 Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais.
A9 Usar habitualmente a tecnoloxía da información e as comunicación en todo a seu desempeño profesional.
A10 Ler e comunicarse no ámbito profesional nun nivel básico en máis dun idioma, en especial en inglés
A11 Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos.
B1 CB1-Comprender coñecementos na área de estudo que parte da base da educación secundaria general, que apóiandose en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
B2 CB2-Saber aplicar os coñecementos ao seu traballo dunha forma profesional e posuír as competencias que adoitan desmostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de traballo
B3 CB3-Saber reunir e interpretar datos relevantes da área de estudo para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
B4 CB4-Transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
B5 CB5-Desenvolver habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6 CG1-Saber desempeñar labores de xestión, asesoramento e avaliación nas organizacións empresariais
B7 CG2-Saber manexar os conceptos e técnicas empregados nas diferentes áreas funcionais da empresa, así como entender as relacións que existen entre elas e cos obxectivos xerais da organización
B8 CG3-Saber tomar decisións, e, en xeral, asumir tarefas directivas.
B9 CG4-Saber identificar e anticipar oportunidades, asignar recursos, organizar a información, seleccionar e motivar as persoas, tomar decisións en condicións de - incerteza, alcanzar os obxectivos propostos e avaliar resultados
B10 CG5-Respectar os dereitos fundamentais e de igualdade entre homes e mulleres, respectar a promoción dos Dereitos Humanos e os principios de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con minusvalidez.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer e integrar a lóxica financeira a aplicar na toma de decisións de financiamento na empresa A1
A2
A3
A6
A8
A11
B2
B6
B8
B10
C6
Coñecer as teorías financeiras básicas sobre os mercados de capitais e comprender as súas implicacións prácticas A6
A8
A10
A11
B1
B3
B5
B7
C4
C6
C8
Saber valorar un investimento financeiro A2
A4
A5
A8
A11
B4
B9
C1
C6
Saber desenvolver modelos financeiros e aplicar ferramentas informáticas A9
A11
B6
C5
C6
C7

Contidos
Temas Subtemas
BLOQUE I: FINANCIAMENTO EMPRESARIAL 1. Clasificación das fontes de financiamento
2. Fontes de financiamento e o seu custo: o custo de capital
3. Estrutura de capital: a política de endebedamento da empresa
BLOQUE II: TEORÍAS DE CARTEIRAS O DO MERCADO DE CAPITAIS 1. Binomio rendibilidade-risco
2. Teoría de carteiras: modelos de selección de carteiras
3. Teoría do mercado de capitais: modelos de valoración de activos financeiros
BLOQUE III: PRODUTOS FINANCEIROS DERIVADOS 1. Introdución aos produtos financeiros derivados
2. Opcións e futuros: valoración e estratexias de investimento
3. Permutas financeiras (swaps)

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A10 B1 B2 B5 B10 C4 C5 C6 C7 C8 17 51 68
Solución de problemas A1 A2 A3 A4 A5 A6 A8 A11 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 19 33.25 52.25
Prácticas a través de TIC A2 A3 A9 A11 B2 C8 1.5 1.5 3
Proba mixta A1 A4 A6 A8 A11 B2 B3 B4 B6 B7 B8 C1 C4 4.5 9 13.5
Seminario A3 A6 A8 A9 A11 B2 B3 B7 4 3 7
Proba mixta A1 A4 A6 A8 A11 B2 B3 B4 B6 B7 B8 C1 C4 1.5 3.75 5.25
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición teórico-práctica dos temas do programa
Solución de problemas Realización de tarefas prácticas: desenvolvemento de aplicacións da teoría e resolución de exercicios e problemas individualmente ou en grupo
Prácticas a través de TIC Aplicación de modelos de análise financiera e resolución de problemas mediante folla de cálculo ou outro software
Proba mixta Probas que poderán ser de diverso tipo (test, resposta breve, resposta ampla...) e que se realizarán durante o periodo de clases
Seminario Titorías de grupo pequeno que se desenvolverán no cuadrimestre en datas que se fixarán ao longo deste
Proba mixta Exame teórico-práctico sobre os contidos da materia

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas a través de TIC
Proba mixta
Seminario
Proba mixta
Descrición
Sesións na aula de informática supervisadas polos profesores da asignatura.

Programaranse catro horas de titorías en grupos reducidos duns 15 alumnos segundo normativa vixente. Nestes seminarios poderanse atender dúbidas individuais.

Para atender dúbidas e problemas relacionados coa asignatura os alumnos disporán de titorías individuais nos despachos dos profesores nos horarios anunciados.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba mixta A1 A4 A6 A8 A11 B2 B3 B4 B6 B7 B8 C1 C4 Durante o periodo de clases realizaranse tres probas de diverso tipo que non terán carácter liberatorio e que suporán en conxunto o 50% da cualificación final (máximo 5 puntos). Cada proba non realizada puntúa como cero.
50
Proba mixta A1 A4 A6 A8 A11 B2 B3 B4 B6 B7 B8 C1 C4 Exame da materia que supón o 50% da cualificación final que o alumno pode obter (máximo 5 puntos). Celebrarase en primeira oportunidade (xaneiro no grao en ADE e maio/xuño no programa de simultaneidade dos graos en ADE e Dereito) e en segunda oportunidade (xullo) nas datas acordadas pola xunta de facultade. En ningún caso será posible obter con este exame a parte de cualificación correspondente ás probas que se realizarán durante o periodo de clases. 50
 
Observacións avaliación

A cualificación de NON PRESENTADO só se outorgará ao alumno cuxa participación en actividades de avaliación teña unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final, con independencia da cualificación acadada, segundo normativa vixente da facultade. 

A avaliación exposta tamén rexe para o alumnado con recoñecemento de DEDICACIÓN A TEMPO PARCIAL e dispensa académica de exención de asistencia.


Únicamente o alumno que concurra á OPORTUNIDADE ADIANTADA DE AVALIACIÓN examinarase na data establecida pola facultade a tal efecto e o exame será tipo proba mixta de todos os contidos e competencias da materia e con él poderá obter o 100% da cualificación.

Segundo normativa do centro, está prohibido acceder á aula de exame con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou o almacenamento masivo de información.

Segundo normativa da universidade, o acceso á realización dunha proba de avaliación con instrumentos electrónicos ou dispositivos móbiles acesos, non autorizados expresamente polo profesorado responsable, será causa suficiente de expulsión da proba. Asimesmo, en caso de realización fraudulenta dunha proba de avaliación, procederase á expulsión inmediata do estudante da proba. A expulsión dunha proba de avaliación implicará a cualificación de suspenso (nota numérica 0) na convocatoria da materia.


Fontes de información
Bibliografía básica Piñeiro, C.; De Llano, P. (2010). Dirección financiera. Un enfoque centrado en valor y riesgo. Madrid: Delta
Pindado, J. (dir.) (2012). Finanzas empresariales. Madrid: Paraninfo
Boedo, L. (2009). Las fuentes de financiación y su coste. A Coruña: Netbiblo
Brealey, R.; Myers, S.; Allen, F. (2010). Principios de finanzas corporativas. 9ª ed.. Madrid: McGraw-Hill

Bibliografía complementaria Suárez, A. (2005). Decisiones óptimas de inversión y financiación en la empresa. 20ª ed.. Madrid: Pirámide
Doldán, F. (2003). Dirección financiera de la empresa. Santiago: Tórculo
Lassala, C.; Medal, A.; Navarro, V.; Sanchis, V.; Soler, A. (2007). Dirección financiera II. Madrid: Pirámide
Piñeiro, C.; De Llano, P. (2012). Finanzas empresariales: teoría y modelos con hoja de cálculo. Santiago: Andavira
Hull, J. C. (2014). Introducción a los mercados de futuros y opciones. México: Pearson Educación
Álvarez, B.; Boedo, L. (2011). La financiación empresarial: exposición teórica y análisis de la operativa. Estudio de casos reales desarrollados en Excel. Barcelona: Inforbook's
Piñeiro, C.; De Llano, P. (2009). Principios y modelos de dirección financiera. Santiago: Andavira
Gómez, A.; Piñol, J.; Reig, A.; Rodrigo, A. (2006). Teoría de la financiación II. Madrid: Pirámide


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Análise das Operacións Financeiras/611G02004
Estatística I/611G02006
Contabilidade Financeira I/611G02013
Estatística e Introdución á Econometría/611G02014
Contabilidade Financeira II/611G02018
Teoría do Investimento/611G02020

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Planificación Financeira/611G02034

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías